Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5093 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מתלבט בין סוזוקי בלנו שנת 96 97 98 לבין פיאט ספייס מדגם ELX ידני.

מבחינת אמינות,אחזקה, דלק.

מדובר ברכב ראשון שלי שישמש לא לנסיעות בעיר בעיקר,מדי פעם מחוץ לעיר.

 

מה אתם ממליצים ?

פורסם

אני לא מבין ממש איפה ההתלבטות,

לי באופן אישי ברור שהייתי הולך על הפונטו ספייס בלי לחשוב פעמיים.

 

ראשית, היא חדשה יותר, שזו כבר נקודת זכות לטובתה.

דבר שני, היא בטיחותית יותר באופן משמעותי - לבלנו כוכב וחצי במבחני הריסוק, לספייס 4 כוכבים.

דבר שלישי, עם הספייס קל יותר למצוא מקום חניה כי היא קטנה יותר.

בנוסף לכך, צריכת הדלק של הספייס עדיפה בגלל שנפח המנוע שלה קטן יותר והיא קלה יותר. למרות זאת היא תניב ביצועים שלא נופלים מהבלנו ואף עולים עליו.

 

היתרון היחיד של הבלנו - הוא לא רגיש לשגרת טיפולים מסודרת כמו הפיאט.

יש מצב שתמצא בלנו שלא טיפלו בה ב100% לפי הספר והיא עדיין תסע בסדר, מה שסביר להניח שלא יקרה בפיאט.

 

הכי חשוב שבפיאט תבדוק אם מילאו נוזל פראפלו ברדיאטור, אם לא - תתרחק.

מחלה נוספת בספייס - הגה CITY, שנוטה להתקלקל. בדוק את תקינותו, או האם תוקן אי פעם בעבר.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

הקטע הוא שאני לא רוצה להתפשר וללכת על דגם שהוא לא ELX כמו FUN ו SX....

אתה אומר לי שגם הדגמים הנ"ל לוקחים את הסוזוקי ?

פורסם

לא בהכול,

אני דיברתי ספציפית על הELX.

הדגמים שציינת יציעו לך אותה רמת בטיחות וכו', אבל לא תקבל ביצועים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

היתרון היחיד של הבלנו - הוא לא רגיש לשגרת טיפולים מסודרת כמו הפיאט.

יש מצב שתמצא בלנו שלא טיפלו בה ב100% לפי הספר והיא עדיין תסע בסדר, מה שסביר להניח שלא יקרה בפיאט.

.

 

אז זהו שלא ממש.

אצלנו במשפחה אבי קנה בשנת 97 חדשה כזו מהחברה -פעם אחת הוחלף ראש מנוע באחריות ולאחר עוד שנה וחצי החברה הרימה ידיים והחליפה מנוע מסוזוקי שעברה תאונה-ברכבים האלו בלוקי המנוע נוטים להיסדק מה שמאפשר חדירת מים לשמן ולאו דווקא בגלל טיפול כושל (הרכב טופל בחברה ופעם ראשונה הלך ראש מנוע כבר ב-85,000 ק"מ).

לפותח השרשור: לא ברור מה צרכיך ויש הבדלים בין רכב קטן כמו פונטו למשפחתית כמו בלנו.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם

באלנו 1996 שקניתי מאבי והיתה אצלי 6 שנים (סה"כ 11 שנה במשפחה) - היתה תקלה אחת שחזרה על עצמה סטארטר שדרשת תיקון או החלפה בערך פעם בשנתיים. אבל את המכונית מכרתי לפני קרוב ל-6 שנים ואין לי מושג מה עבר עליה מאז.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

הבאלנו זה דיקט על גלגלים, וגם מה שאתה רוצה לקנות גובל כבר ברכב אספנות...שנת 97 זה רכב עם אישור רכב מיושן לפני הטסט וזה אומר הכל. אני מניח שבקרוב גם יחייבו טסט פעמיים בשנה, כיום זה רק לרכבים מעל גיל 20.

 

בטיחות אין לך, נוחות אין לך, חיסכון בדלק אין לך, אמינות אולי תהייה, אולי לא תהייה - זה לא משנה אם המכוניות האלה היו אמינות בגיל 6, כי כרגע הן בנות 15.

 

לצורך העניין - הפונטו לוקחת את הבאלנו בכל פרמטר גם ברמות האבזור הנמוכות, למעט פרמטר של 0-100 (הבאלנו יותר חזקה).

פורסם

ד"ר סובארו - בתור חדשה אולי, הבלנו לקחה את הפונטו.

האם היום, פונטו ELX עם 80 כ"ס, שצעירה יותר בכמה שנים טובות מבלנו כלשהי, לא תאיץ יותר מהר ממנה לדעתך?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

חבר'ה, הבנתי ללכת על הספייס... פשוט אמרו לי שהיפניות הכי אמינות

 

השאלה שלי היא אם אלך על ELX אוטומטי ולא ידני,היכן יורגשו החסרונות ?

פורסם

בעיקר בתיקון,ידני זה הגיר הכי אמין ופשוט.סך הכול התיבה הרציפה של הספייס נחשבת לאמינה לדעתי זה הכול.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

נקודה נוספת: מה הקילומטרז' בבלנו שאתה רוצה לקנות.

אני הגעתי עם בלנו 98 ל 300000 ק"מ והלך ראש מנוע.

נאמר לי ע"י המוסכניק שזה אורך החיים שלהם.

אני החלטתי לא להשקיע בתיקון, ומחפש רכב אחר.

פורסם

שיפוץ של גיר אוטומטי הוא כ5K,רציף לא יודע,גיר רובוטי לפי מה קראתי הפורום מאנשים שתיקנו זה גם פחות או יותר המחיר,לא חושב שגיר רציף יהיה יקר במיוחד.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

×
×
  • תוכן חדש...