Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5042 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חברים מה שלומכם ?

למי מאיתנו שנהג פעם ברכב קרבי משוריין, בוודאי זוכר שעל לוח השעונים היה גם מונה "שעות מנוע".

שעון זה היה מתפקד כמו שעון לכל דבר ופשוט סופר את השעות בהן המנוע פעל ללא קשר לקילומטראז'.

יתרונו הגדול היה בחישוב הבלאי של המנוע ללא קשר לקילומטראז' שעבר הכלי הצבאי.

 

באזרחות לא קיים פטנט זה לצערי ומרווחי הטיפולים נקבעים על פי הקילומטראז' או לחילופין תקופת זמן קבועה מראש בת שנה אחת (ברכב פרטי).

"15,000 ק"מ או פעם בשנה".

 

לדעתי התקנת מונה שעות מנוע בכלי רכב אזרחיים יקנה מספר יתרונות שלא קיימים כיום :

א. יהיה מידע אמין יותר אודות מתי באמת ראוי לעשות טיפול לרכב ואיזה סוג טיפול ראוי לעשות. כמובן תוך שכלול שאר המכלולים בהם יש לטפל (בלמים, בולמים וכ"ו)

ב. שקיפות מוגברת בקניה ומכירה של רכבים.

לדוגמא: אתם תבואו לרכוש רכב בן שנה עם 10,000 ק"מ אבל עם 250 שעות מנוע על המונה, זה יצביע כי הרכב עמד לרוב בפקקים עם מנוע פועל למרות הקילומטראז' הנמוך התקין לשנה אחת של שימוש.

 

אשמח לשמוע דעתכם בנושא !:-)

זמין 8)

פורסם

קיים באלפא שלי, כחלק ממחשב הרכב ואני בטוח שניתן למצוא זאת אצל יצרנים אחרים גם כן. מצד שני, כל שעת מנוע שלא בתנועה, ככל הנראה מייצרת פחות בלאי.

מעבר לכך, הרכב מיועד לנסיעה וזה מה שרוב האנשים עושים איתו רוב הזמן, לא?

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם

^ אכן. הרכב בהחלט מיועד לנסיעה, השאלה מה קורה בפועל עקב נסיבות שלא תמיד בשליטת הנהג.

 

לדוגמא:

איזה רכב תרכוש?

א. אלפה מתוחזקת עם 10,000 ק"מ שנסעה לאילת וחזרה 17 פעם במשך שנה אחת.

ב. אלפה מתוחזקת עם 10,000 ק"מ שזחלה בפקקים של תל אביב במהירות ממוצעת של 40 קמ"ש במשך שנה אחת.

 

מונה שעות מנוע יגלה לך מידע אודות אופן השימוש ברכב ויקל עלייך בבחירה של רכב בעל בלאי מנוע נמוך יותר (בנוסף לשאר הפרמטרים המכניים בבחירת רכב כמובן).

זמין 8)

פורסם

נכון, אבל אז אתה צריך להכניס לחישוב את נתון המהירות הממוצעת. כי האלפא שנסעה לאילת, יכולה גם לעמוד שעות עם מזגן פועל כי לבעלים לא אכפת. בנוסף, ייתכן שכל נסיעה לאילת הייתה חוויתית במיוחד.

 

כמות השעות שהמנוע עבד מתאפסת בכל פעם שאני מאפס את מחשב הדרך (כל תדלוק לצורך העניין).

קיימים שני מונים: Trip A ו-Trip B. את A אני מאפס אחרי כל תדלוק וב-B איני נוגע בכוונה.

ייתכן שקיימים נהגים אשר מאפסים את שניהם על בסיס קבוע, אך אני סבור שהנתונים הללו כן קיימים במחשב הרכב וניתנים לשליפה בהתחברות למחשב במוסך.

 

כך או אחרת, אני לא בטוח כי קביעת מרווחי טיפולים על בסיס שעות העבודה של המנוע תהיה מדוייקת יותר מהשיטה המקובלת.

