Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הגהנום הירוק או בעצם גן עדן?


AvielT
 שיתוף
עוקבים 2
שימו לב! השרשור הזה בן 3188 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נורבורגרינג...אחח איזו חוויה אדירה,באמת שקשה לתאר במילים את מה שקורה שם,וכדי באמת להבין חייבים לנסוע...אבל אני חייב לנסות ולכתוב לכם על ה21 ק״מ הכי מהנים שנהגתי אי פעם.

פיזית נחתתי כבר בלילה שבין יום שני לשלישי,מנטלית אני עדיין שם...מתגעגע.

 

כבר כמה שנים שאני חולם לנסוע לרינג,זה התחיל עוד כשהייתי בתיכון,והייתי מוצא את עצמי מול הסוני 2 והגראן טוריסימו,מרביץ הקפות עד השעות הקטנות של הלילה,מנסה להבין ולהגות נכון את השם של המסלול נורבג...נורבר...נננור..רינג...כוסעמק!(דיסלקט,מה לעשות..)

מנסה לזכור את כל הפניות והסיבובים בעל פה(אז זה היה נראה לי בלתי אפשרי),מנסה להשלים הקפה אחת בלי לצאת מהמסלול ולהתרסק שוב.

לא היה לי מושג שמדובר במסלול הכי מטורף שקיים,מוקד עליה לרגל של חולי נהיגה מכל העולם ושהוא בעצם פתוח לקהל כמעט בכל יום.

 

עבר הזמן,סיימתי תיכון והתגייסתי,לאט לאט גיליתי שמדובר בתופעה של ממש,התחלתי לחקור יותר והבנתי שבאמת אפשרי לנסוע לשם ולנהוג ביום מין הימים,צריך קצת יותר מכמה מרשרשים שהיו לי בכיס בתור חייל,חיכיתי,הרעב לנהיגה שתמיד היה לי הלך וגבר ומסיבוב קטן פה ושם ליד הבית בנס הרים שתמיד אהבתי,זה הפך לטיולי נהיגה סולו בשישי,בשבת ובכל הזדמנות שהייתי בבית ולא במוצב.

 

התחלתי לעקוב אחרי סרטוני נהיגה מהמסלול,לקרוא מאמרים ואפילו יצא לי לקרוא על ישראלים שנסעו לשם.

אמרתי לעצמי שאני נוסע אחרי השחרור ויהי מה.

 

והנה,עשרה חודשים אחרי השחרור עשיתי את זה סוף סוף ונסעתי לרינג,בהדרכתו המעולה(!)של דני גלטר,שכוללת 2 מפגשי הכנה בארץ,מפגש תאורתי שבו גם מכירים את שאר חברי הקבוצה,מפגש מעשי אחד על אחד,וכמובן הדרכה על המסלול.

 

ב6.9 בבוקר עלינו כולנו ביחד על המטוס לפרנקפורט,ובין הטורים וההמתנה בנתב״ג,התחלנו להכיר קצת יותר וגיליתי אנשים מדהימים,מצחיקים,זורמים ומאוד כיפיים,וככל שהזמן עבר רק התחברנו והתגבשנו יותר.

 

מפרנקפורט לנורבורג נסענו ברכב שכור,עלינו על האוטובאן ומידי פעם אפשר היה לראות רכבים מעניינים מקושטים בשלל מדבקות,ההרגשה הייתה שהם כנראה בדרך ליעד שלנו...

הזמן עובר ומתקרבים,הנוף מדהים,הכבישים מפותלים,הכל ירוק,שמש,ההרגשה מדהימה.

מגיעים לעיירה קטנה ושקטה,נורבורג,מבנים ישנים בסגנון אירופאי,כמה כבישים שמחברים בין הכל ו...זהו?איפה המסלול?

שקט פה,ריק כמעט לחלוטין,המסלול סגור והחגיגה האמיתית עוד לא התחילה,מי שיגיע לכאן בטעות עלול עוד לחשוב שמדובר בעיירה ״תמימה״,איפה מתחבאים ה140 סיבובים על פני 21 ק״מ?

