Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפור נהיגה ספורטיבית דרך משחקי מחשב


שימו לב! השרשור הזה בן 4196 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פעם שהייתי צעיר ויפה הייתי משחק בסימולטור טיסה falcon 4,

זה לא אומר שיש לי שמץ של מושג איך להטיס מטוס אמיתי,

רוצה לשפר את יכולות הנהיגה שלך? במקום לשרוף כסף על קארטינג, קח הדרכת נהיגה מתקדמת

במקום מסודר, זה יעשה לך פלאים לנהיגה,

 

ציניות היא דבר נפלא, איך אתה יודע אם האימון בסימולטור לא הכין אותך לטוס באמת, לקחת שיעור טיסה? ועכשיו ברצינות ללא ציניות.

לא מדובר על שעתיים מול הטלויזיה ונהיית המילטון, מדובר על השקעה כמו בכל דבר.

בעשור האחרון פרנסתי היא הדרכת נהיגה ברכב ובקארטינג.

קארטינג יכול ללמד אותך המון, במיוחד את נושא קווי הנהיגה וגם את הסביבה התחרותית, נהג שיודע לקבוע זמן הקפה מהיר לאו דווקא יודע לנצח במירוץ.

 

הדרכת נהיגה ברכב היא בהחלט משהו שכל נהג ששואף לשפר את יכולת הנהיגה שלו מומלץ שהוא יעשה, אבל וזה אבל גדול, העלות לשעת הדרכה יקרה פי כמה מאימון בסימולאטור, מה גם שבמדינתנו אתה מאוד מוגבל בשטחי אימון, אפילו הכבישים ה"מהנים" לנהיגה מלאים או ברוכבי אופניים או במכוניות הנוסעות בנתיב שלך ממולך כי "להשתמש בכל רוחב הכביש הופך אותך למהיר יותר".

מה גם שאתה חייב רישיון + רכב + דלק, מה מונע ילד בין שמונה להתחיל לנהוג בסימולטור.

 

לא תשרוף כסף על קארטינג שם תרוויח קווי נהיגה, עבודת מבט והתמודדות עם תנועה צפופה - לא מתאים לכביש לנהיגה יום יומית מלבד חידוד עירנות אבל קארטינג הוא בהחלט התמצית של נהיגה ספורטיבית.

 

הדרכת נהיגה - בהחלט מומלץ, מאוד יקר לאורך זמן - מיעוט במקומות לשפר את הנהיגה.

 

סימולאטור - נכון, לא הדבר האמיתי, אבל יש דברים שאתה יכול לעשת בסימולאטור מעבר לשעות ועלות השימוש הזולים בהרבה מכל דרך אחרת, למשל היכולת לפרק את הנורבורגרינג לחלקים וללמוד בעל פה את המסלול, כל נהג שביקר שם מבלי ללמוד את המסלול היה נהג הרבה פחות מהיר/מודע/בטוח מזה שלמד, את זה אי אפשר לעשות בשום דרך אחרת.

 

Pin2o מלבד זה שלא מרגישים כוחות G בהחלט אפשר להרגיש התנהגות של רכב, כמו שצוין פה לגבי היגוי יתר..כן אפשר לרגיש את זה בהתנהגות של ההגה בקלות. הרי אתה פונה ימינה וההגה נוטה להסתובב שמאלה.

זה כבר הוכח לא מעט שסימולטורים תורמים לנהיגה,

ידוע לי על לא מעט אנשים שתרגלו המון בסימולטור ספציפי לפני שקנו רכב, ומיד לאחר כמה חודשים הם נהגו בצורה מקצועית לחלוטין.

כל זה בא לידי ביטוי עי רפלקסים שקיבלו דרך הסימולטור, ידעו איך להגיב בכל מצב נתון, שליטה בגז/ברקס/קלאץ ועוד מספר פרמטרים.

 

ההרגל הכי רע שלדעתי הכי קשה לתקן, זה נהיגה בקו שגוי לאורך טווח ארוך.

