Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4091 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

הרכב שלי יחסית חדש, אפילו לא בן שנה. יונדאי i10 2012 . לאחרונה שמתי לב לתופעה מוזרה שקוראת בעיקר ב15-20 דקות הראשונות של הנהיגה:

 

בכל עצירה אני רואה את הסל"ד עולה לרמה לא הגיונית, ממש כאילו נתתי גז בהילוך שני, ואחר כך יורד וכן הלאה. אני מזהה איזשהו קשר לבלמים בכך שכשאני מרפה טיפה מהבלמים התופעה מתמתנת, אבל לא נעלמת.

אחרי כרבע שעה של נסיעה התופעה נעלמת כלא היתה.

 

זה ממש מלחיץ אותי ואני לא מבין למה דבר כזה קורה ברכב חדש. האם זה קשור לבעית תחזוקה או שאני חייב ללכת למוסך ? האם זה קשור באופן כלשהו לטמפרטורה?

פורסם

צינורית ואקום שהתנתקה או שסתום IAC תקול (Idle Air Control Valve ).

חיבור למחשב אמור להקפיץ תקלה ששמורה בזכרון.

 

רענן

פורסם
תודה על התגובה, רענן. האם נסיעה ברכב היא מסוכנת במצב כזה?

מדובר בגיר ידני אני מניח, אם כן,

אתה מרגיש הבעיה לעומת אוטומט שכמעט לא מורגשת תופעה כזאת (בגלל הטורק).

בעקרון זה לא מסוכן אלא אם כן אתה מרגיש שאין לך בלימת מנוע כשאתה עוזב גז בירידה ארוכה (כאילו אתה לוחץ קלות על הגז למרות שעזבת הדוושה). זה יכול לגרום למעט שחיקה מוגברת לבלמים.

 

בכול מקרה, גש למוסך . חיבור של שניות לסקנר ייתן מיד תשובה היכן הבעיה.

 

רענן

פורסם

כמו שרענן אמר, לא רק שזה שוחק בלמים אתה יכול למצוא את עצמך עם רכב מאיץ בזמן שיוט = הגברת מהירות רנדומלית = סכנה.

 

גש למוסך, סרוק ותקן ע"ח האחריות

-פולו 16V 6N שנת 2000, -סקודה אוקטביה  2015, גולף 2018,  סופרב 2020

-איוניק 5 עלית

פורסם
צינורית ואקום שהתנתקה או שסתום IAC תקול (Idle Air Control Valve ).

 

 

במכוניות עם מצערת אלקטרונית (למייטב ידעתי כל המכוניות היום מצויידות במצערת אלקטרונית) ויסות סל"ד סרק מתבצע על ידי הזזת המצערת עצמה, ולא על ידי שסתום IAC.

 

 

פורסם
במכוניות עם מצערת אלקטרונית (למייטב ידעתי כל המכוניות היום מצויידות במצערת אלקטרונית) ויסות סל"ד סרק מתבצע על ידי הזזת המצערת עצמה, ולא על ידי שסתום IAC.

ממש לא מחייב .

השסתום הוא למעשה בוכנה קטנה הנעה קדימה אחורה (ע"י פיקוד ממחשב המנוע) ומאפשרת סגירה או פתיחה (פרופרציונאלית) של מעבר אוויר עוקף לבית המצערת.

כך שומרים על סל"ד קבוע בלא תלות בעומס או שחרור עומס צרכנים (מזגן, הגה כוח, אורות דרך).

 

רענן

פורסם

נכון, אבל במצערת אלקטרונית אין מעבר אוויר עוקף. הפיצוי על שינוים בעומס הוא על ידי הזזת פרפר המצערת עצמה.

 

 

פורסם
נכון, אבל במצערת אלקטרונית אין מעבר אוויר עוקף. הפיצוי על שינוים בעומס הוא על ידי הזזת פרפר המצערת עצמה.

ממש לא !

ויסות פרפר המצערת לא מספיק רגיש ועדין, כך שאיתו יהיה "משחק" טורים מעלה מטה.

 

ראה הסבר :

http://en.wikipedia.org/wiki/Idle_air_control_actuator

 

רענן

פורסם

לא כל מה שרשום בויקיפדיה נכון ומעודכן.

 

חפש ברשת הסבר אודות עקרון פעולה של מצערת אלקטרונית.

 

 

פורסם

אולי לא הובנתי נכון.

 

במצערות רגילות, בהן שליטה על פרפר המצערת הראשי מתבצעת על ידי כבל מדוושת הגז, ברור שיש מעבר אוויר עוקף ומייצב סל"ד סרק (IAC, מנוע צעדים).

 

במצערות אלקטרוניות, בהן אין כבל גז והשליטה על פרפר המצערת ממוחשבת 100%, אין מעבר אוויר עוקף ואין מייצב סל"ד סרק.

 

ההסבר בקישור האחרון מתייחס למערכת רגילה.

 

אני לא ליד מחשב, אעלה תרשים של מצערת אלקטרונית, כשיתאפשר לי.

 

 

פורסם
אולי לא הובנתי נכון.

 

במצערות רגילות, בהן שליטה על פרפר המצערת הראשי מתבצעת על ידי כבל מדוושת הגז, ברור שיש מעבר אוויר עוקף ומייצב סל"ד סרק (IAC, מנוע צעדים).

 

במצערות אלקטרוניות, בהן אין כבל גז והשליטה על פרפר המצערת ממוחשבת 100%, אין מעבר אוויר עוקף ואין מייצב סל"ד סרק.

 

ההסבר בקישור האחרון מתייחס למערכת רגילה.

 

אני לא ליד מחשב, אעלה תרשים של מצערת אלקטרונית, כשיתאפשר לי.

איזה קטע, ואני חשבתי שטענת שברכב עם הזרקת דלק אלקטרונית אין IAC .

במחשבה שנייה, אני לא יודע אם ב I10 יש מנוע צעדים או כבל מכני.

 

רענן

×
×
  • תוכן חדש...