 

עשינו צ׳ק אין ונסענו לחברת השכרה,RSR,צי שלם של רכבי ספורט,מוסך גדול שנקי כמו מוזיאון ואנשים נחמדים,כמה חתימות,תשלום,תדריך על המסלול,החוקים ובעיקר למה לא כדאי לעשות שטויות ולרסק פה רכבים.

 

2 קליאו ספורט בבקשה,תודה.

 

ב17:00 המסלול אמור לפתוח את שעריו לקהל המחורעים והשעה הולכת ומתקרבת,וככל שהיא מתקרבת אפשר לשמוע איך העיירה קמה לתחייה,ומפעם לפעם לשמוע צלילי מנועים מהכבישים הסמוכים,החלוצים הראשונים מתחילים לפשוט על כבישי העיירה הקטנה,ומתחיל להיות פה שמח...

 

השעה מתקרבת ואנחנו נוסעים למסלול,שם מגלים מתחם גדול שכולל כמה מגרשי חנייה,מקומות ישיבה למנוחה ומסעדה.

החניונים כבר עמוסים בכל טוב,מכל הסוגים ומכל המינים,GT3,M3,AMGאופנוענים, בכמויות,אווירה מטורפת,מדהים!

 

השעה 17:00,מחכים לפתיחת שערים,באיחור של כמה דקות נשמעת פתאום כריזה בגרמנית,כולם ממהרים לרכבים ומתחילים להתקדם לשערים,ההקפה הראשונה היא הקפת הדגמה של דני,דני חוזר ואומר שחייבים כל הזמן להביט רחוק קדימה,אחרת חוטפים סחרחורת ובחילה,יוצאים לדרך,דני נוהג מאוד מהר תוך כדי הסברים,אני משתדל לעקוב אחרי הכל ולשמור על מבט רחוק,מיד מתחילים להרגיש את השינויי גובה המטורפים והכוחות G שכולם מדברים עליהם,את זה לא מרגישים ביוטיוב ולא בסוני,אללה יסטור,הורדתי את המבט לשנייה וכבר הרגשתי את הראש מתגלגל,מחזיר את המבט קדימה רחוק ומקווה שזה יעבור.

יורדים מהקפת ההדגמה בשוק,הלם קרב,הלם רינג,תקראו לזה איך שבא לכם,אבל זה מטורף,זה לא נס הרים ולא עמק האלה ולא שום דבר שמזכיר את זה,זה פסיכי!איך נוהגים כאן?!

 

הסגירות של המסלול בגלל תאונות כל 10 דקות לא בדיוק תורמות לביטחון העצמי שלי והנה אני כבר יושב במושב הנהג של הקליאו,דני יושב לידי ומרגיע,יוצאים לדרך.

 

גז,איתות,נעקף,מראה שמאל,ברקס חזק,הגה,רביעי,ברקס,שלישי,אמא׳לה,עוד אופנוע עוקף,עוד קורבט,עוד אופנוע ״עזוב את המראות תסתכל קדימה״ דני אומר לי,אללה ירחמו,מה הולך כאן?שוב מאותת,שוב נתקע על המראה,״עזוב את המראות״ ״עוזב,בסדר,עוזב״,גז,רביעי,חמישי,איתות,נעקף,נעקף ושוב פעם נעקף,והמחורעים האלה נוסעים מהר!ברקס חזק,שלישי,הגה,עוד הגה,איתות ועוד פעם נעקף,ואוטו מרוסק על המעקה מימין,אוי ואבוי זה נראה רע,איתות ונעקף שוב...וכו׳ וכו׳.

ההקפה הראשונה מרגישה כמו שדה קרב,ויש הרבה דברים לעשות במקביל,דני במהלך ההקפות מסביר ה-כ-ל,מתי לאותת,מתי לבלום,כמה לבלום,הילוכים,ממש יורד לפרטי פרטים מה שהופך את זה לקליל הרבה יותר,והוא עושה את הכל בנינוחות ועם המון סבלנות,נותן פידבקים ומעלה את הביטחון העצמי כשצריך,לא יכלתי לבקש מדריך טוב יותר ממנו!

 

מהקפה להקפה אפשר ממש להרגיש את השיפור,הלחץ יורד,הקצב עולה,דני מעיר פחות,ופתאום מנעקף אתה הופך לעוקף,ההרגשה נהדרת וממש מרגישים איך הנהיגה הופכת לחלקה וזורמת הרבה יותר,ממכר!

