Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הסמוי של כביש החוף עצר אותי


ToMeR
שימו לב! השרשור הזה בן 7175 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זה נקרא חוק מרפי :) ... תנסע כל הזמן עם חגורה... מתי שתוריד תבוא ניידת.

היו צריכים להרוג את המרפי הזה מתי שהוא נולד!

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הוויכוח שלא נגמר.

אני רק יגיד את זה בקיצור ולעניין,

הכל תלוי בצורה שבה הרכב היה שמור לפני זה.

ישנם רכבים צרפתיים, ספורטיביים שמגלים אמינות לא פחות מפולו או משהו כזה.

אני עם הראלי שלי, במשך שנה ו 7 חודשים נסעתי ק"מ שהוא שווה ערך לנסיעה של כמעט שלוש שנים (ליתר דיוק, 45K ק"מ בשנה ו 7 חודשים) ו....נחש מה? אמין! חוץ מבעיה אחת (ולא, קלאץ' זה באמת בלאי טבעי ולא בעיה). ויודע מה? אני לא היחידי. תשאל את עומר (עומרRג) מהפורום, הוא יגיד לך עד כמה הראלי שלו הייתה אמינה אליו בתקופה שהיא אצלו, והיא אצלו הרבה זמן. יודע למה זה? כי הוא מטפח אותה ומשקיע בה וקנה אותה במצב טוב.

אני לא טוען שתומר לא מטפח ולא משקיע (חס וחלילה...) אבל יכול מאוד להיות שאחד הידיים הקודמות עשה זאת, ולכן רכבו עושה בעיות.

סבבה?

כבעלים (וכבן של בעלים) של מעל 20 צרפתיות ,אני חייב להגיד לך (למרות כל האהבה והמוכנות לחיות עם זה) שיש בסיס די רחב לתלונות נגד הצרפתיות - מסיבה פשוטה מאוד :

הפלסטיקה/גומיות מתפרקות .

 

אני לא מדבר רק על האבזור הפנימי , שנראה כמו צעצועים סיניים בשני שקל ,אלא גם על כל האטמים/רצועות/צינורת/תושבות.

 

כל זה מיוצר מחומרים שמתאימים (אולי) למזג אוויר אירופאי נוח.

 

השילוב של שמש ישראלית חזקה , מוסכים שלא טורחים להעיף מבט כולל על רכב שנמצא בטיפול , וחסכנות ישראלית טיפוסית -מביאים לקריסת מערכות כמעט כללית.

 

רכב צעיר יחסית (עד גיל 6-7) , או כזה שטופל בקנאות וקיבל יחס הרבה מעבר לממוצע ,יגלה אמינות לא רעה. מעבר לזה ,או ברמת טיפול שתשאיר את רוב המכוניות במצב סביר - הרכב יילך כל יומיים למוסך . על שטויות שעולות גרושים בד"כ ,אבל עדיין יבלה במוסך.

 

זה עצוב , מעצבן ,ולי אישית אין בעייה לחיות עם זה - אבל לא כל אחד יסכים לזאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבעלים (וכבן של בעלים) של מעל 20 צרפתיות ,אני חייב להגיד לך (למרות כל האהבה והמוכנות לחיות עם זה) שיש בסיס די רחב לתלונות נגד הצרפתיות - מסיבה פשוטה מאוד :

הפלסטיקה/גומיות מתפרקות .

 

אני לא מדבר רק על האבזור הפנימי , שנראה כמו צעצועים סיניים בשני שקל ,אלא גם על כל האטמים/רצועות/צינורת/תושבות.

 

כל זה מיוצר מחומרים שמתאימים (אולי) למזג אוויר אירופאי נוח.

 

השילוב של שמש ישראלית חזקה , מוסכים שלא טורחים להעיף מבט כולל על רכב שנמצא בטיפול , וחסכנות ישראלית טיפוסית -מביאים לקריסת מערכות כמעט כללית.

 

רכב צעיר יחסית (עד גיל 6-7) , או כזה שטופל בקנאות וקיבל יחס הרבה מעבר לממוצע ,יגלה אמינות לא רעה. מעבר לזה ,או ברמת טיפול שתשאיר את רוב המכוניות במצב סביר - הרכב יילך כל יומיים למוסך . על שטויות שעולות גרושים בד"כ ,אבל עדיין יבלה במוסך.