לדעתי האישית, בשנים הקרובות הרכב "ידע" בעצמו את מפלס השמן, נקיון השמן, נקיון המסננים, מצב הרפידות, פלאגים ובעצם כל רכיב שיש להחליף מעת לעת. אגב, כבר היום הרכב יודע לזהות חלק מהדברים הנ"ל.

בכל מקרה, במצב שכזה הרכב יודיע לבעלים בעצמו מתי לגשת למוסך ובעצם יווצרו מרווחי טיפולים אישיים, בהתאם לסוג וכמות הנסועה.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם

^ רכב "חכם" (יחסית לקיים כיום) יכול להיות בהחלט חידוש מעניין. לדעתי עלית פה על רעיון. :-D

נכון להיום החיישנים השונים ברכב (לחץ אוויר, טמפרטורת שמן, עובי רפידות בלם, מפלס מי קירור וכ"ו) מתחילים לתקשר רק במצבי חירום או בלאי מסכן בטיחות. בהחלט ראוי שיצרני הרכב יתחילו לחשוב בכיוון של "רכב חכם" להגברת אמינות, חישוב מרווחי טיפול נכונים ושקיפות לצרכן בשעת קנייה ומכירה.

זמין 8)

פורסם

ברכב פרטי אין סיבה להתקין מונה שעות מנוע, מאחר וב99.9 אחוז מזמן עבודת מנוע, הרכב נוסע, כי אין טעם להשאיר את המנוע פועל בעמידה של יותר מ20 שניות

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

^ חברים אין מדובר רק על עמידה של הרכב במקום, אלא יותר נתון שמגלה לכם יותר את אופן השימוש ברכב, בדומה לדוגמא של הודעה 3 בשרשור הנ"ל.

זמין 8)

פורסם

קיים באזרחות!!!

 

לכל טרקטור/צמ"ה יש כזה. לא בדיוק רכב ליומיום, אבל עדיין קיים!

אוסטרליה, אוסטרליה, ההיית או חלמתי חלום:?:

פורסם

רעיון מצוין. לפני מספר חודשים התחלתי לכתוב מפרט דרישות מחשב מנוע (אני רוצה לנסות לפתח דבר כזה רק בשביל הכיף, אין לי מספיק ידע במכונאות כדי כדי לבנות את אלוגריתם הפעולה) וזה היה אחד מהדברים הראשונים שחשבתי עליהם. הכיוון היה לשמור כ 64 מוני זמן, שכל אחד סופר סל"ד מסוים בלבד (במנוע עם סל"ד שנע בין 500 ל 7000 המונים יהיו בהפרש של 100 סל"ד). סך כל זמן המונים יהיה הזמן הכולל של פעילות המנוע, התפלגות ההפרשים ביניהם תאפיין כיצד התיחסו למנוע (לדוגמה, אם סה"כ זמן הסל"ד מעל 6000 יהווה יותר מפרומילים בודדים מהזמן הכולל של פעילות המנוע ניתן להבין שהשימוש בו היה "ספורטיבי":?)

 

ברכבים חדשים בהם מועד הטיפול נקבע אקטיבית בתלות בנסיעה קיים דבר דומה, ניתן לקרוא את הזמן הכולל של פעילות המנוע (בין איפוסי הטיפול) דרך סורק.

פורסם

^ בהחלט רעיון מצויין !

חברים ההתפתחות המעניינת של דיון זה מובילה אותי למסקנה, שנתוני השימוש הזמינים לנהג הממוצע היום פשוט לא מספיקים כדי לקבל מידע אמין אודות אופי השימוש ברכב על מכלוליו המגוונים.

בסופו של דבר נתון הקילומטראז' ותקופת הזמן שעברה מעלייתו של הרכב לכביש לא ממש מצליחים לצייר תמונה אמינה אודות אופי השימוש ברכב ומצבו המכני בפועל גם אם מדובר ברכב "שמור" לכאורה.:?