 

הימים עוברים,ההקפות גם,בערבים יצאנו לאכול כולנו אוכל טוב במסעדות,שתינו בירה ומצאנו את עצמנו יושבים,מפטפטים וצוחקים בכיף עד אמצע הלילה,מי היה מאמין שנתחבר כל כך?

 

בין הקפה להקפה ובין קפה לקפה,מצאתי את עצמי משוטט בחניון שגדוש ברכבים,מקוריים,משופרים,מכל הסוגים,ומה שמאחד את כולם זו האהבה לנהיגה,למסלול ולמכוניות,אי אפשר להסביר את האווירה שם,זה מעבר למילים.

 

במהלך השיטוט ראיתי C63 AMG סטיישן,בהגה אחז בחור צעיר,מחכה לתורו לעלות על המסלול,שאלתי אותו אם אפשר להצטרף להקפה,הבחור דווקא שמח ואמר לי לקפוץ פנימה,יצאנו לדרך...ואז גיליתי מה זה נהיגת טכנולוגיה,בלי שום טכניקה,בלי שום עדינות,הבחור פסיכופט ואני איתו באוטו!מדביק את הדוושה בתוך סיבובים כמו משוגע והדבר היחיד שמחזיק אותו על המסלול זו הטכנולוגיה!איך יורדים מכאן!?מגיעים לסוף המסלול,אני כבר החלפתי שלל צבעים,על סף עילפון,ואז המטורף רצה לעלות לעוד הקפה ולי אין איך לרדת!(אפשר להמשיך לעוד הקפה מבלי לעבור דרך החניון),ברגע האחרון לפני שעלינו שוב,ניצלתי ממוות וודאי הודות לכמה אופונוענים שעפו על המסלול וגרמו לסגירתו.

 

המסלול נסגר לעיתים קרובות בגלל תאונות,לפעמים ל15 דקות ולפעמים ל3 שעות,נדיר לעבור הקפה ״נקייה״ מבלי לראות תאונות על המסלול,במיוחד בימים העמוסים,ואז כאשר סוף סוף פותחים אפשר לעמוד בתור דקות ארוכות עד שמגיעים לשערים,למרות שעל המסלול עצמו לרוב לא מרגישים בעומס כל עוד נוהגים בקצב יחסית מהיר.

 

מהקפה להקפה זה הופך מהיר יותר,כיף יותר וממכר יותר,ביום האחרון כבר הרגשתי במגרש הביתי שלי,ודני אמר שאני כבר יכול לעלות על המסלול לבד,״למה לא״ אמרתי,תדריך קצר מדני ולקחתי את המפתחות של הקליאו להקפה ראשונה לבדי,התרגשתי,העברתי כרטיס בשער ויצאתי לדרך,וואו,אם עד עכשיו זה היה כיף,אז לנהוג לבד,להרגיש מספיק בטוח בעצמי,להרגיש את העצמאות זה כיף פי אלף,תענוג!

לקראת סוף ההקפה,איפה שהוא בין הקרוסלה הראשונה לשניה,זיהיתי 2 אופנוענים במראה,עדיין רחוקים,באיזה שהוא שלב כבר לא באמת צריך להסיט את כל המבט למראה(״נהיגת מראות״,מסוכן כי לא שמים לב למסלול ובקלות אפשר למצוא את הגדר)אלא שמים לב בראייה כללית,בסיבובים הייתי בערך בקצב שלהם ושיצאנו לישורת,אותתי ימינה ונתתי להם לעקוף,מיד כשהם סיימו לעקוף נכנסנו לסיבוב שאני ממש מאחוריהם,המבט שלי כבר היה רחוק קדימה לעבר הסיבוב הבא כשפתאום אני מזהה את שניהם מתגלגלים עם האופנועים,אחד מהם התגלגל באמצע המסלול מספר פעמים,השני עף לפינה השמאלית,בלמתי חזק וירדתי לאבן שפה הימנית,הרוכב שהיה באמצע קם מהר תוך כדי שהוא מסמן בידיים לנהגים אחרים להאט,הייתה שם שיירה ארוכה של רכבים שבלמו חזק,אני כבר עברתי אותם והמשכתי הלאה,חוויה מפחידה,אבל הם בסדר.

