Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8016 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא מדוייק. קליפינג הוא לא הגורם הישיר לשריפת הרמקול אבל הוא יכול להיות גורם עקיף ע"י כך שהוא יגרום להתחממות גדולה יותר של הסליל של הרמקול (כמו שקורה עם הספק גבוה יותר).

תקראו את הFAQ :wink:

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

שייקה ?

קליפינג לא שורף רמקול ?

זה נכון. קליפינג של 1:1 לא שורף. גם קליפינג של 1:3 לא אמור לשרוף (בתנאי שהכוחות חופפים)

אבל קליפינג של 1:10.. ניסית ? תנסה ותספר לי אם זה שרף..

 

(הנתון של ה40 אר אמ אס בא בהנחה שהאלמנט אמור לספוג כפול ממנו)

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

קח מגבר של 20W תעשה קליפינג של 1:10 ועדיין זה לא ישרוף את רמקול של 100W. מגבר של 40W עם כזה קליפינג יכול אולי לשרוף רמקול 80W אבל העיוות ישמע בצורה כל כך ברור וחזקה שאף משתמש לא יכוון את המגבר שלו בצורה כזו אז אין פה מה לדאוג.

פורסם
אני באמת שקלתי לא לענות .. לא בגלל שאני לא רוצה ללמוד או להגיב על דברים שאני לא חושב שהם נכונים

מהסיבה הפשוטה שאני באמת לא יודע על מה אתה מדבר.. באמת ניסיתי אין לי מושג

אז אני אסכם את זה לתשובה פשוטה לגבי השורה האחרונה שלך:

 

מי ששאל את השאלה המקורית - שאל אם אפשרי לחבר לרמקול שיכול לספוג 80 אר אמ אס - הגברה של 80 אר אמ אס

והתשובה היא : גם 40 אר אמ אס יכול לשרוף אותו.

יש משהו בתשובה שלי שלא הבנת ?

נושא שני....

אמרתי שככול שההגברה חזקה יותר. הרמקול יישמע טוב יותר

יש משהו בתשובה שלא הבנת ?

:)

אני באמת לא מבין לאן לקחת את זה. כי התשובות שלי הן חד משמעיות

 

 

עכשיו לגבי כל הדילמות של "תבדוק במערכת שלך. אל תיתן לאחרים להרוס את הציוד שלהם"

וכדומה.. ולגבי התשובות של "עיוותים קטנים שלא שומעים וכו"

יש לי רמקול שמוצהר 100 אר אמ אס.. אני מאמין שהוא עומד בזה ואולי קצת יותר מזה

הוא מוגבר על ידי בערך 60-70 אר אמ אס

אני מאמין שהקליפינג שלו זה בערך 1:3 (דיסק כיול זה לא מדע מדוייק)

ותנחש מה. כשחיברתי אותו למקור כח של 200 אר אמ אס

שמעו פשוט מ-ד-ה-י-ם

לא מבחינת עוצמה.. מבחינת שמע. שמעו הרבה יותר טוב !

אני מקווה שהדיון יסתיים פה .. (שוב.. זה בתנאי שאין סתירה בדבריי..)

אם יש אתה עדיין מוזמן לתקן אותי. אני רק מקווה שהאחרים יתקנו אותך אם דברייך יהיו שגויים

כי אני לא אדע איך לענות לך..

 

אז זהו שלא רציתי להכנס לעניין ה-CLIPPING מהסיבה שאם מספקים לרמקול 80 RMS בעזרת מגבר שנותן 80 RMS, אז עם כיוונון טוב לא יהיה מצב של CLIPPING (אולי רק בעוצמות הכי גבוהות כשמתקרבים ממש ל-80 וואט).

אני עדיין לא מבין למה חוזרים לנושא הזה שוב ושוב. כמובן שיש אפשרות לשרוף את הרמקול עם CLIPPING ב-40 RMS, אבל זה לא רלוונטי. כי להכנס למצב של CLIPPING זאת כבר טעות בתכנון. כמו שאמרתי לפני זה בדוגמא עם מכונית, שאם לא שמים שמן במנוע אז אפשר להרוס את המנוע אפילו אם לא נוסעים מהר. זה מתייחס פה לנושא של ה-CLIPPING באותה צורה, הרי לא פתחנו בנושא איך אפשר להרוס רמקול. אלא דיברנו שאם נותנים לו הספק נקי עם אות בלי CLIPPING אפשר ממש להגביר את הרמקול עד 80 RMS ואולי אפילו יותר.

