Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4959 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
למה אתם מנסים לשכנע אחד את השני מי יותר טובה?

כל המכוניות האלה קרובות מאוד אחת לשניה בנתונים היבשים ומכוננות מעט שונה בשולים. כולן מבוססות על מובילות נוסעים משעממות בבסיס עם שיפורים כאלה או אחרים והבחירה היא על סמך תכונות שוליות שהופכות אותן מתאימות כל אחד לאחת אחרת ובסופו של דבר על סמך הרגשה ולא שום נתון אוביקטיבי.

 

מצטער אבל האמירה הזאת שלך לחלוטין ריקה מתוכן. אפשר להגיד את זה על כל בחירה שהיא, כמעט.

אתה גם טועה, כמובן.

ראשית, אנחנו מנהלים פה דיון, לשם שינוי על מכוניות ספורטיביות ולא על פאקינג צ'קודה, פיקנטו או מסך מגע (למרות ש-bar מנסה להזיז את הדיון לשם :wink: ). אז בהחלט יש טעם לנסות ולשכנע אחד את השני מי יותר טובה.

שנית, המכוניות אולי יחסית קרובות בנתונים היבשים, אבל הן ממש לא סתם "מבוססות על מובילות נוסעים משעממות עם שיפורים כאלה או אחרים" (אלא הרבה יותר מזה) והבחירה היא בהחלט לא על סמך תכונות שוליות או על סמך הרגשה במקום נתונים אוביקטייביים. ממש לא! יש הבדלים מהותיים בין המגאן לגולף GTI או לסיאט קופרה R או לג'ולייטה תלתן. יש הבדלים משמעותיים בין המגאן לפוקוס ושומו שמיים, יש אפילו הבדלים לא מבוטלים בין המגאן הרגילה לגרסת ה-CUP.

 

אם אתה רוצה להתעצבן על אנשים שמתווכחים על איכויות של מכוניות דומות, גש במטותא לאחד מעשרות השרשורים על סיטיגו נגד מי... :-P

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

  • תגובות 143
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני לא מתעצבן. אפשר ורצוי לנהל דיונים. אבל שיהיה לפחות בסיס איתן.

אפשר ורצוי גם להתייחס לדיעה של אחד כמוך שנהג על המכוניות בתנאים דומים ולמטרה דומה.

קשה לי עם דיעות של חלק מהמשתתפים בדיון שלא נהגו או עשו סיבוב מינורי באוטו זה או אחר ומתיימרים לתת דיעה מוסמכת, וגרוע מזה, לפסול מכונית על סמך הנסיון הדל או הבלתי קיים.

זה יותר דומה ללימוד נהיגה בהתכתבות מאשר דיון אמיתי.

לענין הבסיס של המכוניות, אין מה לעשות, אף אחת לא תוכננה מראש כמכונית ספורט, כולן מכוניות סטנדרטיות עם שיפורים שלמעט עצמת המנוע ניתן היה להגיע אליהם בעלות נמוכה בהרבה אפטר מרקט וכידוע לך, במיוחד לך, הנאה מנהיגה חייבת רק מעט לעצמת המנוע.

פורסם

לענין הבסיס של המכוניות, אין מה לעשות, אף אחת לא תוכננה מראש כמכונית ספורט, כולן מכוניות סטנדרטיות עם שיפורים שלמעט עצמת המנוע ניתן היה להגיע אליהם בעלות נמוכה בהרבה אפטר מרקט וכידוע לך, במיוחד לך, הנאה מנהיגה חייבת רק מעט לעצמת המנוע.

 

אז יאללה, בוא נמשיך את הדיון :wink:

 

אני שוב חושב שאתה טועה. זה לא משנה שהן לא תוכננו כמכוניות ספורט, זה משנה איך תכננו אותן כספורטיביות מתוך הבסיס המשפחתי.

