Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

WRC ראלי טורקיה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5895 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אם הייתי צריך לתאר את ראלי טורקיה שהסתיים ביום ראשון במילה אחת היא הייתה "שוק" .

כל ישראלי שביקר בטורקיה בשנים האחרונות יודע מה זו חוויית שוק בטורקיה ולא צריך להוסיף מילים בענין הזה.

נהגי ה-WRC שהגיעו לראלי טורקיה עוד בשבוע שעבר, כחלק מההכנות לראלי, לפני שנכנסו למכוניות עשו ישיבה מסודרת, יחד עם מנהלי הקבוצות, ללא התערבו אנשי ה-FIA ובסוף הישיבה הוחלט כי פארסת הטקטיקות של ראלי ירדן לא תחזור, כולם נותנים בגז עד הסוף וסבסטיאן לואב ינצח...(זה ברור , לא ? )

 

שמחים וטובי לבב ושווארמה הם יצאו ל-RECCE בכדי לרשום את ה-NOTES . זהו ראלי חדש לגמרי מבחינתם ולו רק מכיוון שהשנה הועבר הראלי לסביבות איסטנבול ולא באזור אנטליה המוכר להם ולנו. כאשר הוזנק הראלי החל גם הבלאגן הטורקי שלמעשה ליווה את הראלי במשך כל ימי התחרות. נהגים גילו כי מה שרשמו ב-NOTES זה טוב ולפעמים אפילו מצוייין, אבל לא לראלי הזה. המארגנים הטורקים החליטו ממש לפני כל סטייג' , לעבור עם טרקטור ומפלסת על חלקים שונים בסטייג'ים בכדי ליישר או להחליק אותם ...פניות שהיו בנויות בצורה מסויימת שינו את צורתן, בחלקים רבים של השבילים נוצרו שוליים גבוהים ולנהגים,שב-NOTES היה רשום להם שאפשר לחתוך חיכתה הפתעה בדמות ערימת חול...שוק טורקי כבר אמרתי ..?

 

מי שהפתיע את כולם מיד בפתיחת הראלי הוא הכישרון הצרפתי, ההוא שכולם בטוחי שיהיה היורש של סבסטיאן לואב והכוונה היא כמובן לסבסטיאן אוג'ייר מקבוצת סיטרואן-ג'וניור . נקי מטקטיקות, לפחות רשמית, זינק אוג'ייר מאחור והצליח לתפוס את ההובלה בראלי בצורה די מבטיחה, הובלה שם החזיק מעמד עד כמעט סוף היום השני. לכולם היה ברור שבאיזה שהוא שלב תגיע ההודעה עבורו עם יונת דאר טורקית ותורה לו להאט, לתת ללואב לעבור אבל צמיג שהתפוצץ לקראת סוף היום השני חסך את המראות הקשים והוא הדדרדרבדירוג, מאבד זמן יקר, מסיים את הראלי במקום הרביעי .

סבסטיאן לואב לא היה צריך יותר מזה, תפס את ההובלה בסיום היום השני של הראלי בהפרש של כ-15 שניות ומקווה שזה יספיק לו ליום האחרון.

 

כאשר כולם רצו לזנק ביום ראשון ליום האחרון של הראלי, להלחיץ את לואב, שהפרש של 15 שניות הוא בהחלט בר סגירה, במיוחד אם קוראים לך פטר סולברג התברר שהגיעו מוצרים חדשים לשוק הטורקי וקוראים להם ביטולי סטייג'ים. בזה אחר זה בוטלו קטעי הבוקר, משאירים את יתרונו של אלוף העולם במקום בטוח ולמעשה את מה שנשאר מראלי טורקי , רק כדבר פורמלי ביותר. לואב, גורף עוד ניצחון ברשימה הארוכה , לעבר מה שנראה כמו עוד אליפות-עולם.

 

היחיד שעוד מאיים על סבסטיאן לואב באליפות הוא פטר סולברג שמוכיח שה-C4 עושה לו רק טוב . הבעיה היחידה מצידו של סולברג, כרגע לפחות היא כלכלית. תזרים המזומנים של הקבוצה הנורבגית נחלש לאחרונה וכולם מקווים שלא תהיה לזה השפעה משמעותית בהמשך.

ואיפה קבוצת פורד אתם שואלים ? עד כמה שזה נראה כרגע בפורד החליטו להיות השנה באליפות העולם רק באופן פורמלי. הפוקוס כבר לא עוברת שום פיתוח והשקעה. עיקר הפיתוח מושקע בפיאסטה לשנה הבאה (כרגע עם מנוע WRC ומאוחר יותר מנוע חדש 1.6 טורבו) וכך גם הם נראים. מיקו הירבונן היה מחוץ לתמונה ברוב שלבי הראלי ורק עקב בעיות של אחרים הוא מצליח לטפס ולסיים במקום השלישי , אבל הוא לא ירצה לספר על הראלי הזה לחבר'ה בפאב השכונתי שלו. לאטבלה, הנהג השני של פורד החל מצויין את סופ"ש עד שפגש את אחד משולי השבילים המוגבהים, התהפך ואיבד כל סיכוי טוב . הוא סיים לבסוף במקום השמיני . לאטבלה בהתחלה האשים את ה-NOTES שלו , עד שהבין שהטעות לא היתה ב-NOTES אלא בשביל...

