Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בנזין או דיזל?


romco
שימו לב! השרשור הזה בן 6485 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי כרגע פולו דיזל ואני מעוניין להחליף אותו. אני נוסע כ 30,000 ק"מ בשנה.

האם עדיין משתלם לי לקנות דיזל?

כמו כן, יש כל הזמן דיבורים על רפורמה במחיר הסולר, שתגרום לעלייה משמעותית במחיר הסולר למכוניות פרטיות. האם מישהו יודע על זה משהו ומה זה אומר על כדאיות הקנייה של רכב דיזל.

תודה רבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב העלייה המשמעותית כבר אחרינו (במחיר הרשמי יש הבדל של כ-20% בין בנזין לדיזל)

 

הנסועה שלך בכל הקשור לדיזל - גבולית.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצד אחד .. האוטו יחזיק לך יותר.

מצד שני.. זה לא טורבו. זה לא מהנה

בכל אופן: המלצתי לך היא גם אם תקנה דיזל, אני מקווה שישוו את מחירי הסולר והבנזין ויורידו סוף סוף את התשלום הגבוה של אגרת הרישוי. ככה תקבל אוטו אמין יותר, באותו מחיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב העלייה המשמעותית כבר אחרינו (במחיר הרשמי יש הבדל של כ-20% בין בנזין לדיזל)

 

הנסועה שלך בכל הקשור לדיזל - גבולית.

ידידי, למה גבולית? אני יכול להבין מה בדיוק גבולי פה ב30,000 ק"מ?

עברתי באודי כמעט 11,000 ק"מ, עם יחס דלק ממוצע מזעזע של 1 ל14 (לוחץ הרבה גז, נוסע עם מזגן כל הזמן, פקקים וכו').

11,000 ק"מ הספיקו בשביל לחסוך לי 3130 ש"ח בדלק, הפרש האגרה עומד על 2323 ש"ח לשנה, מה שאומר שהרווחתי נכון לעכשיו 807 ש"ח.

בחישוב דומה, אם אסע 30,000 ק"מ בשנה אני אחסוך 7000 ש"ח אחרי הפרש האגרה.

נשמע משתלם, לא?

 

עוד פרטים ב http://car.disatnik.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידידי, למה גבולית? אני יכול להבין מה בדיוק גבולי פה ב30,000 ק"מ?

עברתי באודי כמעט 11,000 ק"מ, עם יחס דלק ממוצע מזעזע של 1 ל14 (לוחץ הרבה גז, נוסע עם מזגן כל הזמן, פקקים וכו').

11,000 ק"מ הספיקו בשביל לחסוך לי 3130 ש"ח בדלק, הפרש האגרה עומד על 2323 ש"ח לשנה, מה שאומר שהרווחתי נכון לעכשיו 807 ש"ח.

בחישוב דומה, אם אסע 30,000 ק"מ בשנה אני אחסוך 7000 ש"ח אחרי הפרש האגרה.

נשמע משתלם, לא?

 

עוד פרטים ב http://car.disatnik.com

למרות ההצגה המאד משכנעת יש כמה דברים שלא לקחת בחשבון:

 

1) הטיפולים יקרים יותר. (ובחלק מהרכבים גם תכופים יותר)

2) ירידת הערך גבוהה יותר.

3) ביטוח יקר יותר לעומת גירסאות הבנזין.

4) ברכבים קטנים הפרש צריכת הדלק בין הסולר לבנזין יותר קטן מהאוטו של מה שמוריד את הכדאיות.

5) מי שקונה אוטו ב-250000 ש"ח לא משנה לו 1000 שקל לפה או לשם אחרת הוא היה קונה מכונית בחצי הסכום (מה שאני הייתי עושה...)

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי כרגע פולו דיזל ואני מעוניין להחליף אותו. אני נוסע כ 30,000 ק"מ בשנה.

האם עדיין משתלם לי לקנות דיזל?

כמו כן, יש כל הזמן דיבורים על רפורמה במחיר הסולר, שתגרום לעלייה משמעותית במחיר הסולר למכוניות פרטיות. האם מישהו יודע על זה משהו ומה זה אומר על כדאיות הקנייה של רכב דיזל.

תודה רבה.

הבלו על הסולר עומד כיום על 57 אגורות לליטר, הבלו על הבנזין על כ-2.20 ש"ח לליטר. יש כוונה כללית של משרד האוצר להעלות את גובה הבלו על הסולר.

מעונין לקנות סיויק או קורולה שנים 1996-1999:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למרות ההצגה המאד משכנעת יש כמה דברים שלא לקחת בחשבון:

 

1) הטיפולים יקרים יותר. (ובחלק מהרכבים גם תכופים יותר)

2) ירידת הערך גבוהה יותר.

3) ביטוח יקר יותר לעומת גירסאות הבנזין.

4) ברכבים קטנים הפרש צריכת הדלק בין הסולר לבנזין יותר קטן מהאוטו של מה שמוריד את הכדאיות.

5) מי שקונה אוטו ב-250000 ש"ח לא משנה לו 1000 שקל לפה או לשם אחרת הוא היה קונה מכונית בחצי הסכום (מה שאני הייתי עושה...)

1. לא נכון, כרגע הרמתי טלפון למוסך פליקס בת"א (לא המוסך שלי, פשוט החלטתי לבחור מוסך באופן רנדומלי) - טיפול קטן לA3 עולה 400 ש"ח, טיפול גדול 960 ש"ח

כשאמרת שיש לי TDI ולא בנזין - הוא אמר שההבדל זניח .

לגבי התדירות - ברכבים גרמנים הטיפול מתבצע כל 15,000 ללא קשר למנוע, ההבדל היחיד הוא שרצועת התזמון במנוע דיזל חיה קצת פחות מהמקביל לוגם הבנזין, מה שאומר שבחישוב שנתי תוציא 60 ש"ח יותר עקב החלפה תדירה יותר של רצועת תזמון.

2. גם לא נכון, למעשה - ההפך הוא הנכון, בחישוב קילומטרז' של רכב דיזל מורידים 20% מכמות הק"מ לפני החישוב הרגיל של הירידה (כך עושים באוטו-דיל), מה שאומר שק"מ גבוה משפיע פחות בדיזל (שזה הגיוני מכוון שמנוע דיזל חי הרבה יותר)

3. גם לא נכון, אני משלם 7200 ש"ח לשנה בשביל ביטוח מקיף לA3 שלי, ביררתי בסוכנות שלי לגבי מחיר לבנזין 2L והוא עולה 7000 ש"ח, ה200 ש"ח הבדל הם לא בגלל הדיזל/בנזין כאם בגלל שהTDI עולה יותר (גיר רובוטי, מנוע קצת יותר יקר).

4. ברכבים קטנים מנועי הדיזל נוסעים בנסיעה ממוצעת כ20 ק"מ לליטר, עדיין יותר טוב מהבנזין, בהרבה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבלו על הסולר עומד כיום על 57 אגורות לליטר, הבלו על הבנזין על כ-2.20

ש"ח לליטר. יש כוונה כללית של משרד האוצר להעלות את גובה הבלו על הסולר.

גם כאשר מחירי הסולר והבנזין הרשמיים יהיו זהים - ליטר סולר יעלה כשקל פחות מבנזין עקב ההנחה בתחנות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...
שימו לב! השרשור הזה בן 6485 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...