Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שרשור פוליטי של לאחר בחירות


roee

פוסטים מומלצים

נכון, זההכל עניין של חלוקת כסף לחבר'ה.

 

לגבי הפריפריה - זו באמת בעיה. אני חושב שבגלל שאנחנו במדינה קטנה יחסית, תחבורה ציבורית ראויה כן יכולה להוות פתרון כלשהו, וכן גם הקמת אזורי תעשייה מחוץ לגוש דן. גם עיר הבהדים זו דוגמא טובה להעברה דרומה של כמעט תעשייה שלמה, שזה משהו שיכול להטיב עם התושבים שם.

אנחנו מסכימים על הכל, שזה תמיד טוב :wink:

 

אני חושב שלאט לאט הרכבת מגיעה ליותר אזורים במדינה וזה בהחלט מצוין.

 

אינני יודע אם היא יכולה להגיע לבית שאן למשל, כדי לחברה למרכז הארץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 57 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • יבגניפ

    4667

  • SlowRide

    4484

  • פינדר

    3536

  • m3x7r3m3

    2926

הטבת מס זו דרך לגיטימית לקדם מדיניות. למשל, אישה נשואה מקבלת הטבה במס הכנסה. יש לזה סיבות טובות כמו רצון לעודד נשים לעבוד, מה שבתורו תורם לתוצר ולמטרות חברתיות. כך גם לגבי הטבות מס ליישובים שהציבור מעוניין לקדם את הגדלת האוכלוסיה בהם.

 

ההכרח של חברות גדולות לממן בסכומים גדולים פונקציונרים של הועד הוא לא פחות משערוריה. עובדי חברה מסוימת מעונינים להחזיק חברי ועד? שיתכבדו ויעשו זאת על חשבונם. אחרת נוצר מדרון חלקלקל בו החברות הגדולות והמונופילסטיות משלמות מאות אלפי שקלים בחודש כ-"מס ועד" אשר מגולגל על הציבור.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה ממשיך לכתוב על בסיס תחושות בלבד, וחבל.

 

עוד לפני הועד, הבעיה היא בזה שיש מונופולים בארץ. וזה לא כי "סוציאליזם", אלא כי אנחנו מדינה של חבר'ה. זה הכל.

 

ד"א, לא ממש עקבתי אחרי החדשות, אבל הבנתי שבעיני הבית היהודי גם הרמטכל כבר מתקרב לנקודה המסוכנת הזו, שמפרידה בין אחים לבין שתולים.

קצת מבאס.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שלאט לאט הרכבת מגיעה ליותר אזורים במדינה וזה בהחלט מצוין.

 

אינני יודע אם היא יכולה להגיע לבית שאן למשל, כדי לחברה למרכז הארץ.

לא בדיוק.

בעולם רכבות נוסעים מפסידות, פרט לקוים של תפוסה מאוד גבוהה בין ערים קרובות , למשל ת"א- חיפה, וקוים מהפרבר לעיר הגדולה, למשל מראשון- לת"א.

 

ובארץ במיוחד, עם ועד עובדי הרכבת, כאשר המכרזים שם נגועים בשוחד, עם אי יעילות נוראית ,הכדאיות של רכבת נוסעים היא נמוכה עוד יותר.

וכעת כשעוברים לרכבות חשמליות, העלות תגדל מאוד ולא ברור אם המעבר מוצדק בכלל.

דוגמאות ל"יעילות" של הרכבת בארץ:

1. קו נוסעים מדימונה לבאר שבע וחזרה, שנוסעים בו רכבות ריקות (כלומר מס' נוסעים אפסי)

2. קו מטען מהמכרות בנגב, שמסובסד חזק (אמנם בעקיפין) להנאתו של הטייקון ששולט ב"כימיקלים לישראל".

2. כל הקטרים עומדים במוסך במשך כל סוף השבוע, כשמנועיהם פועלים (נכון עד ללפני כשנתיים, לא יודע כרגע מה המצב)

 

אם נשווה היפותטית עלות של מסילת רכבת בין 2 ערים וגם קטר וקרונות לצד אלטרנטיבה של אוטובוסים וכביש שנשמר רק לאוטובוסים, מה יהיה כדאי יותר?

כנראה שהתשובה היא שהאלטרנטיבה של האוטובוסים עדיפה כלכלית, פרט למקרים הרשומים מעלה.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המונופולים הם מה שמאפשר את הועד, והם נוצרו בגלל השיטה הסוציאליסטית שרואה במדינה אחראית לכל תחומי החיים ומכאן התערבות רגולטורית שמדכאת את היזמים הקטנים. ככה זה נראה בנמלים, בדואר, בבתי החולים, בחברת החשמל ועוד.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו מסכימים על הכל, שזה תמיד טוב :wink:

 

אני חושב שלאט לאט הרכבת מגיעה ליותר אזורים במדינה וזה בהחלט מצוין.

