Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שקיעה בחול - איך יוצאים מזה?


Leonid
שימו לב! השרשור הזה בן 7276 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

4. הלאה - נתקעת , אבל לא על הגחון - נסה להוציא אוויר . אם אין קומפרסור , הישאר באיזור ה-20-15 PSI , מה שייתן לך שטח פנים רחב יותר לצמיג ויותר אחיזה , עם אפשרות לנסוע לאט-לאט-לאט על הכביש. מצב זה יגמור את הצמיגים מהר , אבל אם אין ברירה ...אם יש קומפרסור , אחלה , תוריד כמה שאפשר ותנסה לצאת.

5. לא עזר , לנסות לשים קרשים מתחת לגלגלים.

בהתחלה בלי להרים את הרכב (סיכוי קלוש מאוד שזה יעזור ,אבל אם יש מי שידחף בזמן שאחר נוהג , שווה לנסות) . לא עוזר - תכיר , זה ג'ק , החבר הטוב שלך בשטח . תייצב אותו על אבן או משהו ותתחיל להרים. שים לב שלא למלא אותו בחול , זה לא ממש מוסיף למנגנון שלו קלות סיבוב.

6. לא עזר - תחפש חילוץ חיצוני , ותתפלל שזה לא יעלה לך הרבה כסף.

 

לא התבלבלת בין סעיף 4, לסעיף 5?

קודם כל כדאי לשים את הקרשים, במידה ולא עוזר, להוריד אוויר. כי להוריד אוויר תמיד אפשר, אבל לא תמיד אפשר להחזיר.

Back to the original - NC again.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 53
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ההפתרון הכי קל והמצליח..

גם לי קרתה "תקלה" כזאתי אז קראתי לפני שקרה לי תמקרה הזה במגזין רכב שטח

שהכי פשוט לקחת את את השטיחונים שבתוך הרכב לשים מאחורי הגלגלים ולסוע ולתת טיפה גז..ניסיתי ועזר

 

רעיון לא רע במקרה שאין קרשים בסביבה :!::idea:

vot tol'ko na nas gnat' ne nado....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום באיזור תל מונד התלבטתי אם להכנס לשטח מסויים, מחשש לשקיעה, ועוד אחרי הגשם של אתמול.

 

השאלה שלי היא אם יש דרך לדעת אם הבוץ טובעני, או שיש מצב לשקיעה, לפני שאני עולה עליו עם הרכב?

 

אני ירדתי והרגשתי עם היד את המרקם של החול, והחלטתי לעלות עליו. לא שהייתי שלם בעצמי שלא אשקע :lol:

 

הנה תמונה נחמדה מהיום, לאחר ההתלבטות העצומה :lol:

 

 

8)

P3065145.jpg

172

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

4. הלאה - נתקעת , אבל לא על הגחון - נסה להוציא אוויר . אם אין קומפרסור , הישאר באיזור ה-20-15 PSI , מה שייתן לך שטח פנים רחב יותר לצמיג ויותר אחיזה , עם אפשרות לנסוע לאט-לאט-לאט על הכביש. מצב זה יגמור את הצמיגים מהר , אבל אם אין ברירה ...אם יש קומפרסור , אחלה , תוריד כמה שאפשר ותנסה לצאת.

5. לא עזר , לנסות לשים קרשים מתחת לגלגלים.

בהתחלה בלי להרים את הרכב (סיכוי קלוש מאוד שזה יעזור ,אבל אם יש מי שידחף בזמן שאחר נוהג , שווה לנסות) . לא עוזר - תכיר , זה ג'ק , החבר הטוב שלך בשטח . תייצב אותו על אבן או משהו ותתחיל להרים. שים לב שלא למלא אותו בחול , זה לא ממש מוסיף למנגנון שלו קלות סיבוב.

6. לא עזר - תחפש חילוץ חיצוני , ותתפלל שזה לא יעלה לך הרבה כסף.

 

לא התבלבלת בין סעיף 4, לסעיף 5?

קודם כל כדאי לשים את הקרשים, במידה ולא עוזר, להוריד אוויר. כי להוריד אוויר תמיד אפשר, אבל לא תמיד אפשר להחזיר.

 

לא התבלבלתי

סעיף 4 הוא לפני שהתיישבת על הגחון , כדי לייצר מעט יותר אחיזה , בהנחה שישנה כזו.

