Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4617 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הדיון לגבי הטבות לאנשי קבע שאנחנו רואים בתקשורת מאוד פופוליסטי ומעוות.

לדוגמה טיעון של יאיר לפיד על כך שתת אלוף מרוויח כמו ראש הממשלה. נכון, הוא מרוויח לא מעט. אבל הוא משרת לפחות חצי מחיו בצבא ואחראי על אלפי חיילים. כמו מפקד אוגדה למשל. אם נשווה לאזרחות נגלה כי קיימים המון אנשים שמקבלים משכורות דומות לו(או לרה"מ) ואף הרבה יותר אך תפקידם ואחריותם רחוק מלהיות כמו של תת אלוף. הדבר רלוונטי הן לתפקיד ציבורי והן לפרטי.

 

לגבי כתבה באויינט - http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4447669,00.html

 

בכתבה נטען כי רב נגד או רב סרן זכאי לרכב ליסיניג. רק שכחו לציין כי רב נגד הינה דרגה הבכירה ביותר אצל הלא קצינים וכדי לקבל אותה צריך לעמוד ב - 2 תנאים במצטבר:

1. לשרת כמעט כל החיים בצבא

2. למלא תפקיד ניהולי בכיר. כלומר לא ניתן לקבל דרגה הזו עפ"י וותק. זה לא קיים.

 

לגבי רב סרן, אם נשווה למגזרים באזרחות, הדבר מאוד מקובל כי מדובר בדרג ניהולי ביניים.

 

"אנשי קבע המשרתים בתפקידים קרביים (רמת פעילות א') זכאים לחופשה מבצעית נוספת, שמתקיימת באופן מרוכז פעמיים-שלוש בשנה" - משפט סופר - פופוליסטי. בכל ארגון בינוני פלוס קיימת חופשה מרוכזת על חשבון המעסיק. לפחות פעם בשנה. אך בוא לא נשכח כי כמעט בכל ארגון אנשים עובדים 9 שעות בממוצע ליום והולכים הביתה. בניגוד לכך בצבא יכולים לעבוד 25 שעות ביום וגם לא בטוח שלא יקפיצו אותם בלילה. זה פשוט חוצפה לטעון כך.

 

אז נכון שזה עולה מיליארדים אך בוא לא נשכח שצבא הוא ארגון הכי גדול בארץ. אם ניקח הוצאה שנתית ממוצעת שארגון אזרחי משלם על הטבות על כל עובד ונכפיל במספר אנשי קבע נקבל טריליון ולא מיליארד. אם משהו מעוניין לאמת את זה אני יכול להביא מלא דוגמאות מדוחות כספיים של חברות ציבוריות. רק תבקשו.

 

אפשר גם לטעון כי מדובר בכספי ציבור אבל מה אתם רוצים שצבא תשים לו למטרה "השאת רווחים לבעלי מניותיו" ותתחיל להרוויח כסף?

 

חוץ מזה, זה לא הוגן שעובדים בתפקידים דומים או מקבילים באזרחות יקבלו תנאים יותר טובים.נכון שצבא יכול וגם חייב לקצץ אך קודם כל צריך להקטין סד"כ כי איומים השתנו. מדובר אגב בהרבה מאוד כסף.

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אולי כשיותרו כאן על "עם בונה צבא בונה עם" הכל ישתפר. בינתיים מאות אלפי אנשים הצביעו למישהו שהדבר היחיד שהוא עשה עד היום זה קידום גיוס חרדים (עוד בזבוז, עוד אנשים שלא צריך, עוד תקציבים שהולכים לפח, אבל העיקר השוויון הדמיוני בנטל).

 

אין כמעט יחידות במערך העורפי של צהל שהן לא בזבזניות. אין לאף קצין ברמת רב סרן ומעלה הערכה בסיסית ביותר לתקציב או לעלות של דברים. בגלל זה גם מחריד אותי לחשוב כל פעם מחדש כמה מהם משתלבים בניהול חברות שונות, מבלי שאיש מהם אי פעם הבין שלדברים שונים בעולם האמיתי יש מחיר. וזה עוד לפני שנכנסים לבזבוז הכלכלי מבסיסים כמו הקרייה, שבטח לא יועבר דרומה גם לא בשנת 2135.

