Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מישהו פתח (ותיקן) יחידת מחשב ABS ?


raanan
שימו לב! השרשור הזה בן 4095 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

הסרתי את "המוח" של יחידת ה ABS מבלי להסיר/לנתק את היחידה ההידראולית מהטרופר בנזין (סיפור לא קל).

attachment.php?attachmentid=65991&d=1352114718

 

העניין הוא שאת מכסה יחידת הקצרים לפינים הצלחתי לפתוח בקושי רב (עם חלקי פלסטיק שבורים שיושלמו ויאטמו ע"י סילקון)

attachment.php?attachmentid=65992&d=1352114957

 

אבל, את מכסה יחידת האלקטרוניקה (שם אני חושב מסתתרת התקלה) אני לא מצליח לפתוח בשום דרך.

attachment.php?attachmentid=65993&d=1352115322

 

בקיצור, מישהו פתח או שיש לו רעיון יצירתי כיצד לפתוח מכסה זה ?

 

תודה מראש

רענן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המכסים האלו מולחמים בתהליך הייצור. אין דרך לפתוח אותם חוץ מלנסר. צריך לבצע ניסור בעדינות לאורך קו החיבור.

אח"כ מדביקים עם סיליקון שחור/סיקה פלקס/פוליאוריתן (לא מוקצף)/דבק אפוקסי לפלסטיק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון (ממה שראיתי) בתיקון ברכבי - במוסך שאני הייתי לפחות - פרקו את שני החלקים יחד החוצה, ואח"כ פירוק משני לשני החלקים שציינת (הוחלפה האלקטרוניקה בשלמותה, ואינני יודע, אבל ייתכן כי החלק התקול נשלח לתיקון. איך פותחים אותו ? אינני יודע ומוכן לברר. לנסר נראית אפשרות דיי "מתאימה").

ובסיום - בדיקת ניקוז אוויר מכ"א מהצינורות.

שאפו על העבודה (אתה מכונאי...?).

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המכסים האלו מולחמים בתהליך הייצור. אין דרך לפתוח אותם חוץ מלנסר. צריך לבצע ניסור בעדינות לאורך קו החיבור.

אח"כ מדביקים עם סיליקון שחור/סיקה פלקס/פוליאוריתן (לא מוקצף)/דבק אפוקסי לפלסטיק.

תודה !

 

ניסרתי את הנבלה וזה מה שרואים כשהמכסה מוסר

 

attachment.php?attachmentid=66030&d=1352361404

 

להערכתי יחידה זו שופצה כבר בעבר (הג'אמפרים לא נראים לי מקוריים).

לפי מה שאני מזהה יש 3 מוליכים מנותקים

attachment.php?attachmentid=66031&d=1352361559

 

כול שנשאר זה להשיג אישור כניסה למעבדה שלי לשעבר ולבצע הלחמות תחת המיקרוסקופ.

היה מעולה אם הייתי משיג סכמה ובודק על הדרך את כול הג'אמפרים והנקודות החשודות.

למישהו יש יכולת להשיג סכמה כזאת ? (לא מצאתי כול P/N שאיתו ניתן לחפש בגוגל)

 

מנסיון (ממה שראיתי) בתיקון ברכבי - במוסך שאני הייתי לפחות - פרקו את שני החלקים יחד החוצה, ואח"כ פירוק משני לשני החלקים שציינת (הוחלפה האלקטרוניקה בשלמותה, ואינני יודע, אבל ייתכן כי החלק התקול נשלח לתיקון. איך פותחים אותו ? אינני יודע ומוכן לברר. לנסר נראית אפשרות דיי "מתאימה").

ובסיום - בדיקת ניקוז אוויר מכ"א מהצינורות.

שאפו על העבודה (אתה מכונאי...?).

 

שים לב לתחילת השרשור,

הפירוק נעשה ללא כול פתיחת צנרת ביחידה ההידראולית (יותר קשה ומסובך) מתוך מטרה לא להתעסק עם ניקוזי אוויר.

בנוסף גם אין בעיה להדק הכול ולהחזיר הרכב לכשירות נסיעה בלי היחידה האלקטרונית (פשוט לא יהיה ABS כמו שהיה לפני כן כשהנורית דלקה).

 

רענן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לא תסתדר עם המעבדה שלך לשעבר,אולי אני יוכל לעזור לך

עם עניין המיקרוסקופ.

 

דבר איתי אני מכפר יונה ויש מצב שאני אוכל להביא לך אותו לשבת.(אם יאשרו לי)

 

0504559898 עופר

(עדיף SMS ואני יחזור אלייך)

בהצלחה עופר

HU-Alpine 9887R FRONT-rainbow profi line265cs SUB-critical mass ss122 AMP1-zapco refernce 360.4

AMP2-MONO-zapco reference 500.1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על העבודה,

אחרי שתסיים תנסה להשיג ספריי ציפוי ותצפה את המעגל האלקטרוני - להגנה מקורוזיה, לכלוך, שמנים וכל דבר אחר.

