Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איבוד מים מסתורי בפיאסטה.


dj_dani
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5491 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פיאסטה שנת 1990 מנוע 1.4 קרבורטור.

 

דבר ראשון אני מציין שהרדיאטור חדש.

 

נסעתי עם הרכב, נקרע צינור מים מסיבה כלשהי, הרכב לא הספיק להתחמם ועצרתי מים, הצינור הוחלף מולאו מים מחדש וכך גם שמן שהתרוקן. מאז, שמן לא נוזל, ומים נעלמים באופן מסתורי.

 

בכל יום חסר לי כ-ליטר מים במיכל אני ממלא נוסע באוטו, חוזר בערב בודק מים, יש מלא, חוזר בבוקר לאוטו המיכל התרוקן ואין זכר לטיפת מים אחת מתחת לאוטו. מים נעלמים, אבל לאן?

 

חשוב לציין שאני משתמש בנוזל קירור איכותי, למרות שמאז הנזילה אני חוסך בו ומשתמש במי ברז עד שהנזילה המיסתורית תתוקן.

 

כמה נקודות שאני חייב לציין:

*הייתה נזילת מים גלויה עקב צינור קרוע, הצינור הוחלף ומאז נעלמים מים אבל למקום לא ידוע.

*הרכב צריך לעשות ראש מנוע עקב מים בשמן. (יעשה בימים הקרובים)

*הרכב אחרי טיפול עשר אלף עם זה משנה לפני שבועיים-שלוש.

*הוא מתחמם בנסיעה מאומצת, בנסיעה רגועה אין התחממות.

*מד החום הוא על שליש בנסיעה, בעמידה בסרק הוא עולה לרבע מה שלא היה לפני ההתחממות הראשונית.

*משום מה, הג'אנטים והצמיגים בצד הימני של הרכב (בצד של מיכל נוזל הקירור) מלאים בצבע של הנוזל קירור למרות שאני לא רואה שום נזילה, ואיך זה בכלל הגיע לגלגל הימני אחורי??

*אוכל בערך ליטר מים ביום.

*ומשהו מאוד מוזר, לא משנה כמה חזק אני סוגר את הפקק, שהרכב חם יש תסיסה מוזרה כזאת ויוצא בועות מהמיכל מים. ויש רעש של בריחת אויר, ממש כמו שמנערים בקבוק קולה ופותחים רק חצי פקק.

 

 

עכשיו ראש מנוע אני עושה השבוע, השאלה האם ראש מנוע הוא הגורם לבעיות הנ"ל או יש משהו נוסף?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני חושד בפקק של הרדיאטור,היה לי סיפור דומה ברכב לפני כשבוע.

הייתי ממלא מיים וכמה ימים אחרי המיכל היה ריק כאילו בלעה אותם האדמה,הייתי בטוח שהמיכל סדוק ואחרי ביקור במוסך המוסכניק הסביר לי שבפקק יש שסתום שלפיו המיים נשאבים או לא והוא היה דפוק ככה שהוא היה רק שואב מים.

 

אל תסמוך על מה שאני אומר במאה אחוז (בכל זאת אני לא מוסכניק) אבל כדאי להתחיל לבדוק את הדברים הקטנים לפני שפותחים מנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיאסטה שנת 1990 מנוע 1.4 קרבורטור.

 

דבר ראשון אני מציין שהרדיאטור חדש.

 

נסעתי עם הרכב, נקרע צינור מים מסיבה כלשהי, הרכב לא הספיק להתחמם ועצרתי מים, הצינור הוחלף מולאו מים מחדש וכך גם שמן שהתרוקן. מאז, שמן לא נוזל, ומים נעלמים באופן מסתורי.

 

בכל יום חסר לי כ-ליטר מים במיכל אני ממלא נוסע באוטו, חוזר בערב בודק מים, יש מלא, חוזר בבוקר לאוטו המיכל התרוקן ואין זכר לטיפת מים אחת מתחת לאוטו. מים נעלמים, אבל לאן?

 

חשוב לציין שאני משתמש בנוזל קירור איכותי, למרות שמאז הנזילה אני חוסך בו ומשתמש במי ברז עד שהנזילה המיסתורית תתוקן.

 

כמה נקודות שאני חייב לציין:

*הייתה נזילת מים גלויה עקב צינור קרוע, הצינור הוחלף ומאז נעלמים מים אבל למקום לא ידוע.

*הרכב צריך לעשות ראש מנוע עקב מים בשמן. (יעשה בימים הקרובים)

*הוא מתחמם בנסיעה מאומצת, בנסיעה רגועה אין התחממות.

