Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5905 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

החלטתי לבדוק מחירי מכוניות שמעניינות אותי.

נכון שמכוניות רבות לא נמכרות במחיר מחירון, אך המחירון הוא אינדיקציה.

אלה עיקרי הממצאים:

 

מזדה 3 (לא מעניינת אותי, אך הבאתי אותה לצורך השוואה)- כצפוי מאבדת מעט מערכה, בממוצע 12% בשנה, אך ככל שהמכונית ישנה יותר היא מאבדת יותר, בניגוד למיתוס שמכונית מאבדת יותר בשנים הראשונות.

שירוקו - בניגוד למיתוס, שמפסידים המון על מכונית חדשה, האובדן הוא רק כ 13% שנה לאחר הקנייה כחדשה. האובדן לעומת שנת 2010 משומשת הוא רק 7%.

גולף GTI דור 5- 15% לשנה

מרצדס CLK בשנים 1998-2002 - זו התגלית שהסעירה אותי ביותר בתוך החישובים שלי: הייתי בטוח שמרצדס בת 8-12 סיימה את רוב ירידת הערך שלה, אך מסתבר שהיא יורדת עדיין בממוצע 17% לשנה.

 

בטבלה המצורפת יש עוד שלושה דגמי מרצדס, אך זה רק למי שמתעניין.

 

אלפא 159 - בניגוד למיתוס, לא מאבדת המון ערך - רק כ 12.5% כל שנה. היא נמכרת המון מתחת למחירון (לא הגיוני שידנית חדשה נמכרת בכ 200 אלף ש"ח ולוי יצחק מתמחר משומשת 2010 ב 221 אלף ש"ח), אבל כאמור המחירון הוא אינדיקציה.

ב.מ.וו. 320 אובדן של 16% בשנה על הדור האחרון ו 13.5% לשנה על הדור שלפניו.

 

פוקוס דור ראשון - המכונית הזולה ביותר בהשוואה שלי, אך עדיין מאבדת בממוצע 13% בשנה.

car depriciation.doc

פורסם
אך ככל שהמכונית ישנה יותר היא מאבדת יותר, בניגוד למיתוס שמכונית מאבדת יותר בשנים הראשונות.

 

זה דווקא לא מיתוס. אפילו אם ערך מכונית ישנה יורד ביותר אחוזים, בערך מוחלט (בכסף) זה הרבה פחות.

פורסם

בנוגע למאזדה 3, כנראה זה בגלל הסיבה שרוצים לשמר את המחיר ברמה כמה שיותר גבוהה ב-3 שנים הראשונות עבור חברות הליסינג..

בנוגע לשירוקו ו-GTI, אם באמת מתכוונים למכור אותם אחרי שנה, לדעתי הפרש של 13-15% זה לא ממש משכנע לרכוש משומשת ולא רכב חדש. אבל זו רק דעתי כמובן :-)

פורסם

ETAA - אז זהו, שלא.

לדוגמה: ההפרש בין מזדה 3 מודל 2008 ל 2007 הוא 6 אלפים ש"ח (92 פחות 86 אלף ש"ח). ההפרש בין 2007 ל 2006 קופץ ל 11 אלף ש"ח (86 פחות 75 אלף ש"ח).

פורסם

יש כמה דברים שאתה לא לוקח בחשבון: 1. המפרט לא תמיד זהה בין כל שנת דגם. 2. המחירון זה טוב ויפה, אבל בפועל לאו דווקא תמכור במחיר הזה. בכל מקרה, מן הסתם הערך של רכב רק הולך ויורד (למעט אספנות) אין כזה דבר שירידת ערך מסתיימת.

שמעון תמיד היה חזק בלחיצות, עוד כשהיתה לו המאה שש ראלי היה עושה רכבות מטבריה לת"א.
- רזמל על שמעון פרס :-D
פורסם

מצטער לנפץ גם לך מיתוס, אבל המחירון של לוי יצחק לא נקבע לפי השוק, אלא לפי חברות הליסינג והגחמות של לוי. ככל שהמכונית ישנה יותר כך היא מאבדת יותר באחוזים? זה לא מצב רצוי - זה שוב השטויות של לוי יצחק.

