Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4749 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אתה מדבר על השוטרים שלא סרחו כאילו מגיע להם איזשהו פרס מיוחד. כל עוד זו הגישה, דבר לא ישתנה.

.

 

 

אתה מתנדב, מה אתה מצפה? שיתנהגו אלייך לא יפה?

חוץ משוטר שקנה ממני משהו אי פעם במסגרת עבודתי (ניחשתם נכון, תחום המזון) וחוץ משוטר שאני מכיר כ-שכן\אב של מישהו\מכר, כל שוטר שנתקלתי בו במהלך חיי, ללא סיבה נראית לעין בכלל, היה בן אדם שניצל את תפקידו לרע, ותמיד הרגיש "מעליי", גם שאני אזרח פשוט שלא פשע.

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לא הבנתי מה אתה רוצה ממני ולמה אני מתנדב.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
לא הבנתי מה אתה רוצה ממני ולמה אני מתנדב.

 

 

ציטטתי את התגובה שלך בטעות ורק עכשיו שמתי לב :lol:

לא התכוונתי אלייך.

פורסם
יחד עם השוטר (על אזרחי) רכוב האופנוע שהרביץ לרונן פייגנבוים?

אם מח"ש הייתה גוף בלתי תלוי, חצי מהשוטרים היו בכלא או לכל הפחות מפוטרים.

לא יודע כמה יצא לך להתעסק עם פירות וירקות, אבל כאשר יש פרי אחד רקוב ומשאירים אותו בקופסה, כל שאר שוכני הקופסה מקבלים מהר מאוד את הריקבון...

 

אפשר פרטים לגבי המקרה של רונן פייגנבוים? לא ממש מצאתי ברשת.

 

הארוע בב"ש טופל באיחור, והיה גם כשל של ירי לא מכוון מי יודע מה לאזור בו ישנה בת ערובה. זו לא מקצועיות. זה חרטא.

 

לעומת זאת, הפקד מבת ים עושה רושם שפעל בדיוק נמרץ איך ששוטר אמור לפעול. הוא זיהה סכנה, לא ירה לפני הזמן וגם כשירה, ירה בדיוק במידה הנכונה בכדי לפצוע מספיק כדי לנטרל, אך לא להרוג. אם הדיווחים בתקשורת נכונים, כל הכבוד לו וזה בלי טיפה אחת של ציניות.

 

זה בדיוק היה הרושם שלי. הוידאו מב"ש לא באמת מציג את המשטרה באור חיובי, אמנם מגיע כל הכבוד לשוטרים שחתרו למגע, אבל ההתנהלות שלהם נראית מהוססת ולא מקצועית. הירי לעבר הדלת הסגורה שמאחוריה בת ערובה נשמע תמוה. כניסה ללא אפוד מגן אולי מצטיירת הירואית, אבל בפועל זו טפשות. מזלם שהרוצח התאבד, אחרת אלוהים יודע איך זה היה נגמר.

האמור מתייחס להתרשמותי הפרטית מהוידאו ותיאור המקרה, אין לי כל ידע שהוא בנהלי עבודה של המשטרה.

 

המקרה בבת ים בהחלט הסתיים בהצלחה, ושוב - אין לי מספיק ידע כדי לשפוט האם הפעולות היו לפי הספר.

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

פורסם
דווקא בגלל שאתם לא חלק מהמעמרכת (עם כמה שאני עאלק "חלק מהמערכת" עדיין הספקתי להכיר מעט)- אין לכם מושג על תמהיל השוטרים בארץ. אתם שומעים על החארות שמשפריצים גז פלפל על אנשים; על המושחתים והקקות אבל דווקא על אלו המעוטרים שעושים את עבודתם על הצד הטוב ביותר, או סתם כאלו שבאים לעשות עבודה ועושים אותה בגישה חיובית, עליהם בחיים לא תשמעו.

 

+1! אני מתנדב משנת 2009. במהלך "שירותי" ראיתי לא פעם שוטר מנ-מניאק, שמנצל את כוחו על אזרחים ועוצר ללא רחם. לעומתו (לשמחתי) קיימים שוטרים אדיבים, שלא ממהרים להתלהם, לא ממהרים לאיים ולעצור או להשתמש באמצעים לא קטלניים כמו פלפל.

 

אבל מה, אני גם רואה את הצד השני: האזרח שמפגין יחס מזלזל, מתנהג כאילו הוא המפקד של השוטר, כאילו הוא אומר: "אני ואפסי עוד". האזרח לא תמיד מיטיב עם השוטר, גם שאתה עוצר אותו לביקורת רשיונות רגילה.