*מד החום הוא על שליש בנסיעה, בעמידה בסרק הוא עולה לרבע מה שלא היה לפני ההתחממות הראשונית.

*משום מה, הג'אנטים והצמיגים בצד הימני של הרכב (בצד של מיכל נוזל הקירור) מלאים בצבע של הנוזל קירור למרות שאני לא רואה שום נזילה, ואיך זה בכלל הגיע לגלגל הימני אחורי??

*אוכל בערך ליטר מים ביום.

*ומשהו מאוד מוזר, לא משנה כמה חזק אני סוגר את הפקק, שהרכב חם יש תסיסה מוזרה כזאת ויוצא בועות מהמיכל מים. ויש רעש של בריחת אויר, ממש כמו שמנערים בקבוק קולה ופותחים רק חצי פקק.

 

 

עכשיו ראש מנוע אני עושה השבוע, השאלה האם ראש מנוע הוא הגורם לבעיות הנ"ל או יש משהו נוסף?

 

שלום רב !

כל הדרכים מובילות לרומא !

כל הסימנים המודגשים בשחור, מביאים למסקנה שמודגשת באדום !

יתר איבוד המים שחלקו חודר לשמן, נפלט דרך מכסה מיכל העבוי המותאם לשחרור לחץ בעת רתיחה, ובעת חדירת קומפרסייה למים מה שמביא לתסיסה במיכל העבוי.

זה שאתה מתכוננן לפרק ראש מנוע בימים הקרובים, לא נותן למערכת הקירור הרשות להמתין, וכל יום שאתה נוסע במצב הנוכחי, מקצר את חייו של המנוע.

טיפ קטן ןחשוב: יתכן ואחרי שיפוץ ראש המנוע, המנוע יתחיל לשרוף שמן, ולעשן, ועלול להיות רעשים מהמנוע של מיסבי טלטלים, וגל ארכובה.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

[/b]

 

טיפ קטן ןחשוב: יתכן ואחרי שיפוץ ראש המנוע, המנוע יתחיל לשרוף שמן, ולעשן, ועלול להיות רעשים מהמנוע של מיסבי טלטלים, וגל ארכובה.

בברכה

צביקה

 

אז אתה טוען שלעשות ראש מנוע יפתור בעיה אחת ויביא כמה אחרות?

איך להימנע ממה שיכול להיגרם אחרי שיפוץ ראש?

האם יש דרך להימנע מלעשות ראש מנוע? יש איזה שהוא טיפול אחר לבעית חדירת המים לשמן?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אתה טוען שלעשות ראש מנוע יפתור בעיה אחת ויביא כמה אחרות?

איך להימנע ממה שיכול להיגרם אחרי שיפוץ ראש?

האם יש דרך להימנע מלעשות ראש מנוע? יש איזה שהוא טיפול אחר לבעית חדירת המים לשמן?

 

שלום רב !

יש דרך להימנע מראש מנוע, אם תצליח להוכיח לי שאין חדירת מים לשמן(עדיין לא הוכחת זאת, במקרה של חדירת שמן למים, השמן הופך את צבעו משחור ללבן/ אפור, ונראה כמו שעם ישראל נוהג לכנות כ"טחינה'", במקרה כזה בדיקת מפלס שמן תראה מפלס שמן גבוה בהרבה,מעל קו המקסימום, ואשר יעלה מיום ליום, האם זה אכן המקרה אצלך?!), ושתצליח להוכיח לי שהמיים המבעבעים במיכל העבוי, הם כתוצאה מתרמוסטט תפוס במצב סגור(אני בספק רב שזה המקרה שלך), ושאבוד המים המסיבי, הוא כתוצאה מנזילה, ולא מחדירת מים לשמן, וגלישת מים בנסיעה מפקק מיכל העבוי.

אין שום טיפול שימנע חדירת מים לשמן, מלבד פירוק ראש מנוע מלוי מעברי מים אכולים, וישור ראש מנוע.

תופעת הלוואי במנועים ישנים, לאחר שיפוץ ראש המנוע, היא שיפור יחס הדחיסה במנוע, מה שגורם מלעליית הקומפרסייה, שעוברת מראש מנוע תקין, לטבעות שמן ודחיסה שחוקים, ואז נוצר של לחצים בעוקת השמן, ולעתים בריחת קומפרסייה , לאגן השמן שיוצר לחץ על מיסבי הטלטל וגל הארגובה, וגורם לרעש מיסבים, ולמעבר שמן מטבעות השמן לתא השריפה, מה שיעלה את צריכת השמן, ואת הסכוי לעשן לבן מצינור הפליטה. לכן יש לבדוק חופשים בבוכנה לאחר פירוק הראש, וזמן חלחול של נפט דרך הטבעות לאגן השמן.

