Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיז'ו 505 1.8 שנת 84- צריכה תוסף אשלגן?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4819 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

דווקא לא אמרתי שאין צורך באשלגן.

כיון שאין חשש לנזק ממנו, וגם העלות אינה "מזיקה", וכיון שצוטט מדריך "היינס" האומר שבשנת ייצור זאת דלק נטול עופרת אינו מתאים למנוע הנדון - אני לא הייתי לוקח סיכון ומוסיף אשלגן לדלק.

זה בדיוק מה שאני עושה ב"אופל קדט" שלי משנת ייצור 84. יתכן ש"שרפתי" לשווא כליטר תוסף אשלגן (כ- 100 ש"ח) ב- 5 השנים האחרונות:-)

 

נכון שביחס לשאלה המקורית של פותח השרשור (שסתומים רועשים) - עניתי כי אשלגן לא יפתור את הבעיה (ואינו מתיימר לעשות זאת), אך בכל זאת יתכן כי המנוע זקוק לתחליף לעופרת אליה "התרגל" בצעירותו.

עודד

פורסם
תוסף לא משום הקרבורטור, אלא הסגסוגת ממנה עשוי ראש המנוע.

התוסף הנחוץ למנועים של חלק מכלי הרכב הישנים הוא תוסף אשלגן אשר מהווה חומר סיכה לתושבות השסתומים.

כלל האצבע: אם במנוע מותקן ראש העשוי ברזל, מומלץ להוסיף את התוסף, ואם מותקן ראש העשוי מאלומיניום התוסף מיותר.

בראש העשוי ברזל, תושבות השסתומים מכורסמות בברזל, וזהו חומר רך יחסית.

בראש העשוי אלומיניום. מותקנות תושבות העשויות מפלדה קשה.[/B]

אני מאמין שהמנוע במכונית שלך הוא מנוע פורד ובו מותקן ראש העשוי ברזל. לכן תוסף אשלגן מומלץ. ראה מה המינון המומלץ על האריזה.

 

אורן

 

נתחיל בתשובה לשאלה המקורית: לא. תוסף אשלגן אינו מיועד "לרפא" דבר, בוודאי שלא ישפיע על שסתומים מרעישים.

האשלגן גם אינו מעלה את מספר האוקטן - זה היה תפקידה של העופרת, אשר כב-"דרך אגב" גם סיפקה "ריפוד" לתושבות השסתומים.

במנועים שהיו זקוקים לעופרת מקובל להוסיף היום את האשלגן, כהגנה מסויימת (מניעת נזק עתידי) על התושבות.

ולגבי "פג'ו 505" - מנועים אמריקאיים מותאמים לדלק נטול עופרת החל מ- 1973. מכוניות אירופאיות מחויבות לכך רק החל מ- 1987.

כיו שמכוניות אלה יוצאו (מעט...) גם לארה"ב, יתכן שהן כבר מותאמות.

עופרת לא מזיקה למנועים המותאמים ל"נטול", בתנאי שלא קיימים ממיר קטליטי (אותו העופרת "הורגת"). גם מערכות הזרקה ממוחשבות רגישות לעופרת (החיישן נפגע ממנה).

זאת התשובה לשאלה בדבר שימוש בארץ בשנות ה-80 בדלק עם עופרת. ככל הזכור לי, גם מכוניות אמריקאיות יובאו אז בגירסה אירופאית ללא ממיר וללא מערכות הזרקה ממוחשבות.

 

עודד שלום רב !

קרא בבקשה בעיון את הציטוט מתגובתו של אורן קיפניס, בדבר המהות והצורך בשימוש באשלגן בראשי ברזל להבדיל מראשי אלומיניום.

ולכן לדעתי השימוש באשלגן בפזו מיותר, והאפקט הוא רק לשם השקט הנפשי.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם
אופל אסקונה מודל 88, הרכב בעל מנוע 1600

האם יש צורך להוסיף את תוסף האשלגן ?

 

לדעתי כדאי להוסיף. כפי שתראה למעלה יש גם דעות אחרות (אצלך ראש אלומיניום).

התוסף אינו מזיק (אין לך ממיר קטליטי), ומדובר בתוספת של כ-10 אג' לליטר בנזין - נראה לי ששוה "להמר" ולהשתמש בתוסף.

כך אני נוהג ב-"אופל קדט" 1984, מנוע 1300 (הדומה מאד למנוע שלך).

עריכה: נזכרתי כי החל מ- 1987 ( או 1988 ) כל המכוניות האירופאיות מותאמות לדלק נטול עופרת.

כך שמאד יתכן כי התוסף מיותר, במקרה שלך.

עודד

פורסם

אם זה מנוע S הבעיה שלו היא שהוא דורש אוקטן גבוה. מנועים האלו היו מצלצלים קשות, ואוקטן דרוש לא היה בנמצא.

פורסם
עודד שלום רב !

קרא בבקשה בעיון את הציטוט מתגובתו של אורן קיפניס, בדבר המהות והצורך בשימוש באשלגן בראשי ברזל להבדיל מראשי אלומיניום.

ולכן לדעתי השימוש באשלגן בפזו מיותר, והאפקט הוא רק לשם השקט הנפשי.

בברכה

צביקה

 

צביקה עכשיו אני כבר מבולבל, לאופנוע ישן ראש אלומיניום יש צורך או לא?

כבר לא:sad: HONDA SILVERWING INTERSTATE 82

HARLEY DAVIDSON 1000 1982 :-)

פורסם

מחיר התוסף זניח והנזק במידה ולא השתמשת בתוסף גדול.

עדיף במקרה של ספק לשים תוסף (אסור במכוניות עם ממיר קטליטי)

ולא לוותר עליו, אני במפלץ החלפתי תושבות שסתומים ועדיין למען הספק ממשיך

לשים את התוסף. גם אם לא יועיל לא יזיק...רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם
לדעתי כדאי להוסיף. כפי שתראה למעלה יש גם דעות אחרות (אצלך ראש אלומיניום).

התוסף אינו מזיק (אין לך ממיר קטליטי), ומדובר בתוספת של כ-10 אג' לליטר בנזין - נראה לי ששוה "להמר" ולהשתמש בתוסף.

כך אני נוהג ב-"אופל קדט" 1984, מנוע 1300 (הדומה מאד למנוע שלך).

עריכה: נזכרתי כי החל מ- 1987 ( או 1988 ) כל המכוניות האירופאיות מותאמות לדלק נטול עופרת.

כך שמאד יתכן כי התוסף מיותר, במקרה שלך.

תודה על התשובה

הרכב מופיע בענתיקות בדרכים 2011 אוגוסט דף 8

×
×
  • תוכן חדש...