 

לא פעם שמעתי "במקום לבדוק אותי, לך תחפש את העבריינים האמיתיים" ושאר פנינים. לעומתם, האזרחים הנורמליים אומרים "יישר כח, אתה עושה את עבודתך" ולא פוצים פה לצורך גידוף או קנטור.

 

ל-RK - השוטרים שעושים עבודתם נאמנה לא מגיע כל פרס - רק כי הם בחרו לשרת את הציבור. אף אחד לא מכריח אך אחד להיות שוטר. אבל לא מגיעה להם ההכללה הנבזית יחד עם אלה שסרחו.

 

אני אומר שוב: השוטרים שסרחו - שיירקבו בכלא/ישלמו פיצויים שמנים מאוד. אלה שלא סרחו - תנו להם את הכבוש המגיע להם.

 

אזרחים צריכים לכבד שוטר, ולא להקניט ולעצבן אותו. היו לי לא מעט משמרות שחזרתי הביתה ואמרתי שכוסומו מדינת ישראל ולא מגיע לה שוטרים כמו שמשרתים כאן. אבל היו לי גם לא מעט משמרות שאמרתי תחי מדינת ישראל. :-P

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

פורסם

אתה באמת לא מבין את הבעיה, מה?

 

אתה, כאחד שמציג גישה אוהדת למשטרה - מודה בפה מלא שנתקלת בשוטרים שסרחו, לא באחד שניים.

 

משטרת ישראל, במקום להעיף בבעיטת וולה את השוטר הראשון שסרח, אחריו את השני ואת השלישי ולפרסם את זה, מטייחת שוב ושוב וקורצת לעבריינים במדים שזה בעצם בכלל לא נורא.

 

אז במקום שהעבריין הרביעי והחמישי יחשבו טוב טוב לפני שהם מתנהגים כפי שהם מתנהגים, שלא לדבר על שישי ושביעי שבכלל לא יפזלו לכיוון - המשטרה נותנת גיבוי וגורמת לעוד ועוד טיפוסים (שמראש הם טיפוסים מפוקפקים, לא חסרים כאלה בכל מקום וגם במשטרה) להתנהג כאחרון הפושעים למרות שהם "נציגי החוק".

 

מי שאשם הוא דנינו ושאר צמרת המשטרה, לא אף אזרח חוצפן. האזרחים לא מקבלים משכורת בכדי לאכוף את קיום החוק ובוודאי שלא יטרחו לשמור על אותו חוק אם הם פוגשים בשוטרים שמזלזלים בעצמם באותם דברים.

פורסם
+1!

אבל מה, אני גם רואה את הצד השני: האזרח שמפגין יחס מזלזל, מתנהג כאילו הוא המפקד של השוטר, כאילו הוא אומר: "אני ואפסי עוד". האזרח לא תמיד מיטיב עם השוטר, גם שאתה עוצר אותו לביקורת רשיונות רגילה.

 

בחייאת אלרואי, כמה פעמים שמעת את המשפט "אני משלם מסים אז אתה עובד אצלי"? :lol:

 

שמר- אני מסכים איתך חלקית, אני בהחלט חושב שהמשטרה צריכה לעבור רה-ארגוניזציה כי יש המון המון חורים בהתנהלות המשטרה שצריך לתת עליהם את הדעת (וכן, יש לטפל גם בגישות החקירה והענישה של שוטרים, תנאי הקבלה ואולי גם תנאי ההכשרה, ובנוסף גם מבחינתי לא הגיוני ששוטר שיום אחד מתיז גז פלפל על אזרח ללא סיבה בכלל לבש את מדי משטרת ישראל מלכתחילה). אבל הגישה ה"אוהדת" של האזרחים כלפי כל השוטרים בכללותם לא עוזרת במאומה למפגשי שוטר-אזרח. עם הצוות שלי אנחנו עוצרים אנשים בצד ולא שוכחים דרך ארץ ונימוסים ("שלום, ערב טוב"), ובטח ובטח שלא מתנשאים, מתנהגים בתקיפות או בחוסר סבלנות. הבעיה היא הצד השני- כשאתה נתקל בהתנגדות, התנשאות, שנאה חסרת פשר וקשר מצד האזרח ("אתה עובד אצלי" / "המשכורת שלך זה המסים שלי" / "לך תחפש את העבריינים האמיתיים") קשה מאד לנהל מפגש בצורה נעימה, זריזה ואפקטיבית.