 

ואני ממש לא רוצה לגרור את זה לדיון פוליטי, אבל כל מי שכאן כתב שהוא ימני או שמאלני, ובאמת לא עוצר לרגע לתהתות על מחזוריות הבזבוז בטבע, כדאי מאוד שיעשה זאת. לא יודע איך אתם מיישבים את הדיסוננס שלכם בין זה שאתם מבינים שהצבא הוא גוף בזבזני, המוציא כסף על חרא ללא פרופורציה, לבין חוסר הרצון שלכם להבין את זה שלא כל מה שהצבא הוגה ומפליץ החוצה זו המציאות האובייקטיבית המושלמת ותורה מסיני.

 

 

עריכה קצרה: אספירין: עזוב את המשכורת של רבי הסרנים. בצבא יש מאות ואולי יותר מזה עתודאים וממרמניקים ומשרתים בתפקידים אחרים, שמחוייבים לשרת קבע על פי הסכמים שמלפני תקופת הגיוס שלהם, מבלי יכולת לפדות את עצמם ולהשתחרר מוקדם יותר.

מעבר לזה שמדובר בתופעת עבדות לא חוקית (במדינת ישראל חוזה ללא סעיפי יציאה הוא לא חוקי, אלא אם אתה צהל) - יש לך מושג כמה מהם יושבים ומגרבצים כל היום, או חמור מכך - מתחננים שישחררו אותם, וזה פשוט לא קורה, כי הם כבר חתומים?

כותב שורות אלו התחנן במשך שנתיים תמימות שישחררו אותו מוקדם ויוותרו לו על שירות הקבע שלו. זה לא קרה כי זה נתפס כצ'ופר על ידי מפקדי היחידה והוא לא הגיע לי, לדעתם. אתה מבין את האבסורד? אתה מבין כמה כסף בוזבז וממשיך להיות מבוזבז כאן, מעבר למשכורת הפיצית שקיבלתי בכל הזמן הזה? אתה מבין שאותם מפקדי היחידות שסרבו לשחרר אותי התרגלו לדפוס חשיבה מעוות ביותר בו לכסף פשוט אין משמעות?

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

"אותי אישית הנושא הזה מחליא. מאות עסקנים מועסקים בכל מיני תפקידים הזויים (בית ספר לבטיחות בדרכים של צה"ל למשל. או מרכז שלם שמוקדש לאיך להדריך מדריכים) כל אחד כזה מקבל רכב, משכורת שמנה וים הטבות על חשבון כולנו. אחרכך זה גם חוזר אלינו בהפוכה במחירי הרכב והדלק ושאר מיסים כאלה ואחרים שאנחנו משלמים."

 

איזה שטויות נו באמת, עלק כל אחד מקבל רכב ומשכורת שמנה.

תגיד לי אתה עושה צחוק או מה?

אנשי קבע רק רנ"גים מקבלים רכב, וקצינים במקרה הטוב סרנים מקבלים, ולא רק ברס"ן. אז זה אנשים ותיקים שקרעו לרוב את התחת בצבא ומגיע להם רכב צמוד מתוקף תפקידם, הפז"ם והזמן שהם נתנו לצבא.

משכורת שמנה? איש קבע מתחיל מרוויח בסביבות 4500-5000₪ בהתחלה (נגדים). אתה קורא לזה משכורת שמנה?

אתה שוכח שבצבא מזדקנים הרבה יותר מהר, השחיקה יותר גבוהה, אין תגמול על שעות נוספות ועל תורנויות ושבתות (מה שכן קיים באזרחות), ככה שמגיע לאנשים גם להנות.

 

משכורות עתק מקבלים בדרך כלל כל מיני קצינים בכירים שקרעו את עצמם לפחות 10-15 שנים בבסיסים ברמ"פ א' או א'+ בתפקידים בכירים כמו מ"פ, סמג"ד, מג"ד, סמח"ט, מח"ט, רמ"ט, מאו"ג וככדומה.

 

די עם הבכיינות יתר הזאת. זה שיש כל מיני תפקידים מיותרים זה ידוע וזה נכון, ויש מספיק זבל במערכת ומספיק אנשים שמחממים כיסא, אבל צריך להסתכל על חצי הכוס המלאה ולהסתכל גם על מה שאני אמרתי.

