Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אדלי לא מניע כנראה בעייה של דלק


אסף199
שימו לב! השרשור הזה בן 5395 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

לא מזמן קניתי אדלי שנת 2006. נסעתי איתו חודש והכל היה טוב ויפה אבל פתאום לפני שבוע במהלך הנסיעה הטרקטורון פשוט נכבה בפתאומיות.

ישר אחרי שהוא נכבה ניסיתי להניע והוא כל פעם הניע ונכבה. אחרי כמה הנעות הוא הפסיק להניע בכלל.

אתמול (שבוע אחרי) הנעתי אותו, הוא הניע ונכבה כמה פעמים ופעם או פעמיים אחרי לחיצה על הגז היה מן בקפייר ואז המנוע נכבה. ואחרי כמה הנעות הוא הפסיק להניע בכלל.

החשד העיקרי שלי הוא סתימת דלק או בעיה במשאבת דלק.

הפילטר לא סתום וגם ניסיתי להניע אותו בלי פילטר. הכוסית שמתחברים אליה צינור של אוויר ודלק ריקה מדלק ולפי מה שאני יודע היא אמורה להיות מלאה.

אני כמעט בטוח שהבעיה היא דלק, מישהו יכול לכוון אותי קצת מה אפשר לבדוק ואיך אפשר לסדר את הבעיה בלי ללכת למוסך? (אם אפשרי בכלל)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מכיר את הטרקטורון -כמה בדיקות שניתן לבצע במנועי בנזין כדי לאתר את מקור התקלה:

כתבת שהפילטר לא סתום-האם הכוונה לפילטר אויר או דלק?

וודא פילטר אוויר+דלק נקיים.

נתק צינור דלק מהקרבורטור והכנס אותה לבקבוק ריק-תן סטרטר ובדוק האם יש זרימה של דלק.

נסה למלא את הכוסית בדלק ולהניע-האם המנוע עובד למשך כמה שניות ונכבה?

פרק פלאג בדוק את מצבו+ניצוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה... באופן דיי מוזר אין דלק בכוסית בכלל. גם מילאתי אותה וגם נתתי דלק ישירות לקרבורטור ועדיין הוא לא הניע.

בדקתי ניצוץ ואין אפילו ניצוץ חלש!

אין לי מושג מאיפה להתחיל אפילו. יש סיכוי שבגלל שאין ניצוץ גם אין דלק?!

בינתיים נראה שאין ניצוץ אז אם מישהו יכול עזור לי להתקשם מפה אני אשמח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב הסיכויים שאין קשר בין השתיים

איך הדלק אמור להגיע לכוסית? יש משאבת דלק חשמלית \ מכנית?

תעכוב אחרי הצינור שנכנס אל הכוסית

אני מקווה שאתה בודק את הניצוץ אתה נוגע עם הפלג בגוף של המנוע

 

לדעתי תפתור את בעית הדלק קודם ואז תמשיך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב-יורה באוויר:

קרה לי שגררתי טרקטורון של חבר שלא הניע במשך חצי יום במדבר, רק כדי לגלות בחניון לילה אחרי שפרקתי חצי טרקטורון שיש לו פיוז ראשי מאחורי הכנף הקדמית...

אין ניצוץ לא תהיה התנעה-תתחיל לעקוב אחרי החיווט מהסוויץ ועד הפלאג או שתפתח Manual אם יש כזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב הסיכויים שאין קשר בין השתיים

איך הדלק אמור להגיע לכוסית? יש משאבת דלק חשמלית \ מכנית?

תעכוב אחרי הצינור שנכנס אל הכוסית

אני מקווה שאתה בודק את הניצוץ אתה נוגע עם הפלג בגוף של המנוע

 

לדעתי תפתור את בעית הדלק קודם ואז תמשיך

אז זהו שאני לא עד כדי כך מבין בזה כדי לקבוע שיש באמת בעיה גם של דלק וגם של ניצוץ, ועוד באותו זמן?! לא נשמע לי הגיוני.

וכן אבא שלי שדיי מבין במכונאות ובטח שבמנועים הפחות מסובכים עם קרבורטור בדק את הניצוץ והוא נגע עם החוט שיושב על הפלאג, תקע בו ברזל דק ונגע עם זה בגוף של המנוע. לא יצא אפילו ניצוצון.

 

שוב-יורה באוויר:

קרה לי שגררתי טרקטורון של חבר שלא הניע במשך חצי יום במדבר, רק כדי לגלות בחניון לילה אחרי שפרקתי חצי טרקטורון שיש לו פיוז ראשי מאחורי הכנף הקדמית...