בנוסף, בשנה הראשונה יש לו המון בלגן, מציע לך לא להתייחס ברצינות למה שנכתב שם כי יש שינויים (כל מיני תוספות והורדות של אחוזים שאנשים בכלל לא מודעים אליהם).

ולסיום - מכונית לא צריכה לאבד את אותם אחוזים בשנה לאורך כל השנים. בהתחלה זה צריך להיות יותר, בהמשך פחות. אצל לוי יש לפעמים קפיצות מוזרות וחסרות פשר, ובאמת שאי אפשר להתייחס אליו כאל האורים והתומים...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

לי יש למכירה פוקוס דור שני 2006 מלוקקת ומטופלת עם ספר רכב מהק"מ הראשון.

המחירון המשוקלל הוא 61000 לפי יד 2 ו63400 לפי לוי יצחק.

מה אומר ומה אדבר...ב55 אלף הרכב עדיין לא נמכר.וזה רק בגלל ההצפה של הרכבים האלו בשוק מחברות הליסינג.

אין שום אדם פיקח שיקנה 2006 ב55 אלף אם הוא יכול להשיג 2007 באותו מחיר ישירות מחברת ליסינג.

הגעתי למצב שכבר עדיף לי להשאיר אותו לאשתי למרות שאין לי שום צורך בו כרגע.:cry:

חבר,אתה חופר

פורסם

גם במחירון יד 2 אין הרבה הגיון.

הרכב שלי, פונטו ספייס 2001 ידני רמת גימור elx, הגבוהה ביותר בשנתון [80 כ"ס], נקנה לפני כשנה כשהמחירון היה 22,000 ש"ח. בדקתי עכשיו והמחירון העדכני להיום בשקלול הק"מ והיד הוא 17,300 ש"ח.

 

ירידה של 4700 ש"ח זה למעלה מ20%.

 

יש למישהו הסבר הגיוני לדבר הזה?

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

פורסם
ההפרש בין מזדה 3 מודל 2008 ל 2007 הוא 6 אלפים ש"ח (92 פחות 86 אלף ש"ח). ההפרש בין 2007 ל 2006 קופץ ל 11 אלף ש"ח (86 פחות 75 אלף ש"ח).

 

נו מה רצית? שאדון לוי יוריד את המחיר של מכוניות בשנתון שעדיין ישנן מכוניות ממנו ברשות חב ' הליסינג?

אחרי שכלי הרכב הללו יוצאים מרשות חב' הליסינג על "האחזקה הקפדנית והלא מתפשרת שלהם" ועוברים לידיים של אנשים "שלא יודעים להעריך ולתחזק את הבונבוניירה" - החל מאותו הרגע מתחיל הבלאי המואץ של כלי הרכב.

 

ברור שלשיקולים כמו: ערך מלאי כלי הרכב שברשות חב' הליסינג, ערך המכירה של הרכב, ריווחיות חב' הליסינג - אין מקום במחירון של המדינה.

 

לגבי המרצדס - כאן אני חושב שהשיקול ענייני, בעוד שהרכב מתיישן ומאבד מערכו, אחזקתו נותרת יקרה ואף מתייקרת עוד יותר. האחזקה הבסיסית עדיין נדרשת אבל בנוסף לה נידרשים חלקי חילוף יקרים בכמות שהולכת ועולה.

הדבר הזה בהכרח יוצר שחיקה מהירה בערך רכב שמטבעו נמכר כמשומש לאנשים עם תקציב מצומצם יותר.

פורסם
לי יש למכירה פוקוס דור שני 2006 מלוקקת ומטופלת עם ספר רכב מהק"מ הראשון.

המחירון המשוקלל הוא 61000 לפי יד 2 ו63400 לפי לוי יצחק.

מה אומר ומה אדבר...ב55 אלף הרכב עדיין לא נמכר.וזה רק בגלל ההצפה של הרכבים האלו בשוק מחברות הליסינג.

אין שום אדם פיקח שיקנה 2006 ב55 אלף אם הוא יכול להשיג 2007 באותו מחיר ישירות מחברת ליסינג.