כמו בתשובה למעלה, תלוי בציוד שיש לך, ישנם סימולטורים ביתיים המספקים כוחות G, לא מדובר על עלות עממית אך המוצרים קיימים בשוק והופכים להיות יותר נגישים לצרכן, כרגע יש סימולטור אחד בארץ בו אתה יכול להתנסות שמייצר כמעט 1G, רוב המכוניות הספורטיביות הנמכרות בישראל לא ייצרו את הכח הזה אלא אם תהיה מעורב בתאונה.

 

עולם סימולטורים לנהיגה לא נגמר בהגה שמתחבר לקרש הכביסה וחיבור לאוזניות של האייפון, העולם הזה גדל כל שנה בעשרות אחוזים בעולם, הגאים מדהימים לנהיגה, דוושות אמיתיות, סביבת נהג שמשאירה אותך פעור פה וגם תנועה בשניים או שלושה צירים למי שיכול להרשות לעצמו, כאמור הסיפור לא זול למערכות היקרות, אבל וזה אבל גדול, גם בגראן טוריסמו 5 עם הגה זול ואוזניות ניתן ללמוד נהיגה, קווי נהיגה, נקודות בלימה וללמוד להיות נהג תחרותי.

 

אין צורך ללכת רחוק מידי, יש לנו נהגים מצויינים בארץ שהסימולטור הוא הסיבה לרמתם הגבוהה יותר מכל דבר אחר,

לסגן אלוף מרוץ הדריפטים העברי הראשון יש מאות שעות LFS בדריפטים, גם לאלוף עצמו (למרות שמדובר ביצור יוצא דופן והוא לא קשור כל כך לתר'ד)

 

פורום ספורט מוטורי כרגע בפייסבוק מריץ תחרות וירטואלית בנהיגה במכונית פורמולה על אחד המסלולים, המשתתפים כל אחד מביתו הם נהגי קארטינג בעיקר שחולמים על השלב הבא ועוד איזה בחור בשם אלון דאי שיודע קצת לנהוג, הזמנים נגמרים באלפיות ביניהם כאשר כמעט בכל יום מישהו אחר מבצע הקפה מהירה יותר. הם כרגע נמצאים במרחק של מספר עשיריות מהשיא העולמי, כנראה שגם אותו יצליחו לנפץ בקרוב.

 

חגי

 

נ.ב

סליחה על החפירה אבל אני באמת אוהב את התחום וחושב שהוא פשוט לא מספיק מפותח פה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 71
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אחוז בודד של נהגים בעולם המשתתפים בליגות הבכירות הצליחו להגיע לשם ללא שנים של תחרויות בליגות מישניות ומאות שעות מסלול, הסטטיסטיקה צועקת לשמיים, נהגים שמתאמנים בסימולטור מקצרים את הדרך משמעותית מול נהגים שלא התאמנו בסימולטור.

 

בוגרי האקדמיה מתחילים מהתחלה ומטפסים יותר מהר, בזכות הישגים?

מביאים ספונסרים בעצמם (שזה המכשול העיקרי)?

 

המבחן הוא להכניס לאקדמיה קבוצה שהתאמנה קודם בסימולטור, מול קבוצה שלא, כאשר כולם נבחרו לפי אותו מבדק, ואז לראות מי מצליח יותר.

 

בכל מקרה, עדיין לא ענית לטענה העיקרית. הסימולטור משמש כלי טוב לאבחנה, של אלמנטים מסויימים שנדרשים אצל נהגים (חלוקת קשב, קבלת החלטות וכו'). הוא משמש כלי טוב לתרגול של אלמנטים מסויימים אצל נהגי מנוסים, אבל הדיוט שיושב בבית ומשחק PS3 לא יכול לחשוב שזה משפר את הנהיגה שלו.

לך תתרגל קו נכון, כשאין לך מבט דרך חלון הצד. אתה הרי נכנס לפנייה "על עיוור"...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

falou,

 

יש משהו בדבריך לגבי האקדמיה, למרות ששוב המבחן הוא בשטח מול נהגים שעושים את הדרך המקובלת, כולל נהגים שמסומנים מגיל צעיר ונהנים מחסות של קבוצת מירוצים כאלו ואחרות, התוצאות של האקדמיה הם הישג מדהים לכל הדעות.