 

וכבר אמרתי שהקפה אחת עשינו על M3?

 

אני יכול להמשיך לכתוב בלי סוף על המסלול,על הנהיגה אבל חפרתי מספיק ואין לזה סוף.

 

תודה שוב לדני גלטר על האירגון המדהים,ההדרכה המקצועית,הסבלנות,הפידבקים ועל חוויה מדהימה ויוצאת דופן!בן אדם מדהים!

 

יאללה תמונות:

ame2y9a5.jpg

ube9evyb.jpg

8yzy7y6y.jpg

bapereba.jpg

 

8y7atu3e.jpg

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כיף לקרוא

בתור מי שהיה שם גם לא מזמן, זה בהחלט מעלה חיוך ועושה חשק לחזור לשם בהקדם :)

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ממש נהנתי לקורא, מרגישים את ההתרגשות.

 

2 שאלות ברשותך, אפשר גם לפרטי:

האם הטיול כלל רק את הרינג וכמה זמן ארך?

כמה עלה התענוג? אני רוצה לדעת כמה לשים בצד ;-).

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שמח שאתם נהנים,הטיול כלל רק את הרינג,יצאנו ב6.9 בטיסת בוקר מוקדמת,וחזרנו ב10.9 בטיסת ערב,סך הכל 5 ימים,מתוכם 4 ימים של נהיגה.

לגבי עלויות-אני אשלח לך בהודעה פרטית.

שמתי לב שהתמונות יצאו על הפנים בגלל שהעלתי אותם דרך האייפון,קבלו שדרוג קטן ותוספת תמונות:

dscf0898j.th.jpg

dscf0902k.th.jpg

dscf0904d.th.jpg

dscf0905f.th.jpg

dscf0915k.th.jpg

dscf0936n.th.jpg

dscf0938uh.th.jpg

dscf0960z.th.jpg

dscf1064f.th.jpg

dscf1067st.th.jpg

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח גם לדעת מה העלות ומה זה כולל.

כיצד יוצרים קשר עם המדריך ? האם יש לו אתר אינטרנט ?

תודה.

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עוד שאלה שעלתה בראשי.

מה קורה אם אתה מלביש את הרכב השכור בגדר?

קנס, השתתפות עצמית, נו נו נו קטן וזהו?

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אקסודוס, כל חברה קובעת את גובה ההשתפות העצמית שלך, בהתאם למה שבא להם + סוג הרכב שאתה לוקח.

זה עוד סיבה שבגלל לא שווה (לפחות לא לנהג מתחיל \ בינוני) לקחת איזה סופר קאר.

זה בגדול מפורט באתרים שכל החברות. אני בטיול שלי השכרתי מ- www.rent4ring.com

אתה יכול לראות באתר שלהם פירוט לגבי כל רכב (אנחנו לקחנו את הsuzuki swift stage 2+ - רכב מדהים לכל הדיעות).

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הרינג זאת חוויה שקשה מאוד לתאר במילים או כתובים - זה פשוט הרבה מעבר לזה. הריגוש, האדרנלין, המסביב.

 

יאללה, עוד חודש ואנחנו שם שוב, הפעם על DS3-T :twisted:

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף זכינו במזג אוויר נהדר לסופ"ש של נהיגה,במהלך היום היה מאוד חם וזה הזכיר קצת את הקיץ הישראלי,אולי אפילו קצת חם מידי,בקליאו קאפ אין מזגן.

 

wa11a-כמו שאמרתי מקודם,למדריך קוראים דני גלטר,יש לו אתר אינטרנט ושם דרכים ליצירת קשר,אני יכול גם לשלוח לך את המספר שלו בהודעה פרטית,לגבי עלויות תדבר איתו,אני לא יודע אם זה מתאים לפורום.

Exodus-ככל שעולים בקטגוריות כך גם ההשתתפות העצמית במקרה של תאונה,ההשתתפות היא בהתאם לנזק שנגרם לרכב,וכמובן שאם הנזק לא באשמתך(פגעו בך מאחור או נכנסו בך,כתם שמן של מישהו וכו'),אז אתה פטור,הם מכניסים למסלול ניידות משטרה אם צריך לקבוע מי אשם.

