Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4618 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

Opel Astra היקר,

רוב צבא ההגנה לישראל מורכב מג'ובניקים - בדיוק אלו שיושבים בקרייה וסופרים את השיערות בבייצים שלהם.

כל אחד פה בערך מכיר את הצבא לא מסיפורים על סיפורים, אלא מהשירות האישי שלו, מהמילואים שהוא עשה ועושה וכו'.

אף אחד לא בא בטענות לאנשים שעוסקים בפעילות מבצעית והכרחית (שם אפשר לנהל ויכוחים פוליטיים, אולי, אבל נוותר עליהם לרגע). באים בטענות על דברים אחרים. על זה שיש תפקידים פיקטיבים בצבא כמו "א. איכות הסביבה", על זה שיש משקיות חינוך ות"ש, על זה שמחזיקים אנשים בקבע "כי ככה" (כמו שאתה יכול לקרוא מהדוגמא האישית שלי) ועוד מיליון דבירם. בנוסף לזה, עוד חושבים שזה דבר טוב לגייס בכח אלפי חרדים, כי הרי אנחנו חיים במדינת הצבא וצבא זה קדוש וכור היתוך ומה לא.

 

לא צריך להתווכח על חיוניות הצבא או על זה שיש אנשים שתורמים המון מעצמם ומקבלים מעט מאוד בתמורה. אבל לא שם נמצא רוב צהל. רוב צהל, בטח בקבע, זה נגדים שבקושי יש להם תעודת בגרות, שהעבודה העיקרית שלהם מסתכמת בלא לתת שירות לאנשים סביבם. זה רבי סרנים שמנהלים פרויקטים, למרות שבחוץ אתה לא היית מעסיק אותם כפיקולו במסעדת פועלים. זה חיילים עצלנים וממורמרים, ששמירה בשישי שבת זה אסון עבורם, ושמבזבזים שעות על גבי שעות במהלך היום על החלטות קריטיות כמו האם לאכול היום בעזריאלי, או ללכת לשרוף איזה שעתיים בג'ירף באבן גבירול.

 

אתה מדבר על תוספות אולי לא יקרות במיוחד, כמו רכב לחצי או רבע שבוע? אתה מדבר על משכורות נמוכות? אתה צודק. אבל אתה שוכח פרמטרים אחרים. לי היה מפקד פעם, שלא היה מגיע בממוצע שלושה ימים בשבוע והכל באופן חוקי. למה? כי היתה לו ילדה קטנה, והצבא איפשר לו לקבל עוד ימי חופש כימי מחלה של קרוב משפחה והוא היה בתוכנית של לימודים ביום בשבוע ועוד לפני זה הוא התחיל את השנה עם משהו כמו 24-25 ימים חופש. אז כן, המשכורת שלו לא היתה גבוה במיוחד, בטח לא גבוהה בהשוואה למה שהוא מרוויח כאזרח. אבל הוא היה מיותר לחלוטין לצבא, ולא רק שלא חיפשו להעיף אותו, אלא ההפך - חלמו על זה שיחתום עוד קבע. חלק עצום מצבא הג'ובנקים לשיראל מורכב מפרזיטים כאלה, שמרוויחים שכר נמוך אבל הצבא הוא בסך הכל פלטפורמה נחמדה בשבילם, כדי ללמוד, לצבור ניסיון בתחום שלהם, קשרים ועוד. את רוב צהל לא צריך ולא היה צריך אף פעם. אבל הם תמיד יהיו האחרונים שיקוצצו, וכמו שכבר נכתב כאן - כל עוד הכסף מגיע לצהל, האנשים שם כבר ימצאו על מה לבזבז אותו, גם אם זה לא באמת הכרחי לבטחון מדינת ישראל בשום צורה שהיא.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

Opel Astra GSI

 

תעשה הפרדה, אף אחד לא בא ואמר שיש בעיה עם מצבת הלוחמים, או עם מה שאין ויש ביח' החזית, מרבית הכסף נשפך וימשיך להגיע קודם כל לקרובים לצלחת ואלו הם בסיסי הג'וב. הבעיה מתחילה עם חיילות מיותרים כמו מש"א 7000 שיכל בכלל להיות חלק מחיל חימוש, וחיל חינוך שלא לצורך (זהו צבא חברים לא קייטנה), יחידות מיותרות במצ (מעברים לדוגמא שאפשר והיה צריך מלכתחילה לתת ללוחמים שממילא מאיישים שם את העמדות ביחד עם מצ)

 

הצבא שמן, שמן מאוד ובמקומות הלא נכונים, תסביר לי מדוע 3 הבסיסים הגדולים ביותר בארץ יושבים על אדמות ששווים נאמד במאות מיליונים? תל השומר לבדו שווה פרויקט של 5K יח' דיור במיקום לא זול בכלל.

