Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5433 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום ירון,

 

אם כן, מרבית המגיבים צדקו כשאמרו לך לבחון את רכבי הכבישטח הקוריאנים - סאנגיונג רקסטון, קיה סורנטו או יונדאי טראקאן.

שלושתם יהיו ממודלים 2006-2007.

 

מדובר בכלים טובים מאוד - מנועים חזקים וחסכוניים יחסית ותאי נוסעים מאובזרים. מצד שני, לאף אחד מהם אין כיול מתלים הולם - ושלושתם רכים מדי, דבר המשפיע על איכות הנסיעה בכביש ובעיקר בשטח. כמו כן, לאף אחד מהם אין נעילת דיפרנציאל (לסורנטו ולטראקאן יש דיפרנציאל מוגבל החלקה, LSD. הרקסטון משתמש בבקרות משיכה ויציבות). לשלותם הילוך כוח.

 

יחד עם זאת, אתחיל מכך שהרקסטון יהיה הבחירה הנכונה ביותר עבור רכב למשפחה. מבין שלושתם, הוא הזריז ביותר - הודות לשילוב בין מנוע טורבו דיזל 2.7 ליטר (165 כ"ס) ותיבת 5 הילוכים אוטומטית - ובעל התנהגות הכביש המאוזנת ביותר (הודות לבסיס גלגלים ארוך ומרכז כובד נמוך יחסית). הרקסטון מרווח מאוד (כולל אופציה לשורה שלישית), מאובזר (כולל מזגן מפוצל ליושבים מאחור) והכי חשוב - יש לו מערכת בקרת יציבות ESP מצילת חיים.

 

בשטח, יש לשים לב למרווח הגחון הנמוך (במיוחד למסרק ההגה, הממוקם נמוך מדי והוא חשוף) ולעודפי הסרח, מלפנים ומאחור. שים לב שברקסטון, מדרגות הצד מחוברות לכנפיים של בתי הגלגלים, כך שטעות אחת ואתה תולש פלסטיקה בשווי אלפי שקלים. הגחון של הרקסטון הוא הרגיש בחבורה (המכלולים לא מוסתרים מספיק טוב בין קורות השילדה) - דבר שיצריך מיגון. בנוסף, איכות ההרכבה של תא הנוסעים פחות טובה והרקסטון נוטה לקרקש לא פעם.

הרקסטון נוח לנסיעה בשטח בסה"כ, עם רגישות לקפיצות קטנות, המועברות לתא הנוסעים. מצד שני, קפלי קרקע הוא סופג לא רע. יש הילוך כוח ומהלך מתלים סביר ובקרת המשיכה תסייע להתגברות על מכשולים. בדיונות, שילוב מנוע-גיר מוצלח וצמיגי 265 שמנמנים, מאפשרים לו להתמודד לא רע עם החומר הזהוב (יש לנתק לפני כן את בקרת היציבות) - אבל שוב, מכלולי הגחון נמוכים מדי וסכנת התקיעה גדולה, גם בידים אמונות.

 

במידה והרקסטון לא מתאים לך ואתה מעוניין ברכב עמיד יותר בשטח טכני (שטח קשה, כמו סלעים למשל) - הסורנטו יהיה המתאים ביותר, בזכות LSD שמזהה איבוד אחיזה מוקדם יחסית ומעביר כוח לגלגל האוחז מהר יחסית, כמו גם בזכות מהלך מתלים ארוך יותר משאר הרכבים וכן הודות לגחון הממוגן ביותר מבין השלושה. מצד שני, הגיר שלו נוטה להתחמם בעת מאמץ והמנוע שלו, על 140 סוסיו, הוא החלש בחבורה.

 

שאלות נוספות יתקבלו בשמחה :)

פורסם

+1 על מיגון,

אני יכול להגיד לך שאחרי 3 טיולים בשטח בינוני - קל החלטתי להשקיע את הכמה אלפי שקלים ולעשות מיגון גחון.

אם לא ,אתה יכול למצוא את עצמך עם מכלולים שבורים שבמקרה הזול יעלו פי שניים ויותר מהתקנת המיגון.

טוב שם טוב משמן טוב

פורסם

מצטרף להמלצה על הרקסטון. תמורה מצויינת למחיר.

כמובן שעדיף המנוע החדיש 2.7 שנמכר החל משנת 2005 (ולא 2007)

היה ברשותי ה 2.9 (ונמכר לבוס שלי) אמין מאוד, זול לאחזקה אבל חלוש ומרעיש.