זה תרסיס שהשתמשתי בו בעבר שעבדתי בתדיראן - הוא שומר מקורוזיה ומיועד למעגלים אלקטרונים (אין חשש למעגל - אני השתמשתי בו בציוד מוטס)

http://www.amperel.co.il/products/72093

 

נמכר בארץ ובעולם - זה מוצר מעולה של חברת KONTAKT ואין חשש לשים אותו.

(שים פס של דבק על הקונקטור לפני הריסוס)

 

מפרט

http://docs-europe.electrocomponents.com/webdocs/0abe/0900766b80abe6e0.pdf

http://docs-europe.electrocomponents.com/webdocs/0a99/0900766b80a99229.pdf

קובי

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה !

 

ניסרתי את הנבלה וזה מה שרואים כשהמכסה מוסר

 

attachment.php?attachmentid=66030&d=1352361404

 

להערכתי יחידה זו שופצה כבר בעבר (הג'אמפרים לא נראים לי מקוריים).

לפי מה שאני מזהה יש 3 מוליכים מנותקים

attachment.php?attachmentid=66031&d=1352361559

 

כול שנשאר זה להשיג אישור כניסה למעבדה שלי לשעבר ולבצע הלחמות תחת המיקרוסקופ.

היה מעולה אם הייתי משיג סכמה ובודק על הדרך את כול הג'אמפרים והנקודות החשודות.

למישהו יש יכולת להשיג סכמה כזאת ? (לא מצאתי כול P/N שאיתו ניתן לחפש בגוגל)

 

 

 

שים לב לתחילת השרשור,

הפירוק נעשה ללא כול פתיחת צנרת ביחידה ההידראולית (יותר קשה ומסובך) מתוך מטרה לא להתעסק עם ניקוזי אוויר.

בנוסף גם אין בעיה להדק הכול ולהחזיר הרכב לכשירות נסיעה בלי היחידה האלקטרונית (פשוט לא יהיה ABS כמו שהיה לפני כן כשהנורית דלקה).

 

רענן

כל הכבוד על העבודה !!! (וגם ביצועה באופן שחוסך את תהליך פתיחת הצנרת. לא שמתי לב...)

נשמח אם תעדכן בסיום התהליך.

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו אני רואה שמדובר ביחידה של בוש.

אם הייתי רואה מלכתחילה הייתי מנסה לחסוך לך את הטרחה (למרות שכנראה לא היית מקשיב לי).

 

ביחידות האלה הכל מחובר בטכנולוגית wire-bonding. התיקון קשה מאד ולרוב הוא גם לא מחזיק מעמד מעל חודש.

 

יש כמה בעיות:

  1. הציפוי ג'ל- ברגע שאתה מנסה להזיז משהו בקלות נקרעים החוטים הדקים (אלו בצבע זהב שבתמונה בקושי נראים). צריך לחתוך ולהוציא חתיכות ג'ל בזהירות רבה מתחת מיקרוסקופ בעזרת פינצטות.
  2. החוטים עצמם- החוטים שמתנתקים הם החוטים העבים. אלו חוטי אלומיניום, שלא ניתן להלחים בהצלחה בהלחמת בדיל. צריך להשתמש בדבק מוליך.

בקיצור כאב ראש גדול והצלחה מוגבלת מאד.

 

בכל זאת מקווה שתהנה מהתהליך ובכ"ז תצליח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

עדכון ותוצאה סופית,

 

"עמוד ענן" שיבש לי קצת את התוכנית. לכן הזעקתי את נדב בעל עיני הנץ וידיי זהב (בעבר התמחה בהלחמות עדינות במערכות מוטסות)

 

attachment.php?attachmentid=67053&d=1355144816

 

ההלחמה לא טראווילית כלל. נדרש ראש מלחם דק ופסי ההולכה על הלוח הקרמי (מעגל מודפס) מתקשים בספיגת הבדיל.

כך זה נראה לאחר ביצוע ההלחמות וחידוש מגעים.

 

attachment.php?attachmentid=67054&d=1355144971

 

בסיום נדרש לאטום המעגל (נגיע לזה בהמשך) ע"י יציקת RTV 3140 גמיש ולא קורזיבי !

כך זה נראה.

 

attachment.php?attachmentid=67055&d=1355145120

 

לסיום נדרש להצמיד ולאטום המכסה שנוסר. אני השתמשתי ב RTV 3145 גם כן לא קורזיבי.

כך זה נראה.

 

attachment.php?attachmentid=67056&d=1355145233

 

מחשב אטום לפני הרכבה

 

attachment.php?attachmentid=67057&d=1355145280

 

ולשורה הסופית,

הרכבת המחשב ליחידה ההידרואלית, חיבור קונקטורים, מצבר וכו' התבצעה בקלות יחסית

 

פתיחת סוויץ ו..... נאדה ! נורית אזהרת תקלת ABS נשארת דולקת קבוע.

מסקנה, "הניתוח הצליח אך החולה מת ...."