למשל, אני ממש לא מסכים שלמעט עוצמת המנוע ניתן להגיע לשיפורים הללו בעלות נמוכה בהרבה. אני מאמין שרנו-ספורט השקיעו ה-מ-ו-ן עבודה בכיול המתלים וההגה של המגאן. אני מאמין שלקחו בחשבון המון דברים כדוגמת חלוקת משקל או העברת כוח או משקל ההגה ושבשיפורי אפטרמרקט יהיה לך מאוד קשה להגיע לתוצאה קרובה לזה על מגאן רגילה. אותו הדבר עם הפוקוס, שנהנית למשל ממערכת היגוי שונה לחלוטין.

מה שאני מנסה להגיד הוא, שרוב הסיכויים שלא תצליח להגיע לתוצאה כל כך שלמה אם תקח פוקוס או מגאן רגילות ותזרוק עליהן שיפורים.

 

בנוסף, והנה פתח לעוד דיון, עוצמת המנוע בפירוש משפיעה משמעותית על ההנאה מהנהיגה. אני לא טוען שזה עניין מכריע, אבל השפעתו בהחלט חשובה.

לי הספיקו חמש דקות על המגאן מיד אחרי המיאטה שלי, בשביל להיזכר כמה זה חסר.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

לא מכיר את החבורה נשואת הדיון אבל בוא ניקח את המכוניות שלי. אלפא 159. היו לי שלוש, זוג ti הראשונה 2008 והשניה 2011 עם מנוע 2.2, כרגע יש לי סטיישן רגילה עם מנוע טורבו ונהגתי לא מעט ב2.2 רגילה של אח שלי.

המהנה מכולן, ובאופן משמעותי, היתה הti 2008 הראשונה, מיד אחריה ה2011, אחריהן הטורבו הנוכחית שלי ובסוף הרגילה וזה די ברור למה.

הti מכווננת נהיגה ספורטיבית יותר, היא מונמכת ומוקשחת וזויות הגלגלים הקדמיים שונות (קמבר שלילי יותר). יש לה מוט מיצב עבה יותר, בלמים מוגדלים וקליפרים עם יותר בוכנות. ל2008 יש גלגלי 19 עם צמיגים בעלי חתך 40.

ההבדל ל2011 רק בגלגלים (18 לעומת 19), שנוי קטן כביכול זה כבר ריכך והקהה מעט את האוטו.

 

בטורבו יש מתלים מונמכים ובלמים מוגדלים בלבד וההבדל בהתנהגות מהותי. די לצפות בזוית הגלגול של הti לעומת הטורבו בימי המסלול בכוכב יאיר. יש לה כמובן את יתרון הכח המשמעותי מאוד לעומת ה2.2 אבל בכנות, הייתי מעדיף 2.2ti על פני הרגילה.

 

ה2.2 הרגילה משתרכת מאחור בכל המובנים.

 

הנקודה לדיון בכל הסיפור היא שבהפרש המחירים של יותר מ100000 ש"ח בין שתי הגרסאות אפשר היה להגיע בקלות יחסית ובעלות נמוכה להפוך את ה2.2 הבסיסית למתנהגת כמו הti (למעט הבלמים והאבזור הפנימי). שנוי קל כמו כוונון פרונט לפי נתוני הti שינה מהותית את ההגוי ברכב של אחי. הוא עומד להתקין מוטות מייצבים עבים (גם אני שוקל את זה בטורבו), דבר שאמור לשנות את ההתנהגות באופן מהותי עוד יותר עקב הורדת זוית הגלגול באופן משמעותי (בערך 3000 ש"ח). בשלב הבא הוא יחליף בולמים וקפיצים לקוילאוברים שעל הניר אמורים להיות טובים יותר מבti המקורית.

שוב, לא יודע איך זה במכוניות שלשמן נפתח השרשור אבל באלפא אפשר, בקלות יחסית, לשנות את אופי הרכב ולהתאימו לצרכי הנהג.

פורסם
ויש גם מי שמעדיף 5ד ידנית, לו היתה, במחיר שפוי. אבל באמת מדובר ממילא על עשרות בודדות. מי אנחנו לעומת עדרי הליסינג.