סעיף 5 הוא אחרי שכבר התיישבת...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

4. הלאה - נתקעת , אבל לא על הגחון - נסה להוציא אוויר . אם אין קומפרסור , הישאר באיזור ה-20-15 PSI , מה שייתן לך שטח פנים רחב יותר לצמיג ויותר אחיזה , עם אפשרות לנסוע לאט-לאט-לאט על הכביש. מצב זה יגמור את הצמיגים מהר , אבל אם אין ברירה ...אם יש קומפרסור , אחלה , תוריד כמה שאפשר ותנסה לצאת.

5. לא עזר , לנסות לשים קרשים מתחת לגלגלים.

בהתחלה בלי להרים את הרכב (סיכוי קלוש מאוד שזה יעזור ,אבל אם יש מי שידחף בזמן שאחר נוהג , שווה לנסות) . לא עוזר - תכיר , זה ג'ק , החבר הטוב שלך בשטח . תייצב אותו על אבן או משהו ותתחיל להרים. שים לב שלא למלא אותו בחול , זה לא ממש מוסיף למנגנון שלו קלות סיבוב.

6. לא עזר - תחפש חילוץ חיצוני , ותתפלל שזה לא יעלה לך הרבה כסף.

 

לא התבלבלת בין סעיף 4, לסעיף 5?

קודם כל כדאי לשים את הקרשים, במידה ולא עוזר, להוריד אוויר. כי להוריד אוויר תמיד אפשר, אבל לא תמיד אפשר להחזיר.

 

לא התבלבלתי

סעיף 4 הוא לפני שהתיישבת על הגחון , כדי לייצר מעט יותר אחיזה , בהנחה שישנה כזו.

סעיף 5 הוא אחרי שכבר התיישבת...

 

במידה ושמת קרשים,

והורדת אוויר עוד לפני זה,

אפשר לצאת בלי הרבה אוויר?

Back to the original - NC again.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפטנט עם השטיחים של האוטו אין אחיזה. לא במציאות ולא בקרקע. מקדם החיכוך ושטח המגע זהים לאלו של הצמיג ולכן הם עפים בטיסה אחורה.

 

לגבי ניפוח הצמיגים לאחר היציאה יש כמה פתרונות. ראשית, ניתן באמת להפחית אויר במדורג עד ללחץ המקסימלי שמאפשר יציאה ואז לסוע לאט לתחנת הדלק.

אפשרות אחרת זה לראות איזה גלגל איבד אחיזה ורק אותו לרוקן. את השני שלא מפרפר אפשר לרוקן חלקית. אחרי שעולים על הכביש אפשר להחליף את המרוקן בצמיג הרזרבי ולהמשיך לסוע.

אפשרות נוספת ברכב אוטומטי ללא ABS זה ללחוץ גז וברקס ביחד. הגז חזק והברקס לא חזק. בצורה זו הגלגל ללא אחיזה ינעל, והכוחות יעברו גם לגלגל עם האחיזה.

 

מצורפת תמונה של תקיעה אמיתית שקרתה לי ב 1991 עם הג'יפ הראשון שלי, בהרי ירושלים.

 

נמרוד

Jeep in mud 2.jpg

Jeep in mud 1.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר לענין ה"אין כבל גרירה" .

 

בזמנו היה לי עיקרון - אני מחלץ פרייבטים רק עם רצועה מסוימת שהיתה לי, זאת לאחר שהשחתתי רצועה טובה על פרייבט.

 

רצה המקרה ופגשתי רכב תקוע ולא מצאתי את "הרצועה".

 

מה עושים?

 

לא תאמינו, כבלי הנעה! התחברנו - ויצא.

הרכב היה קנגו, שקוע בחול עד הגחון. הכבלים עצמם עובדים עד היום.

 

***נערך - עבר הגהה***

 

טיפה תשומת לב על המקלדת בבקשה , כדי שכולם יוכלו לקרוא.

עם מנוף אי אפשר לסרוג סוודר { C }

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי חבל (של מטפסי הרים) תמיד בבגאז'. לא שאני חושב שהרכב שלי הוא ג'יפ, אבל אף פעם אי אפשר לדעת מה יהיה.

פעם אפילו הצלחתי להוציא עם האופל אסטרה שלי (מנוע 1400), רכב מיצובישי מסחרית ספייס ואגון עם החבל הזה. נהג המיצובישי חשב, שהחולות של חוף גורדון בת"א קטנים על הרכב שלו ואני חשבתי שאסטרה היא גרר חילוץ.

