Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה ורסו


ranshap
שימו לב! השרשור הזה בן 4141 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

המשפחה גדלה (3 ילדים בגילאי 0-4) ואנחנו מחפשים רכב מתאים שיחליף את האלנטרה 2004 ששירתה אותנו נאמנה. הקריטריונים לרכב:

1. אפשרות ניטרול כרית אוויר במושב הנוסע (נזדקק בשנה הקרובה)

2. אפשרות ל- 3 כסאות ילד (או בוסטר עם משענת גב שזה בערך אותו דבר) בשורה השניה באופן מרווח, או לשני כסאות ילד ומבוגר

3. רכב אמין וטוב עם צריכת דלק סבירה

4. עדיפות לאפשרות ל- 7 נוסעים באופן מזדמן (כדי להסיע ילדים נוספים מהמשפחה/חברים)

5. רכב פשוט לנהיגה - לא כבד מדי, לא גדול מדי (החנייה בחצר קטנה), תיבת הילוכים סטנדרטית ככל הניתן (פחות מתחבר לרובוטית של סיטרואן לדוגמא)

6. שימושיות טובה - נוח לחגור מושבי הילדים, מרווח רגליים מספק, אחסון (למשל מקום לשים כוסות/בקבוקים)

 

יכול להיות חדש או משומש (הקילומטראז' אצלנו יהיה נמוך יחסית).

 

הרכב שנראה לי הכי מתאים הוא הטויוטה ורסו שנותן את מינימום השימושיות שאני מחפש ועדיין נותן תחושה של רכב לא גדול מדי. עשיתי עליו נסיעת מבחן והגיר הרציף לא הפריע לי (למעט רחש קל של חיכוך במהירות נמוכה מאד).

החשש שלי נובע מכך שאני לא רואה אותו כמעט על הכביש - רכב לא פופולרי במיוחד (כנראה גם לא באירופה שהיא השוק אליו היא מיועדת). במספר חוות דעת של בעלי הרכב בארץ ובחו"ל נתקלתי בתלונות לגבי צריכת הדלק, שאמורה להיות מעולה אבל בפועל היא כנראה פחות טובה מהמתחרות. וגם קצת סיפורים על תקלות ייצור (שמשה, מנוע בעייתי). הרכב מיוצר בטורקיה- אני לא יודע אם יש לזה משמעות לגבי אמינות הרכב (אני לא מערב שיקולים פוליטיים בהחלטה הזאת... כי אז אני אפסול כמעט כל יצרן...).

למישהו יש נסיון עם הרכב או שמע אם יש לו בעיות ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מכיר מספיק טוב את הרכב בכדי לעזור, אך לא רואים אותו על הכביש מכמה סיבות שהעיקרית שבהן, הוא הכי פחות 7 מושבים מבין המתחרים הישירים שלו כגון מאזדה 5, סיטרואן C4 גרנד פיקאסו וכו'. כן צריך להודות שאף רכב בקטגוריה הזו הוא לא באמת 7 מקומות אלא איכשהו, מישהו, הצליח לדחוף שני מושבים מאחור לילדים קטנים בלבד. סיבה נוספת היא שהוא לא משווק בליסינג כי הוא יחסית יקר (ליבואן).

 

מה שכן, הוא אכן ה-7 מושבים הכי קומפקטי שיש כיום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מכיר מספיק טוב את הרכב בכדי לעזור, אך לא רואים אותו על הכביש מכמה סיבות שהעיקרית שבהן, הוא הכי פחות 7 מושבים מבין המתחרים הישירים שלו כגון מאזדה 5, סיטרואן C4 גרנד פיקאסו וכו'. כן צריך להודות שאף רכב בקטגוריה הזו הוא לא באמת 7 מקומות אלא איכשהו, מישהו, הצליח לדחוף שני מושבים מאחור לילדים קטנים בלבד. סיבה נוספת היא שהוא לא משווק בליסינג כי הוא יחסית יקר (ליבואן).

 

מה שכן, הוא אכן ה-7 מושבים הכי קומפקטי שיש כיום.

 

מאזדה 5 הוא פחות 7 מושבים ממנו...המושב האמצעי מתאים רק לילד בן 5 ללא כיסא/בוסטר...כלומר שהוא בכלל לא מושב.

אופציה נוספת היא פולקסוואגן קאדי דיזל DSG בגרסה לנוסעים. קצר (על חשבון תא מטען במצב של 7 מושבים) לא יקר ומאוד חסכוני בדלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פולקסווגן קאדי אמנם מאובזר יחסית לטנדרים קטנים אחרים אבל למרות שיש לו אופציה ל-7 מושבים (לא קיים בכל הרכבים, זאת תוספת מחיר בהזמנת הרכב) הוא לא באמת מיניוואן ולא שימושי כמו מיניוואן אמיתי.