פעם Clio b 2001 ידנית/Clio b Sport MK2 2003/פיאט פונטו 98

 

מגאן RS 225 למכירה

פורסם

למה לדעתך מש"א מיותר?

אגב, מש"א זה לא רק חימוש, זה גם הרבה ציוד תקשוב.

 

תחשוב שציוד תקשוב למשל שעובר מסלול שלם לעיתים מיחידה, לבסיס ציוד פיקודי, ואם שניהם לא מסוגלים לתקן אותו הוא צריך להגיע לסמכות גבוהה (דרג ד') שזה מש"אות.

אני מסכים שאפשר לשים דרג ד' בבצ"פים, אבל מש"א מרכז הרבה תחומים בתוכו וזה הרבה מעבר לפיתוח, יישום והטמעת מערכות וציוד לדעתי.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

אז בעצם אתה מסכים חלקית שמשא יכול להיות חלק מחימוש ?

אז בוא נראה עוד חייל עולה לצבא:

אדמות

קצינים

חיילי סדיר

ציוד לוגיסטי (מחשבים/אפסנאות/נשקיה וכדומה)

למה לבזבז את כל זה אם אפשר לאחד יחד עם חייל שמתעסק במשהו ככ קרוב ודומה.

פעם Clio b 2001 ידנית/Clio b Sport MK2 2003/פיאט פונטו 98

 

מגאן RS 225 למכירה

פורסם

גם אני טוען שיש בזבוז בצבא, ואני לוחם שהולך עם חולצות של כהנא על חצי ב'

אני חושב שאפשר להגיע קרוב מאוד לפיטורין של כ-50% מאנשי הקבע והצבא לא ישתנה, ואם כבר אז רק לטובה.

 

פורסם

קחו עוד דוגמא של כ-5 מיליון ש"ח בשנה.

אחי שירת בצריפין ועדיין עושה שם מילואים. בכל שנה היחידה מחליפה את כל הפלאזמות כי אחרת בשנה שאחרי זה לא יהיה להם תקציב.

יש המון מאיפה לקצץ לפני שנוגעים באנשים עצמם רק שלאף אחד מהמשרתים לא אכפת כי זה לא יוצא מהכיס שלו ועכשיו הם משלמים את המחיר כי להעיף אנשים זה הקיצוץ הכי קל שיש.

סוף סוף אחרי כל כך הרבה שנים מועלה הנושא לסדר היום בצורה רצינית. אני מאמין שבשנים הבאות הוא יעלה בייתר חריפות ויצליחו לאט לאט לרסן את הצבא.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם
אז בעצם אתה מסכים חלקית שמשא יכול להיות חלק מחימוש ?

אז בוא נראה עוד חייל עולה לצבא:

אדמות

קצינים

חיילי סדיר

ציוד לוגיסטי (מחשבים/אפסנאות/נשקיה וכדומה)

למה לבזבז את כל זה אם אפשר לאחד יחד עם חייל שמתעסק במשהו ככ קרוב ודומה.

אני די בספק שמה שעושים במש"א מבחינת תקשוב זה משהו דומה לחימוש. נכון שיש חלק די גדול בחימוש בנושא הזה של המש"אות, אבל גם תקשוב נותנים שם עבודה.

 

חוץ מזה מש"א מספקת עבודה להרבה אזרחים (עובדי צה"ל). אתה רוצה להעיף חצי מהם בערך? רוצה עוד אבטלה?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

רק לגביי משרתי הקבע קצינים ונגדים שאתם חושבים שחיים כל כך טוב, וסיבה למה להוציא אותם לפנסיה קצת יותר מוקדם מאזרחים.