 

לגבי הכרות קווי נהיגה, השלב הראשון להכרות קווי נהיגה מתחיל במחברת, עפרון וסרטוט קו נהיגה, ההבנה של נקודת בלימה, כניסה, השקה ויציאה מתבצעת הרבה לפני שאתה ניגש להגה.

יותר קשה לתכנן נכון כשאתה לא רואה את מלוא הפנייה, עדיין לא בלתי אפשרי, כל אותם נהגים שהוכשרו בהרי ירושליים למדו לנהוג כאשר לפחות מחצית מהפניות הן פניות עיורות בהן לא רואים את נקודת היציאה ולעיתים אפילו לא את נקודת ההשקה, פשרות קיימות תמיד, אלא אם יש לך מסלול ופה, עדיין אין. לא מעט מסלולי מירוץ בעולם מציגים אף הם פניות עיורות, ספא, לגונה סקה.... בכולם פניות עיורות שרק עם פריסקופ תוכל לזהות את קו הפנייה הנכון.

 

אני לא מתווכח איתך שהמעבר לנהיגה ברכב אמיתי מצריכה הסתגלות אבל לא תשכנע אותי שלא ניתן ללמד קווי נהיגה נכונים דרך מסך המחשב, כאמור אני עושה את זה בפועל ומדריך נהגים בסימולטורים, קארטינג ובמסלולי מירוץ בחו"ל - הדברים לא נאמרים בתור טפיחת שכם עצמית אלא מתוך נסיון מוכח שהדרכה ושימוש בסימולטורים ללמוד נהיגה עובדים ב100%.

 

חגי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית כן חושב שסימולטור טוב מהווה אימון מצויין ומשפר את הנהיגה בפועל. וברור שמבחינת עלות/תועלת קשה להתחרות בו.

כמה דוגמאות :

 

בעבר יצא לי לעשות כמה סשנים של אימונים בנהיגת ראלי על אימפרזה טורבו. היו לי הרבה שעות מאחורי ההגה

במשחקי ראלי כמו קולין מקריי וכו'. לא סימולטרים מדהימים מבחינה פיזיקלית, אבל לא רעים בכלל.

אין לי ספק שזה נתן לי נקודת פתיחה הרבה יותר טובה לעומת מישהו שלא עבר את זה. ואכן בפועל ההתקדמות

שלי הייתה מאד מהירה יחסית לאחרים.

 

לפני שנסעתי לנורבורינג ישבתי שבועיים על GT4 ועשיתי את הרינג עשרות פעמים עד שהכרתי כל פניה ופניה, וכל המסלול

ישב לי בראש. היה הבדל עצום ברמת הבטחון שלי, וקצב ההתקדמות בזמנים לעומת אחרים שהיו איתי.

אחרי כמה הקפות יצא כבר שאני יושב עם אחרים ברכב ומכין אותם לפניות, וזה עזר להם מאד.

 

נכון אין את התחושות של ה-G בגוף וזה חסר מאד. אגב - נהגתי בסימולטור שחגי הזכיר שאמור לדמות את הG, לדעתי זה

נחמד אבל זה לא זה, זה לא מספיק דומה למציאות. אבל בהחלט אפשר לקבל תחושה של החלקה מההגה, אם הוא איכותי.

אני נוהג עם G25 וממש אוהב את התחושה. אני בטוח שהגאים יקרים יותר נותנים תחושה אפילו יותר טובה.

 

אגב לגבי מטוסים - שירתתי בצבא בחיל האויר כטכנאי של סימולטור F16. מדובר בסימולטור סטטי, שבו תמונת העולם

מוקרנת על גבי כדור (DOME) שמקיף את התא, ומספק זוית ראית של כ-170 מעלות.

הסימולטור נבנה בשנות ה-80, אולם ענק שהכיל עשרות ארונות עם מחשבים. היום כל כוח המחשוב הזה שווה ל-PC ממוצע כנראה.

אבל בשורה התחתונה - הסימולטור עשה את העבודה, הוא היה מדוייק מבחינה פיזיקלית ברמות מדהימות.