הגעתי למצב שכבר עדיף לי להשאיר אותו לאשתי למרות שאין לי שום צורך בו כרגע.:cry:

 

אני מנחש שאתה יד שניה מליסינג/השכרה?:?

פורסם
לי יש למכירה פוקוס דור שני 2006 מלוקקת ומטופלת עם ספר רכב מהק"מ הראשון.

המחירון המשוקלל הוא 61000 לפי יד 2 ו63400 לפי לוי יצחק.

מה אומר ומה אדבר...ב55 אלף הרכב עדיין לא נמכר.וזה רק בגלל ההצפה של הרכבים האלו בשוק מחברות הליסינג.

אין שום אדם פיקח שיקנה 2006 ב55 אלף אם הוא יכול להשיג 2007 באותו מחיר ישירות מחברת ליסינג.

הגעתי למצב שכבר עדיף לי להשאיר אותו לאשתי למרות שאין לי שום צורך בו כרגע.:cry:

 

א. אם זו לא הייתה פוקוס אלא מזדה 3, היית מוכר תוך דקה במחירון. עצוב אבל נכון.

ב. אדם פיקח דווקא ידע להבחין שה-2006 עדיפה בגלל הבעלים הפרטי, ככל הנראה גם יהיה קל יותר למצוא רכב שמור עם ק"מ נמוך. אבל היי, רוב הציבור לא באמת פיקח...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
אני מנחש שאתה יד שניה מליסינג/השכרה?:?

 

 

אני משער שהניחוש שלך לא הכי מדוייק היות והבחור אמר שיש היסטוריית טיפולים מהק"מ הראשון...

Confidence In Motion

פורסם
א. אם זו לא הייתה פוקוס אלא מזדה 3, היית מוכר תוך דקה במחירון. עצוב אבל נכון.

ב. אדם פיקח דווקא ידע להבחין שה-2006 עדיפה בגלל הבעלים הפרטי, ככל הנראה גם יהיה קל יותר למצוא רכב שמור עם ק"מ נמוך. אבל היי, רוב הציבור לא באמת פיקח...

 

רוב הציבור פיקח מאוד במוצרים אחרים,המכוניות ולוי יצחק לא בראש שלו,זה עדיין לא סממן של פיקח או לא.

מצטער,לא הייתי גוזר על רוב הציבור אי פיקחות,נשמע יומרני מידי.

פורסם

בשנה שעברה היו אף עליות ערך, הבולט ביותר היה של הונדה סיוויק, כמדומני מודל 2007, שעלתה בכ-10%! ולמה ללכת רחוק - המחירון יד 2 של רכבי הגיע לערך בו רכשתי אותו רק לאחר שנה וחצי. אכן מדובר במיטוס שאת עיקר ירידת הערך תמיד מתרחש דווקא בשנה-שנתיים ראשונות. כל מקרה חייב להיות לגופו. נניח שעבור דגם מסוים הוצג המחליף הטוב בהרבה. אזי צפויה ירידת ערך חזקה לנציגי הדור הקודם. או לחילופין ישנה תחרות חזקה במכירה מצד חברות הליסינג. אם הדגם נהנה מרפוטיישן טוב, נדרש בשוק, לא הוזל ע"י היבואן, אין הצפה מצד חברות הליסינג, המחליף לא נראה באופק (שוב דוגמת הונדה סיוויק) - אז אין שום סיבה לירידת ערך גדולה לאומת מחיר הקנייה בפועל אף בשנה הראשונה.

 

ועוד חומר למחשבה... ככול שרמת החיים של מעמד הביניים עולה, כך ההתעניינות ברכבים הזולים יורדת. לכן אין ערבון לכך שרכבים הללו ישמרו על המחיר כפי שהיה פעם. כי הרי בעבר הרכבים החדשים היו נחלתם של העשירים פחות או יותר, ואילו עם הארץ חיפשו מציאות בשוק המשומשות. לכן עקומת ירידת הערך עשתה נפילה חזקה בהתחלה ויתייצבה לאחר מכן. אך עם הזמן העקומה הנ"ל הופכת יותר ויותר דומה לזו שבחו"ל - ירידה קבוע ועקבית לאורך השנים., כאשר השיפוע יכול אף לגדול לקראת הסוף.

×
×
  • תוכן חדש...