אני לא שמעתי על בעיית התחממות!

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

קודם כל

אני רוצה להגיד המון תודה לכל המגיבים על התשובות המפורטות והמשכילות שקיבלתי.

 

ואני אהיה קצת נודניק ואשאל מה לגבי סוזוקי גראנד ויטרה ארוך?

 

ואני מקווה שבזה אגיע לסיפוקי.

 

 

תודה

ירון

פורסם

אני לא יודע כמה אנשים אתה מתכוון להסיע ברכב אבל הסוזוקי לא רחב במיוחד וכשאני בדקתי על להכניס 3 אנשים במושב האחורי הוא היה די צפוף.

אני לא בנאדם קטן וכן המשפחה שלי אז אולי לך זה כן יהיה רלוונטי.

לרכב יש יכולות שטח גבוהות יותר מהיונדאי ,יש לו הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל.

הבעיה היחידית שלו היא שהוא לא ממש גבוה אבל אתה יכול להגביה אותו בהשקעה מינימלית.

טוב שם טוב משמן טוב

פורסם
אני לא יודע כמה אנשים אתה מתכוון להסיע ברכב אבל הסוזוקי לא רחב במיוחד וכשאני בדקתי על להכניס 3 אנשים במושב האחורי הוא היה די צפוף.

אני לא בנאדם קטן וכן המשפחה שלי אז אולי לך זה כן יהיה רלוונטי.

לרכב יש יכולות שטח גבוהות יותר מהיונדאי ,יש לו הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל.

הבעיה היחידית שלו היא שהוא לא ממש גבוה אבל אתה יכול להגביה אותו בהשקעה מינימלית.

 

אני מאכסן לבינתיים שלושה ילדים מאחור ואני מניח שעד שהם יגדלו כבר אחליף למשהו אחר.

כמה זו השקעה מינימאלית?

ואיך הוא לעומת הרקסטון?

והאם הוא פגיע למטה כמו הרקסטון כך שהוא דורש גם הגנה מתחת?

 

תודה

ירון

פורסם

לגבי מיגון אני אוחז בדעה שמאוד מומלץ לשים מיגון על רכב שנוסע בשטח,

המכה הכי קטנה שתפוצץ לך קארטר תעלה לך פי כמה יותר מעלות ההתקנה.

כל רכב מודרני היום הבלוק מנוע עשוי מאלומיניום ותמיד יש מצב לקבל מכה .

 

לגבי עלויות הדברים הפשוטים והזולים זה ספייסרים שמכניסים למתלים ואז מותחים את המהלך מתלה כאילו הוא פתוח,

אתה משיג מספר סנטימטרים ומשלם על כך בהתנהגות כביש פחות טובה [ולטווח הארוך בשחיקת הציריות].

האופציה הבאה היא החלפת הבולם לבולם בעל מהלך ארוך יותר וקפיץ שבעצם מגביהים לך את הרכב ,כאן אתה קופץ כבר לליגה של אלפים בודדים של שקלים למתלים ולעבודה [הכל תלוי באיזה מתלים\בולמים אתה מתקין].

ספייסרים העלות היא כמה מאות לכל ספייסר [על זה תוסיף עבודה].

טוב שם טוב משמן טוב

פורסם

ירון,

 

לצערי, הסוזוקי לא יהיה הרכב המתאים ביותר. הוא אמנם חזק (מנוע בנזין V6 בעל הספקים 173-184 כ"ס), אך הוא דלקוהוליסט גמור - צפה לצריכת דלק של 5-7 ק"מ לליטר - בעיה עבור מי שעושה 24,000 ק"מ בשנה. בנוסף, הסוזוקי סובל מזוויות מרכב פחות טובות אפילו משל הרקסטון, במיוחד בזווית הבטן - הוא ארוך מאוד ואני בספק אם הגבהה חוקית אכן תעזור (לשים לב שישנם חלקים שנגרם להם בלאי מואץ בעקבות סוגים שונים של הגבהות, כמו במקרה של ספייסרים). בנוסף, הכלי מרגיש פשוט ובסיסי (נושא שטופל בעת מתיחת הנפים בדגמי 2005). בכל מקרה, הרקסטון ישתלם לך יותר - מבחינת צריכת דלק, יכולת עדיפה מעט בשטח (בזכות זוויות מרכב) ולטעמי החשוב מכל - לרקסטון יש ESP מציל חיים.

×
×
  • תוכן חדש...