טייסים אישרו שחוץ מהמחסור בתחושת ה-G והגרפיקה של העולם שלא הייתה ממש מדהימה - הוא נאמן למטוס האמיתי לגמרי.

חיל האויר משתמש בסימולטורים לא כדי ללמד טיסה, אלא כדי לאמן טייסים לתפעל תקלות בעיקר, לתפעל טכנולוגיות חדשות,

קצת קרבות אויר, וטיסה בתנאים קשים. כל טייס פעיל חייב להגיע לאימון בסימולטור באופן סדיר. הם מתייחסים לכל נושא

הסימולטרים בצורה מאד רצינית, ומשקיעים בזה המון כסף.

כל תא הטייס מורכב מפאנלים אמיתיים של המטוס, לא חיקוי. התחושות שמקבלים בגוף זה רק מכות בכיסא, וחליפת G

שמתנפחת במשיכת G גבוה, וקצת מקשה על הנשימה.

צברתי מאות שעות טיסה על הסימולטור במסגרת התפקיד וגם בשעות הפנאי, סתם בשביל הכיף. הגעתי לרמת שליטה מעולה

במטוס, הייתי מאתגר טייסים ועושה דברים שהם לא הצליחו לעשות.

אגב - יצא לי לחזור לביקור בבסיס אחרי 7 שנים בערך שלא הייתי שם, ונכנסתי לעשות טיסה קצרה. למרבה התדהמה שלי ושל כולם -

הכל חזר לי בשניה, תפעלתי את כל הכפתורים באוטומט, והטסתי את המטוס בצורה מושלמת כאילו לא עברו 7 שנים.

 

לצערי לא יצא לי לנסות, אבל אני די בטוח שגם היום, אם אני נכנס לתא טייס של F16 אני מצליח להטיס אותו וגם להנחית אותו.

אולי יום יבוא וייצא לי לבדוק את זה...זה במסגרת החלומות להגשמה, אם זה יקרה אני אדווח :)

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בכלל חושב שאת כל נושא הסימולטורים צריך לקחת צעד אחד קדימה.

שחברות הרכב הגדולות יבנו באולמי התצוגה שלהם סימולטורים משוכללים ויקרים ויאפשרו לקונה להתנסות ברכב (בפוטנציאל המלא שלו מבלי חשש לנזק) טרם הרכישה.

 

זה לא יהיה תחליף לנסיעת מבחן אבל אם זה יהיה אמין ומדוייק למקור זה יוכל לגרום להרבה קונים לדעת על היכולות והמגבלות של הרכבים לפני שהם ניגשים לקנות...

 

ובאותו עניין, האם יש סימולטור כלשהו לPC שאפשר לנהוג בו באיביזה MK4?

(SEAT IBIZA FR - 2008 (Toyo T1R 205/40/R17

UPsolute Chiptuning, S3 Intercooler

3Inch Downpipe Exhaust + Silicone Inlet, Simota Open Airfilter

Luk Reinforced Sports Clutch + Lightweight 4.4kg VW-VR6 Fly-Wheel, vMaxx 40mm. Springs

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעצבן שאנשים מדברים מבלי להבין שום דבר בנושא. כל נושא.

אבל היום יום חג, ואני אוכל עכשיו עוגה של סבתא אסתר אז הכל בסדר.

 

הפורום לא מאפשר לצרף קישורים עד שמונה ההודעות עומד על 20 לפחות, אז אבקש מאחד החברים לעזור לי לעשות זאת כדי שתראו את הסימולטור שלי. מתנצל, צילמתי עם הפלאפון. כל מה שרואים שם כולל המחשב זה בערך 15,000 ש"ח.

 

עריכה - בבקשה מר דביבון:

_uBHxf5RjBw דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

חג שמח כפרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חג שמח כפרות.

 

יפה לך דוושות של CST אתה בין הבודדים בארץ עם הסט הזה, סט מדהים בהחלט.

בארצות הברית נהגתי בסט משופר שלהם שמיוצר על ידי חברה אחרת, שם הם הפכו את הדוושות מעומדות לשוכבות והוסיפו מנגנון Load Cel מתוחכם, בלי ספק הסט הכי מרשים שיצא לי לנהוג עליו, למרות שגם הדוושות של ECCI לא רעות בכלל.