 

עליי לציין גם שלצד האזרחים החצופים יש את אלו שמקבלים אותנו בהבנה ועוזרים לנו לנהל את המפגש בצורה אפקטיבית, יעילה ונעימה. הבעיה היא שיש משמרות שנראה שאנשים אלו הם פרח בשדה קוצים.

פורסם
חבר, כוחות המשטרה בב"ש בפיקודו של סנ"צ תומר בדש פעלו ללא לאות, ללא חת, לא חששו מכלום וחתרו למגע. מה אתה מצפה, שתומר ייכנס לבדו? או שאולי שני הבלשים ייכנסו לבדם?

 

לפני הצדיק היחיד באירוע (תומר) ולפני שני הבלשים ה"ראשונים" בזירה היית ניידת סיור. אחת השוטרות, במענה לירי בתוך הסניף, החליטה לתפוס מחסה ע"י שכיבה על הרצפה עם אקדח שלוף במרחק משמעותי מסניף הבנק.

לא מאשים אותה, זה רק מעיד על הרמה המבצעית בהמשך האירוע.

כשסנ"צ תומר בדש נראה מגיע לאירוע בסרטון שהתפרסם ניתן לראות הצמוד לקיר, שוטר לבוש ווסט כתום אוחז קסדה.

מספר דק' לפני כן (ירד בעריכת הסרטון), החליט השוטר להלביש את הקסדה על מקל וכנראה לבצע את התרגיל הוותיק מ

.

לא מאשים אותו, זה מעיד על אימון לקוי ועל חוסר הסברה או ימי השתלמות.

עד הגעת הסנ"צ ניתן לראות את השוטרים מכתרים את פתחו הקדמי של הסניף כאשר הם חסרי מעש, פרט לכיוון נשקם כלפי היציאה מהסניף. (בתקווה כי המפגע יצא בעצמו מהסניף?)

לא מאשים אותם, לא היית שם סמכות בכירה דיה כדי להחליט על כניסה והתקדמות לקראת סיום האירוע. (גם לא יוזמה, פרט כמובן לבחור עם הקסדה)

 

את הכניסה עצמה לסניף וחילוץ הנפגעים לאחור, לא אבקר.

די לומר כי אם למפגע היה רצון, הוא היה גורר אחריו לקבר אנשים נוספים.

 

אם הבלשים ה"ראשונים" בזירה היו נכנסים למבנה, הייתי מכריז עליהם כגיבורים אשר חתרו למגע!

 

המצב בפועל היה לא רחוק מסרט הוליווד אמריקאי.

 

הסיבה שבגלל קראתי לתומר צדיק, היא שבסופו של דבר הוא הוביל את הכניסה לבנק. והתגובה בזכותו היית פחות הססנית אילו כוחות מיוחדים היו מגיבים לפניו. מה שהיה מוציא אותו באור שלילי.

 

בחייאת אלרואי, כמה פעמים שמעת את המשפט "אני משלם מסים אז אתה עובד אצלי"? :lol:

 

 

יש בזה משהו, תפקידו של השוטר הוא לשרת את הציבור.

הכוונה היא שפעולותיו יהיו למען הציבור. וכאיש שירות גם להתנהג כך.

זהו תפקיד קשה מאוד, אין ספק.

מצד אחד להיות אדיב ולטפל באירועים בכפפות משי, ומצד שני להתפוצץ במידה סבירה על מי שצריך.

מידה סבירה = כוח סביר לפי ההגדרה, לא פחות ולא יותר.

פורסם
בחייאת אלרואי, כמה פעמים שמעת את המשפט "אני משלם מסים אז אתה עובד אצלי"? :lol:

הבעיה היא הצד השני- כשאתה נתקל בהתנגדות, התנשאות, שנאה חסרת פשר וקשר מצד האזרח ("אתה עובד אצלי" / "המשכורת שלך זה המסים שלי" / "לך תחפש את העבריינים האמיתיים") קשה מאד לנהל מפגש בצורה נעימה, זריזה ואפקטיבית.

 

עליי לציין גם שלצד האזרחים החצופים יש את אלו שמקבלים אותנו בהבנה ועוזרים לנו לנהל את המפגש בצורה אפקטיבית, יעילה ונעימה. הבעיה היא שיש משמרות שנראה שאנשים אלו הם פרח בשדה קוצים.