 

אינני יודע אם היא יכולה להגיע לבית שאן למשל, כדי לחברה למרכז הארץ.

 

אני דוקא מאוד אהבתי את העניין של רפורמת התעריפים.

בתור אחד שמסלול העבודה היומיומי הינו באר שבע - קריית גת הרפורמה הזאת חוסכת לי המון בחודש.

היא גם דרך לשכנע לעבור לתחבורה הציבורית.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המונופולים הם מה שמאפשר את הועד, והם נוצרו בגלל השיטה הסוציאליסטית שרואה במדינה אחראית לכל תחומי החיים ומכאן התערבות רגולטורית שמדכאת את היזמים הקטנים. ככה זה נראה בנמלים, בדואר, בבתי החולים, בחברת החשמל ועוד.

בארה"ב קמו המונופולים הכי גדולים שיש. איך אתה מסביר את זה?

מן הסתם, בארץ הועדים היו לחלק אינטגרלי בחברות בבעלות ממשלתית, אבל אתה מערבב בין סיבות לתוצאות.

צריך איזון בעולם.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך טעות לוגית בסיסית בסיבה ומסובב. אם א' מוביל ל-ב' זה לא אומר שקיומו של ב' בהכרח מגיע מקיומו של א'.

השרשור הזה לא עוסק בפוליטיקה אמריקאית ואני לא רואה טעם להרחיב אותו לשם.

 

אגב בשום מקום לא כתבתי שקיומם של ועדים הוביל ליצירת מונופולים. זו לא הפעם הראשונה שאתה מכניס מילים לפה של מי שמתווכח איתך או מחלק לו ציונים. זה יוצר הרגשה שאין לך באמת מה להגיד אז אתה מתייחס לגופו של כותב במקום לגופו של עניין.

 

בישראל השיטה הסוציאליסטית הובילה ליצירת רוב, אם לא כל, המונופולים הן בשל התפיסה שהמדינה מנהלת הכל או בשל יצירת כשלי שוק שנגרמו בגלל רגולציה בלתי סבירה. גם הדו"ח של ה-OECD מציין במפורש שאחת הבעיות המרכזיות של כלכלת ישראל היא עודף רגולציה (לינק למקור). הרגולטרים מתחרים ביניהם מי יתערב יותר ובכך פוגעים ביזמות פרטית.

 

אפשר להתווכח אם לתת כסף לנשים, מתנחלים או תיאטראות זה דבר רצוי. השיטה הפוליטית שלנו מאפשרת לנבחרי הציבור לקבוע סדרי עדיפויות וזה מה שהם עושים. לעניות דעתי עובדי ועד המשתכרים סכומים גבוהים בלי לעבוד על חשבון הציבור זאת שחיתות מובהקת ואין מה להשוות בין הדברים.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך טעות לוגית בסיסית בסיבה ומסובב. אם א' מוביל ל-ב' זה לא אומר שקיומו של ב' בהכרח מגיע מקיומו של א'.

אתה טוען ששורש יוקר המחייה בארץ נובע מ"חזירות סוציאליסטית". אתה מבסס את זה על כך שיש בארץ מונופולים וריכוזיות שנוצרו על ידי הסוציאליסטים. אבל סוציאליסטים לא שולטים בישראל מזה 30 שנה. ומעבר לכך מונופולים קיימים גם במקומות אחרים. אז אולי בכל זאת "סוציאליזם" זה לא מקור הבעיה? או במילים שלך - אם ב' לא בהכרח מגיע מא', למה אתה חושב שבשנת 2016 הרגולציה או המונופולים בישראל הם "סוציאליזם" ולא "נפוטיזם" או "אוליגרכיה" או כל דבר אחר?

 

לעניות דעתי עובדי ועד המשתכרים סכומים גבוהים בלי לעבוד על חשבון הציבור זאת שחיתות מובהקת ואין מה להשוות בין הדברים.

דעה לגיטימית ואני גם מסכים שאין סיבה שמנהל ועד יורוויח עשרות אלפי שקלים בחודש.

אבל מה לדעתך מצדיק את השכר של אבגידור קפלן, או גאונים דומים אחרים, שמעשית הביאו למיטוטה של מגה, כדוגמא?