יש 2 צדדים למטבע, יש באמת אנשי קבע שלא עושים כלום והם על תקן כלום, כמו למשל נגד פתרונות בקריה (לא אציין איפה), וכמו שם התפקיד תפקידו לא לעשות כלום.

 

יש אנשי קבע עורפיים שמשרתים בבסיסים סגורים. של חיל האוויר לדוגמא- באיזה עבודה אזרחית יהיה תורנות שבת ,שמירות,אבטשים,לילות ועוד. התשובה : בחלק קטן מאוד יהיה לילות ושבתות,לא יותר.

אז להגיד שהם חיים טוב. מהכרותי האישית עם נגדים זה לא בדיוק ככה, ובהשוואה לעבודה אזרחית אז בכלל.

גם עם דודה בדרגת רס"ן שעושה בחופשיות תורנויות שישי. וכמובן באיזה עבודה יקפיצו אותך לעזוב הכל ולהשאר בבסיס יום ולילה כשיש מלחמה או אפילו התחממות... בלי אכפתיות לגבי המשפחה שלך או כל דבר אחר.

 

מצד שני יש קצינים ונגדים בתפקידי לוחמה, שעליהם אין מה לדבר בכלל.

 

והמשכורת ממש לא בשמיים,קצת מעל המינימום לנגד מתחיל וקצין מתחיל,בהמשך זה באמת גודל אבל לא יותר מדי, הרוב נשארים עוד כמה שנים בכח רק בשביל הפנסיה שהיא באמת שווה.

בכל מקרה אני מסכים עם הטענה שאחוז גבוה של משרתי הקבע לא עושים כלום והם על תקן כלום.

Miata ND2

 

פורסם

בשירותי הצבאי, לפני יותר מעשור, שירתתי ביחידה שאחראית לתכנון תקציב הצבא. עזבו שגם בה היה בזבוז משווע (יותר פקידות מקצינים, למשל), יותר מדי פעמים ראיתי מספרים הזויים רצים מעל מסך המחשב, שגם הקצינים (לא הייתי קצין) לא ידעו להסביר אותם כראוי. אין לי שמץ של ספק שאם צה"ל היה מנוהל כמו שחברה פרטית צריכה להיות מנוהלת, המצב היה טוב בהרבה ולמשק הישראלי היו נחסכים מיליארדי שקלים בשנה.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

בתור לוחם בקבע, שמשרתת בצמוד לסא"לים ואנשי צבא עם משפחות, קשה לי מאוד לשמוע את כל הפתיחת עיניים על המשכורות הגבוהות שהם עושים על חשבון המדינה. בכל זאת אנשים עם ילדים קטנים, הנשים לא עובדות לרוב כדי לטפל בילדים.

 

ולא מגיע להם לפעמים חופשות? והטבות על חשבון הצבא? בכל זאת משקיעים את החיים שלהם ושל המשפחות שלהם.

ורכב צמוד, לא מגיע?

 

מגיע ובגדול. צריך להצדיע לאנשים כאלו!

היום:

Alfa Romeo MiTo 2010 Distinctive Move 1.4T 155HP

בעבר:

Minimum SIZE, Maximum FUN. Smart Fortwo 2004 0.7T:twisted:

פורסם
בתור לוחם בקבע, שמשרתת בצמוד לסא"לים ואנשי צבא עם משפחות, קשה לי מאוד לשמוע את כל הפתיחת עיניים על המשכורות הגבוהות שהם עושים על חשבון המדינה. בכל זאת אנשים עם ילדים קטנים, הנשים לא עובדות לרוב כדי לטפל בילדים.

 

ולא מגיע להם לפעמים חופשות? והטבות על חשבון הצבא? בכל זאת משקיעים את החיים שלהם ושל המשפחות שלהם.

ורכב צמוד, לא מגיע?

 

מגיע ובגדול. צריך להצדיע לאנשים כאלו!

מדובר על אנשים כמו אלו שאתה משרת אליהם צמוד רק שהצבא היה יכול להסתדר יפה מאוד בלעדיהם ולחסוך את המשכורת + רכב + הטבות וחופשות.