זמין 8)

פורסם
נכון, אבל אז אתה צריך להכניס לחישוב את נתון המהירות הממוצעת. כי האלפא שנסעה לאילת, יכולה גם לעמוד שעות עם מזגן פועל כי לבעלים לא אכפת. בנוסף, ייתכן שכל נסיעה לאילת הייתה חוויתית במיוחד.

 

כמות השעות שהמנוע עבד מתאפסת בכל פעם שאני מאפס את מחשב הדרך (כל תדלוק לצורך העניין).

קיימים שני מונים: Trip A ו-Trip B. את A אני מאפס אחרי כל תדלוק וב-B איני נוגע בכוונה.

ייתכן שקיימים נהגים אשר מאפסים את שניהם על בסיס קבוע, אך אני סבור שהנתונים הללו כן קיימים במחשב הרכב וניתנים לשליפה בהתחברות למחשב במוסך.

 

כך או אחרת, אני לא בטוח כי קביעת מרווחי טיפולים על בסיס שעות העבודה של המנוע תהיה מדוייקת יותר מהשיטה המקובלת.

לדעתי האישית, בשנים הקרובות הרכב "ידע" בעצמו את מפלס השמן, נקיון השמן, נקיון המסננים, מצב הרפידות, פלאגים ובעצם כל רכיב שיש להחליף מעת לעת. אגב, כבר היום הרכב יודע לזהות חלק מהדברים הנ"ל.

בכל מקרה, במצב שכזה הרכב יודיע לבעלים בעצמו מתי לגשת למוסך ובעצם יווצרו מרווחי טיפולים אישיים, בהתאם לסוג וכמות הנסועה.

 

אני יושב ברכב שלי לפעמים גם שעה סתם לשמוע תוכנית רדיו, מעולם זה להשפיע על הבלאי של המנוע במהלך בדיקת רכב בעת מכירה, תמיד המנועים היו במצב חדש.

שעות מנוע מכוונים יותר לרכבים שעובדים עם מנוע בעמידה, לצורך הדוגמא: ביובית - להפעלת משאבת ווקום ברצועות או הידראולית, משאית זבל - להפעלת משאבה הידראולית, משאית גזם - שוב הידראוליקה וכדומה.

המנוע של הרכב פועל גם כשהרכב עומד ובמקרים כאלה קיימים באמת שעון שעות מנוע בכדי לדעת מתי לבצע טיפול.

אבל ברכב פרטי שעומד עם מזגן אין כל נזק אלא אם זה רכב ממש ישן שמערכת הקירור בו לא משהו.

הרכבים של היום מקררים את המנוע מצויין ולא נדרשת נסיעה בכדי לעזור למנוע להתקרר.

 

אגב הרכב שותה 0.8 ליטר בשעה במהלך עמידה זה לפחות מהנתונים של מחשב הרכב וביחד עם מזגן 1.2 ליטר שעה.

ממש לא רציני וממש לא מדאיג.

שעת עמידה של רכב עולה כמו שלגון מגנום, ואני מעדיף להתקרר עם מזגן לא עם מגנום...

 

קיים באזרחות!!!

 

לכל טרקטור/צמ"ה יש כזה. לא בדיוק רכב ליומיום, אבל עדיין קיים!

 

נכון מאוד טרקטור עובד בעמידה שעות ולכן הוא צריך את השעון המדובר בכדי לדעת מתי עושים טיפול.

מערכת הידראולית בטרקטור מניפה מאות עד אלפי קילוגרמים ונדרש כוח רב ולכן גם מנוע הטרקטור נמצא תחת לחץ רב.

מנוע של רכב שפועל עם מזגן לא מהווה בעיה מלבד עליה קלה בסל"ד מ-700 ל 750...

 

 

לסיכום הרעיון חסר תועלת ברכב פרטי, היות ומדד רק לבדיקה של המנוע.

שאר המכלולים לא נכללים בבדיקה זו, מתלים, ברקסים, צמיגים ועוד מכלולים שונים בשאר הרכב (אפילו פלסטיקה)

ולכן שיטת הקילומטראז' טובה יותר.