 

סוציאליסטים חזירים וועדים שלא עושים כלום זה מעצבן. אני עוד לא שמעתי על ועד עובדים שזכה לתספורת על חשבון הפנסיה שלי, לדוגמא. אני גם לא חושב שועדי עובדים אחראים, לדוגמא, על אינסוף התקציבים שמוצצת מאיתנו מערכת הבטחון.

אולי יוקר המחיה מגיע מעוד מקומות? אבל בעצם כבר שאלתי, ולא ענית.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי די כבר עם ההיתממות הזאת? מי שולט פה ב 30 שנה האחרונות? הימין אבל זה לא אומר שהוא עושה מה שהוא רוצה או יכול לעשות מה שהוא רוצה. יש בגץ שחושב שמותר לו הכל, יש רגולטורים יש תקשורת יש ועדי עובדים יש את ההסתדרות. וכולם תוקעים מקלות בגלגלי הרפורמה. תראה מה עושים בנמל אשדוד כי רוצים להקים להם נמל מתחרה.

אתה בוחר להאשים את כל מה שימני בעינייך ביוקר המחייה, ובחלק מהדברים אתה צודק. אבל העושקת הכי גדולה במדינת ישראל by far היא תנועת הקיבוצים. קודם כל הם גונבים אדמות ועושים בהם כבשלהם, שנית הם משחררים קרקעות רק לילדיהם (האפלייה הכי מגעילה שיש), הם שולטים בלא מעט חברות בארץ ופועלים אך ורק מאינטרסים אישיים ולא איכפת להם אם יש אלפי מפוטרים כתוצאה מזה, לדוגמה רשת מגה שבחלקה שייכת לקיבוצים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

E-A, אני לא יודע מה מקור הסיסמאות שלך, חוץ משנאה יוקדת למי ששרכש את זכויותיו לפני 80-100 שנים.

אני מניח שמשפחות הטייקונים משחררות את רכושן לכל דכפין. ולא שודדות אותנו בתספורות להשקעות שלנו. ומשלמות לעובדים שכר הוגן, יותר מ-10 ש"ח לחודש מעל המינימום.

ב-40 השנים האחרונות נבנתה כאן מערכת קפיטליסטית טורפנית, והגופים השנואים עליך התאימו את עצמם למערכת זו. אין כאן שום עניין של "סוציאליזם", יש כאן עניין של אנשים שמנסים להגן על זכויותיהם. הקיבוצים לא שדדו קרקעות, הם רכשו אותן לפני קום המדינה. וכפי שאף טייקון שאתה מעריץ לא משחרר את רכושו אלא מעביר אותו לבניו ובנותיו כך גם הקיבוצים, אלא שבזכות הסתה - עוד מבית מדרשו של מנחם בגין - אנשים כמוך פיתחו כלפיהם שנאה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

E-A, סלח לי, אבל אתה מפזר סיסמאות.

סתם, לדוגמא, כפי שכבר כתבנו פה כמה פעמים, שופט בגצ לשעבר הוא המשפטן היחיד בעולם, בטח בדרג כזה, שקבע שאין כיבוש ביו"ש.

אני לא מאשים רק את הימין ביוקר המחיה. גם לאנשים כמו ועד העובדים בנמלים יש בזה נגיע. כמובן. אני לא מתכחש לזה, ונדמה לי שכבר הסכמתי על זה גם עם רומן וגם עם Cassano.

 

האם יש לך מקור כלשהו שאפשר ללמוד ממנו איך רשת מגה נפגע מזה שהייתה שייכת גם לתנועה הקיבוצית, ומה בכלל הייתה השפעתה של התנועה שם?

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יבגניפ, אולי ועדי העובדים לא שדדו ממך כסף באמצעות תספורת, אבל ההתנגדות שלהם לכל רפורמה בלי יוצא מן הכלל, ללא תשלום הולם בגין "פיצוי" על ההתייעלות, גרועה בדיוק כמו התספורת הזו.

 

כל התייעלות במגזר הציבורי גוררת עמה תשלום לעובדים כדי שיועילו בטובם "להתרגל" למערכת המחשב החדשה, ועוד כל מיני "הרגלים" חדשים. אכן, קפיטליזם טורפני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוקר המחיה נובע מסיבה מאוד פשוטה. בשנות השמונים העולם הנאור עבר לכלכלה אחרת וזה גרם לכך שהכסף עולה לאחוזון העליון במקום להתפזר לכלל האוכלוסייה. התוצאה, המשכורות לא עולות ואנשים נאבקים יותר ויותר לסיים את החודש בכבוד.

העובדה שקיימים וועדים היא מבורכת מכיוון שהם מסייעים לעובד הממוצע להיות מקושר לגוף שחזק ממנו ומסייע לו בהשגת משכורת גבוהה יותר מאשר היה משיג לבד.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...