אין ניצוץ לא תהיה התנעה-תתחיל לעקוב אחרי החיווט מהסוויץ ועד הפלאג או שתפתח Manual אם יש כזה.

עקבתי אחרי החיווט והגעתי למסכנה שיש מגיע חשמל עד החוט שמתחבר לפלאג אבל בחוט עצמו אין ניצוץ.

יש פיוז ראשי בטרקטורון שנמצא דווקא מתחת לכנף האחורית והוא נראה תקין.

 

בכל מקרה לא נראה לי הגיוני שבאותה שניה גם לא יהיה ניצוץ וגם לא יגיע דלק. באחד מהדברים אני כנראה טועה.

בטוח שהכוסית שאליה מתחבר צינור מהצינור אוויר, עוד צינור מלמעלה שמגיע מהמנוע ועוד צינור מלמטה שמגיע מהמנוע אמור להיות דלק?

שמתי גם בכוסית וגם ישירות לקרבורטור דלק והוא לא הניע אפילו לא לשניה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז זהו שאני לא עד כדי כך מבין בזה כדי לקבוע שיש באמת בעיה גם של דלק וגם של ניצוץ, ועוד באותו זמן?! לא נשמע לי הגיוני.

וכן אבא שלי שדיי מבין במכונאות ובטח שבמנועים הפחות מסובכים עם קרבורטור בדק את הניצוץ והוא נגע עם החוט שיושב על הפלאג, תקע בו ברזל דק ונגע עם זה בגוף של המנוע. לא יצא אפילו ניצוצון.

את כבל ההצתה מקרבים לבלוק ולא נוגעים-הניצוץ אמור להיווצר בין קצה החוט לבלוק-פרק את הפלאג וגע איתו בבלוק-בדוק ניצוץ בפלאג עצמו

 

עקבתי אחרי החיווט והגעתי למסכנה שיש מגיע חשמל עד החוט שמתחבר לפלאג אבל בחוט עצמו אין ניצוץ.מעבר לבדיקה ויזואלית האם בדקת מתחים בעזרת רב מודד\נורת ביקורת?

יש פיוז ראשי בטרקטורון שנמצא דווקא מתחת לכנף האחורית והוא נראה תקין-בדקת רציפות?\החלפת אותו?.

 

בכל מקרה לא נראה לי הגיוני שבאותה שניה גם לא יהיה ניצוץ וגם לא יגיע דלק. באחד מהדברים אני כנראה טועה.-

בטוח שהכוסית שאליה מתחבר צינור מהצינור אוויר, עוד צינור מלמעלה שמגיע מהמנוע ועוד צינור מלמטה שמגיע מהמנוע אמור להיות דלק?

שמתי גם בכוסית וגם ישירות לקרבורטור דלק והוא לא הניע אפילו לא לשניה-מה שמחזק את הטענה לגבי הניצוץ החסר.

.....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בין קצה החוט והבלוק לא נוצר ניצוץ וזה בוודאות. להוציא את הפלאג יחד עם החוט ולבדוק? איך בדיוק עושים את זה?

את הפיוז לא החלפתי ולא בדקתי מתחים בשום מקום כי לצערי אני לא מבין בזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נתחיל מהרמה הבסיסית,

גש לאחת מחנויות קנה ובכה ובקש מנורת בדיקה לרכב (כמו בתמונה) חבר את התנין לנקודת אדמה (גוף הטרקטורון\ בורג חשוף)

בדיקה ראשונה גע עם הקצה השני בנקודת ה+ וודא שהמנורה נדלקת-פתח סוויץ ותתחיל לבדוק מתחים

אם תסתכל על הפיוז תראה שיש לו 2 ריבועי מתכת קטנים בחלקו העליון-אתה אמור לקבל מתח בשני הצדדים.

אם רק צד אחד דולק-הפיוז שרוף, אם 2 הצדדים לא דולקים אין הזנה לפיוז(וזה לא בהכרך תקלה)-בשלב ראשון תוציא אותו ובדוק שאין קורוזיה או בוץ על המגעים אם עדיין אין מתח חזור אחורה (בתנאי שאמור להגיע מתח באותו זמן).

testlamp.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המון תודה על העזרה אני באמת מעריך את זה.

היום קניתי את המנורת בדיקה וברגע שיהיה לי זמן אני אתחיל לעשות את זה...

אני אעדכן ברגע שיהיה משהו חדש.

שוב תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז העדכונים הם כדלקמן:

יש חשמל בפיוז ונראה שהוא מעביר חשמל אבל נראה כאילו ב2 קונקטורים שמגיעים לכבל של הפלאג אין חשמל והחשמל נעצר הרבה לפני.

