Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6133 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש לי פיאט אונו 94 S70 שלאחרונה התחילה לעשות המון צרות.



 

לפני כשבוע הרכב הפסיק להניע , ניסיתי עם כבלים לא עזר (לא הניע).

אני לא מבין ברכבים (אבל יש לי רקע ממש בסיסי במכונאות) מה שעשיתי היה :

 

חיבור מקבילי של המצברים כאשר באחד מהרכבים נתנו גז בשביל להניע.

סובבתי את הסויטץ המנוע הסתובב שמעתי את הסטרטר מסובב (מנסה?) את המנוע והרכב לא הניע.

 

עברתי על הפורום וראיתי שמזיכירים את נושא המודל digiflex שמתקלל (האמנם?) ונושא של לבדוק קרבורטור.

 

מצאתי את ספר הרכב של פיאט (service manual) בו מתואר מגוון רחב של תקלות שיכולות למנוע מרכב להניע.

ראיתי התייחסות לVapor lock בצנרת דלק שלא הבנתי את המשמעות.

 

התחלתי לעשות אלימנציה ניסיתי לבדוק ניצוץ (אם יש בעייה במערכת ההצתה):

פירקתי את הכבל שמתחבר למצת הכנסתי מברג פנימה וביקשתי לנסות להניע כאשר המברג נוגע לא נוגע בגוף לא ראיתי ניצוץ.

בדיאבד אני מתחיל לחשוש כי יש הסתברות שהמודול יכול להיהרס מזה (אני מנחש את זה).

 

לאחר מכן רציתי לבדוק עם מגיע בכלל דלק (אולי השעון שלי מזייף או שהמשאבה לא נותנת דלק) נתקתי את הצינור שניכנס לקרבורטור סובבתי את הסויטץ להנעה וראיתי כי יש זרימת דלק.

לאחר שחיברתי בחזרה הרכב הניע (עדיין בלי פילטר אוויר).

 

סגרתי נסעתי ~ חצי שעה ושמתי לב למשהוא מאוד מוזר כאשר הרכב בהילוך ראשון וקלאץ (עומד ברמזור) הוא ניכבה ולא מניע בקלות (זה לא היה קורה לפני כן).

 

למעשה לא עשיתי שום דבר רציני והרכב הניע שזה בעייה בפני עצמה.

מהזיכרון שלי יכול להיות שהתערובת עשירה מדי (זהה היה לפני שנים ובכלים אחרים )

הרכב מתקרב לטיפול 10K חסר כ 300 ק"מ (ולמעשה הרכב אצלי ועדיין לא עשיתי טיפול גדול מ10K).

אכשיו לשאלות.

 

האם שווה לעשות טיפול לבד (יש לי ספר ולפני הרבה שנים התעסקתי במכונאות) או ללכת ישר למוסך מכניקה (או שצריך ללכת לחשמלאי בכלל בשביל לבדוק את המודול).

אני שואל על החשמלאי כי לפי הספר קודם כל צריך לבדוק את כל מערכת ההצתה.

 

אני חושש שמדובר בליכלוך בדיזות (אני מקווה שאני לא מדבר שטויות) ואז בכלל צריך לחפש מישהוא שמבין בקרבוטורים.

פורסם

כשהרכב לא יניע שוב בדוק שנית אם יש ניצוץ למצתים (פלאגים) בנסיון התנעה.

אם אין ניצוץ אז הגורם לזה עלול להיות:

1. חיישן נמ"ע (נקודה מתה עליונה) וסל"ד פגום (שמכונה גם חיישן הצתה או חיישן גל ארכובה).

2. הארקה פגומה אל מחשב ההצתה דיג'יפלקס (מתקנים את הארקת המחשב ע"י חוט מגשר נוסף, במקביל).

3. הארקה פנימית לקויה בתוך מחשב ההצתה (יש להחליפו).

4. מגעי חשמל רופפים בחוטי מתח נמוך בסליל ההצתה (קויל) או במתג ההצתה עצמו.

אם אין ניצוץ הצתה אז כל קשר לקרבורטור, דיזות וכו'.

בברכה - רפי לין :-)

פורסם

שלום רב וברוך בואך לפורום !

אין לך קרבורטור ברכב, יש לך הזרקה חד נקודתית.

התמקד במה שהמליץ לך רפי לין.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

טוב יצאתי קצת חומוס בנושא (הייתי בטוח שיש לי קרבורטור) מתברר שלא.

אז אם הבנתי נכון שווה לקפוץ למוסך חשמל , זה יהיה בר בדיקה אם האוטו מניע אכשיו ?

האם ניתן לבדוק את זה לבד ? ואם כן איך ?

 

בנוגע לבדיקה זה לא מסוכן אם אני מוציא את המצת ומצמיד אותו לגוף (אני לא יודע אולי יש דרך יותר טובה לעשות את זה)?

בנוגע להארקות חיצונית למחשב :

מהיא ההתנגדות שאני צריך לראות בן המחשב (digiflex ) לגוף?

פורסם

יש משהוא אחר שאני כן יכול לעשות ? בשביל לבדוק ולא להתקע כשאני יוצע לנסיעה ארוכה (אני חושב לנסוע למרכז לטיול קטן) ? האם שווה לעשות טיפול לפני הזמן ?

×
×
  • תוכן חדש...