 

פורסם
רוב צהל, בטח בקבע, זה נגדים שבקושי יש להם תעודת בגרות, שהעבודה העיקרית שלהם מסתכמת בלא לתת שירות לאנשים סביבם. זה רבי סרנים שמנהלים פרויקטים, למרות שבחוץ אתה לא היית מעסיק אותם כפיקולו במסעדת פועלים.

 

לא חסר בזבוז בצבא ויש לא מעט מערכים שהגיע הזמן לסגור\לצמצם\לאזרח. מה שמסוכן הוא ליפול למלכודת ההכללה ולהפוך את אותם מערכים בזבזניים אוטומטית לרוב צה"ל. נגדים שבקושי יש להם תעודת בגרות הם כוח האדם הטכני שמתחזק לך את הטנקים, הספינות והמטוסים ועל פי מקינזי מהווה חלק מאחד ממערכי התחזוקה היעילים בעולם. רבי הסרנים שאתה כ"כ יורד עליהם מחזיקים בחלקם הלא מבוטל כמנהלי פרויקטים גם בתואר שני ובחלקם הנוסף הם חלק מאותו מערך תחזוקה שהתחבב כל כך על מקינזי.

 

חשוב להגיד את האמת שיש לצה"ל לאן להתייעל, חשוב עוד יותר לא לשפוך את התינוק ביחד עם המים.

פורסם

מתן - הוא מדבר על קציני יחידות השדה - הלוחמים ותומכי הלחימה.אלה בדיוק האנשים שזגאים לכל ההטבות, כולל הפנסיה המוקדמת.

יש גם הרבה אנשים שיושבים בעורף ושעבודתם מצדיקה תנאים טובים, אבל לא פרישה כל כך מוקמת. יש, למשל, בעתי מקצועות אקדמיים (מהנדסים, רופאים וכו') שאין ספק שעבודתם חיונית וצריך לשלם להם בעין יפה כדי לשמר אותם במערכת, אבל לפחות לגבי חלק נכבד מהם אין כל הצדקה ליציאה לגמלאות בגיל 45-50. אנשים כאלה מתבזבזים, ובהחלט יש מקום לבנות להם אופק מקצועי עד גיל פרישה רגיל במסגרת צה"ל או במסגרת אחרת בשירות המדינה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
מדובר על אנשים כמו אלו שאתה משרת אליהם צמוד רק שהצבא היה יכול להסתדר יפה מאוד בלעדיהם ולחסוך את המשכורת + רכב + הטבות וחופשות.

 

כן? תיתן לילד בן 25 לנהל יחידה שלמה? יחידה מבצעית שתופסת קו, וכוננות, וכמות של בעלת שלוש ספרות של לוחמים. אז כנראה שלעולם לא הייתה ביחידת שדה ידידי או ששירתת בתור חייל זוטר.

היום:

Alfa Romeo MiTo 2010 Distinctive Move 1.4T 155HP

בעבר:

Minimum SIZE, Maximum FUN. Smart Fortwo 2004 0.7T:twisted:

פורסם
אני די בספק שמה שעושים במש"א מבחינת תקשוב זה משהו דומה לחימוש. נכון שיש חלק די גדול בחימוש בנושא הזה של המש"אות, אבל גם תקשוב נותנים שם עבודה.

 

חוץ מזה מש"א מספקת עבודה להרבה אזרחים (עובדי צה"ל). אתה רוצה להעיף חצי מהם בערך? רוצה עוד אבטלה?

 

בסיסי מש"א מסווגים, ומטעמי בט"ש לא אפרט מה בדיוק הם עושים אבל הם עושים המון שלא ממש קשור לתקשוב אלא לחימוש, ולשם זה אמור להשתייך, אע"צ זה דבר מיותר, למה ?

כי חיילים יכולים לעשות את אותו הדבר בעלות כלכלית נמוכה יותר.

 

אפרופו עלות חיילים נמוכה יותר, עלה עכשיו לדיון ציבורי כל נושא המשכורות של הג'ובניקים, משכורת מבזה, שהגיע הזמן שמישהו יטפל בזה גם במחיר של תוספת תקציב למערכת הביטחון

פעם Clio b 2001 ידנית/Clio b Sport MK2 2003/פיאט פונטו 98

 

מגאן RS 225 למכירה


×
×
  • תוכן חדש...