 

זה עצוב , מעצבן ,ולי אישית אין בעייה לחיות עם זה - אבל לא כל אחד יסכים לזאת.

כמובן שיש בסיס להאשמות, אבל מרגיז אותי אלו שמקצינים את האשמות הללו.

כאלה שקופצים על כל ניסיון שבה מוזכרת צרפתייה מקולקלת כדיי להזכיר את העובדה שצרפתיות הן לא אמינות. בכללי - נכון, אבל יש כאלה שמוכנים להשקיע את אי האמינות בשביל ליהנות עם הרכב.

אבל אחרי הכל, במידה והרכב מטופל כמו שצריך אצל בעלים שמשקיעים בו, הרכב מגלה אמינות סבירה למדיי, אומנם לא מוחלטת, אבל אמינות סבירה בהחלט שלא מוציאה את הרוח מהמפרשים.

אז פעם בכמה זמן ייהרס פיוז\צינורות\אטמים. אין בעיה - מי שאוהב מכוניות (ובדר"כ, מי שנוהג על ראלי\GTI הוא אחד כזה) לא תיהיה לו בעיה להשקיע מעט זמן פנוי ולטפל ברכב פעם בכמה זמן, כי התמורה שהוא נותן לך גדולה הרבה יותר מאשר התמורה שיתנו לך רוב המכוניות האחרות.

 

ושוב פעם, הדברים כאן מוקצנים. האבזור הפנימי שלהם אולי נראה כאילו נתנו לפרסי לעצב אותו, אבל זה דבר שמי שקונה את האוטו יודע ורואה מראש. את בעיות האמינות לא כולם יודעים מראש, ולא כולם מוכנים לסבול, אך, בעיית האמינות היא לא כזאת נוראה, בטח ובטח לא כמו שחלק גדול מחברי הפורום מציגים אותה (אייל :wave2: )

 

אישית, אם הייתי גדול יותר עם הון משלי וכו' ולא זעטוט כמו שאני כיום שחי על חשבון ההורים, לא הייתי מוכר בכלל את הראלי שלי. הייתי נשאר איתה וממשיך לכייף איתה. וזה לא בדיוק שסבלתי מזה שמכרתי אותה, האיביזה פשוט מעולה וכיפית וטובה מהראלי בכמעט הכל...אבל דווקא ה"כמעט" הזה, זה מה שהכי חסר לי באיביזה.

אהבה ראשונה...:inlove:

Back to the original - NC again.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם מטפל בגרוטאה שלי (במסגרת הידע שיש לי) ונהנתי מאוד לבצע טיפול 10 לבד. אין כמו הכיף להתלכלך בשמן ושאר הג'יפה בטיפול צרפתי.

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבעלים (וכבן של בעלים) של מעל 20 צרפתיות ,אני חייב להגיד לך (למרות כל האהבה והמוכנות לחיות עם זה) שיש בסיס די רחב לתלונות נגד הצרפתיות - מסיבה פשוטה מאוד :

הפלסטיקה/גומיות מתפרקות .

 

אני לא מדבר רק על האבזור הפנימי , שנראה כמו צעצועים סיניים בשני שקל ,אלא גם על כל האטמים/רצועות/צינורת/תושבות.

 

כל זה מיוצר מחומרים שמתאימים (אולי) למזג אוויר אירופאי נוח.

 

השילוב של שמש ישראלית חזקה , מוסכים שלא טורחים להעיף מבט כולל על רכב שנמצא בטיפול , וחסכנות ישראלית טיפוסית -מביאים לקריסת מערכות כמעט כללית.

 

זה עצוב , מעצבן ,ולי אישית אין בעייה לחיות עם זה - אבל לא כל אחד יסכים לזאת.

שמר, זה לא רק הדברים האלו.

תפרק דשבורד של ZX ישנה ותפרק דשבורד של רכב יפני ישן ותראה את ההבדל (רק לדוגמא):

כיום, רוב הבעיות בצרפתיות הן בעיות חשמל (כולל מחשבים שונים ברכב)- תסבוכת שלמה של מערכת חשמל מאוד לא יעילה- ודבר גורר דבר אחר.