מה שכן חסר רלוונטיות ברכב זה מספר הידיים שהוא עבר... אני לא מבין בשביל מה צריך את זה..

פורסם
^ בהחלט רעיון מצויין !

חברים ההתפתחות המעניינת של דיון זה מובילה אותי למסקנה, שנתוני השימוש הזמינים לנהג הממוצע היום פשוט לא מספיקים כדי לקבל מידע אמין אודות אופי השימוש ברכב על מכלוליו המגוונים.

בסופו של דבר נתון הקילומטראז' ותקופת הזמן שעברה מעלייתו של הרכב לכביש לא ממש מצליחים לצייר תמונה אמינה אודות אופי השימוש ברכב ומצבו המכני בפועל גם אם מדובר ברכב "שמור" לכאורה.:?

נכון וכך גם שעות העבודה של המנוע. הכי מדויק יהיה אם מחשב הרכב ישקלל את אופי הנסועה ומידע שיתקבל מהמכלולים השונים ברכב וכך בעצם יקבע מתי יש להכנס למוסך.

 

בצורה מסויימת, זה כמו טווח נסיעה של מיכל דלק מלא - הוא תלוי מאוד בכובד רגל ימין, תנאי הדרך וסוגה (עליות, פיתולים, עירוני/בין-עירוני) והפערים יכולים לחצות את ה50 אחוז.

 

Balakai, אם אתה עושה את דרך קבע, נגיד שעה-שעתיים ביום, יש לכך משמעות. בכל אופן, אם זה קורה פעם ב...אז אני מסכים בסה"כ שאין לזה השפעה מכרעת. לכן נתון זמן העבודה המצטבר של המנוע לא יעלה את רמת הדיוק בקביעת מועד טיפול.

 

לגבי מספר ידיים. נגיד אתה מתעניין ברכב ספורט כלשהו ואתה מוצא אקזמפלר אשר החליף מעל 12 ידיים. האם זה עדיין נתון חסר חשיבות מבחינתך?

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם

שעה שעתיים ביום של עמידה ברכב אינה נסיעה בה כל המכלולים מתבלים, בנוסף כפי שאמרתי יש הבדל משמעותי בין מנוע שעובד בעת סחיבת הרכב ומנוע שעבד במטרה להפעל אלטרנטור העומס הוא הרבה יותר נמוך ולא רלוונטי.

 

בנוגע למספר הידיים, זה לא משנה לא. והסיבה לכך שאין זה נתון שעוזר לך לבחון את הרכב.

זה נטו דעה קדומה.

עכשיו אני לצורך הדוגמא אלך לבדוק רכב באירופה שם אין חשיבות למספר הידיים. והרכב תקין ועובד בצורה מצויינת ללא בלאי גדול של חלקו הפנימי.

איזו סיבה יש לי לא לקחת את הרכב?

הרכב במצב נהדר... גם אם היו לא 20 ידיים לפני זה אם הרכב תקין אין בעיה...

פורסם

לא רק ברכב צבאי, זה קיים גם בצמ"ה

 

אני חושב שזה דבר טוב, אך לא נראה לי גורם להשפעה על קניה/מכירה, במיוחד ברכבים ישנים,

נניח מכניסים את זה בחוק לרכבים חדשים החל משנה הבאה 2013 התשע"ג,

אותם רכבים מן הסתם יזדקנו ועוד נניח 15 שנה ב2028 אנשים לא יסתכלו על שעות עבודה של

המנוע אלא יותר על קילומטרז' והבלאי האמיתי של הרכב, לדעתי זה רק לתת אינדיקציה פחות או יותר

מעבר לכך לא יתן כלום, כי יש רכבים שסתם לפעמים עומדים בסרק כשבעליהם מדבר בטלפון (ליסינג לדוגמא)

GMC Cannon-ball going like a train, all down"

the 40 in the driving rain" (Mark Knopfler)...GM TRUCK

8)RIDE ON: GMC SIERRA K2500 4X4 1987 - RAT-TRUCK

×
×
  • תוכן חדש...