Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 205


bigbosf
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4081 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

אקדים ואומר. לא חשבתי שאחפש רכבים במחיר הזה אבל נקלעתי למערבולת קטנה וזה מה שמאפשר התקציב נכון לעת עתה. הרכב המדובר הוא פיג'ו 205 שנת 95 1400. יש לרכב בערך 130 אלף ק"מ. בטסט האחרון זה הק"מ שנרשם , הבעיה שהמד קילומטר הפסיק לעבוד לפני שנתיים בערך. זה מוכר שאני מכיר דרך חברים. מצב חיצוני טוב מאוד. פנימי - הדשבורד שבור מעל הלוח שעונים . שמתי לב שיש רק 3 כפתורים עגולים כאלה שבדרך כלל אני יודע שאמור להיות 5. האמת שמבחינת מנוע אני לא כזה מבין , הסתכלתי ראיתי שיש שמן מסביב למנוע , האמת שזה גם היה בשרייד שלי אותו דבר והיא סחבה יפה מאוד בלי בעיות. ביקשתי ממנו שיתן גז ובדקתי איזה עשן יוצא , יצא עשן אפור בהיר כזה. שאלתי איזה נוזל קירור הוא שם ברדיאטור והתשובה היא ,כן כן - מים . הוא ממלא מים כבר 5 שנים ככה. אני יודע שבשלב זה הייתי אמור לעשות אחורה פנה. מצד שני בכל הרכבים שהיו בבעלותינו שמנו מים רגילים והעסק ניגן טוב.

מה אתם אומרים ? שווה להמשיך הלאה איתו או לעזוב ?

בשלב זה של חיי, אצהיר ללא התחייבות שלעולם לא אעבור לאוטומט כל עוד גופי מתפקד וגפיי נעות כמתוכנן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברשותנו פיג'ו 205 מודל 97 מעל 200 אלף יותר מ7 שנים אצלנו, קנינו את הרכב שיש במיכל קירור מים והמוסכניק המליץ לא לגעת במערכת בכלל ולהשאיר את המים, ב7 שנים החלפנו בלאי טבעי+ 2 אלטרנטורים ובעיה במזגן שהתקלה חוזרת על עצמה אז הפסקנו לתקן, הרכב יד 6 (עברה מאח לגיס וכו') ובלי לפתוח פה הרכב נוסע, מה שכן המאוורר פועל באופן קבוע מרגע ההנעה וכמה דקות אחרי הכיבוי למנוע התחממות( לא שהרכב התחמם אבל בגלל שבמערכת הקירור יש מים).

אני לא יכול להגיד לך לקנות את הרכב כמו שאנחנו עשינו מה שכן הפסקנו לטפל ברכב לפני שנתיים חוץ ממה שמכשילים בטסט ומחכים כבר שימות כדי שנוכל להתחדש:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב נהדר אבל רק במחיר הנכון.מכרתי את שלי -93,בעבר הלא רחוק מטופל ושמור עם פחות מ 70000 קמ אמיתיים בפחות מ4000 שח.קח למוסך ותעשה הערכת מחיר ליישור קו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חושב שכדאי לך.

 

תנסה לחשוב בכיוון של קיה פרייד, רכב הרבה יותר צעיר באותו כסף שאתה הולך לקנות את הפיג'ו.

 

גם ככה לא מדובר באיזו מציאה מיוחדת.

 

כמו כן הייתה גם איזו פונטו במחיר שחיטה שצריך להעביר טסט שמישהו מכר כאן בפורום. נראה לי עדיף מרכב בן 19.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מספיק עם הקישקושים האלה, רכב ישן שמתוחזק כראוי יכול להגיע לכל מקום בארץ ולא רק בסופי שבוע. לגבי בטיחות זה נכון, אבל בסכומים כאלה לא תמצא מכוניות בטוחות הרבה יותר עם פשטות מכאנית שמאפשרת פוטנציאל תקלות נמוך.

205 זה גם לא כזה ישן, יש עד 98'.

 

bigbosf, לפי מה שאתה כותב, הרכב הספציפי שבדקת שמתוחזק על הפנים.

עזוב את זה.

רכב ישן לא קונים מאחד שלא היה אכפת לו למלא מי ברז במנוע ולנסוע שנתיים עם מד ק"מ דפוק.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מילאתי ב205 מים ברדיאטור במשך 7 שנים והכל היה פיקס.

מעבר לבלאי הטבעי ,הבעיות שלרוב מופיעות-דש בורד שבור, שינן ספידומטר שנהרס, בורר למאורר וזיהום אוויר בטסטים..

שווה לעשות לו יישור קו ולהנות..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיג'ו 205 בלי דשבורד שבור זה לא משהו שכבר ניתן למצוא, כלומר זאת מחלה נפוצה להחריד. את שלי בזמנו הדבקתי ואז שמתי שטיח כזה.