 

 

TB, אתה יכול להתעצבן עד העשור הבא על כך שכולם מדביקים סטיגמה למכוניות הצרפתיות המקולקלות.

גם אני אמרתי לעצמי בהתחלה שיש צירופי מקרים שונים.

 

אבל אחרי 3 צרפתיות, אני לא מתכוון לקנות רכב צרפתי ביותר בשום פנים ואופן (אולי רק וולקן כי זה חלום קטן ישן..ואין תחליף יפני/אירופאי אחר:wink: ).

 

וגם היום אני יודע-זה לא מקרי!!! הצרפתים פשוט לא יודעים מהי אמינות.

הם מבינים בנוחות, מבינים בבטיחות, אבל אין להם שמץ של מושג מהי מכניקה טובה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

TB, אתה יכול להתעצבן עד העשור הבא על כך שכולם מדביקים סטיגמה למכוניות הצרפתיות המקולקלות.

גם אני אמרתי לעצמי בהתחלה שיש צירופי מקרים שונים.

 

אבל אחרי 3 צרפתיות, אני לא מתכוון לקנות רכב צרפתי ביותר בשום פנים ואופן (אולי רק וולקן כי זה חלום קטן ישן..ואין תחליף יפני/אירופאי אחר:wink: ).

 

וגם היום אני יודע-זה לא מקרי!!! הצרפתים פשוט לא יודעים מהי אמינות.

הם מבינים בנוחות, מבינים בבטיחות, אבל אין להם שמץ של מושג מהי מכניקה טובה!

כניראה שלא הבנת את מה שרשמתי.

שים לב למה שרשמתי:

הרכב מגלה אמינות סבירה למדיי, אומנם לא מוחלטת, אבל אמינות סבירה בהחלט
היה לי ניסיון על יותר מצרפתייה אחת או שתיים (והכוונה היא לא רק על מכוניות....:twisted: ),

וכמו שרשמתי, אף אחת מהן לא הייתה אמינה כמו טויוטה קורולה וכד' אך כל אלו שטופלו וטופחו היו אמינות באופן סביר בהחלט.

אני לא מתעצבן שמדביקים להם סטיגמה, כי הרי הסטיגמה הנ"ל היא בבסיס שלה נכונה, רק מה שכן מרגיז אותי זה שמקצינים את הסטיגמה הזו.

כמו שרשמתי - האמינות היא לא מושלמת, אבל יש כאלה שמוכנים לסבול את החיסרון של האמינות, בשביל היתרון של הנוחות\התנהגות וכדומה.

 

מקווה שעכשיו זה יותר ברור.

Back to the original - NC again.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן אתם צודקים, הפלסטיקה גרועה מאוד, והשמש פשוט אוכלת לי את כל האוטו מבפנים.

 

אבל מה שמפריע לי במיוחד, זה הקטע המכאני.

איך אתם מחליפים קלאץ כל 100K?!? מה זה ? גנבתם תאוטו?

אני עושה בערך 220-250K על קלאץ, אין לי מושג למה זה הולך כה מהר אצלכם!

והבחור עם מזגן לא מקרר, מה זה??? איזה מין דבר זה לא מקרר? 5 שנים לא מילאתי גז והוא מקרר טורבו מקרר! ממש לא מבין את זה. או שאתם שופכים מיים על המנוע, ואחרכך נותנים לו להשתזף בשמש עם כל החגורות והחלקים, או שזה ממש מוזר. או שעוד אפשרות שאתם לא עושים טיפולים בזמן.. שמתי לב שכל מי שיש לו צרפתיות ומאחר טיפה בטיפולים, ומזניח קצת אוכל אותה בסוף.

אז לא לזלזל! חגורות כל 60K , מותחנים טיימינג כן טיימינג לא, בדיקת הרכב כל טיפול מלמטה, ובדיקת מיים ושמן כל בוקר, ותאמינו לי אתם תהנו מהרכב. ולא לשכוח: מי שהרכב שלו לא מהחדישים, טיפול כל 10K ולא כל 12 = 13 =14 וכן הלאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן אתם צודקים, הפלסטיקה גרועה מאוד, והשמש פשוט אוכלת לי את כל האוטו מבפנים.

 

אבל מה שמפריע לי במיוחד, זה הקטע המכאני.