 

אל תשכח שהאנשים איתם אתה עובד מקבלים משכורת על עבודתם, והיא בהחלט מגיעה מכספי המיסים של כולנו. עליהם ועליך כמתנדב להיות מקצועיים בתחומכם. האנשים אותם אתם מעכבים/עוצרים הם אנשים מן השורה, שלהם יכולה להיות זאת הפעם הראשונה. גם אם מדובר בעבריינים סדרתיים או ערסים מן השורה, מכם מצופה להתנהג כאנשי מקצוע, האזרח לא באמת חייב לכם כלום.

Having said that, כבוד מינימלי ונימוס הם בהחלט דרישה לגיטימית מן האזרח, וצר לי על אלה שלא מפגינים זאת. לא מצדיק אותם לרגע, רק רוצה להזכיר שהחובה להיות "צדיקים יותר מהאפיפיור" חלה עליכם יותר מאשר עליהם.

 

במקרה של "אזרח שסרח" יש לכם את הכלים לטפל, וסביר שגם אם זה יגיע במקרה לתקשורת המשטרה לא תוכפש.

במקרה של "שוטר סורר" למשטרה יש רק מה להפסיד, ולאזרח חשיפה תקשורתית היא הדרך הכי אפקטיבית להתמודד.

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

פורסם

האמת שקצת צרם לראות את אופן כניסת השוטרים לבנק. אני מדבר על הרמה הבסיסית ביותר של להחזיק אקדח באופן נכון ועד לחיפויים הדדיים. היה שוטר שהגדיל לעשות והחזיק את האקדח בגובה הפנים כאשר הקנה מכוון מעלה וזה ממש רחוק מצורת ההחזקה הנכונה ודי קרוב לסרטי פעולה מהוליווד.

פורסם
בחייאת אלרואי, כמה פעמים שמעת את המשפט "אני משלם מסים אז אתה עובד אצלי"? :lol:

 

...הבעיה היא הצד השני- כשאתה נתקל בהתנגדות, התנשאות, שנאה חסרת פשר וקשר מצד האזרח ("אתה עובד אצלי" / "המשכורת שלך זה המסים שלי" / "לך תחפש את העבריינים האמיתיים") קשה מאד לנהל מפגש בצורה נעימה, זריזה ואפקטיבית.

 

עליי לציין גם שלצד האזרחים החצופים יש את אלו שמקבלים אותנו בהבנה ועוזרים לנו לנהל את המפגש בצורה אפקטיבית, יעילה ונעימה. הבעיה היא שיש משמרות שנראה שאנשים אלו הם פרח בשדה קוצים.

 

 

גם אתה לא הבנת.

1.השוטר הוא זה שמקבל משכורת מהמדינה. הוא צריך לספק עבודה עבור המשכורת הזו, העבודה שלו היא אכיפת החוק ושירות לאזרח (גם אם שוטרים מסויימים לא חושבים כך). אזרח לא "צריך" להתנהג בצורה מסויימת, בוודאי לא להיות מנומס ואדיב, בוודאי לא כלפי שוטר שעצר אותו, בטח לא אם הוא חושב שהשוטר לא צודק.

בוודאי שרצוי וכדאי שאזרח יתנהג כמו בן אדם ולא כמו ערס ממוצע, אבל זו לא הצדקה לשוטר להתנהג כמו ערס גם הוא.

2. האזרח הממוצע שונא את המשטרה, בוודאי לא מכבד שוטר במדים. תרשה לי לספר לך - כבוד זה לא משהו שמחלקים באפסנאות של המשטרה או במקום אחר. אזרח רואה שוטר, שניים, חמישה, עשרה שוטרים שמזלזלים בתפקידם ובמדים שהם לובשים - גם מאתיים שוטרים טובים כבר לא יתקנו את הרושם.

כפי שכתבתי - הדרך היחידה לתיקון המצב היא שהמפכ"ל יטיס בבעיטה שוטרים שסורחים (תוך שהוא דואג לפרסם את זה) ולא יעביר אותם למכבסת מח"ש.

יכול להיות שזה יעלה לו בכמה עשרות שוטרים מודחים, בהחלט ייתכן שחלקם יהיו גם בעלי מקצוע טובים (לדוגמא - בלש שפיצח הרבה פשעים, או יס"מניק שפתר כל מיני אירועים) אבל עדיין - לשוטרים שמבצעים עבירות אין מקום במשטרה (או, כמו שאמר שייע פייגנבוים בזמנו : "לא ייתכן שהמשטרה תיקח את החוק לידיים").

