Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צמיגים לפורד פוקוס 2012 (2 ליטר)


misterb
שימו לב! השרשור הזה בן 2694 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז הגיע הזמן..ה-T1R אחרי 10K הפכו לסליקס פחות או יותר (הקדמיים, האחוריים במצב סביר עדיין).

וזה אחרי שב-7K בערך הצלבתי ימין ושמאל (פירוק מהג'נט).

אני מאד מאוכזב מרמת השחיקה של הT1R ולא ממליץ עליהם בכלל. האחיזה מצויינת עם הלחץ הנכון, אבל בקצב שחיקה

כזה המחיר שלהם לא כלכלי. עדיף להשקיע עוד 30% במחיר ולקבל צמיג שמחזיק עוד 50% קילומטרים, באחיזה דומה.

 

בעיקרון מגיעה לי החלפה של 4 צמיגים על חשבון הליסינג, מבחינתם עברה מעל שנה ו-45K שיש לרכב - אז סביר להחליף

על חשבונם.

מה שרוצים לשים לי בליסינג זה פדרל. אבל קיויתי לפחות שזה יהיה ה595. זה אפשרי, אבל אין במלאי ולא צפוי להגיע.

מה שיש זה FD2, שאני לא ממש מכיר.

 

ביררתי כמה עולה צמיג כזה לצרכן - בערך 500-550 ש"ח. המחיר דומה מאד לצמיגים אחרים עדיפים.

ב-450 ש"ח אני יכול לקחת פאלקן ZE912. או את הMAXIS MA ZE1 ב-550.

 

עכשיו אני בבירור מול הליסינג האם אפשר לקבל זיכוי בכסף על הצמיגים לפי העלות שלהם לחברת הליסינג,

ולשים מה שאני רוצה. עשיתי את זה בעבר, וזה היה משתלם יחסית, אני לא בטוח שיסכימו לזה שוב ואם זה ישתלם.

נראה מה יגידו.

 

כרגע אני מתכוון להחליף רק את 2 הקדמיים. לאור העובדה שנכנסים לקיץ - והאחיזה ביבש היא די טובה גם בצמיגים

פחות מוצלחים - השאלה אם לא שווה כבר לוותר על הכאב ראש ולתת להם לשים את הFD2 וזהו.

 

מצורפות תמונות של המצב כרגע (קדמי ואחורי).

rear.jpg

front.jpg

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 99
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הצמיגים הקדמיים שלך במצב גמור, אני הייתי מפחד לנסוע על דבר כזה, כל טיפת מים או שמן יכולה לגרום לך לאבד שליטה.

 

אישית השלמתי בשבוע שעבר לרבעייה של יוקוהאמה C דרייב 2 ואני דיי מרוצה, בסעיף הרעש אין שיפור גדול אבל האחיזה מצויינת ומורגש שיפור בנוחות. אין לי מושג מה יהיו המחירים במידה שלך.

 

לא הייתי מרכיב את הפדראל של חברת הליסינג גם אם זה יהיה כרוך בהוצאה גדולה יותר, השבוע עמדתי בפני קניית רכב שמותקנים בו שני צמיגים סיניים חדשים מקדימה והדבר הראשון שבדקתי הוא מחירי צמיגים חדשים למידה הזאת ממותג נורמלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מודע למצב הסופני של הקדמיים..

למרות זאת אני לא מסכים עם הקביעה שלך שכל טיפת מים תגרום לאובדן שליטה.

במקרה השבוע ירד קצת גשם והאחיזה להפתעתי הייתה לא רעה בכלל.

המצב שבו הם יהיו מסוכנים זה כשיש שכבה עבה של מים על הכביש, אז החוסר בחריצים יגרום לציפה של הצמיג והחלקה.

במצב שיש שכבה דקה של מים, והגומי מצליח להגיע למגע עם הכביש, מה שקובע את האחיזה זה בעיקר התכונות של הגומי עצמו.

 

אני אראה מה האופציות שייתנו לי ואחליט לפי זה. מה שאני לוקח בחשבון זה שעד החורף הבא אני ממילא אגמור את הצמיגים שישימו, אז אולי שווה, כי ביבש אין הבדלים גדולים.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תבדוק מול הליסינג - אלא מול פנצ'ריה שעובדת עם הליסינג.