mikmik טענת שככל שתיתן הספק רב יותר לרמקול הוא ישמע טוב יותר, אני הסברתי לך שזה טכנית לא נכון ואפלו הבאתי לך גרף שמדגים שיש תחום הספקים שעבורו הרמקול עובד באיכות הכי טובה, אבל אם תיתן לו 80 RMS (שזה תחום ההספק המקסימלי המוצהר שלו) הוא פשוט לא יעבוד הכי טוב, ולכן זה לא נכון להגיד שכמה שיותר הספק אז הוא יהיה יותר איכותי. תקרא שוב על מה שכתבתי על זה :roll: . הוא ישמע בסדר אבל אחרי הספק גבוה מסוים הוא יצא מהתחום הליניארי (מסומן בצבע אדום בגרף כהספק שניתן לעבוד איתו אבל לא מומלץ, כי האיכות יורדת והרמקול בשיא המאמץ שלו).

זה שנתת לרמקול שלך 60-70 RMS יכול להיות שהבאת את המגבר למצב של CLIPPING והרמקול נשמע גרוע וכאילו הוא עומד להישרף, אבל זה שאמרת שנתת לו 200 RMS זה כבר לא הגיוני, כי הרמקול שלך היה אמור להישרף ישר ובכלל "לא להשמע טוב". :lol:

זה שנתת לו הספק יותר גבוה והרמקול נשמע יותר טוב כנראה קרא בגלל הסיבה שנתת הספק גבוה מ- 60 או 70 RMS שלא היה במצב של CLIPPING, אלא עם אות נקי ולכן הרמקול נשמע לך יותר טוב.

כתבתי כל כך הרבה, כיוון שראיתי שכתבת דברים מנסיון ושלא הבנת אולי עד הסוף למה הם קרו. המלצת לאחרים לעשות את אותו הדבר תוך סיכון מערכת של מישהו אחר, וזה כבר לא יהיה בסדר (לדוגמא עם ה-200 וואט לרמקול שמוצהר 100 וואט RMS). :puzzled:

פורסם

mikmik טענת שככל שתיתן הספק רב יותר לרמקול הוא ישמע טוב יותר, אני הסברתי לך שזה טכנית לא נכון ואפלו הבאתי לך גרף שמדגים שיש תחום הספקים שעבורו הרמקול עובד באיכות הכי טובה, אבל אם תיתן לו 80 RMS (שזה תחום ההספק המקסימלי המוצהר שלו) הוא פשוט לא יעבוד הכי טוב, ולכן זה לא נכון להגיד שכמה שיותר הספק אז הוא יהיה יותר איכותי.

 

תסתכל עכשיו ברצינות. בהתחלה היתי מוכן ללמוד והכל חשבתי שזה עיניין של הבנה שכניראה לא הבנת או אפילו מדובר בטעות שלי.

אבל עכשיו אתה פשוט מקשקש ונימאס לי מזה

תראה לי שורה אחת שכתבתי בה "אם תיתן הספק רב לרמקול הוא ישמע טוב"

זה גם נשמע לך הגיוני ? אלמנט של 100 אר אמ אס לדחוף לו 200 אר אמ אסו פתאום שומעים פיצוץ ?

זהו שלא !!!!!!

דיברתי אך ורק על "הגברה חזקה" .!!!

הגברה חזקה זה לא הספק רב !!!!!!!!!!!

דיברתי אך ורק על היחס של האות הנקי שיוצא מהעובדה של סיגנל 1 ל 1 לבין סיגנל של 1 ל 3

שזה שני דברים שונים לגמרי

אז אי מבקש ממך. אם אתה לא מבין אותי זה דבר אחד

אבל לבוא ולשנות את הדברים שאני אומר ? הגזמת.

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

שורה תחתונה, אם רמקול ישמע טוב אם ניתן לו הספק גבוה ממה שרשום עליו זה תלוי ברמקול וכל מקרה לגופו!

 

תכלס מדידות הRMS שבו יכול לעמוד הרמקול לא מתרחשת באותם תנאים וכך יוצא שחלק מהחברות נותנות נתונים שמרניים יותר ואחרות שמרניים פחות.

 

אם הרמקול באמת יכול לעמוד בהספק גבוה (ובלעמוד הכוונה להמשיך לנגן בצורה לינארית ללא עיוותים) לרוב הוא ישמע טוב יותר עם הספק גבוה מאשר עם נמוך (וזה יכול להיות גבוה מההספק המוצהר שבו הוא יכול לעמוד).

 

נתתי פה כבר פעם דוגמא איך לפני שנים היו לי מורל מילניום על מגבר חלש והם נשמעו זוועה. עם הזמן התקדמתי למורל הייבריד ולהגברה חזקה וטובה יותר. לאחר מכן שמכרתי את ההייבריד שמתי זמנית את המילניום שיהיה עם מה לשמוע. פשוט נהנתי מהרמקול. הוא נשמע כל כך יותר טוב מאיך שהוא נשמע עם הספק נמוך שפשוט קשה להאמין שמדובר באותו הרמקול.