אני רוצה להאמין שזה לא המקרה אצלך, ושהחלפת אטם ראש מלוי וישור ראש ליטוש שסתומים והחלפת גומיות שסתומים, תספיק במקרה שלך.

מצטרף לדעתו של סיטרואן וויזה, שכל יום של נסיעה עם הרכב במצבו הנוכחי, תקצר את חייי המנוע.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב !

יש דרך להימנע מראש מנוע, אם תצליח להוכיח לי שאין חדירת מים לשמן(עדיין לא הוכחת זאת, במקרה של חדירת שמן למים, השמן הופך את צבעו משחור ללבן/ אפור, ונראה כמו שעם ישראל נוהג לכנות כ"טחינה'", במקרה כזה בדיקת מפלס שמן תראה מפלס שמן גבוה בהרבה,מעל קו המקסימום, ואשר יעלה מיום ליום, האם זה אכן המקרה אצלך?!), ושתצליח להוכיח לי שהמיים המבעבעים במיכל העבוי, הם כתוצאה מתרמוסטט תפוס במצב סגור(אני בספק רב שזה המקרה שלך), ושאבוד המים המסיבי, הוא כתוצאה מנזילה, ולא מחדירת מים לשמן, וגלישת מים בנסיעה מפקק מיכל העבוי.

אין שום טיפול שימנע חדירת מים לשמן, מלבד פירוק ראש מנוע מלוי מעברי מים אכולים, וישור ראש מנוע.

לגבי השמן אני יבדוק, האם הוא אמור לעלות באופן משמעותי?

מים בשמן יש זה אני יודע, שמן במים אין.

המים נעלמים למקום לא ידוע.

 

אז מה שאני מבין במילים פשוטות, המים "נעלמים" לתוך מיכל השמן ולכן מדיד השמן אמור לעלות?

המוסכניק אמר שיכול להיות שזה תרמוסטט תפוס, עם מסדרים את הטרמוסטט זה ימנע צורך בראש מנוע?

 

תופעת הלוואי במנועים ישנים, לאחר שיפוץ ראש המנוע, היא שיפור יחס הדחיסה במנוע, מה שגורם מלעליית הקומפרסייה, שעוברת מראש מנוע תקין, לטבעות שמן ודחיסה שחוקים, ואז נוצר של לחצים בעוקת השמן, ולעתים בריחת קומפרסייה , לאגן השמן שיוצר לחץ על מיסבי הטלטל וגל הארגובה, וגורם לרעש מיסבים, ולמעבר שמן מטבעות השמן לתא השריפה, מה שיעלה את צריכת השמן, ואת הסכוי לעשן לבן מצינור הפליטה. לכן יש לבדוק חופשים בבוכנה לאחר פירוק הראש, וזמן חלחול של נפט דרך הטבעות לאגן השמן.

אני רוצה להאמין שזה לא המקרה אצלך, ושהחלפת אטם ראש מלוי וישור ראש ליטוש שסתומים והחלפת גומיות שסתומים, תספיק במקרה שלך.

מצטרף לדעתו של סיטרואן וויזה, שכל יום של נסיעה עם הרכב במצבו הנוכחי, תקצר את חייי המנוע.

בברכה

 

המנוע "חדש" מלפני 6 שנים, אין לי מושג כמה הוא עשה אבל האם יש לזה קשר לבעיה שלי?

אשמח לדעת מה זה קומפרסייה בשפה פשוטה.

 

אז אחרי שעושים ראש מנוע זה תקין שיהיה עשן לבן וצריכת שמן גבוהה? אמורים לחיות עם זה או שמסדרים בדרך כלשהי?

צביקה

 

 

5 תווים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את מדיד השמן בודקים אחרי שהמנוע לא רץ לפחות 3 שעות! אם אכן יש מים בשמן תראה בועות וצבע אפור על המדיד (והמפלס יעלה)

הבדיקה הכי פשוטה שאתה יכול לעשות זה לנסוע עם הרכב 10-15 דקות, ולהסתכל אם על הפקק של השמן יש "טחינה".

 

זה לא נשמע כמו טרמוסטט תפוס כי בטרמוסטט תפוס במצב סגור (גם לסירוגין) המנוע פשוט יתחמם עד לרתיחה לא משנה מה.

אגב, יש לך אחד כזה באוטו?

 

קומפרסיה - הלחץ בצילינדרים. אם אתה אומר שהמנוע עבר שיפוץ / הוחלף לפני 6 שנים, ראש מנוע לא אמור להדאיג אותך וחוץ מזה שצריכת שמן קלה לא הרגה אף אחד... כל רכב ישן צורך שמן במידה כזאת או אחרת מהסיבה שצביקה ציין. :roll:

 

ועוד דבר. בבוקר, הרכב מתקשה להתניע, ויש כמות מדאיגה של אדים מהאגזוז?