 

מי שממשיך לצבור מהירות וניסיום הוא קימי רייקונן שבנהיגה חפה כמעט מטעויות הצליח לסיים את הראלי במקום החמישי וחשוב מכך - ללא דרמות מיותרות.

 

תוצאות :-

1- לואב - סיטרואן

2- פ.סולברג - סיטרואן

3- הירבונן - פורד

4- אוג'ייר - סיטרואן

5- רייקונן - סיטרואן

6 - ויאגרה - פורד

7- ווילסון - פורד

8 - לאטבלה - פורד

 

 

חג שמח

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם

דובי

 

ברוך שובך!!!

התגעגעתי אליך, כתבה מצויינת, כן תרבנה...

מה אתה אומר על קן בלוק שמדשדש מאחור? (בניגוד לקימי שלא מנוסה בראלי, כביכול) אני ראיתי לא פעם שכותבים עליו שהוא אגדת ראלי...כמובן שהייתי סקפטי מאוד אבל חשבתי שהוא יתקרב לעשיריה לפחות

 

מה אתם אומרים?

 

לסלי

"There's one arena of motor sport where everyone's a hero. One where the skill is not in the deftness of steering, nor the late application of brakes. Nor that intuitive feel for a car's limits. This a sport where the real display of talent is just turning up on race day." TOP-GEAR on drag racing.

פורסם

לסלי ערב טוב

 

קן בלוק צריך לאכול עוד הרבה אבק וחצץ בכדי להגיע לדרגת אגדה, הרבה שכר לימוד דמות ראלי טורקיה .

אין לו ניסיון ב-WRC, הוא מגיע מעולם הראלי האמריקאי שקשה לקרוא לו ראלי אמיתי . הוא התחרה שם עם אימפרזה מול חבר'ה עם גולפים וג'טות וזה לא ממש רציני .

התחרות היחידה שהיתה לו היא טרוויס פסטרנה שנתן לו בראש.

יאמר לזכותו של בלוק שהוא מתאמן ונחוש ללמוד והרבה. כריס אטקינסון, מי שאמור להיות בן-זוגו בקבוצה בשנה הבאה, משמש לו כמורה פרטי אבל שיעורים פרטיים כמו שיעורים פרטיים, בשיעור יודעים הכול וכאשר מגיע המבחן...

 

ככול שהזמן והכסף ישחקו תפקיד הוא יתקדם ולו רק מהסיבה שאין ממש תחרות בדרג הביניים התחתון . הוא לא יגיע , להערכתי, לרמה של סורדו למשל , אבל בהחלט יוכל לדגדג ויאגרות וווילסונים למיניהם.

 

לגבי קימי - אסור לשכוח שהוא מגיע מרקע אחר לחלוטין , בכול זאת זורם לו קרח פיני בעורקים. הרקורד שלו בפורמולה-1 לא נותן לו איזה יתרון על השביל אבל בהחלט נותן לו יתרון ביכולת ללמוד וביכולת לשלוט בלחץ ועד כמה שהנווט שלו, קאי לינדסטרום מספר, רייקונן לומד במהירות, בעיקר להקשיב ל-NOTES . אסור לשכוח שרייקונן לא רגיל לשמוע הוראות ארוכות באוזניים. הכי הרבה שהוא מכיר זה קללה באיטלקית על כך שהוא לא לוחץ מספיק את הפרארי שלו.

לקחנו בתחילה את רייקונן כגימיק והגימיק יסתיים רק אם יחליט לגלות מחוייבות לעולם הראלי ולהישאר מעבר לעונת 2010, מה שכלל לא בטוח, רייקונן מפזר עשן סביב זה והאמת שעדיין מוקדם להחליט, גם מבחינתו .

אין לו אופציות טובות יותר, בטח לא בפורמולה-1, שם חסרונו לא ממש מורגש.

 

אני עדיין מחכה לניצחון הראשון של פטר סולברג ובינתיים ממשיך לכתוב את הספר שלי.

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם

זה לא חוכמה להעלות ל"יו-טיוב" צלחות והחלקות מדויקות ככל שתהינה שאחד עושה עם האימפרזה שלו.

הוא מתאמן ומתאמן, מצלם ומצלם, עורך ועורך עד שזה נראה מדהים - וזה אכן מדהים. זה גם יפה לקפוץ עם הסובארו 30 40 או 50 מטר - אבל זה לא עושה אותך עדיין נהג ראלי מהשורה הראשונה בעולם - ואם מישהו היה צריך הוכחה לזה שקן בלוק בחור נחמד ואולי גם נהג ראלי נחמד - אבל לא יותר מזה - הוא מקבל את ההוכחה הזו בשלבים עכשיו.