על הקליאו הסכום של ההשתתפות עצמית במקרה קיצוני שהחזרת את הרכב בשקיות זבל הוא 8000 אירו,בנוסף לכל זה,אם פגעת בגדר של המסלול אז אתה כמובן שצריך לשלם גם עליה.

 

אני באמת לא ממליץ לעלות על המסלול הזה בלי הדרכה,לפחות בפעם הראשונה,כמו שRS אמר,קשה להסביר במילים,כמה שאני אכתוב ואנסה להסביר,אי אפשר באמת להבין את גודל הטירוף.

 

RS-פגשנו שם עוד חבר'ה ישראלים,הם היו עם DS3-T ודווקא היו מעט מאוכזים מהרכב,הם אמרו שהטורבו נכנס רק ב3 וחצי אלף סל"ד ושהוא נכנס הוא נכנס חזק,וזה מפריע לנהיגה על המסלול.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הסיפור שלי ממש לעשות העתק הדבק משלך,

כל הזמן חיכתי לנסוע לשם,השתחררתי לא מזמן מהצה"ל השבור הזה,חסכתי כמה שקלים וכוסאמק תילאנד ודרום אמריקה ,טסטתי ישר לרינג בלי לחשוב פעמיים בהדרכתו של דני המדהים.

חוויה כל כך קיצונית ופסיכית שאין לתאר, כמו שאמרת "הלם רינג" זה הגרסה שזהה לחלוטין להלם קרב,אתה יוצא מהרכב עם בחילות סחרחורות וכאבים בכלל מיני מקומות שלא ידעת שיש לך בגוף ולא מבין אין קיים מקום כזה ועוד חוקי,הרגשה מטורפת.

לעבור כזה דבר בחתיכה אחת באמת שזה לא מובן מאליו וצריך לתת לדני גלטר את הקרדיט על זה,ונהגנו שם כמו מטורפים.

מי שהולך לשם פעם ראשונה מאוד לא מומלץ להכנס לנהוג בלי הדרכה או עזרה ממישהו מנוסה,אחרת חוזרים בשקית...

במיוחד עם הM3 שלקחנו ל5 סיבובים,איתה אתה כבר נמצא בממוצע העליון של הרכבים במסלול וזה באמת מדהים,

עד שאתה ב200 קמ"ש מרגיש נהג ובאה mclaren 12c ועוברת אותך כמו קונוס עומד חחח

אתה מקבל פרופורציה לכל הארגזי חול שיש לנו בארץ ואנחנו מתלהבים לנהוג שם בשבתות.

מי שלא נהג ברינג לא נהג באמת :)

 

הנה תמונות נחמדות קצת לאווירה

ymyjwzy3agzw.jpg

 

i3dnej2m0yji.jpg

 

fgjzzemimy1h.jpg

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

RS-פגשנו שם עוד חבר'ה ישראלים,הם היו עם DS3-T ודווקא היו מעט מאוכזים מהרכב,הם אמרו שהטורבו נכנס רק ב3 וחצי אלף סל"ד ושהוא נכנס הוא נכנס חזק,וזה מפריע לנהיגה על המסלול.

 

ערן גומר? :wink:

 

בכל אופן, ננסה ונחזור עם חוויות. אחרי כמה פעמים עם סוויפט ספורט, הגיע הזמן לגוון ולעלות למשהו חזק ומתנהג יותר.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

RS-בשביל מה לעזאזל המציאו את המגאן קאפ?!:twisted:

 

איציק-אחלה תמונות!מי צלם אותך עם הM3?הצלמים על המסלול?

 

אני מחפש כבר כמה ימים את התמונות שלי,מצאתי כמה ואני רוצה לקנות רק כדי להוריד אותם ומשום מה לא הולך לי.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
RS-בשביל מה לעזאזל המציאו את המגאן קאפ?!:twisted:

 

איציק-אחלה תמונות!מי צלם אותך עם הM3?הצלמים על המסלול?

 

אני מחפש כבר כמה ימים את התמונות שלי,מצאתי כמה ואני רוצה לקנות רק כדי להוריד אותם ומשום מה לא הולך לי.

 

 

אביאל, את התותחים הכבדים יותר נשאיר לפעמים הבאות, או שלא נצטרך! :wink:

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 3188 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...