כל אלו בעלי משכורת עתק אינם אנשי קבע אלא קצינים ותיקים במערכת שמילאו תפקידים חשובים וקרעו את התחת, מגיעה להם משכורת טובה ורכב צמוד. (שהם משלמים עליו אגב)

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

מישהו יודע מה סך ההוצאות שיש לצה"ל על משכורות לחיילי חובה בלבד מתוך התקציב הכולל? והאם מותר לפרסם את הסד"כ או סדר גודל שלו מבחינת כוח אדם?

 

תודה.

שיעורי פיסיקה גרעינית באוף טופיק.

את הריתוך יש לבצע כך שהאלקטרודה תמוקם מחוץ למאיץ באופן שיהיה קו ראייה ישיר להיקף הפנימי של הדוד, אחרת המיסוך של המאיץ יפגע אנושות באפקט ההגנה.

פורסם

סד"כ זה מסווג סודי ביותר, של צוותים, על אחת כמה וכמה סד"כ כלל צה"לי

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
מישהו יודע מה סך ההוצאות שיש לצה"ל על משכורות לחיילי חובה בלבד מתוך התקציב הכולל? והאם מותר לפרסם את הסד"כ או סדר גודל שלו מבחינת כוח אדם?

 

תודה.

על כל איש קבע 'צעיר'/תקן ראשוני (סמ"ר/רס"ל/סגן בקבע), אתה יכול להחזיק 11 ג'ובניקים ברמת פעילות נמוכה. (ד' או ג')

הבעיה שלרוב אותם חיילים לא ברמה של נגד ותיק שמכיר את המערכת.

בבסיס שאני נמצא בו בגדוד התקשוב לא נדיר למצוא אנשים סדירים ברמה גבוהה. בכל מקרה סדירים לבד לא יכולים להחזיק את כל העסק.

 

אגב, משכורות חיילי החובה זה פשוט משהו עלוב. אני מקבל 387₪ בחודש (עוד כמה חודשים אני מקבל חצי שקל יותר בגלל שאני מקבל סמל! :shock:)

זו משכורת ביזיון פשוט, לא מספיקה לכלום.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

הדעה שלי היא שעד כמה שסה ישמע אבסורדי, אי אפשר לקחת אדם ולהכריח אותו לעשות משהו שהוא לא רוצה, מעבר לעובדה שזה לא בסדר, בגלל שכל תהליך הגיוס נעשה בכפיה התפתחה נורמה מאוד מושרשת בקרב חיילי סדיר של "לדפוק את הצבא מכל הכיוונים" מעבר לעלות המשכורת הבסיסית לחייל אני יכול למנות כל כך הרבה דברים אחרים עלייהם צה"ל מוציא כספים כנגזרת של הנורמה הזו בינייהם:

 

1) עלויות של עשרות אלפי תרופות שניתנות בחינם לחיילים שרק באו להוציא גימלים אבל כדי לעבוד על הרופא ממציאים משהו נוראי, וכל מי שעבר אצל רופא צבאי מספיק פעמים יודע שהוא יכול לפתוח בית מרקחת בבית.

2) עלויות של פינויים לבתי חולים, לפעמים בכלי רכב צבאיים ולפעמים באמבולנסים, תשלום אגרות מיון וכו' וכו' שהכל על חשבון הצבא רק בגלל שהחייל רוצה להוציא ימי מחלה.

3) ארוחות סדירות בבסיס, חומרי גלם, ציוד מטבח, גז, מים, חשמל ובסוף נזרקות כמויות חצומות של אוכל שלא נאכל.

4) עשרות אלפי זוגות מדים, נעליים, חגורות, כומתות וכו'.

5) מערכי כליאה שלמים, הקמת בתי כלא, מערכות שיפוט, עמדות שמירה.

6) חיל שלם של משטרה צבאית שעסוק בלחלק דוחות לחיילים שבוזים שמלכתחילה לא רוצים להיות במערכת, לשם כך צריך ניידות, רכבים סמויים, שוטרים צבאיים וכו'.

7) תשלומים לאגד ולרכבת ישראל על נסיעות בתח"צ במליוני שקלים.