 

נהג המיצובישי טעה ואני צדקתי. :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הזכרתם לי מקרה של תקיעה בחול עם פיאט אונו.

 

פעם גנבו לי קטנוע מחוץ לבית, אז הדבר הראשון שעשיתי זה לצאת עם האוטו לסיבוב בפרדסים לראות אם אני יכול למצוא את הקטנוע איפשהו.

האוטו היה פיאט אונו 60, והכל היה סבבה עד שהגעתי לעלייה שהלכה ונהייתה חולית יותר ויותר.

התנופה לא הספיקה, ומשהו כמו 5 מטר לפני סוף העליה התחפרתי סופית בחול.

לא היה אף אחד בסביבה, אז התחלתי לעבוד לבד כדי לנסות להחלץ.

ליד מקום ההתקעות היה מטע אבוקדו שגזמו את הענפים שלו, אז בניתי מסילות חענפי אבוקדו מקבילים, תוך העזרות בשטיחי הרכב (נמרוד - כשיש עץ בצד השני שלהם ולא חול הם דווקא כן נותנים אחיזה), והצלחתי להתקדם כל פעם כמה עשרות סנטימטרים עד התפרקות המסלול וסבב בנייה מחדש, כשכל הזמן אני מתקרב עוד קצת לקצה העליה.

 

באיזשהו שלב עבר ג'יפ של מג"ב על שביל ליד. סימנתי להם והם באו לעזור.

ביקשתי שיגררו אותי לסוף העליה, אבל אמרו לי שאסור להם לגרור רכב אזרחי. כל נסיונות השכנוע שלי לא עזרו, אבל אז אחד המג"בניקים הציע שהוא ינסה להוציא את הפיאט מהחול.

נתתי לו את המפתחות, ועכשיו מגיע קטע שכנראה יותר מתאים לשרשור הפאדיחות באופטופיק....

 

ההוא נכנס לאוטו, משלב רברס, נותן גז, ויורד ברברס בקלי קלות לתחילת העליה איפה שהחול כבר לא עמוק.

ואני, מזיע, בלי מים, חסר נשימה, מבלה כבר שעה בנסיונות נואשים להגיע לסוף העליה....

 

עד היום אני לא מאמין שלא חשבתי על זה בעצמי....

:oops:

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואם כבר בתקיעות והיחלצויות עסקינן...

 

היינו כמה חבר'ה בים עם פיאט אונו. הצלחנו לרדת אל החוף די בקלות, אך בחזור האונו התחפרה, ונאלצנו להתחיל לחפור קצת ואז לדחוף... אחרי כעשר דקות של נסיונות דחיפה - הרכב השתחרר! אני שדחפתי ועוד חבר התחלנו לקפוץ באויר בצעקות "יששש" בעודנו שומעים "בום" ורואים את החבר הנהג שיצא במהירות נכנס באבן גדולה בגחון (והתוצאה: נזילת שמן...)... :roll::?

 

הראל.

ספרינט QV 1.7i

146 1.7 16V

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה של עצות ניתנו כאן.

 

נמרוד, גם אותי אתה מחזיר אחורה עם התמונה של הג'יפ שלך... אני לא יכול שלא לחלוק איתכם את הסיפור (סרט) שלי.

 

אני אספר ואנסה לקצר, שנתקעתי בחולות בנימינה (אדמה שחורה בוצית בחורף - אין צורך להוסיף) עם פיג'ו 306, חבר שנכנס לשטח וניסה לחלץ אותי עם פג'ארו חזר להביא כבלים חזקים יותר, כי הקודמים נקרעו. בדרך חזור על אותו נתיב נסיעה שעליו נסעתי הוא שקע בגשר אירי.

קדימה - אחורה - קדימה - אחורה, כלום. נעל דיפרנציאל - מכת גז קדימה, יצא מהגשר? כן! אבל עף ישר לתעלה שהייתה לכל אורך השביל מצד ימין שלו, במצב קצת יותר גרוע מהג'יפ של נמרוד... הוא כבר חשב על להפוך את הג'יפ ולקבל את הכסף של הביטוח ואני? רציתי להיעלם משם.

 

קרא לחבר שלו עם GMC TRUCK (זו עם הדאבל ג'אנט מאחורה) הבחור נכנס לשטח ראה שאין מצב - ואפילו לא ניסה לחלץ את הפג'ארו - מה שכן, הוא ניסה לחזור ברוורס.