 

להלן הנתונים של 2011-2012

גולף GTI ידנית- 43 יחידות (אגב, רק שתי יחידות עם 5 דלתות, השאר 3 דלתות)

 

כמו שאתה רואה, אצל האייקון זה 1 לשנה...

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם
אז זהו שאין הרבה מה לספר בבית.. החברה שם לא מבינים כנראה שהכלי הצהוב הזה שיש להם הוא לא פוקוס רגיל ושצריך להתייחס לפלח שוק הזה קצת אחרת אם רוצים למכור.

 

מצמידים לך משהו שמוציא לך את הרכב מהחנייה ( נו מילא..) ואז מסלול המבחן , יציאה מהכבישים הצרים של דרום תל אביב, לכביש 1, נסיעה של 2 דקות על כביש 1 עד לשפירים והיידה הביתה.

 

ניסיתי להסביר לבייבי סיטר , שזה לא רציני עבור רכב ספורטיבי.. והוא גמגם משהו שזו המדיניות למרות שהוא מבין.. ונכון שהאוכלוסיה שבאה לבחון את האוטו זה לא "ילדים" אבל.. אין שום סיבה. זה מה יש.

 

מה ציפית שיקח אותך למסלול מיוחד או שיצמיד כרטיס לשמשה "בודק את מגבלות הרכב ולכן מותר לי הכל"?

HU: CLARION 785 BI-AMP AMP:SUNDOWN SAX100.4C\SAE1200D COMP:HYBRID CLARUS 6C\ HYBRID L1PRO SUB: AA HAVOC 15

פורסם
מה ציפית שיקח אותך למסלול מיוחד או שיצמיד כרטיס לשמשה "בודק את מגבלות הרכב ולכן מותר לי הכל"?

 

ברדיוס של כשעה נסיעה יש כבישים שהם הסיבה ה"מוצהרת" לרכישת הרכב...

בשונה מאלו שרוכשים בכדי לסוע ולחזור מהעבודה, (כמעט) בלבד - אשר מרחב המחייה שלהם תואם את מסלול המבחן.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

ומה אתה רוצה לנסוע עליהם מהר?

 

כי,זה די ברור שבכבישים האלה במהירות מותרת לא תוכל באמת לבחון את הרכב.

HU: CLARION 785 BI-AMP AMP:SUNDOWN SAX100.4C\SAE1200D COMP:HYBRID CLARUS 6C\ HYBRID L1PRO SUB: AA HAVOC 15

פורסם
מה ציפית שיקח אותך למסלול מיוחד או שיצמיד כרטיס לשמשה "בודק את מגבלות הרכב ולכן מותר לי הכל"?

 

כן. לא הכל . אבל יותר מאשר לנסוע בעיר ו2 דקות בכביש מס' 1 . לא צריך להרחיק כשעה. יש מגרש משחקים שלשם החברה מרנו לוקחים.

פורסם
למה אתם מנסים לשכנע אחד את השני מי יותר טובה?

כל המכוניות האלה קרובות מאוד אחת לשניה בנתונים היבשים ומכוננות מעט שונה בשולים. כולן מבוססות על מובילות נוסעים משעממות בבסיס עם שיפורים כאלה או אחרים והבחירה היא על סמך תכונות שוליות שהופכות אותן מתאימות כל אחד לאחת אחרת ובסופו של דבר על סמך הרגשה ולא שום נתון אוביקטיבי.

 

עמיקם, זה מה שאני מנסה לאמר כאן. יש פה שיח של חרשים ( למה בעצם אני מעליב אותם.. הם מקשיבים אחד לשני).

שתי המכוניות טובות , כנראה הכי טובות, רק כל אחת בסגמנט אחר. המגאן כמכונית קופה ספורט מוכוונת מסלול ( גרסת ה CUP ) והפוקוס כמכונית משפחתית מלאה הורמונים (כמו אשה לפני הימים הדולפים).

 

לדבי הטונים , מי כמוך יודע (כאחד שמתמיד על אלפא) שרכבים בסגמנטים האלו זה הרבה יותר אמוציונאלי מאשר רציונאלי. ועם אמוציות קשה להתווכח . אבל הרבה יותר מעניין.