 

כל מה שרשמתי כאן הוא הכרחי בצבא אבל בגלל שיש כמות עצומה של אנשים ממורמרים שמלכתחילה לא רוצים להיות שם אז כל מערך הוא פי עשר מהגודל שהוא צריך להיות ויש שימושי שווא בדברים כמו פינויים לבתי חולים ותרופות שלא היו ניתנות בכלל כי החיילים לא היו מגיעים לרופא על מנת לקבל ימי מחלה סתם ככה.

 

על כל הנזק הזה מתווסף נזק שאי אפשר לכמת בכסף שמתבטא בסחבת ובחוסר רצון לעשות את הדברים הכי בסיסיים בגלל שגם ככה הדבר היחיד שמשנה זה כמה זמן נשאר לשחרור, לאף אחד לא אכפת מנפח העבודה או ההספק, ק המחשבה של חיילי הסדיר הוא "אני מחכה שיגיע תאריך X ע"מ להשתחרר ועד אז הכל על הז*ן שלי" ולכן דברים לא זזים בכלל או שאפילו גרוע יותר החיילים שמים "מקלות בגלגלים".

 

על כל זה מתווסף חיל שלם לא הכרחי שנקרא "חיל (עלאק) חינוך" שכל המטרה שלו היא להרביץ בנוער את הדוקטרינה הצבאית ולהלל את צה"ל ולחזק את מעמדו כ(עלאק) עמוד תווך בחברה הישראלית (הרי עם בונה צבא בונה עם זוכרים), אני מודע לסד"כ של החיל הזה בו אגב חיילי הסדיר מקבלים כמעט 700 ש"ח משכורת מכיוון שלרובם יש תוספות הוראה, הוצאות החיל הזה על משכורות בלבד, לפי ימי כיף, אוכל, נסיעות, רכבים וכומתה לכל חייל הן 36,000,000, וזה רק הקצה של הקצה של הקרחון.

 

בחוויה האישית שלי מהסתכלות על בני גילי אני רואה פשוט שכבה שלמה של אנשים שיושבים ומגרבצים כל היום, עשרות חיילי סדיר שאם אני לוקח אותם כמדגם מייצ לא רק שלא תורמים למערכת אלא מחבלים במטרות שלה.

 

הצבא שלנו צריך להפוך לצבא שכיר וכמה שיותר מהר יותר טוב.

שיעורי פיסיקה גרעינית באוף טופיק.

את הריתוך יש לבצע כך שהאלקטרודה תמוקם מחוץ למאיץ באופן שיהיה קו ראייה ישיר להיקף הפנימי של הדוד, אחרת המיסוך של המאיץ יפגע אנושות באפקט ההגנה.

פורסם

הצבא מבזבז ים של כסף לאו דווקא על הדברים הללו.

האוכל זה בהחלט בזבוז כסף, בכל בסיס כמעט נזרק המון אוכל. הייתי בשבוע האחרון 3 פעמים בבא"פ לכיש, האוכל זוועה. גם בבה"ד 7 האוכל נוראי. גם בבסיס שאני משרת בו לא מי יודע מה.

נזרק ים של אוכל, כי פשוט לא טעים. אולי הגיע הזמן שהצבא יכשיר טבחים כמו שצריך ונגדי/מנהלי מטבח שידעו לבשל? ואז לא יהיה בזבוז. (או יהיה פחות)

 

וברכב הולך המון כסף. מה ההיגיון לתת למפקד שלי רכב בנזין 1.4 כבד (פז'ו פרטנר), שב4 חודשים גמע 20 אלף ק"מ בגלל נסיעות מתוקף התפקיד שלו, במקום לתת לו רכב דיזל שהיה חוסך הרבה מאוד כסף לצבא?

בכלל, רוב הרכבים הצבאיים נוסעים עשרות אלפי ק"מ בשנה, אין היגיון לקחת רכבי בנזין.

גם כל הפורדים F150/350/550 שותות ים של דלק. F550 בבינעירוני עושה 1:4. :roll: (והיא מוגבלת ל100 קמ"ש)

וכל האבירים והריאוסים למיניהם שלא נדע מצרות.

 

כל מיני אנשים שמחממים כיסא גם מבזבזים ים של כסף לצבא.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

א. כל אנשי הקבע שמגינים על הצבא לא יצליחו להסביר לי למה כדאי לקחת אדם בשיא כושרו המקצועי ולהוציא אותו לגמלאות באמצע החיים.

