Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6159 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש לי בבית המון תמונות (יותר מ70 אלבומים מלאים) של תקופות שונות של המשפחה, מהמאה ה19 ועד עכשיו.

 

אנחנו רוצים לעשות פרוייקט שבו ניקח את כל התמונות ונסרוק אותן כדי שלכל אחד מהמשפחה יהיה עותק דיגיטלי של התמונות, במקום לעשות עותקים קשיחים. ככה, מי שרוצה בעתיד תמונה מסוימת מודפסת, יוכל לגשת ולהדפיס אותה מחדש.

 

מישהו יודע איך עושים את זה?

 

הסורקים שיש לי בבית ממש לא מתקרבים לאיכות של תמונה והחלטנו לשלוח אותן לחנות כדי שיסרקו בשבילנו.

 

אני יודע שלהדפיס תמונות זה שקל אחד לתמונה, אבל לסרוק?

 

מישהו התנסה בזה כבר?

 

כמה המחירים בערך?

 

איפה עושים את זה?

 

בכל חנות צילום?

פורסם

לגבי מחירים עכשווים, אין לי מושג.

חנויות שאני מכיר שעושות עבודה טובה הם לדוגמא פוטופילם באלנבי ת"א וחנות צילום שנמצאת בקניון הזהב בראשל"צ (ששמה פרח מזכרוני, חנות גדולה בקומה השניה עם שלט ענק בחוץ של פוג'י)

פורסם

לא צריך שום סורק.

 

קח חצובה טובה, מצלמה דיגיטלית סבירה,

תתקשקש איזה רבע שעה עם הכיוונונים ועם מקורות אור למיניהם (2 מנורות בזווית),

ופשוט תצלם את התמונות. כן, כן.

 

הרבה יותר מהיר מסריקה באמצעות סורק, והפלא ופלא, גם יותר מוצלח.

אילו היו לך הפילמים המקוריים, היית מציע לפנות לחנות מקצועית שתעשה את זה,

אבל מכיוון שיש לך הדפסים, אתה ממש לא זקוק לזה.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

השאלה האם יש לך נגטיבים או רק את ההדפסות.

בכל מקרה ההמלצה שלי לעשות את זה לבד בבית אחרי שקנית סורק טוב (~1000 שקל)

אתר הבישולים שלי:

DrorZi.com

פורסם

הרעיון של סריקת תמונות הוא מצויין, אך הוא טוב לסריקת כמות קטנה של תמונות.

אני עשיתי זאת בסריקת כ 20 - 30 תמונות, בהגדות נכונות של הסורק למקסימום איכות מקבלים פלט מצויין. אך מדובר על עבודה סיזיפית ואין סופית.

פורסם

חברים, סורק זה מה-זה ניינטיז.

 

מדובר בתמונות מודפסות, לא בפילמים.

(ואף פעם לא מזיק לקרוא שוב את הפוסט המקורי)

 

בשביל פילמים צריך סורק ייעודי או סורק רגיל אבל ממש טוב,

וזאת עבודה משוגעת.

 

תמונות ישנות מודפסות במקרה הטוב ב-200DPI או באיזו שהיא מקבילה אנלוגית,

ובכל מצלמה דיגיטלית סבירה תצליחו לראות את הנקודות/GRAIN כאשר מצלמים תמונה מודפסת.

שימוש בסורק סתם יפיק קבצים גדולים במיוחד בלי שום מידע ממשי נוסף.

מדובר פה על אלבומים מלאים, לא תמונה או שתיים.

כל דבר שהוא מעבר לתמונה או שתיים דורש פיתרון מהיר יותר מסריקה.

 

נכון, זה חדשני (עלק), זה מצריך שינוי בדפוסי חשיבה מקובעים (עלק 2),

אבל תאמינו לי, זה עובד. בעצם, אל תאמינו, תנסו.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

סורק טוב עם מזין אוטומטי לאחר מספר נסיונות ניתן להגיע לתוצאות מעולות.

 

כיצד סורקים תמונות ?

בקישור יש מאמר מצויין עם מידע רב מידי :-)

http://www.scantips.com/index.html

 

הנס,

 

היום אין שום בעייה עם נפח קבצים גדול ולידיעתך אני סרקתי ב-600DPI בפורמט TIFF ללא דחיסה או איבוד מידע בכדי שבעתיד אוכל לערוך את התמונות.

הקבצים שהתקבלו אכן גדולים אבל בשביל זה יש DVD DL.

איזה כייף לי :)

פורסם

ראש בקיר. רואים שאף אחד מכם לא ניסה לסרוק יותר מ-20 תמונות ברצף.

אנסה שוב: הבחור צריך לסרוק אלבומים מלאים.

בשביל אלבומים מלאים צריך פיתרון מעשי.

הפיתרון המעשי שהצעתי משתווה באיכותו לסריקה רגילה.

בתמונות מודפסות, במיוחד ישנות, אין עודף מידע מי-יודע-מה

שדורש סריקה ב-600DPI. אפשר להסתפק אפילו ב-150DPI

כי מדובר בתמונות מודפסות, ולא בפילמים. מצלמה רגילה יכולה להפיק

משהו שמקביל ל-150DPI ושימוש ברזולוציה גבוהה יותר לא "יחלוב" יותר מידע מהתמונות המודפסות.

כי אין.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

×
×
  • תוכן חדש...