PEUGEOT 205 XR 1992

חבר במועדון רנו 4 הישראלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל הפיאסטות שהיו לי משנות ה-80 וה-90 היה ברכב את המנוע המקורי כנראה שהמנוע ברכבך עבר התעללות רצינית. בפיאסטות מכל הדגמים מספר המנוע זהה ל-5 הספרות האחרונות של מספר השילדה ובמקרה שהמנוע הוחלף אז המספרים לא זהים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את מדיד השמן בודקים אחרי שהמנוע לא רץ לפחות 3 שעות! אם אכן יש מים בשמן תראה בועות וצבע אפור על המדיד (והמפלס יעלה)

הבדיקה הכי פשוטה שאתה יכול לעשות זה לנסוע עם הרכב 10-15 דקות, ולהסתכל אם על הפקק של השמן יש "טחינה".

 

זה לא נשמע כמו טרמוסטט תפוס כי בטרמוסטט תפוס במצב סגור (גם לסירוגין) המנוע פשוט יתחמם עד לרתיחה לא משנה מה.

אגב, יש לך אחד כזה באוטו?

 

קומפרסיה - הלחץ בצילינדרים. אם אתה אומר שהמנוע עבר שיפוץ / הוחלף לפני 6 שנים, ראש מנוע לא אמור להדאיג אותך וחוץ מזה שצריכת שמן קלה לא הרגה אף אחד... כל רכב ישן צורך שמן במידה כזאת או אחרת מהסיבה שצביקה ציין. :roll:

 

ועוד דבר. בבוקר, הרכב מתקשה להתניע, ויש כמות מדאיגה של אדים מהאגזוז?

 

לא קשה להניע, אין אדים מוזרים, אין לי מושג עם יש או אין טרמוסטט, לא ראיתי שום בועות במדיד שמן אבל אכן אחרי נסיעה יש "טחינה" בפקק מילוי שמן.

 

אז אתה אומר שמכייון שהמנוע הוחלף לא מזמן, ברגע שאני ישפץ\יחליף ראש אז התסמין היחיד מאלו שצביקה ציין יהיה צריכת שמן יותר מהנורמה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טחינה בפקק, גמרנו. המים נעלמים לתוך השמן. ראש מנוע ומיד.

 

ובגלל שהמנוע אצלי יחסית חדש, אז התופעות לוואי רוב הסיכויים שלא יופיעו?

 

השיפוץ ראש עולה לי 600-700 שקל, אני משלם רק על חלקים זה קרוב משפחה ככה שעדיף להשקיע מאשר להעיף לגירטה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב !

ראשית אינני בטוח כלל שהמנוע"חדש" והוחלף לפני כ6 שנים ?

נא לא להחפז,ולהגיע למסקנות, מבלי שפותח השרשור מספק פרטים מינימלים, המתחייבים, כדי להגיע למסקנה כלשהי.

הפרטים המתבקשים הם, האם מפלס השמן עלה בצורה משמעותית אם בכלל, ועבר בהרבה את קו המקסימום, והאם צבע השמן במדיד, הפך משחור ללבן/אפור.

יש לאתר באמצעים פשוטים כמו שעון לחץ המורכב על גבי מיכל העבוי, האם קיימת נזילת מים מסיבית, ומהיכן( משאבת מים צנרת מים רקובה ממתכת, צנרת גומי ועוד.).

שלישית סביר להניח שיש כן צרמוסטט ברכב.

שלישית הפגיעה בצנרת, כאשר פגעת בה כאשר עלית על המדרכה, היא גרמה לצרה ובעייה רצינית, ועלייך לדאוג לא לעשות זאת שוב.

עלייך להרחיק את צינור המים התחתון, ממדחס המזגן.

כפי שידוע לך הכרתי את בעל הרכב הקודם, ואפילו טיפלתי בעבר בקרבורטור, והרכב היה מטופל ושמור, כך שבטענות אין לפנות לבעל הרכב הקודם, בגלל חוסר תשומת לב שלך.

במחיר שקנית, אין לך מה להתלונן, וכידוע לך אף אחד מהמגיבים,לא יודע שיש לך כבר היסטורייה טרייה של גריטת סוזוקי סוויפט, והטראומה עדיין לא עברה, ואין לך בוודאי חשק לעבור שוב את נושא הגריטה, שבדיעבד הסוויפט מימן חלק מקניית הפייאסטה.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...