 

הפדרל של הליסינג הינו פדרל פורמוזה לרוב,מה המידה שאצלך? 205? 215?

 

צמיג סביר- לא עבורך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, קיבלתי אישור לזיכוי מהליסינג. ההפתעה? אני מקבל 480 שח לצמיג.

 

בצמיגי פרויד במקרה יש זוג T1S במידה, ב540 שח לצמיג.

הוא אומר שהם יחזיקו הרבה יותר מה T1R..

וגם הדופן שלהם יותר קשיחה.

אני נוטה לסמוך עליו כי הוא הזהיר אותי מראש לגבי הT1R.

אז יוצא שתמורת 60 שח אני משדרג מפדרל זבל לטויו מעולה, שווה :)

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון - הותקנו זוג T1 SPORT בשעה טובה.

שימו לב T1S וT1 SPORT זה שני דגמים שונים (טעות שלי קודם) :

 

אלה הT1 SPORT :

 

http://toyotires.com/tire/pattern/proxes-t1-sport-ultra-high-peformance-summer-tires

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Toyo/Proxes-T1-Sport.htm

 

 

ואלה הT1S :

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Toyo/T1S.htm

 

 

ההערכות אומרות שהם יחזיקו 50% יותר מה-T1R, שזה אומר 15K :)

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

עדכון קטן, עניין אותי להשוות את מצב הT1 SPORT אחרי אותו מספר ק"מ (6K, הרכב עכשיו עם 50K) שצילמתי את הT1R.

התוצאות מעודדות.. השחיקה יותר נמוכה משמעותית, והם נסעו רוב הזמן בכביש יבש לעומת הT1R שנסעו יותר ברטוב.

 

אז כרגע הT1 SPORT נראה כמנצח בנוק אאוט את הT1R מכל הבחינות :

 

- עמידות הדופן

- עמידות לשחיקה, בכתף בעיקר

- מחיר

 

מבחינת אחיזה ורעש לא הבחנתי בהבדל משמעותי ביניהם. בT1R בסיבובים ארוכים ומאד מהירים הייתה לי תופעה מעניינת :

הנורה של הESP הייתה נדלקת, למרות שלא הייתה החלקה בפועל. כשהצמיג היה על גבול האחיזה, למרות לחץ אויר גבוה,

העיוות בדופן כנראה גורם לחיישן של הESP לזהות הבדל במהירות הסיבוב. בT1 SPORT, באותם סיבובים, במהירות גבוהה

יותר אפילו - זה לא קורה.

 

בתכלס היתרון היחיד של הT1R זה הלוק הספורטיבי יותר..שולי למדי.

T1R_6K.jpg

T1SPORT_6K.jpg

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

טוב, למרות שנראה שזה לא מעניין אף אחד, אני ממשיך לעדכן, כי זה גם סוג של תעוד בשבילי לעתיד :)

 

אז כרגע הרכב עם 54K.

T1 SPORT מלפנים עם 10K עליהם.

T1R מאחור עם 20K עליהם. היום ביצעתי הצלבה ימין/שמאל (70 ש"ח בלי איזון, בפנצ'ריה הראשונה שנכנסתי לא היו מוכנים

לעשות את זה כי זה 'אסור כי לצמיג יש כיוון גלגול'. לא משנה כמה הסברתי שהם ימשיכו להתגלגל באותו כיוון אם מחליפים על הג'נט..

לא הסכים לשמוע. את הבא בתור זה לא עניין).

בתכלס יכולתי להמשיך לנסוע איתם כמו שהם כי רק הכתף שחוקה, לא הרגשתי שום בעיית אחיזה. אבל התחילו להציק לי

שהצמיגים נראים לא טוב וצריך להחליף (בין היתר קצין הרכב..), אז זה ייתן לי עוד קצת שקט אני מקווה.

 

אז הT1 SPORT נראה מעולה ביחס ל-T1R שהיו מלפנים קודם, שאחרי 10K לא נשאר מהם כלום לחלוטין.

החסרון בT1 SPORT זה שהם אסימטריים, ואין לי אפשרות להצליב ימין/שמאל, תמיד אותו צד נשאר בצד החיצוני, וזה לא עוזר.