ב. אנשי הקבע, על לילותיהם וכוננויותיהם לא עובדים יותר קשה מכל עובד במפעל או בבית אבות, ותנאיהם טובים לאין ערוך.

פורסם

מחזור הגיוס של צהל בשנה עומד על כ60-80 אלף חיילים בשנה ובחישוב כוללני מחזור המשרתים ברגע נתון הוא סביב ה200 אלף חיילי סדיר.

כל כך הרבה כסף נזרק לפח, בתור אחד שהיה עד מבפנים אני יכול לומר בשקט שהבקומ לבדו יכול לחסוך כ5 מיליון שח בשנה ואני דיברתי רק על שרשרת החיול והמפקדה של החייל.

 

רוצים לשמוע אבסורד ?

במטבח המתגייסים של צהל תקציב המזון (לא כולל חשמל/מים/ארנונה ומשכורות) עמד על יותר ממיליון שח בשנה.

רוצים אבסורד 2 ?

כמה אוכל אדם צריך בשביל ארוחת צהרים הגונה ?

אז הסטדרט היה 7 סוגי בשר, 5 סוגי פחמימה, 12 סוגי סלט טריים, ו5 סוגי סלט קנויים (חומוס וכדומה)

והכל כמובן חופשי כפי יכולתך, כמה מתוך זה היה הולך לפח ? לא מעט, כמה כסף היה אפשר לחסוך כאן ? המון

אבסורד 3

במיטב (בקומ לשעבר)

משרתים 5 סא"לים ומעליהם אל"מ

כ"כ הרבה מדורים מיותרים

אבסורד 4 בבסיס מיטב הכל כפול

2 מטבחים

2 אפסנאות

2 רע"נים שהיו אחראים באופן שוטף על מהלך העניינים (אחד על המפקדה ואחד על שרשרת החיול)

כמה אנשי קבע היו נחסכים במקרה של איחוד?

 

אבסורד 5 מעניין אותכם ?

יש עודף ג'ובניקים בצבא שצהל לא ידע מה לעשות איתם, יש עודף נשים שצהל לא יודע מה לעשות איתם, יש מחסור חמור בלוחמים, והכתבות על עודף מוטיבציה בימי הגיוס של החיר ? מוזמנות כמובן.

 

הצבא צריך לעבור רה-אירגון מחדש וממש מאפס.

 

נ.ב אם נגד קיבל500K תקציב והוא צריך רק 10K תקציב - הוא יבזבז הכל, כדי שגם בשנה הבאה יהיה לו 500K

 

ועכשיו לנק' הכי חשובה

אין לי בעיה עם המשכורות, אין לי בעיה עם הרכבים שרס"ן מקבל, הבעיה היא תקני כ"א הלא הגיוניים.

המשכורות שנגדים וקצינים מרוויחים, מגיעה להם ביושר הם עבדו ועובדים קשה בשבילה (כך לפחות אני ראיתי), ואדם מקביל באזרחות כמעט תמיד ירוויח יותר ואף כפול ממה שאותו נגד/קצין יקבל, הכל מתחיל ונגמר בתקני כ"א ההזויים

פעם Clio b 2001 ידנית/Clio b Sport MK2 2003/פיאט פונטו 98

 

מגאן RS 225 למכירה

פורסם

the bureaucracy is expanding to meet the needs of the expanding bureaucracy.

 

הגיע הזמן להכיר בעובדה שאפשר לשרת בתפקידי מטה ומנהלה גם עד גיל 67.

הגיע הזמן להכיר בעובדה שאפשר וצריך לתת שכר דיפרנציאלי בהתאם לתפקיד.

הגיע הזמן להכיר בעובדה, שתפקידים מיותרים - לא משנה איך מתמחרים אותם, הם מיותרים.

והגיע הזמן לשקיפות תקציבית בצבא. לא יתכן שועדת הכספים בכנסת תשמש כחותמת גומי.

 

הצבא בולע כל סכום שזורקים לכיוון שלו, ואז עוד קצת. חריגות של 10 - 15 מליארד ש"ח בשנה הפכו להיות הנורמה.