 

אני אפילו זוכר שהרמתי טלפון לFASTGT ו205 במהלך הנסיעה לספר להם כמה אני מופתע מהשינוי לטובה.

עד כדי כך הספק גבוה יכול לעשות שינוי. השינוי בSPL לא חייב להיות כזה שממש תרגיש בו בברור, אבל השינוי בסאונד יכול להיות מאוד גדול. (זו גם אחת הסיבות למה במערכות SQ יש מגברים חזקים על הרמקולים הקדמיים, לא כי זה יותר חזק אלא כי זה פשוט נשמע טוב יותר).

 

עריכה:

אם הגברה חזקה זה לא הספק יותר גבוה אז מה זה?

 

נראה לי שיש ביניכם קצר חזק בתקשורת, הבעיה שאני כבר לא יודע מה כל אחד ממכם רוצה מהשני :lol:

פורסם

הנה דיאבלו. אני לא בדקתי כלום.. איל בדק...

 

אם יש לך משהו להגיב תגיב לאיל

 

עריכה

 

הגברה חלשה יכולה לתת הספק גבוה עם יחס קליפינג גדול

הגברה חזקה נותנת את אותו הספק בלי קליפינג

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants

פורסם

mikmik טענת שככל שתיתן הספק רב יותר לרמקול הוא ישמע טוב יותר, אני הסברתי לך שזה טכנית לא נכון ואפלו הבאתי לך גרף שמדגים שיש תחום הספקים שעבורו הרמקול עובד באיכות הכי טובה, אבל אם תיתן לו 80 RMS (שזה תחום ההספק המקסימלי המוצהר שלו) הוא פשוט לא יעבוד הכי טוב, ולכן זה לא נכון להגיד שכמה שיותר הספק אז הוא יהיה יותר איכותי.

 

תסתכל עכשיו ברצינות. בהתחלה היתי מוכן ללמוד והכל חשבתי שזה עיניין של הבנה שכניראה לא הבנת או אפילו מדובר בטעות שלי.

אבל עכשיו אתה פשוט מקשקש ונימאס לי מזה

תראה לי שורה אחת שכתבתי בה "אם תיתן הספק רב לרמקול הוא ישמע טוב"

זה גם נשמע לך הגיוני ? אלמנט של 100 אר אמ אס לדחוף לו 200 אר אמ אסו פתאום שומעים פיצוץ ?

זהו שלא !!!!!!

דיברתי אך ורק על "הגברה חזקה" .!!!

הגברה חזקה זה לא הספק רב !!!!!!!!!!!

דיברתי אך ורק על היחס של האות הנקי שיוצא מהעובדה של סיגנל 1 ל 1 לבין סיגנל של 1 ל 3

שזה שני דברים שונים לגמרי

אז אי מבקש ממך. אם אתה לא מבין אותי זה דבר אחד

אבל לבוא ולשנות את הדברים שאני אומר ? הגזמת.

 

כתבת בצורה לא ברורה, אז למה אתה מתפלא? עכשיו אתה אומר שנתת לרמקול הגברה יותר חזקה והוא נשמע יותר טוב, עם זה אני מסכים בהחלט איתך מילה במילה.

אבל כתבת לפני

כשחיברתי אותו למקור כח של 200 אר אמ אס

שמעו פשוט מ-ד-ה-י-ם

מה אני אמור להסיק מדבריך :?:

 

נ.ב: לא סתם אמרתי לך לעבור על מה שכתבתי, כנראה עם הגברה חזקה הכנסת אותו להספק האופטימלי שלו. אבל עם הגברה חזקה מאוד (כזאת שקרובה להספק המוצהר שלו) זה לא אומר שהוא ישמע הכי טוב.

אל תוציא דבריי מהקשרם.

פורסם

מצטער אם מדובר באי הבנה.

אבל מה שאני מסיק מ"מקור כח של 200 אר אמ אס"

שהמקור כוח - גדול - חזק- עוצמתי - כפול מהצהרת הרמקול

אין זה אומר או מעיד על שום כוונה שההספק שעבר לאלמנט עצמו התקרב לעוצמה הנתונה של ההגברה

 

ואם היית מצוטט שורה אחרי זאת, היית רואה:

"לא מבחינת עוצמה, מבחינת שמע"

המשתמש עזב את הפורום.

if i have seen farther than other men it is because i have stood on the shoulders of giants


×
×
  • תוכן חדש...