פורסם
לא קראתי את רוב הספרון הקטן שנוצר פה, אבל אני כן קורא את רוב המגזינים של טופ גיר. הם עשו לא מזמן מבחן אולטימטיבי של ה ST, GTI,Megane RS, Astra OPC. המבחן כלל לא רק נהיגת מסלול פרופר, אלא גם נסיעה יומיומית עם הצלמים והציוד והכל. הם הכתירו את ה ST כמנצחת כי הם הגיעו למסקנה שהיא פשוט יותר מהנה מהשאר, וגם יותר user friendly ליום יום. הם אמרו שללא ספק על המסלול המגאן תנצח את כל המתחרות (ולכן הסטיג העדיף אותה). ה GTI הייתה מקום שני, ואני לא זוכר אם האסטרה הייתה אחרונה או המגאן.

אני לא מבין מה הרעיון להצהיר שלא היה לך כח לקרוא את השרשור אבל לנסות "לתרום" עוד טקסט (טקסט לא מדוייק על מבחן שכבר הועלה כאן בשרשור) כדי שעוד אנשים לא יקראו גם אותו.

[במבחן המדובר של טופ גיר, המגאן סיימה שניה (הבחירה של הסטיג) הגולף שלישית והאסטרה אחרונה]

פורסם
רציתי להציע שנפסיק לקנות את כל הספורטיביות האלו במחירים האלו אבל מהר מאד הגעתי למסקנה שלבסוף אנחנו נדפוק את עצמנו , כמה סיבות:

 

היבואן גם ככה משדר ש "לי זה עולה יותר" והנה הזדמנות לא להביא את הרכבים האלו.

לא יגיעו מכוניות ספורטיביות אז לא יהיה שוק יד שניה וממה נהנה?

 

בעצם זה כמו המחאה החברתית, שלבסוף דפקה דווקא את מעמד הבייניים.

 

לטעמי יש כאן שוק לא משוקלל ומתואם להפליא (לא המצאתי כלום..) להבדיל במשפחתומטיות שם לפחות יש עוד משחק כי יש יותר שחקנים - אצלנו "נאדה" 2 וחצי שחקנים שלא צריכים להשתדל ויושבים ואומרים "ישחקו הנערים לפנינו (יכתבו בפורום ויתלוננו) אבל איזה ברירה יש להם המסכנים..

 

אז לי יש ברירה.. אני בדרך כלל עושה ולא מתלונן.אולי לא תאהבו אותה, אבל.. בעוד 4 שנים אני מתכנן גיחה לדוד סם לכמה שנים. ושם, אוווו, אני הולך לחגוג.. אתם יודעים מה אפשר לקנות ב 55 אלף דולר? יאלה איפה הבחור עם המספרים והחישובים. תן לנו את הרשימה.

 

בהמשך לנאמר בציטוט לגבי מה אפשר לקנות ב 55 אלף דולר ? , אז היום קראתי איפושהוא שהיונדאי ג'נסיס קופה בדרך לארץ בשנה הבאה ( 350 כ"ס, הנעה אחורית, 5.2 ל 100 ) ומחירה בארה"ב 30 אלף דולר ( עוד נשאר עודף).

מצורף :

http://www.youtube.com/watch?v=EGVLRS2QPcE

פורסם

שתי המכוניות טובות , כנראה הכי טובות, רק כל אחת בסגמנט אחר. המגאן כמכונית קופה-ספורט-על-טירוף-מוכוונת-מסלול שהיא ללא צל של ספק the best car in the universe ( גרסת ה CUP ) והפוקוס כמכונית משפחתית-לקחת-ילדים-לגן-וקניות-מהסופר-ששמו-לה-קצת-חמוצים-בשביל-שאבאלה-ירגיש-שהוא-שוב-צעיר (רק חבל שהיא מתנהגת כמו אשה עם PMS)

 

מצטער, הייתי חייב :wink:

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק


×
×
  • תוכן חדש...