Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5044 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לדעתי שעות מנוע לא יגידו כלום על אופי השימוש ברכב.

אחרי כמה שנות שימוש לא תוכל להסיק מזה דבר.

דוגמה: יש אצלי מד מהירות ממוצעת לאורך זמן. איפוס ונסיעה לאילת וחזרה יציבו אותו על 80 קמ"ש פלוס מינוס.

אחרי שבועיים של יומיום - ואצלי חצי עד שני שליש מהנסיעות הן בבינעירוני - הממוצע הוא בסביבת 30.

ולמה? כי לוקח לך 10 דקות להגיע מהעיר עד הכביש הראשי ועוד 10 דקות על 100 עד היעד. האיטיות בעיר מורידה משמעותית את מהירות הממוצעת כי החלוקה שהיא של מרחק בזמן.

ואם נהג נוסע שעות בדרכי עפר ואחר כך שטף את הרכב ואז כמה שעות מהירות בכביש 6 - השעון לא יגיד הרבה. מבט בוחן ומקצועי ועוד איך יגיד.

כל הדקות הרבות מאוד (במצטבר) העצירה וההמתנה בעומס ורמזור ולנוסע/ת שלך - מורידות את ממוצע המהירות, ככה שגם שעות מנוע לא יעזרו לך להבין הרבה מה עשו עם הרכב.

לפעמים יש נורות חיווי רק למצב בעייתי במכלול או נוזלים, ולדעתי ככל שירבו הרי זה משובח. חלק גדול מהנהגים לא מתעניין במדים מדוייקים של נתונים. ראה כמה אנשים לא יודעים בשביל מה יש שעון טורים, אז שעון כמות/לחץ שמן? נו באמת. תן להם עוד כפתור לאודיו והם מבסוטים.

ילה גבר בא נראה! מר +1
פורסם

ברכבים פרטיים זה מיותר, המנועים לא עובדים בסרק אפילו רבע ממה שרכב צבאי עושה, ככה ששע"מ לא משנה בהם באמת.

שע"מ בדרך כלל תמצא ברכבים שנמצאים תחת עומס רב ורציף (משאיות) או כאלו שדורשים הפעלות מאוד ממושכות של מנוע בסרק.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם
^ רכב "חכם" (יחסית לקיים כיום) יכול להיות בהחלט חידוש מעניין. לדעתי עלית פה על רעיון. :-D

נכון להיום החיישנים השונים ברכב (לחץ אוויר, טמפרטורת שמן, עובי רפידות בלם, מפלס מי קירור וכ"ו) מתחילים לתקשר רק במצבי חירום או בלאי מסכן בטיחות. בהחלט ראוי שיצרני הרכב יתחילו לחשוב בכיוון של "רכב חכם" להגברת אמינות, חישוב מרווחי טיפול נכונים ושקיפות לצרכן בשעת קנייה ומכירה.

הנה, אצלי למשל ברנו, כל פעם שאני מניע את הרכב, הוא רושם לי את כמות השמן ורושם לאחר מכן: תקין.

הוא גם רושם מרווחי טיפולים, כך היה אפילו בסיטרואן ג'מפי שהיה לקרובי משפחה שלי.

זה כבר קיים במכוניות יחסית זולות כמו הקליאו, בסך הכול מדובר בחיישנים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

נכון, אך עדיין אין מספיק מידע שהרכב יכול לספק כדי לקבוע מרווחי טיפולים דינאמיים.

יש לדעת את מצב הרפידות (ולא רק האם הן דורשות החלפה עכשיו), מצב הצלחות, מצב הפלאגים, כמות השמן ואיכותו, נוזל בלמים, מצבם של מסננים שונים וכו'.

 

זה שהרכבים רושמים כיום מרווחי טיפולים זה טוב ונחמד, אך כמעט חסר משמעות. אם צריך לעשות טיפול כל 15,000 ק"מ לפי הגדרות היצרן, אז הרכב בסה"כ מבצע ספירה לאחור ומזכיר לך לעשות טיפול לפי ההגדרות הללו. אנחנו מדברים על מרווחי טיפולים אינדיבידואליים על סמך נתונים שהרכב אוסף ממערכות וחלקים שונים בהתאם לאופי וכמות הנסועה.

 

לדוגמא, אם X נוסע כל יום לבית אורן ומדליק סיגריה בסוף ללא מצית (ע"י מגע עם צלחות הבלימה) וY נוסע 30 ק"מ לעבודה והביתה, בלי לאמץ את הרכב ובשטח מישורי לחלוטין (וללא רמזורים) אז כנראה ש-X יעשה לפחות פי 1.5 טיפולים יותר, לפי מודל זה.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם

אבל ברכב פרטי שעומד עם מזגן אין כל נזק אלא אם זה רכב ממש ישן שמערכת הקירור בו לא משהו.

עמידה על סל"ד סרק גורמת לשחיקה רצינית של המנוע. אחת המחלות של ניידות משטרה שעומדות הרבה זמן מונעות.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

×
×
  • תוכן חדש...