Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4840 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא נראה לי שרכבים ידניים יכחדו בזמן הקרוב, נהפוכו.

מאז ימי סוזוקי אלטו הידנית, קיבלנו כאן לא מעט רכבי סופר מיני, שמפיקים ביצועים דומים לגרסאות גדולות המנוע ובעלות הגיר האוטומטי. פתאום להעביר הילוכים ולחסוך 30 אלף ש"ח ולחסוך בדלק, זה לא כל כך נורא.

אפילו משפחתיות כבר בחלק מהמקרים מגיעות עם גיר ידני, כמו i30 ופוקוס למשל.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ידני בנזין, לא אהבתי במיוחד. בשבילי, אם כבר ידני, אז רק דיזל.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
ידני בנזין, לא אהבתי במיוחד. בשבילי, אם כבר ידני, אז רק דיזל.

גם אני אוהב את השילוב של ידני ודיזל, אבל בהתחשב בעובדה שמכוניות הדיזל עדיין יקרות משמעותית יחסית ממכוניות הבנזין הידניות, למי שלא נוסע 20-25 אלף ק"מ בשנה לפחות, זה לא משתלם.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
ידני בנזין, לא אהבתי במיוחד. בשבילי, אם כבר ידני, אז רק דיזל.

 

כנ"ל אני, טורבו דיזל ידני זה השילוב המועדף עליי, לאבא שלי יש כזו (פאביה TDI) ויוצא לי לנהוג לא מעט עליה, אחלה של שילוב.

 

אבל כמו שנאמר מעליי, הדיזל עדיין יקר מידיי.

 

בקשר לשרשור - אני אישית כרגע מקבל רכב ומתחיל לנהוג על קיה ריו ידנית חדשה, ככה שלא ניראה לי שידני ייעלם מהנוף בזמן הקרוב.

פורסם

אם נאלץ לחיות עם מכוניות חשמליות בעתיד - לא יהיו יותר תיבות ידניות.

זה לא יקרה ב 5 שנים הקרובות. אבל עוד 15 שנה - מי יודע?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם
ידני בנזין, לא אהבתי במיוחד.

 

מה רע בבנזין ידני? כמובן שעדיף דיזל אבל אם אין בנמצא,גם בנזין עושה את העבודה ולא פחות טוב.

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

פורסם
שלום חברים. לאחר חיפוש רכב ארוך ומייגע שעדיין לא הגיע לסיומו , הגעתי לתובנות קצת עגומות. נתחיל במגרשים . ברוב המגרשים של החברות הגדולות הרכבים היחידים שיש להם ידניים - כן זה עם הידית המוזרה ההיא והשלוש דוושות , הם מסחריים. אז עברתי למגרשים פרטיים ושם הידניות שיש או שחוטות בק"מ (2008 עם 120,000 ק"מ והמוכר בשלו - "זה ק"מ ממוצע זה בסדר" ) ,או קופסאות גפרורים כמו ה-107 או I10 . ואני שואל מה עדיף למי שאוהב את הנהיגה המוזרה ההיא שצריך להזיז את שתי הרגליים - שהדלק יטפס ל10 שקלים לליטר ואז פתאום אנשים יזכרו שהם יודעים להשתמש בידית המוזרה ההיא ודווקא די בהצלחה ? צריך לתת הנחות מס ליבואנים החזירים על רכבים ידניים ואז אולי נראה פה שינוי לטובה. ועד אז שיהיה שבוע טוב :)

 

1. הרכבים במגרשים תמיד יהיו (בממוצע) במצב פחות טוב, ועם יותר ק"מ, מרכבים פרטיים שנמכרים בלוחות.

2. גיר ידני היה מאוד נדיר במכוניות שנמכרו בארץ בשנים 2004-2009 פחות או יותר. שזה חלק ניכר מהמכוניות שאתה רואה במגרשים.

3. בשנים האחרונות יש מכירה של אלפי מכוניות ידניות אבל בעיקר בסגמנטים הנמוכים (מיני+סופרמיני)

4. בהחלט יש הטבת מס. לא ספציפית לגיר ידני אבל יש הטבת מס משמעותית של אלפי שקלים (ההטבה בשקלים לא באחוזים) לרכבים שמזהמים פחות ("מיסוי ירוק").

