Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

C4 פיקאסו - האם רעידת הגה במהירות גבוהה קשורה להחלפת רפידות בלמים?


mobzy
שימו לב! השרשור הזה בן 5400 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים,

היום החלפתי באוטו (C4 פיקאסו) רפידות בלמים בגלגלים קדמיים כולל שיוף דיסקים (הטיפול במוסך היבואן עם רפידות מקוריות). ובדרך חזרה הרגשתי בבירור בתופעה חדשה: במהירות גבוהה (110-120) ההגה רועד. לפני ההחלפה לא היו הרעידות האלה.

 

האם יש קשר בין הדברים? האם יש בסיס לדרוש מהמוסך לפתור את בעית הרעידות (כיוון פרונט ומה שנדרש) על חשבונו שכן הבעיה הופיעה כתוצאה מפעולת המוסך (אלוי לקויה)?

 

תודה על עזרתכם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדוק קודם שהגלגלים מחוזקים כמו שצריך, ולחץ האוויר בהם תקין.

 

יכול להיות גם שבתהליך הפירוק וההרכבה של הגלגלים נפלה משקולת איזון.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחליף בין הגלגלים האחוריים לקדמיים,תעשה הצלבה, ותראה אם עדיין יש את הרעידות או תופעות אחרות, ובאילו מהירויות.

 

במידה וכן יש רעידות ...זה לא איזון גלגלים,אלה יותר לכיוון הפרונט.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • הרכב עבר בדיקות קנייה לפני שבועיים ללא רג'קטים בנושא זה
  • בבוקר לפני הטיפול במוסך, הרכב עבר טסט

אני מאוד נוטה להאשים את המוסך בבעיה שנוצרה. השאלה איך להוכיח זאת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבצע איזון גלגלים לכל 4 הגלגלים.

שים לב, אם החישוקים שלך הם מגנזיום מקורים של סיטרואן יש בעיה לאזן אותם במכונת איזון רגילה כי אין לחשוק חור במרכז, צריך למצוא פנצריה שיש לה מתאם מגלגלים של סיטרואן למכונת איזון

 

אין לך דרך להוכיח שזה מהמוסך אלא אם תברר מה זה "שיוף דיסקים"? ואיך הם עשו את זה?

אם זה סתם החלקה עם נייר זכוכית זה אולי שולי אבל אם חרטו אותם על מנת לשטח את אזור השחיקה יתכן שהמחרטה והחריטה לא הייתה לא מדויקת והדיסקים כעת עקומים

הדיסקים הם לא כאלו יקרים, אם הם שחוקים הם יכלו להחליף אותם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן החישוקים הם מגנזיום.

 

לגבי "שיוף דיסקים". אני לא מומחה גדול, אבל ראיתי שכשהאוטו היה על הליפט, העובד עבד על הדיסק עם איזה כלי שמחובר לצינור (כמו מכונה של רופאי שיניים, רק גדולה יותר:lol:).

 

חשבתי על עוד רעיון. כשהעובד פירק את הגלגל, הוא למעשה הקפיץ אותו מהאוטו שהיה על הליפט בגובה הכתפיים שלו - לרצפה. האם זה יכול היה לעקם את חישוק המגנזיום?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מוכר לי ה"שיוף" הזה אלא אם הוא סתם ניקה בלחץ אויר.

דיסק חרוש מחליפים בחדש ולא משייפים.

 

לגבי הקפצת הצמיג: אם הגלגל נפל על הצמיג לא סביר שזה יצר בעיה אלא אם אולי עפה משקולת איזון מהגלגל.

 

 

בקיצור, קשה לדעת, קודם כל חפש פנצריה שמחזיקה מתאם לגלגלי מגנזיום של סיטרואן ותבצע איזון.

המתאם הוא יקר ולא כל פנצריה מחזיקה אותו.

כדי שלא תסע סתם תברר טלפונית או תשאל כאן בפורום מי מכיר פנצ'ריה כזו.

אני יכול לעזור לך בירושלים, בשאר הארץ תשאל כאן בפורום או שתשאל בחברה שיפנו אותך לפנצ'ריה

סביר להניח שלאחר איזון הבעיה תפתר. אם לא אז נננסה לעזור לך הלאה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרעידות הם מחוסר איזון גלגלים . לפי מה שהבנתי ממה שכתבתה כנראה השחיזו לך את הדיסק במשחזת (דיסק חיתוך ) על לחץ אויר במידה וכן חמור ביותר , המכונאי ח א פ ר דיסקים חורטים ולא משחיזים, או מחליפים בחדש .

יהיה טוב, רק לא ידוע למי ומתי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אך אחד לא משחיז דיסקים וכוונת הבחור הוא לחריטה כמובן.

 

לפעמים מספיק שמרכיבים את הגלגל לא באותו מיקום מדוייק שממנו ירד כדי שיהיו רעידות ולכן לא בטוח שהמוסך אשם במשהו.

גש לפנצ'רמעאכר לביצוע איזון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אך אחד לא משחיז דיסקים וכוונת הבחור הוא לחריטה כמובן.

 

לפעמים מספיק שמרכיבים את הגלגל לא באותו מיקום מדוייק שממנו ירד כדי שיהיו רעידות ולכן לא בטוח שהמוסך אשם במשהו.

גש לפנצ'רמעאכר לביצוע איזון.

 

תתפלא ראתי כזה דבר ברכב של חמי . השחיזו את הדיסק של הבלם בדיסק ידני כאשר הרכב באויר הניעו הרכב הוכנס להילוך ראשון כאשר הדיסק מיסתובב והשחיזו בדיסק (משחזת), אתה לא יודע איזה ויכוח היה . בסוף הויכוח החליפו דיסקים לחדשים.

יהיה טוב, רק לא ידוע למי ומתי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחלומות השחורים שלי לא חושב שראיתי מישהו אפילו חושב על זה. זה לא נותן פירון לכלום וכל בעל מקצוע או מתיימר להיות מסוגל להבין זאת. אז...אולי חלמת על זה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבצע איזון גלגלים לכל 4 הגלגלים.

אם החישוקים שלך הם מגנזיום מקורים של סיטרואן יש בעיה לאזן אותם במכונת איזון רגילה כי אין לחשוק חור במרכז

 

אז כך, הנה כמה עדכונים.

 

החדשות הטובות הן שמצאתי פנצ'ריה בדרום שיש להם מתאם לחישוקי מגנזיום של סיטרואן (צמיגי ברנס, צומת גן יבנה בכביש 4 בתחנת דלק). החדשות עוד יותר טובות הן שהסתבר שהחישוקים בכלל לא זקוקים לשום מתאם מאחר ויש להם חור באמצע.

 

החדשות הרעות הן, שלאחר שביצעתי איזון גלגלים קדמיים, הבעיה לא נעלמה: ההגה רועד במהירויות 120-130.

 

איך ממשיכים? איזון גלגלים אחוריים, ואם לא עוזר - כיוון פרונט?

אגב כמה צריך לעלות כיוון פרונט?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5400 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...