 

אפרופו פייגנבוים - לשאלה על הבן (רונן) - הופיע אמש בתכנית הבוקר תוך שהוא מספר שאדם על אזרחי רכוב על אופנוע ניגש אליו כשהוא מסרב להזדהות (כלומר טען שהוא שוטר, אך סירב להציג תעודה או פרטים מזהים), לאחר מכן תקף אותו פיזית וברח מהמקום. אני מניח שהפייגנבוים הוא לא טלית שכולה תכלת, אבל עדיין - שוטר ללא מדים, מסרב להזדהות, נכנס לעימות פיזי ובורח מהמקום (כמו מתיז הפלפל)?

מן הסתם, בעבר העניינים היו מושתקים במקרים כאלה, כי מילה של אזרח מול מילה של שוטר זה "לא כוחות". היום יש, לשמחת האזרחים - מצלמה לכל פועל - ורואים יותר ויותר את ההפקרות של הרבה לובשי מדי משטרה.

פורסם

קרה לי מקרה מסוג דומה לפני כמה שנים. רכבתי על קטנוע אחרי ידידה שרכבה גם היא על קטנוע. היא עצרה ברמזור ומאי התנועה זינק עליה אדם לבוש אזרחי ושלח יד למפתח בסוויץ'. אני קפצתי מהקטנוע שלי ורצתי אליהם, רק אז הם צעקו "משטרה". דרשתי לראות תעודות, הציגו, ואפילו התנצלו. חיפשו איזה עבריין נמלט.

אם היו קופצים עלי ככה אני חושב שהאינסטינקט שלי היה להגיב אלים, ואז וודאי הייתי מואשם בתקיפת שוטר.

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

פורסם

נראה לי שניצחתי. עליי התנפלו 3 לובשי אזרחי כשאחד מכוון אקדח לכיווני :shock:, לא היה רחוק מקרב יריות, מזל שזיהיתי שזה "יריחו" ...

פורסם

אני לא חושב שיש מדינות בהן מכבדים שוטרים, בטח יש לזה הסבר כלשהו, אבל זה המצב.

 

שי ורועי, אותי עצרו לאחרונה לבדיקת ינשוף. השוטר היה מאוד מנומס ונחמד והתנהגתי אליו בהתאם.

במנגד, לפני כמה שנים עצר אותי שוטר כלשהו, במחסום אקראי בתוך העיר, וניסה להוכיח לי שאני מסומם. למה? כי כנראה שהרגיז אותו שעובר לידו מישהו שנראה בן 20 ונוסע ברכב "ספורטיבי" יחסית, שהוא לא יכול להרשות לעצמו גם בגיל 40. אולי גם חשב שגנבתי את הרכב, והתעצבן עוד יותר, כשראה שהרישיון על שמי ואפילו לא איזה אבא עשיר קנה לי אותו. הסבר אחר לאגרסיביות שלו במהלך הסיטואציה ("לא לא, אתה עישנת משהו. ברור לי!!", מבלי שיכולתי בכלל לומר אפילו מילה להגנתי) אין לי. קשה לי להאמין שהיה מתנהל ככה אם היה עומד מולו גם איזה ערסמוביל עם חמישה ערסים שעוד היו עלולים לדפוק לו מכות. אבל להתנפל עלי, חנון על, שגם נראה כאחד כזה, היה לו קל ונח. אז בסוף, אחרי שלא מצא כלום והוציא עלי עצבים של יום עבודה, שחרר אותי לדרכי, כשכבר הייתי בטוח שיבקש ממני להתלוות אליו לתחנה ולעשות בדיקת דם. בן אדם כזה, לדעתי, לא צריך להיות שוטר. בפרוש היה מדובר במישהו שפשוט נהנה מזה שהוא יכול לעצור אנשים אקראיים ולהציק להם,.

 

אני לא אוהב לצאת בצהרות כלליות נגד המשטרה. פניתי אליהם בהזדמנויות שונות ובדרך כלל המוקדנים וגם השוטרים שהגיעו לשטח היו מאוד מנומסים ועשו את כל מה שיכלו, כדי לטפל בכל בעיה. עם זאת, לא חסרים מקרים של שוטרים ערסים, שצריכים להבעט החוצה במהירות, ולצערי זה לא תמיד קורה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.

×
×
  • תוכן חדש...