Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8015 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

השאלה העיקרית שלי היא :

יש לי רמקולים פיוניר 300 80 RMS !

אז כדי לקבל נצילות כמה שיותר גבוהה אני צריך מגבר שמוציא בסביבות ה-80 RMS

נכון ?

ואם אני אחבר מגבר יותר מ-80 RMS מה יקרה ?

 

אה ואיזה מגבר אתם ממליצים ! אני מוכן להשקיע בסביבות 500 שקל !

אולי יותר....

 

תודה מראש ! 8)

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אם תחבר יותר מ80RMS יש סיכוי שהרמקול ישרף!

 

לא כדי לך לנצל אותו עד הסוף בגלל שיש סיכוי שתיצור חוסר איזון בין אחוריים לקדמיים..

 

וזה לא בריאה לרמקול..

 

ב500שקל יש לך את פלטינום אודיו שמביא תמורה טובה למחירו!

 

 

אבל אם אתה רוצה איכות כדי שתשקיעה יותר במגבר

פורסם
אם תחבר יותר מ80RMS יש סיכוי שהרמקול ישרף!

 

 

זה הכול עניין של כיוונים...

 

נכון....אם חיברתי עליו מגבר שמוציא 100RMS ליציאה וכיוונת את הGAIN לחצי אז הזרמת לו רק 50RMS וזה לא יותר מ80 ...

 

אם אתה רוצה להזרים לו יותר לא תיהיה לך ברירה אלה לכוון את הGAIN ל80 או 90 אחוז..

פורסם
אם תחבר יותר מ80RMS יש סיכוי שהרמקול ישרף!

 

 

זה הכול עניין של כיוונים...

 

נכון....אם חיברתי עליו מגבר שמוציא 100RMS ליציאה וכיוונת את הGAIN לחצי אז הזרמת לו רק 50RMS וזה לא יותר מ80 ...

 

אם אתה רוצה להזרים לו יותר לא תיהיה לך ברירה אלה לכוון את הGAIN ל80 או 90 אחוז..

 

אדי שאתה מדבר על לכוון את הGAIN לחצי או לא 90% אתה מתכוון לחצי ממה?

פורסם

לא כדי לך לנצל אותו עד הסוף בגלל שיש סיכוי שתיצור חוסר איזון בין אחוריים לקדמיים..

 

וזה לא בריאה לרמקול..

 

אין קשר בין איזון קדמי/אחורי ל"בריאותו" של הרמקול

 

ולעניין ה-GAIN (שים אותו חצי סקאלה תקבל חצי הספק) נראה לי שממש התעלת על עצמך בדבר שטות נהדר!!!

אתה יודע בכלל מה זה GAIN, תפקידו, מה הוא קובע ועל מה הוא משפיע?

ברור שלא אז תחפש בפורום, דיברנו על זה רבות...

פורסם

זה מה שאני חושב שהוא מתכוון אבל מקווה שבכל זאת אחרי השהות הארוכה שלו כאן בפורום ואחרי ההסברים הארוכים בנושא הGAIN הוא התכוון אולי למשהו אחר.

 

אדי, אני מציע לך לעבור טוב על נושא הGAIN בFAQ. אין דבר כזה חצי, 90% וכו'. GAIN אתה מתאים למתח הסיגנל המתקבל. לכן אין להתייחס לסקאלה אלא ליחס בין הGAIN לסיגנל.

אם יש לך מגבר עם רגישות כניסה של בין נאמר 0.1-4V זה אומר שכשהגיין פתוח עד הסוף (בסקאלה) הוא מתאים למתח סיגנל של 0.1V, כשהוא סגור לגמרי הוא מתאים למתח של 4V וכשהוא באמצע הוא מתאים ל2V.

אם יש לך מתח סיגנל של 2V, כשהגיין יהיה מכוון לאמצע הסקאלה זה יהיה כביכול 100% מההספק, מעל האמצע ניכנס לקליפינג. אם נוריד אותו לרבע מהסקאלה אז הוא יתן חצי מהסהפק (כי עם סיגנל 2V ה100% שלנו הוא חצי סקאלה ככה ש50% זה רבע).

פורסם

אייל,אם נעשה כמו שהדגמת נקבל יחס של 1:1 ,נכון?

אבל בפועל נוכל להעלות עוד את הגיין לצבור עוד דציבילים כי קליפינג לא יישמע עד יחס של 1:3,אני צודק :?:

8)
פורסם

t.s.r לגבי השאלה העיקרית שלך לגבי העוצמה של ההגברה..

אם תשתמש בהגברה של 40 אר אמ אס בשביל רמקול שיכול לספוג 80 .. ותנסה לנצל את ההגברה עד הסוף.. האיכות תהייה נמוכה מאוד

ככול שההגברה תהייה יותר גבוהה. ככה תנצל יותר "איכות"

(רמקול עם מקור הגברה חזק יותר עובד יותר יפה)

אז אין לך ממה לפחד לגבי אם הרמקול ישרף בגלל הגברה כזאתי או אחרת..

כי כימעט כל מגבר היום יכול לשרוף רמקול של 80 אר אמ אס .. ולא בגלל שהם חזקים אלה בגלל כיוון לקוי

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם
אייל,אם נעשה כמו שהדגמת נקבל יחס של 1:1 ,נכון?

אבל בפועל נוכל להעלות עוד את הגיין לצבור עוד דציבילים כי קליפינג לא יישמע עד יחס של 1:3,אני צודק :?:

 

כן זה נכון, אבל רציתי שההסבר יהיה קצר פשוט וקולע, הכל כתוב בהרחבה בFAQ.

יש לציין שלרוב עד יחס של 1:3 לא נשמע עיוות, אבל זה גם תלוי במוסיקה ששומעים.

פורסם
t.s.r לגבי השאלה העיקרית שלך לגבי העוצמה של ההגברה..

אם תשתמש בהגברה של 40 אר אמ אס בשביל רמקול שיכול לספוג 80 .. ותנסה לנצל את ההגברה עד הסוף.. האיכות תהייה נמוכה מאוד

ככול שההגברה תהייה יותר גבוהה. ככה תנצל יותר "איכות"

(רמקול עם מקור הגברה חזק יותר עובד יותר יפה)

אז אין לך ממה לפחד לגבי אם הרמקול ישרף בגלל הגברה כזאתי או אחרת..

כי כימעט כל מגבר היום יכול לשרוף רמקול של 80 אר אמ אס .. ולא בגלל שהם חזקים אלה בגלל כיוון לקוי

 

לא חבל היה לרשום כזה אוסף של שטויות? כל משפט יותר גרוע מהשני.

פורסם

כן אני יודע מה זה GAIN תודה על הדאגות אנשים

 

ויש כזה דבר איזון במערכת

 

 

שירים את הGAIN עד הסוף ותיראה שלא יהיה לו איזון באוטו כי האחוריים ישמעו יותר לחזק מהקדמיים...


×
×
  • תוכן חדש...