ההתחייבויות הפנסיוניות של צה"ל גדלות בקצב גבוה מתקציב המדינה, ואם החובות של חברת החשמל מדאיגות אתכם, הרי החובות של צה"ל צריכים להדאיג פי כמה.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

פורסם

כל מה שנאמר פה נכון מאוד ולפחות חצי מהאנשי קבע וחיילי חובה בצהל פשוט מיותרים לגמריי, אבל מה שהכי מפליא זה מה שראיתי בכתבות שקישרו כאן, עם הפנסיות הסופר הזויות של לפני 2004, עם עשרות אלפי שקלים לבנאדם אחד.. עם נתון שעד 2030 ומשו זה ימשיך לעלות בהרבה, ורק אז יתחיל לרדת עד 2070~ שאז כל הפנסיות יהיו נורמליות.

העלות של זה היא במליארדים רבים מאוד, ולא רק בצבא אלא בכל המגזר הציבורי.

למה פשוט לא מחוקקים איזה חוק שהפנסיות ההזויות של לפני 2004 מוגבלות עד 10 אלף שקל בחודש או משהו כזה, זה פשוט יחסוך מליארדים למדינה ואף קשיש פנסיונר לא ירגיש בכלל את ההבדל

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

פורסם

כל מי שנמצא במערכת יודע שיש כל כך הרבה מה לקצץ..

 

גדודים של יועצים אזרחיים יקרים שאם החיילים היו עושים את העבודה שלהם, בכלל לא היה צריך אותם (או לחליפין לא היה צריך את החיילים)

 

בתי דפוס שלמים ומאובזרים במיטב המכונות היקרות ביותר כדי להדפיס מפות. כן, זה מסווג - באמת אי אפשר למצוא הסדר עם בית דפוס אזרחי בדוק ביטחונית ? למה הצבא קונה מכונת דפוס במיליונים ?

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
א. כל אנשי הקבע שמגינים על הצבא לא יצליחו להסביר לי למה כדאי לקחת אדם בשיא כושרו המקצועי ולהוציא אותו לגמלאות באמצע החיים.

ב. אנשי הקבע, על לילותיהם וכוננויותיהם לא עובדים יותר קשה מכל עובד במפעל או בבית אבות, ותנאיהם טובים לאין ערוך.

רק רציתי לציין זה שהבעיה היא לא זה שאנשי הקבע מרוויחים טוב ומקבלים תנאים טובים, אלא שאנשים שעובדים קשה באותה מידה ואף יותר לא.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

שלום,

אני רוצה להגיד מספר דברים, בייחוד על דברים שנכתבים ונאמרים פה ומחוץ לפורום.

כפי שאפשר להבין מהחתימה שלי, אני קצין קבע.

תפסיקו רגע אחד לקרוא את כל השטויות שאנשים ששרתו בקריה כל שירותם רושמים, או כאלו "ששמעו מחבר של חבר".

יש כל כך הרבה דברים שחיילים סדירים לא יודעים מה מתרחש "מאחורי הקלעים". גם אני לא מכיר אפילו אחוז אחד מכל מה שקורה "מאחורה", אבל האחוז הבודד שאני כן מכיר, מראה כמה אנשים מנותקים.

 

כבר מזמן שינו את שיטת הפנסיה בצבא ואנשים לא משתחררים כבר בגיל 45, אז מספיק כבר עם הטיעון המרגיז הזה.

אני לא יודע מה קורה בקרייה, שכן מגיוסי אני ביחידות ברמות פעילות א', אבל אני מזמין אתכם, לעבוד בסדנאות רכב ורק"מ תמורת 4000 אלף שקל, כאשר כמות הנגדים מסביב הולך וקטן וכמות העבודה והדרישות הולכות וגדלות, יותר ויותר סוגי רכבים עוברים לאחזקה פנים צבאית ובנוסף כל נגד מחזיק עוד 17 תפקידים מסביב-א. איכות, א.בטיחות, איכות הסביבה, ועוד מיליון ואחד נע"תים שכל נגד סוחב על גבו ובנוסף צריך להתמודד עם חיילים סדירים שהדבר האחרון שמעניין אותם זה צבא, ובהזדמנות הראשונה יחפשו רק איך לברוח. תכנסו פעם לסדנת חימוש, תראו איך נגדים בני 28 נראים בני 40 עם בעיות רפאיות בשביל פרוטות. אז לתת להם נופש פעם בשנה כמו שנותנים לכל עובדי משרד הביטחון לא צריך לפתוח עיניים. גם בזה התנאים השתנו, וכל לילה ביום חול עולה 400 שקל למלון פשוט, ו800 שקל למלון מובחר שמותר להזמין רק פעם בכמה שנים ובחגים המחירים כפולים. דיל כזה אפשר למצוא גם באינטרנט. אל תחשבו שהנופשים בחינם.