 

הורסו נחשב לרכב 7 מקומות קטן יחסית, קומפקטי מבחוץ ולכן גם קצת צפוף ל-7 מבוגרים מבפנים. לא ציינת מה התקציב אז באופן כללי אני ממליץ לך לבדוק את הפיג'ו 5008, שברולט אורלנדו (מנוע דיזל, חסכוני יחסית), פורד אסמקס וכמובן רנו סניק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם בשלבי קנית מיניוון

ואני נוטה לכיון שברולט אורלנדו, נסעתי עליו נסיעת מבחן וזה נראה רכב שעונה לדרישותך 7 מושבים אמנם בלי מקום למטען כמעט.

אבל 5-6 נוסעים עם המון מקום למטען, מנוע דיזל מצוין עם המון כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקרוב משפחה שלי יש מכונית כזו. הרכב היה בשימושי מספר פעמים, נסעתי איתו נסיעות ארוכות לים המלח, אילת, קרית שמונה וכו'. אכן, הטענה לענין צריכת דלק גבוהה בהחלט מוצדקת.

 

לדעתי, הביצועים של הרכב סבירים בלבד, לא אהבתי את הזוית של ההגה ואת התפקוד שלו, תחושה ממש לא נעימה של ההגה.

 

לגבי גודל הרכב, הטענה בהחלט נכונה, הרכב די צפוף. יחד עם זאת, לדעתי, הרכב יותר פרקטי מאשר מזדה 5.

 

אני לא ממליץ על הרכב הזה. אגב, לגבי הטענה שהרכב נדיר, לדעתי זה לא נכון, כי אני רואה שהרבה חב' ליסינג קונות את הרכב.

 

אני גם לא מתחבר לעיצוב החיצוני של הרכב, שלדעתי, הוא חסר ולא הרמוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל המכוניות בגודל הזה יאלצו אותך לפשרה בין 7 מקומות (השניים הנוספים לילדים זעירים) ואפס תא מטען או חמש מקומות וקצת תא מטען. הן כולן יושבות על פלטפורמוות של סופר מיני או משפחתיות קומפקטיות. יש אפילו את הרנו לוגאן עם 7 מקומות שהיא הכי זולה בז'אנר הזה. אולי כדאי שתחכה לפיאט 500L שצריכה להגיע לקראת סוף השנה. אומרים שהיא מרווחת ושימושית. שאלה מה יהיה המחיר שלה. הקאדי באמת הרבה יותר מרווחת אבל גם יקרה מהלוגאן/וארסו וכו'. לא ציינת תקציב אז קשה לכוון בדיוק. תחפש אולי משומשות כמו הגרנדיס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יתרונות-

 

בציר הרוחב- בשורה השנייה- יש שלושה מושבים נפרדים, כאשר כל אחד מהם נע על מסילה ובכל אחד מהם יש עוגני איזופיקס.

 

בציר האורך בשורה השנייה- המרחב לברכיים סביר בלבד.

 

ביצועים טובים.

 

צריכת דלק טובה יחסית לקטגורייה.

 

תא מטען קטן לקטגורייה, אבל גדול ושימושי יחסית לרכב משפחתי רגיל.

 

איכות- בינונית- ראיתי חלקי פלסטיק מפורקים הנמצאים בתא המטען של רכב ההדגמה.

 

בטיחות- מפרט בטיחות מלא- 7 כריות אויר.

 

אבזור- נמוך- בקרת שיוט וגלגלי מגנזיום לא מגיעים כסטנדרט. בקרת אקלים לא ניתן אפילו להזמין.

 

חסרונות-

 

המושבים בשורה השלישית תיאורטיים לחלוטין, גם לילדים קטנים, שכן שימוש בהם מחייב דחיפה קדימה של המושבים בשורה השנייה והדבקתם למושבי השורה הראשונה ולמעשה ביטול האפשרות להשתמש בהם.

 

תנוחת נהיגה גרועה, ההגה אכן אופקי מדיי וכן מושב הנהג ממוקם במרכז הרכב מדיי, כך שרגל ימין של הנהג מופרעת מהקונסולה המרכזית ויד שמאל רחוקה מאד מהדלת ולא ניתן להשעינה על הידית שבדלת.

 

גיר ורעש- המנוע רועש תחת האצה עקב פעולת הגיר הרציף המביאה את המנוע לסל"ד גבוה לאורך זמן. תחושת "מסטיק" מסויימת במצב זה.

 

איכות חומרים- בינונית, התחושה פשוטה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קאדי רגיל ממש לא יקר, גם עם מנוע דיזל המאוד חסכוני. רק קאדי מקסי הארוך יותר ב-47 ס"מ (תוספת לבגאז') יקר בהרבה,

אבל קאדי הוא על בסיס מסחרי וספק אם יש לו עיגוני איזופיקס וכדומה.

גרנדיס שותה בסביבות ה-8 ק"מ לליטר.

לסיכום, טויוטה ורסו ממש לא שווה את הכסף. טויוטה ספייס-ורסו הקומפקטית ב-105 אלף ש"ח נותנת תמורה הרבה יותר טובה,

בלי "כאילו 2 מושבים" לפעוטות במקום בגאז'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4141 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...