אני אעלה תמונות על מנת להקל עלינו:

 

זה משהו שאני לא כלכך יודע מה הוא, זה מין דבר עגול מברזל שאליו מתחבר פלוס ומינוס מהמצבר. וזה נראה ככה:

http://www.uploadfileyou.com/files/xyocw02lhvkaurddtah5.jpg

http://www.uploadfileyou.com/files/s4uwbrwm7ghmeu0y42un.jpg

לשם מגיע חשמל

 

פה כבר אין חשמל ואני רוצה לדעת אם אמור להיות שם חשמל (להדליק את הנורה בטסטר)

http://www.uploadfileyou.com/files/k77lztzx6tc6s8a8d9x7.jpg

http://www.uploadfileyou.com/files/2uukaga37kx4ziz672vf.jpg

אם פה אמור להיות חשמל אז כנראה שהבעיה היא בדבר העגול (אין לי שם אחר בשביל זה:))

 

ועל הדרך הייתי רוצה לדעת אם בכוסית הזאת אמור להיות דלק או שהיא צריכה להיות ריקה:

http://www.uploadfileyou.com/files/jv259k37n3l3blrdhvd7.jpg

http://www.uploadfileyou.com/files/ib06maxyb0vawiq8c5s7.jpg

 

מקווה שזה יקדם אותי לאנשהו.

תודה לעוזרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסתבכתם אה?

תחשבו כמה אני הסתבכתי...

קשה ללמד שחייה בהתכתבות...

לצערי אני לא מכיר מספיק את הטרקטורון ולא יכול לכוון אותך מעבר לבדיקות כלליות ביחוד כשהתמונות שלך מזכירות לי חידון של חמיצר...

לגבי ה"מין דבר עגול מברזל" לא מזהה מהתמונה אם זה קוייל,סטרטר,אלטרנטור או השד יודע מה-לפחות יש לו חשמל אז נעזוב אותו :-)

לגבי ה"פה כבר אין חשמל": יופי של פלאג-לאן הוא מחובר?

ולגבי ה"כוסית": אני לא יודע מה זה אבל אני משער שזה זה לא הכוסית של הקרבורטור...

 

לצערי אין ברירה-או מוסך או לחפש מישהו שמבין ויוכל להגיע אליך ולעזור לך בעבודה על הכלי.

בהצלחה-נשמח לשמוע מה היתה התקלה וכיצד היא נפתרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא נראה לי שללמד שחיה יותר פשוט :)

הגיוני שהדבר הוא כוייל למרות שהוא לא דומה לכויילים שראיתי במכוניות וזה שמגיע אליו חשמל ואל הפלאג שזאת החוליה הבאה כבר לא מגיע דווקא מלמד אותנו שהגיוני ש"הדבר העגול הזה" הוא החלק הפגום.

הקונקטור שבו כבר אין חשמל הוא לדעתי הקונקטור הראשי שמעביר חשמל לשאר הטרקטורון כי אם אני עוקב אחרי החוטים הוא נותן חשמל לכל הטרקטורון עם כבל פלוס וכבל מינוס הולך ישירות מהמצבר לסטרטר אם אני לא טועה.

תקן אותי אם אני טועה אבל אם אין חשמל גם לקרבורטור אז לא יהיה דלק?!

 

בכל מקרה אני באמת חושב שאין מנוס ממוסך אז אני בהזדמנות אקח אותו לאחד ואעדכן.

 

תודה בכל מקרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקן אותי אם אני טועה אבל אם אין חשמל גם לקרבורטור אז לא יהיה דלק?!

.

 

קרבורטור לא עובד על חשמל...(אולי הכוונה היתה למשאבת דלק אבל אני משער שגם היא מכאנית)

זה מזכיר לי סיפור:

לפני הרבה שנים (עוד לפני תקופת הסלולארים) הייתה לאבא שלי פורד סיירה, לילה אחד אחי (שלא ממש מבין במכונאות) לקח את הרכב נסע ונעלם-כשהשעה היתה כבר 4 לפנות בוקר והוא לא חזר החלטתי לצאת לחפש אותו -אחרי כמה שעות של חיפושים מצאתי אותו ישן באוטו וכששאלתי אותו מה קרה הוא ענה: האוטו נכבה, פתחתי מכסה מנוע בדיוק כמו שאתה עושה, מצאתי את החוט שהתנתק, תקעתי אותו למקום והרכב לא נדלק-ניסיתי כמה פעמים ולא רציתי לגמור את המצבר אז החלטטי לחכות לבוקר ולהתקשר למישהו.

רק שהחוט שהוא מצא היה הכבל שיוצא מהכוייל והמקום שהוא חיבר אותו היה הנשם של הקרבורטור מה אני אגיד לך-מזל שלא נדלק...:-P

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5395 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...