אני משוכנע שקן בלוק עוד יתקדם - אבל אני רואה בו יותר פעלולן מאשר נהג ראלי מהשורה הראשונה - אולי עוד אתבדה, אבל אני לא חושב שהוא יגיע לרמות הגבוהות - והלוואי ואני טועה - כי אז יהיה הרבה יותר צבעוני ומעניין.

אלון

פורסם

אלון

 

אני חושב שמאד מוקדם לשפוט אותו,עד רמה של "פעלולן" ולא יותר מזה.

בסופו של יום דווקא רקע הג'ימקאנות והדריפטים או השד יודע מה עוד הוא עושה, נותן לו עוד כלי לשליטה במכונית וזה מצויין לכשעצמו.

הבעיה של בלוק היא ההתמודדות עם הראלי עצמו - ארוע בסדר גודל כזה, יריבים מהשורה הראשונה ומכונית לא הכי מוכרת .

בגלל זה אמרתי שכרגע הוא שם בכדי ללמוד ובעתיד, להערכתי כבר בעונה הבאה, הוא יהיה באזור של ויאגרה ווילסון .

 

אגב ג'ימקאנות - הוא מכין הפתעה חדשה , ראיתי כבר את הפרומו...

 

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם

באמת יופי של תוכנית.

מומלץ בחום.

יפה לראות את ההשואה בין הסימוני דרך של כל נהג.

לואב המדוייק הזה , מודד במעלות את הסיבוב.

:wink:
פורסם

באמת יפה מאוד!!

 

לגבי קן בלוק הוא משווק את עצמו כפעלולן ואין בזה דבר רע,עושה דברים יפים מאוד.בין זה ללתת בראש לנהגים מהwrc

כמובן שאין לו שום צאנס עד שיגיע לרמה המתאימה!

 

אני איתך דובי מחכה לראות את פטר חוזר לגדולות :)

קבוצת ראלי גמליאל GRT

פורסם

תענוג של סיקור, וגם הסרטון כאן מצויין.

 

אישית אני מת לראות את לואב יורד קצת מראש הטבלה, אשמח מאוד לראות את פטר סולברג נשאר בראש. גם ללטאבלה מגיע. אוג'ייר - הדבר הבא! איזה מלך.

רייקונן הולך להשאיר כמה פיות פתוחים במהלך העונה, נראה שהוא מתאקלם לא רע בכלל.

 

קן בלוק נראה כמו ילד ששיחק המון משחקי וידאו ופתאום מוצא עצמו עם רובה אמיתי ביד. ממש רואים על הפנים שלו את ה"שיט, מה הולך פה לעזאזל? אצלנו באמריקה אני נהג אליל". גם הנווט שלו נראה קצת פלגמט, לפחות מדבר ככזה :lol:.

את האמת - לא רואה אותו מתרומם. אולי אם יפנים שיש ב-WRC הרבה יותר מוירטואוזיות נהיגה.

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

פורסם

אנלוגי

 

התפיסה שלי בספורט בכלל ובספורט מוטורי בפרט הינה שאין מגיע !

מי שבאמת מגיע לו מצליח או נמצא בצמרת .

סבסטיאן לואב לא נמצא כל כך הרבה זמן בצמרת הראלי העולמית סתם ככה, מגיע לו או במילים אחרות הוא פשוט הכי טוב שיש (לגבי היה, יש ויכוח...) .

בכדי להיות זה שנמצא בראש הפירמידה צריך קודם כל כישרון ולאחר מכן גם את היכולת לתרגם את הכישרון לתוצרת, בדרך כלל אחרי הרבה אימונים, קריעת צמיגים וכפפות.

כתבת על לאטבלה ואוג'ייר - אין בכלל ספק שהם הדבר הבא אבל בכדי להוכיח את זה שניהם צריכים לעבוד קשה, קשה מאד.

לאטבלה סובל מבעיית יציבות כבר שנתיים לפחות - מצד אחד הוא יכול להיות הכי מהיר בעולם ואף אחד לא יכול להתקרב אליו ומהצד השני הוא ורק הוא מסוגל לעשות שטויות כמו ראלי פולין בשנה שעברה והתקרית עם החבית ש"קפצה" לו לאמצע המסלול.

סבסטיאן אוג'ייר עשה דרך אחרת, קצת יותר קשה מאשר לאטבלה בכדי להגיע ל-WRC ואולי בעצם את הדרך הנכונה, הוא די חיקה את לואב, "הדרך הצרפתית" נקרא לזה,וגם הוא לא בדיוק השתלב בשנה שעברה, אולי למעט ראלי אקרופוליס .

השנה, לאחר שצבר ניסיון אין ספק בכלל שיצליח יותר. מה זו הצלחה ? יותר פודיומים ואולי ניצחון .

 

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

×
×
  • תוכן חדש...