מעבר לזה מדובר באחד הרכבים האמינים ובעלי יכולת שרידות מדהימה, אחרי שהיה ברשותי אחד כזה 3 שנים כבר נמאס לי לטפל בו ולמרות ההזנחה הוא שרד ושורד עד היום.

את שלי מכרתי לבן דוד עם 298 אלף קילומטר והיום הוא עם 350+ ועדיין אפילו ללא ראש מנוע!

באמת רכב מומלץ ויחסית לשנתון הקילומטרג' נמוך.

תפתח את המכסה של המים ותראה אם יש שמן במים, זה סימן לראש מנוע מתקרב, תעשה סיבוב ותנסה להרגיש ולשמוע את הרכב (איך נשמע המנוע, הציריות, מתלים, מייסבים וכד'), תראה אם ישנו קושי להכניס הילוכים, במיוחד רוורס זה עלול להיות סימן לגיר/קלאץ' לקראת הסוף.

אם בשלב הזה לא מצאת בעיות נראות לעין תקח למוסכניק שאתה סומך עליו שיסתכל קצת ויגיד עם הוא רואה משהו חריג.

כמה מבקש המוכר? לא הייתי נותן יותר מ2000-2500 שקל על רכב כזה גם עם דשבורד שלם :)

בהצלחה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז היום ראיתי עוד מועמדת . שנת 98. 187 אלף ק"מ. מנוע עם נגיעות שמן . הרכב לא חורק בנסיעה . ההגה נוטה שמאלה. הרכב חיצונית פיקס עם צמיגים חדשים (חמישיה) . גם הוא שם מי ברז ברדיאטור. הרכב ללא מזגן בכלל. אם הוא שם בפועל כלומר מדחס וכו אני לא ממש יודע. לא הדלקתי פשוט שאלתי. הוא אמר שאפילו אוויר לא יוצא ממנו. הבעלים ציין שהוא לא עובד כבר המון המון שנים ואין לו צורך במזגן. (הוא בחור מבוגר אני מניח מעל 60) . המחיר שהוא מבקש אחרי מיקוח הוא 5. שווה בכלל לחשוב על תיקון של המזגן ? כמה העלות של דבר כזה ? הרכב בנסיעה נוסע חלק וסוחב יפה מאוד. דשבורד שלם . יש פה ושם כמה חלקים שלא יושבים במקום עד הסוף אבל מצב כללי משביע רצון.

בשלב זה של חיי, אצהיר ללא התחייבות שלעולם לא אעבור לאוטומט כל עוד גופי מתפקד וגפיי נעות כמתוכנן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי 5000 בשביל 205 זה סביר אבל לא בטוח שווה, במיוחד בגלל שאין באמת הבדל משמעותי בין 98 למודלים ישנים יותר (רק הגה כח בעצם) וגם קח בחשבון שבכל מקרה רצוי לקחת למוסך ליישור קו כשקונים רכב בוודאי משנתון כזה.

בעניין המזגן, לדעתי לא שווה לתקן בגלל שזאת מחלה מוכרת של הרכב... אם לא ניתן לשנות את עוצמת האוויר אבל כן יש תגובה לכפתור הAC זה כנראה הבורר מצבים, שזה תיקון של 350 ש"ח פלוס מינוס. אם הוא לא מגיב כלל אז זה איזשהו רכיב חשמלי של המערכת (אני לא זוכר איך קוראים לו) שפשוט בלתי אפשרי למצוא כזה חדש/משומש (המתנתי חודשיים למורשה שימצא, וגם בחיפוש עצמאי לא מצאתי) והוא ממוקם במקום שתופס רטיבות ולכן נוטה להישרף די הרבה פעמים. לי הלכו 2 כאלה, ואת השני עשיתי במורשה כי חששתי שהחשמלאי לא היה מספיק מקצועי בראשון ופשוט הסבירו לי שככה זה. כמובן שלבסוף התייאשתי אחרי פלוס מינוס 1500 ש"ח על ניסיונות תיקון המזגן כשבפועל הוא עבד אולי חצי שנה מתוך הארבע שנים שהרכב היה ברשותי.

בקיצור סיפור מהפטרה, ובכלל המזגן מוריד די הרבה כח מהרכב ומעלה משמעותית את צריכת הדלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתקציב של 5 אלף לדעתי יש אופציות יותר מעניינות.

ה-205 סובלת מעיצוב מיושן מאוד לטעמי.

לדעתי תקשיב לעצת הפורום הוותיקה שאומרת שכשמחפשים רכב ישן, מחפשים את המצב הכי טוב בלי להינעל על דגם ספציפי.

עצתי היא שתרחיב את החיפוש גם לשרייד, פרייד וכמובן הפונטו האגדתית :-D

שלדעתי הפונטו היא ממש כרטיס כניסה לעולם התחזוקה העצמית. רכב מאוד פשוט עם חלפים זולים וזמינים.

וכך גם יהיה לך יותר קשה למצוא אחת עם דשבורד שבור.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...