 

נראה מרשים ביותר, שאפו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דנקה שון.

מה שאתה נהגת עליו גם מיוצר על ידי CST. זה נקרא CST-F1.

זה זהה למה שיש לי, רק עם דוושות הפוכות. כמו בתמונה המצורפת.

עניין של העדפה אישית. אני הלכתי על אלו בגלל שיש להן חיבור יעודי לשלדה. יש לי חבר עם F1 פה בארץ והוא מרוצה מהן מאוד.

נהגתי גם אצלו, והתחושה זהה.

 

ECCI זה כמו כל שאר הפוטנציומטרים. גרוע מאוד, ולא מזכיר בשום צורה מכונית אמיתית :)

 

חג שמח נשמות טהורות.

F1pedals-adjustablebrackets.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוץ מהעניין של מבט, שהוא גם לא מדויק ונתון לויכוח (סימולטורים כן יכול לשפר את השימוש בראיה מרחבית לנהיגה בניגוד לראיה 'ממוקדת') - סימולטורים טובים משפרים כל אספקט בנהיגה ספורטיבית.

שמעון תמיד היה חזק בלחיצות, עוד כשהיתה לו המאה שש ראלי היה עושה רכבות מטבריה לת"א.
- רזמל על שמעון פרס :-D
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

falou,

 

 

 

אני לא מתווכח איתך שהמעבר לנהיגה ברכב אמיתי מצריכה הסתגלות אבל לא תשכנע אותי שלא ניתן ללמד קווי נהיגה נכונים דרך מסך המחשב, כאמור אני עושה את זה בפועל ומדריך נהגים בסימולטורים, קארטינג ובמסלולי מירוץ בחו"ל - הדברים לא נאמרים בתור טפיחת שכם עצמית אלא מתוך נסיון מוכח שהדרכה ושימוש בסימולטורים ללמוד נהיגה עובדים ב100%.

 

חגי

 

אני לא בטלתי הדרכה בסימולטורים. אם לנסות למקד שוב, נהג חסר הכשרה, לא יקבל ערך מוסף מסימולטור ביתי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בטלתי הדרכה בסימולטורים. אם לנסות למקד שוב, נהג חסר הכשרה, לא יקבל ערך מוסף מסימולטור ביתי.

 

זה משהו שרק מי שלא השתמש בסימולטור ביתי טוב יכול לומר.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בטלתי הדרכה בסימולטורים. אם לנסות למקד שוב, נהג חסר הכשרה, לא יקבל ערך מוסף מסימולטור ביתי.

מי שלא למד מעולם, למשל, על קווי פניה, כנראה לא יפיק הרבה מסימולטורים (אלא אם הוא במקרה מאוד טוב בזה באופן טבעי - גם יכול להיות). ברגע שאתה כן מכיר לפחות קצת את הבסיס התיאוריטי מאחורי נהיגה ספורטיבית (והאמת שאפשר ללמוד את זה אפילו מהחוברת שמספקים עם גרסאות כאלו ואחרות של gt5), אתה כן יכול ללמוד המון מהסימולטורים.

כמובן שככל שיש לך ציוד מתקדם יותר - אתה גם יכול ללמוד יותר מהסימולטור. מה שאפשר להפיק מgt5 עם גו'יסטיק רגיל של ps3 זה לא יותר מדי, כי אתה לא יכול ללחוץ קצת על הכפתור ולקבל תגובה שונה, כמו שאפשר לעשות עם דוושה.

אני מניח שעם הזמן הפערים ימחקו יותר ויותר, ואולי בבוא היום אנשים ילמדו נהיגה (לאו דווקא ספורטיבית, אלא כדי להוציא רשיון באופן כללי) אך ורק מסימולטורים.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בטלתי הדרכה בסימולטורים. אם לנסות למקד שוב, נהג חסר הכשרה, לא יקבל ערך מוסף מסימולטור ביתי.

בחיאת זום זום.