איך אתם מחליפים קלאץ כל 100K?!? מה זה ? גנבתם תאוטו?

אני עושה בערך 220-250K על קלאץ, אין לי מושג למה זה הולך כה מהר אצלכם!

והבחור עם מזגן לא מקרר, מה זה??? איזה מין דבר זה לא מקרר? 5 שנים לא מילאתי גז והוא מקרר טורבו מקרר! ממש לא מבין את זה. או שאתם שופכים מיים על המנוע, ואחרכך נותנים לו להשתזף בשמש עם כל החגורות והחלקים, או שזה ממש מוזר. או שעוד אפשרות שאתם לא עושים טיפולים בזמן.. שמתי לב שכל מי שיש לו צרפתיות ומאחר טיפה בטיפולים, ומזניח קצת אוכל אותה בסוף.

אז לא לזלזל! חגורות כל 60K , מותחנים טיימינג כן טיימינג לא, בדיקת הרכב כל טיפול מלמטה, ובדיקת מיים ושמן כל בוקר, ותאמינו לי אתם תהנו מהרכב. ולא לשכוח: מי שהרכב שלו לא מהחדישים, טיפול כל 10K ולא כל 12 = 13 =14 וכן הלאה.

אל תשווה בין בלאי של רכב ספורטיבי, לבין בלאי של רכב רגיל (על אחת כמה וכמה מונית, שצריכה לחסוך).

אם נתחיל להשוות כל כמה זמן אתה מחליף צמיגים, ולעומת זאת כל כמה זמן מחליפים בעלי הצרפתיות הספורטיביות צמיגים הפער יהיה כבר באמת עצום. הכל קשור לשיטת הנהיגה, וזו גם הסיבה למה מחליפים קלאץ' כל 100K ולא כל 200K.

Back to the original - NC again.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז נכון שאני מחליף צמיגים כל שנה , )TOYO(

אבל זה לא סיבה. בכל זאת. 5 שנים ו 420K ק"מ זה לא מעט.. ואין סיבה שיהיה לכם תקלות כאלו.. אתם ממש מתעללים ברכבים המסכנים האלה :(

ד"א את הצמיגים הקודמים החזקתי 200K קדימה, ו 250K אחורה. עברו טסט.+ אישור של הפנצר מכר, שאמר לי " שתוק, שאנשים לא ישמעו כמה הם עשו".

עריכה: שחכתי להוסיף שאלו הצמיגים המקורים שבאו עם האוטו TUBLESS MICHLEN או משהו כזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז נכון שאני מחליף צמיגים כל שנה , )TOYO(

אבל זה לא סיבה. בכל זאת. 5 שנים ו 420K ק"מ זה לא מעט.. ואין סיבה שיהיה לכם תקלות כאלו.. אתם ממש מתעללים ברכבים המסכנים האלה :sad:

ד"א את הצמיגים הקודמים החזקתי 200K קדימה, ו 250K אחורה. עברו טסט.+ אישור של הפנצר מכר, שאמר לי " שתוק, שאנשים לא ישמעו כמה הם עשו".

ולעומת זאת, יש כאן אנשים שגמרו צמיגים לא ב 250K, אלא משהו כמו 50K.

 

אתה כניראה לא מבין אותנו נכון. אנחנו (רובנו) ממש לא מתעללים ברכבים הללו. אנחנו נוהגים עליהם חזק - אחרי הכל, אלו הם רכבי ספורט וצריך לעשות משהו כדיי להצדיק את הכינוי הזה, לא? :smile:

 

כשאתה אומר "אין סיבה שיהיה לכם תקלות כאלו" -הכוונה שלך היא יותר נכון "אין סיבה שתגיעו לכזה בלאי" כי אתה מסתכל על צמיגים, קלאץ' וכו' - דברים שנהרסים בעקבות נסיעה ספורטיבית יותר.

 

זה לא שאין בעיות, יש בעיות, אבל אני חושב שרכב שדאגו לו ולא הזניחו אותו לא אמור לעשות בעיות שונות כמו מזגן. כמובן שהצרפתיות עדיין עושות בעיות, אפילו אם שומרים עליהם מאוד, אבל הרעיון הוא למזער את הבעיות למינימום.

(אלוהים יודע למה יש לי כח להתווכח בשלוש לפנות בוקר...)