יופי, הקוליסים שאני והפג'ארו השארנו זרקו אותו עם ההנעה האחורית העצבנית שלו ישר לתעלה המדוברת...

 

עוד חבר? כן, יאללה איסוזו טרופר מגיע תוך דקות, כולם מהאיזור, כולם חולי שטח, כולם מחכים לאקשן - וכשאין אקשן - עושים אקשן. הבחור עם האיסוזו נכנס לשטח.. הקוליסים.. אדמה בוצית.. GMC TRUCK הייתה פה לפניך.. הבחור ראה שהטרופר לא יציב בנסיעה, והחליט לעמוד במקום ולא לזוז סנטימטר נוסף! סופסוף מישהו חכם.

 

אוקיי, עד כאן: איסוזו טרופר תקוע בתחילתו של שטח אחוש@#%& בוצי, אחריו GMC TRUCK עם גלגלים אחוריים באוויר, פאג'רו קצר שרק נגיעה קטנה מגלגלת אותו לתוך התעלה תוך כדי פגיעה בצינור השקייה ראשי איזורי. ואני. פיג'ו 306 1800 אוטומאטית במרחק 300 מטר מכל הבלאגן. WAR ZONE INDEED

 

טוב, סרט סרט. מה עושים?! המצב ממש ממש בקאנטים! זה שאני תקוע, ניחא שטויות. אבל אחריי שלושה ג'יפים והכל הכל בגללי! איפה אני קובר את עצמי?

 

רק ש.. המזל.. שהיה הרבה הרבה יותר משכל: לא נשכח באיזה איזור בארץ קרה המקרה, רק אחד בכל ארץ הקודש יכול לעזור לך במצב כ"כ אבוד והוא גר קרוב מאד. עידו כהן.

טלפון אחד, ותוך חמש דקות נשמע מנוע 6 ליטר בנזין שקורא: "מי מעיז לקרוא עליי תיגר?!"

 

הוא ואחיו במכנסי ברמודה, כמו שניים שנושמים אוכלים וחיים שטח 24 על 24, מגיעים עם הזיבר (החייתית והמדהימה) שהייתה בדיוק אחרי שפצו"ר לתחרות עבירות באירופה.

אחד אחרי השני שלושת הגיפים בחוץ עם אותה שיטה: הוא הפיל את עצמו לתעלה קטנה מן הצד השני - והכננת האימתנית מושכת בזריזות (!!!) ובבטיחות את הרכבים.

 

ואז, למסמר הערב! עידו יוצא מהזיבר, אחיו נכנס לפיג'ו כדי לנהוג ושניהם מסתכלים על הגיר (כן זה אוטומאט - מה קרה אסור?!) שואלים אותי - איך לעזאזל איך?! הסברתי, פשוט מאד, קילומטר לפני שנתקעתי, תוך כדי נהיגה הבנתי שהמצב אבוד, אני אתקע בכל מקרה ורק חיפשתי חיבור לכביש (שכמובן לא היה ולא נברא). נשארתי בשני על שבעים קמ"ש והמומנט עשה את שלו והביא אותי עד לסוף הדרך. אמרו: מה שנכון, נכון..

 

טוב הוציאו אותי כמו ענקים - הטמבון שלי אוסף איתו את כל הבוץ מהשטח... אח"כ שאלתי מה הנזק? הוא ענה שאין נזק לאוטו, אז שאלתי אחרת :D : כמה עולה? עידו רצה כסף רק עבור הדלק של הזיבר. איזה גבר. 200 ש"ח שהתחלקו בינינו.. כלום כסף, באמת גבר. הרגשתי ששילמתי למופע חילוץ - וזה היה שווה את זה!!

 

טוב הכל נגמר, הלכנו לשתות קפה בקנטרה.. איזה יום מתיש.

(יש לי תמונות של הפיג'ו מלאה בבוץ אבל הן בארץ אני אנסה להעלות אותן בהזדמנות - יפהפיות)

 

הסיפור עוד חסר בפרטים אבל יש גבול...

 

זה הזמן והמקום להגיד שאני מאושר שעידו ואבי ספקטור ניצחו בקטגוריה שלהם בראלי דקאר!

איזה כיף היה לי לקרוא את זה..

La Bellezza Non Basta

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7276 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...