בסגמנטים הנמוכים מתקיימים שני דברים:

א. הגירים האוטומטיים הם מהסוג המעפן והבזבזני, מה שגורם לפער של כמה קבוצות זיהום בין הידני לאוטומט.

ב. הטבת מס של כמה אלפים משמעותית מאוד ביחס לכלל מחיר הרכב.

לכן שם הידני נמכר יחסית טוב.

 

5. מה רע ב107?

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם
מה רע בבנזין ידני? כמובן שעדיף דיזל אבל אם אין בנמצא,גם בנזין עושה את העבודה ולא פחות טוב.

 

פשוט אין לי כח בשבילו- הדיזל הרבה הרבה הרבה יותר סלחני מהבחינה הזו. נכון, מתרגלים, אבל אני שואל- למה להתרגל למשהו שבאופן טבעי אינו נוח, אם יש חלופה נוחה יותר באופן טבעי שלא מצריכה התרגלות? :arrow:

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

חבל שהציבור הישראלי מחפש כל פעם יותר נוח ויותר קל.

נהיגה בגיר ידנית גם מעוררת יותר, מהנה יותר וחסכונית יותר.

הטיפול לגיר זול יותר, אמין יותר ופשוט יותר.

בברכה,

תומר עינבר

פורסם
חבל שהציבור הישראלי מחפש כל פעם יותר נוח ויותר קל.

נהיגה בגיר ידנית גם מעוררת יותר, מהנה יותר וחסכונית יותר.

הטיפול לגיר זול יותר, אמין יותר ופשוט יותר.

 

זה לא מעניין את רוב האנשים במדינתנו שהם עצלנים מטבעם. הם נתפסים בתירוץ של הפקקים. נכון זה לא נוח בפקקים אבל זה מה יש.

בשלב זה של חיי, אצהיר ללא התחייבות שלעולם לא אעבור לאוטומט כל עוד גופי מתפקד וגפיי נעות כמתוכנן

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
פשוט אין לי כח בשבילו- הדיזל הרבה הרבה הרבה יותר סלחני מהבחינה הזו. נכון, מתרגלים, אבל אני שואל- למה להתרגל למשהו שבאופן טבעי אינו נוח, אם יש חלופה נוחה יותר באופן טבעי שלא מצריכה התרגלות? :arrow:

כרגע החלופות היחידות - או נוחות אבל פחות חסכוניות בדלק, או שהן "חיות ובועטות", או שהן נהרסות כל הזמן *שיעול*DSG*שיעול*.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
זה לא מעניין את רוב האנשים במדינתנו שהם עצלנים מטבעם. הם נתפסים בתירוץ של הפקקים. נכון זה לא נוח בפקקים אבל זה מה יש.

אני תמיד מחזיר באותו מטבע: כאילו שלאירופאים אין פקקים ואצלהם כל הזמן התנועה זורמת.

 

פקקים בידני - וואו, אפשר לחשוב.

לא הכי נוח, פחות נוח מאוטומט, אבל לא כזה נורא!

 

בזמן האחרון אני די הרבה במרכז עם הרכב, זה לא כזה נורא. שטויות, באמת.

עם קצת תרגול והכרה של הרכב אין שום סיבה שזה יהיה סיוט.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

במרכז זה רק מעצבן קלות. נסה לגור בעיר שבה יש עליות, ובנוסף גם פקקים בעליות. לא הכי כיף בעולם לרכב ידני.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
פשוט אין לי כח בשבילו- הדיזל הרבה הרבה הרבה יותר סלחני מהבחינה הזו. נכון, מתרגלים, אבל אני שואל- למה להתרגל למשהו שבאופן טבעי אינו נוח, אם יש חלופה נוחה יותר באופן טבעי שלא מצריכה התרגלות? :arrow:

 

מה ז"א סלחני?

במה שונה רכב דיזל ידני בנסיעה או תפעול מאשר רכב בנזין?

אני שאול כי אין לי נסיון עם דיזל.

ארליך, תביא אורז, מקרוני וביצים


×
×
  • תוכן חדש...