 

מצורפת השוואה של שני הצמיגים אחרי 10K. ההשוואה מאד 'מדעית' כי מדובר באותו רכב, נהג אחד, אותה צורת נהיגה באותם

כבישים. הדבר היחיד שהשתנה, זה מזג האויר, הT1R עברו חורף, שזה דווקא לטובתם, אבל התוצאה לרעתם בגדול.

 

תמונה נוספת של הT1R מאחור במצבם הנוכחי. מקווה שיחזיקו ככה עוד 5-10K עד החורף.

compare1.jpg

IMG_1750.jpg

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

הרכב עם 59K כרגע, הקדמיים T1 SPORT נפחו את נשמתם סופית אחרי 15K (בלי הצלבות).

הכתף נשחקה עד למצב שרואים את השכבה שמתחת לגומי, זה חדש אפילו בשבילי. שאר הסוליה שחוקה גם אבל הרבה פחות,

אם לא הכתף הייתי יכול למשוך איתם עוד 5K בכיף עד החורף.

רציתי לנסות צמיג חדש, רק בשביל ה'מדע' - MAXXIS MA-Z1 שקראתי עליו ביקורות טובות.

ביררתי קצת וקיבלתי בטייר דיל מחיר של 570 ש"ח לצמיג (עזר שאמרתי שאני מהפורום), לצערי ברגע האחרון התברר

שאין מלאי. אז הלכתי על T1 SPORT שוב, רק שהפעם במחיר ממש מצחיק - 470 ש"ח (!), המחיר הכי זול שמצאתי

במקומות אחרים היה 500 ש"ח. כמובן כולל הכל (איזון, הרכבה, מע"מ).

אני רוצה בהזדמנות זו לציין לטובה את טייר דיל, גם מחירים באמת הכי זולים, גם יש עם מי לדבר בטלפון, שירות מצויין של מאיה,

וייעוץ של אלכס שלשם שינוי בניגוד לפנצ'ריה הממוצעת - נראה שיש לו ידע מקצועי אמיתי.

הצמיגים הוזמנו ושולמו בטלפון אתמול והיום בצהריים סופקו לפנצ'ריה שבחרתי (הם עובדים עם הרבה פנצ'ריות, קל מאד למצוא

משהו במרחק של עד רבע שעה נסיעה), הגעתי, הרכבתי והלכתי בלי שום עניינים.

 

בשבוע הבא אני אחליף את האחוריים (T1R עם 25K) גם בT1 SPORT, אבל הפעם בפנצ'ריה שעובדת עם חברת הליסינג -

הם מביאים את הצמיגים ואני משלם הפרש של 50 ש"ח לצמיג לעומת מה שאמורים לשים בליסינג.

 

מצורף צילום של הישן והחדש להשוואה.

pic_ 13-Aug_06.jpg

pic_ 13-Aug_05.jpg

pic_ 13-Aug_07.jpg

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל שנה אתה מחליף צמיגים? איפה אתה נוסע?

 

לזה קוראים רכב בליסינג....נהג יחיד.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלוואי כל שנה, רביעייה ב-8-10 חודשים בערך.

אני נוסע בכבישי הצפון, לא בפקקים של המרכז, כבישים הרריים עם הרבה סיבובים, ונהיגה לא 'רגועה' במיוחד.

יחד עם זאת - מעבר לבלאי של צמיגים וברקסים (שעל שניהם אני משלם מכיסי) ואולי בולמי זעזועים - לא קורה שום דבר לרכב.

הרכבים שאני מחזיר בסוף תקופה של הליסינג נראים כמו חדשים, שמורים ביותר.

אבל בוא לא נכנס לויכוח הזה כי זה לא רלוונטי.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך אחלה עידכונים.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מרשה לעצמי לנסוע על צמיגים במצב שלא הייתי מייעץ לאחרים לנסוע איתם, כי אני באמת מכיר את מגבלות האחיזה

בכל מצב ולקחת מקדמי בטיחות בהתאם, יחד עם העובדה שקצב השחיקה אצלי מאד גבוה וכואב בכיס.

המקרה שונה אצל מי שמחליף צמיגים פעם ב-3 שנים ולא מכיר את מגבלות האחיזה, וגם נוסע יותר זמן על צמיגים שחוקים.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2694 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...