 

אני אגלה לך סוד. אבל זה סוד כמוס לפרה ולסוס ואני מבקש שלא תספר לאף אחד, בטח לא לבכירי הפורום.

ואני מקווה שאתם מבינים את הסיכון האדיר שאני לוקח פה. לא נורא, מישהו צריך לעשות את זה מתישהו. הנה זה בא:

נהיגת מירוץ זה לא תורה מסיני כמו שכל מיני ליצנים היו רוצים שתחשבו...

השם ישמור!! מי אמר את זה??? אני?? חס וחלילה...! תכף מישהו יגיד שהנעה קדמית זה יותר טוב מהנעה אחורית!!! או שלכריס האריס יש בולבול קטן!!! :shock:

 

אבל מה לעשות, זו האמת.

אנשים מאוננים כל היום על האתר של מסלולים כאילו שמהדרכות נהיגה מתקדמת יוצאים נהגי מירוץ. צר לי אבל לא כך הדבר. אין תחליף לאימון (בכל ענפי הספורט). לפעמים, אם האימון הוא מספיק אינטנסיבי, הוא יכול להוות תחליף להדרכה.

איך אני יודע?

כי אף אחד מאלופי הארץ בקארטינג בשנים האחרונות לא הודרך על ידי אף אחד. הם נסעו כל שבת למסלול והתאמנו עד צאת הנשמה. ניסו וטעו עד שלמדו מה הכי מהיר. והילדים האלה מנקנקים כל אחד מאיתנו בהליכה לאחור על כל מסלול עם כל כלי רכב.

 

וכן, הדרכתי והתחרתי הרבה שנים ומה שלא תרצו. זו לא תורה מסיני. לומדים את זה. יעידו אלפי הילדים באיירייסינג שמוציאים לי את הנשמה כל פעם שאני שם.

 

אני מסכים שהדרכה יכולה לקצר את הדרך עבור הנהג הלא מנוסה. אבל גם בלי הדרכה אפשר להגיע להישגים מעולים בסימולציה וגם בעולם האמיתי.

 

כמעט שכחתי - רק תענוגות, הדביבון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפעמים, אם האימון הוא מספיק אינטנסיבי, הוא יכול להוות תחליף להדרכה.

איך אני יודע?

 

אתה לא יודע.

הדבר היחיד שיוצא מאימון בלי הדרכה זה תרגול טעויות. זה אולי יכול לעבוד בכלי פשוט כמו קארטינג (בלי מתלים, בלי הילוכים), עד רמה מסויימת. זה לא עובד ככלל. בשום ספורט. ראית פעם איך נראה טניס של מי שלימד את עצמו?

שחייה?

כדורגל?

 

עם כל הכבוד לאלופי ישראל בקארטינג, מהליגות הבכירות בעולם, ממדינה שמכשירה נהגים ובעלת מסלולים מתקדמים, אתה לא יכול להסיק מהם כלום.

 

יעידו אלפי הילדים באיירייסינג שמוציאים לי את הנשמה כל פעם שאני שם.

 

כי הם שוקלים חצי?!

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים מאוננים כל היום על האתר של מסלולים כאילו שמהדרכות נהיגה מתקדמת יוצאים נהגי מירוץ. צר לי אבל לא כך הדבר. אין תחליף לאימון (בכל ענפי הספורט). לפעמים, אם האימון הוא מספיק אינטנסיבי, הוא יכול להוות תחליף להדרכה.

מה שאתה אומר נכון לגבי ילד שלומד ללכת.

זה לא נכון לגבי נהיגה כמו שזה לא נכון לגבי טיסה לדוגמה, אם תעלה אותי כל שבת על F-16, אז תוך שנה אהיה טייס יותר טוב מכל טייס בחיה"א? אני בספק. האם הנערים המדוברים ישר עלו על רכב קארטינג והחלו לנהוג? או שמישהו לימד אותם איך עושים את זה?

האם יש ספורטאי מוצלח אחד בכל העולם הזה, שנהיה כזה ללא שום הדרכה? לא שאני מכיר, אבל אם אתה מכיר בבקשה האר עיניי.

חג שמח,

נמיה מיוחמת.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4196 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...