 

להערכתי ישנם שתי אפשרויות לאי ההצלחה :

א. בהסרת האיטום נפגעו הרכיבים האלקטרוניים שחשופים ללא מעטפת כלל (נראה שעל הלוח הקרמי הזריקו וייצרו את הצ'יפים האלקטרוניים).

ב. הזמן הרב שהאלקטרוניקה הייתה חשופה (הצ'יפים) גרמה לפגיעתם ע"י קורוזיה מיקרוסקופית.

 

שיפוץ רציני כמו בסרט קיים בחו"ל בלבד :

מתקשה להאמין שיחידה כזאת משפצים באמת בארץ (לדעתי במחיר האסטרונומי שמבקשים בארץ לשיפוץ, הם מתקינים יחידה מפירוק).

 

רענן

נ.ב - אביב צדקת ! לא הייתי מקשיב ... סה"כ זה היה נסיון שאני מאמין שאחזור עליו שוב אם אצטרך (כפוף לתובנות שלעיל).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדהים לראות ששיפוץ ברמה כזו נעשה בחו"ל. אלא אם הם מתקנים יחידות עבור יצרנים נראה לי מוזר שהשקיעו בכזה קו תיקון.

מכל מקום, הבעיה הגדולה ביותר בכל התהליך הוא הלחמת חוטי האלומיניום. כמו שראית במפעל זה נעשה בהלחמה אולטראסונית ובעזרת הלחמת בדיל לא ניתן לחבר אותם. כל כל השאר (פתיחת היחידה, הסרת הג'ל והעבודה העדינה) אפשר להתגבר.

 

פתרון אפשרי לחובבן יהיה שימוש במשחת דבק מוליך. לרוב חוט אלומיניום אחד או יותר מתנתק וזו הבעיה.

בכל מקרה מקווה שנהנית מהתהליך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון ותוצאה סופית,

 

"עמוד ענן" שיבש לי קצת את התוכנית. לכן הזעקתי את נדב בעל עיני הנץ וידיי זהב (בעבר התמחה בהלחמות עדינות במערכות מוטסות)

 

attachment.php?attachmentid=67053&d=1355144816

 

ההלחמה לא טראווילית כלל. נדרש ראש מלחם דק ופסי ההולכה על הלוח הקרמי (מעגל מודפס) מתקשים בספיגת הבדיל.

כך זה נראה לאחר ביצוע ההלחמות וחידוש מגעים.

 

attachment.php?attachmentid=67054&d=1355144971

 

בסיום נדרש לאטום המעגל (נגיע לזה בהמשך) ע"י יציקת RTV 3140 גמיש ולא קורזיבי !

כך זה נראה.

 

attachment.php?attachmentid=67055&d=1355145120

 

לסיום נדרש להצמיד ולאטום המכסה שנוסר. אני השתמשתי ב RTV 3145 גם כן לא קורזיבי.

כך זה נראה.

 

attachment.php?attachmentid=67056&d=1355145233

 

מחשב אטום לפני הרכבה

 

attachment.php?attachmentid=67057&d=1355145280

 

ולשורה הסופית,

הרכבת המחשב ליחידה ההידרואלית, חיבור קונקטורים, מצבר וכו' התבצעה בקלות יחסית

 

פתיחת סוויץ ו..... נאדה ! נורית אזהרת תקלת ABS נשארת דולקת קבוע.

מסקנה, "הניתוח הצליח אך החולה מת ...."

 

להערכתי ישנם שתי אפשרויות לאי ההצלחה :

א. בהסרת האיטום נפגעו הרכיבים האלקטרוניים שחשופים ללא מעטפת כלל (נראה שעל הלוח הקרמי הזריקו וייצרו את הצ'יפים האלקטרוניים).

ב. הזמן הרב שהאלקטרוניקה הייתה חשופה (הצ'יפים) גרמה לפגיעתם ע"י קורוזיה מיקרוסקופית.

 

שיפוץ רציני כמו בסרט קיים בחו"ל בלבד :

מתקשה להאמין שיחידה כזאת משפצים באמת בארץ (לדעתי במחיר האסטרונומי שמבקשים בארץ לשיפוץ, הם מתקינים יחידה מפירוק).

 

רענן

נ.ב - אביב צדקת ! לא הייתי מקשיב ... סה"כ זה היה נסיון שאני מאמין שאחזור עליו שוב אם אצטרך (כפוף לתובנות שלעיל).

ההלחמות נראות רע מאוד בתמונות.

בסוג כזה של הלחמות חייבים להעזר בזכוכית מגדלת בכדי לבדוק היטב את ההלחמה ולראות שאין קצרים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יתכם והמוליכים התנתקו במהלך ניסיון פתיחת המכסה בזמן הניסור.

 

אני עדיין לא מבין איך הצלחתם להלחים את החוטים בתאורה כ"כ גרועה וללא זכוכית מגדלת. :-)

 

כניראה שהיה עדיף לרכוש יחידה כזו מפירוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4095 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...