Back to the original - NC again.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבין אותך TB, הבנתי את כוונתך.

אתם פשוט נוסעים "טיפה" חזק..

פשוט לא הבנתי איך זה קורה (במיוחד קטעים של מזגן.זה לא קשור לנסיעה חזקה) ואני לא עושה 50K אומנם, אבל אני מחליף כל 100K רביעיה.(שנה)

ושלא תבין לא נכון, גם אני לא "אמא תרזה" אני לא נוסע 100, ואני עובר לעיתים תכופות את התחום של 4000 סלד, (שזה לא כה בריא למנועי דיזל, גם אם הם טורבו) הנסיעות שלי הם מינימום 120-130 ואף למעלה מיזה.

אבל אוקי, סוף דיון.

הבנתי את כוונתך. תודה על ההבהרות. :)

אה, ואם חשקה נפשך לשאול למה אני ער בשלוש בבוקר, אז עכשיו חזרתי מזכרון יעקב, מנסיעה הלוך חזור + המתנה שעה. וב 5 בבוקר (עוד שעתים) אני נוסע לנתניה הלוך חזור

אז שיהיה לכם לילה טוב, ותסעו בזהירות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולעומת זאת, יש כאן אנשים שגמרו צמיגים לא ב 250K, אלא משהו כמו 50K.

 

אתה כניראה לא מבין אותנו נכון. אנחנו (רובנו) ממש לא מתעללים ברכבים הללו. אנחנו נוהגים עליהם חזק - אחרי הכל, אלו הם רכבי ספורט וצריך לעשות משהו כדיי להצדיק את הכינוי הזה, לא? :smile:

 

כשאתה אומר "אין סיבה שיהיה לכם תקלות כאלו" -הכוונה שלך היא יותר נכון "אין סיבה שתגיעו לכזה בלאי" כי אתה מסתכל על צמיגים, קלאץ' וכו' - דברים שנהרסים בעקבות נסיעה ספורטיבית יותר.

 

אחמד ,

ה-SO CALLED ספורטיבי שלך ,לא מגרד אפילו את העומס שעובר על רכב כלשהו שמשמש כמונית,רק לידיעתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והבחור עם מזגן לא מקרר, מה זה??? איזה מין דבר זה לא מקרר? 5 שנים לא מילאתי גז והוא מקרר טורבו מקרר! ממש לא מבין את זה.

 

מה יש להבין? יש דבר שנקרא דליפת גז! כנראה שאין לך מושג מה זה כי זה לא קרה לך, מסתבר שזה קיים והיתה לי דליפה וסידרתי אותה כנראה חלקית.

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחמד ,

ה-SO CALLED ספורטיבי שלך ,לא מגרד אפילו את העומס שעובר על רכב כלשהו שמשמש כמונית,רק לידיעתך.

ומה הקשר בין זה לבין מה שאני אמרתי....?

 

זה נכון שהעומס על מונית גדול יותר מאשר העומס על הרכב הספורטיבי שהיה לי (או חצי, או לא ספורטיבי בעליל, מה שלא יהיה). מסכים איתך לחלוטין. אבל מה שאני טענתי זה, לדעתי, טענה נכונה גם כן.

 

 

דיי ברור שמונית עוברת יותר עומסים, אבל מה שציינתי זה משהו אחר לגמריי.

רכב שנוהגים עליו בצורה ספורטיבית יפיק יותר בלאי מאשר רכב שמנסים לשמור עליו ולחסוך איתו, כמו מונית.

אני יסביר....

בראלי לא ריחמתי על הצמיגים. נכנסתי לסיבובים בהיגוי יתר הרבה פעמים. דיי ברור שזה לא עשה טוב לצמיגים, אבל הסכמתי לסבול את הבלאי של הצמיגים\ברקסים\קלאץ' או מה שזה לא יהיה כדיי ליהנות עם האוטו. נהג מונית לא מנסה ליהנות עם האוטו אלא לחסוך איתו מכיוון שזוהי העבודה שלו, ולכן הוא לא יגיע לכמות הבלאי שיגיעו האנשים שנוהגים על הרכבים ה SO CALLED ספורטיביים, כמו שאתה אומר.

Back to the original - NC again.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7175 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...