 

ואם נחזור רגע לאותן יחידות ברמת פעילות א', אני מוכן שכל אחד שלא יודע על מה הוא מדבר, לבוא ולישון על המיטת ברזל שלי, באיזה חור שאין אליו אפילו תחבורה ציבורית במרחק 40 דקות.

לחזור הביתה פעם בשבועיים לעבוד מסביב לשעון. לראות את משפחתו וחבריו פעם ב... וגם כשאתה מגיע הביתה, אתה רוצה רק לישון.

שלא תבינו-אני ממש לא מתלונן על התנאים, אני בצבא מבחירה בלבד, אבל מרתיח אותי שבחוץ אנשים מדברים ככה על הצבא.

להסתובב על גדר המערכת ברצועת עזה עם חיילים ונגדים שאחראים על תקינותה-כל נגד כזה ישמח לספר לך כמה פעמים במהלך תפקידו הוא היה במרחק יריקה מלחטוף כדור צלפים, תמורת אותם 5-8 אלף שהוא היה יכול לקבל באזרחות בשמירה.

בימינו אין עתיד לאותם נגדים. נגד יכול לשרת 7 שנים ולאחר מכן פשוט להיזרק הביתה בגיל קרוב ל30 בגלל שאין תקנים בצבא.

 

נכון, בטוח שיש איפה לקצץ, אבל להסתכל על רכבים, משכורות ודלק של אנשי קבע זה לא המקום.

הלוואי והיה אפשר להגדיל את התקציב בעוד מליארדים, ולאפשר לכלום אוכל גורמה בצבא(ולא כי הטבחים צריכים קורס לבישול, אלא כי פשוט יהיה את התקציב לכך לרכוש מזון. אל תחשבו שכל מטבח יכול להכין איזו ארוחה שהוא רוצה, מנהלי המטבחים עושים שמיניות באוויר כדי שיהיה מספיק אוכל וברמה הכי גבוהה שאפשר. התקציב לכל שלושת הארוחות לחייל הוא פרוטות. תנסו אתם באותם סכומי כסף לבנות תפריט גורמה לשלוש ארוחות ופריסות.

לא כל פלוץ מקבל רכב, רכב מקבל מ"פ או קצין מדרגת רס"ן, רכב שמחליפים פעם ב5 שנים, ובדר"כ זה או יונדאי אקסנט או קיה ריו שגם מוגבלות בדלק. לא מזדה 3 או פורד פוקוס כמו באזרחות.

רק אני רואה שבמשטרה רכבי הסיור עם אוקטביות, קורולות וקאיות ספורטג' ושמחליפים כל כמה שנים ברכבים חדשים?

כנסו לרכב צבאי לסיור, אביר,סופות,דוידים, האמרים תראו פעם בכמה זמן הרכבים מוחלפים.

נגדים- רק בדרגת רנ"ג מקבלים רכב, וגם זה בדר"כ לתקופה של שנים בודדות, כי מרגע קבלת דרגת רנ"ג, השחרור קרוב.

המשכורות בצבא לא גבוהות, בטח שלא לרוב אוכלוסיית המשרתים שהם קצינים עד רס"ן ונגדים.

אולי כל תת אלוף מרוויח יותר מראש ממשלה(מה שאני בספק), אבל בואו נהיה אמיתיים- גם אם לראש הממשלה הייתה משכורת של שקל בחודש הוא היה מסתדר טוב מאוד. הוא משלם על רכב? דלק? אבטחה? מגורים? טיסות מיוחדות עם מיטות בהזמנה אישית? גינון במיליונים ועוד אלפי דברים אחרים?

 

 

כשרציתי להגיב, רצו לי הרבה דברים בראש, לא הכל נרשם ובוטא בדרך שהייתי רוצה להעביר את המסר דרך המסך.

עד מתי ספטמבר 08.:(


×
×
  • תוכן חדש...