Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ג'... ג'פ... ג'פ"ס מפוספס


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8595 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מבט קצר בראי הרטוב ואני מנסה להוריד את קרום השינה מהעיניים.

בשעה שבה ציפורים עוד ישנות שנת ישרים והירח עוד במלוא המרץ, אני יוצא לעוד נסיעה

באחד מהרכבים היותר ייחודיים בשטח הישראלי. ואני מתכוון לשטח מילולית.

 

הג'פ"ס - ג'יפ סיור למאותגרים סלנג צבאי שבינינו, נמצא איתנו כבר שנים רבות מאוד.

מדובר בנושא חיילים קטן שמיועד להוביל שלושה לוחמים כולל נהג בשטח הכי קשה בצורה

הטובה והאמינה ביותר.

סוס עבודה בקיצור. או שמא חמור?

 

אני מוכרח להודות שאני לא מעורה במיוחד בפרטים רבים לגבי הג'פ"ס, מתי הגיע לישראל

או אפילו איזה מנוע יושב בחרטומו המסוקס, אבל התרשמות קצרה ממנו אני יכול לתת בכל

זאת.

 

אז כמו שהתחלתי להגיד בפסקה השנייה, הג'פ"ס הוא חמור - אופס, כלומר סוס - עבודה

שכל תכליתו הוא נסיעה בשטח.

הג'פ"ס מצוייד במתלים נפרדים במבנה מודרני יחסית (או במילים אחרות - לא מתלי עלים

כמו ברכבים רבים מתקופתו אי שם לפני כמה עשרות שנים).

מדובר במתלי סלילים עם בולמי זעזועים שמאפשרים לגפ"ס לנוע על מכשול בלי להניע את

גוף הרכב. בולם אחד עולה, בולם אחד נגדי יורד והג'פ"ס נשאר אופקי לקרקע.

 

אליה וקוץ בה, אותו מבנה גורם לאשלייה של יכולת שטח גבוהה (אפילו יותר) מהקיים בפועל,

דבר שהביא לא פעם לכך שג'פ"ס מצא את עצמו הפוך באיזה ואדי עם נהג המום.

שיכוך המהמורות, אבנים וחריצי זרימת נחלים במקרה הזה, נעשית בג'פ"ס ברכות מפתיעה

למדי ובנוחות גבוהה מאוד, כל עוד לא חושבים יותר מדי על כך שיושבים על מושב שהוא בעצם

שני דיקטים מחוברים בצורה רופפת למדי.

 

אז סיפרתי לכם בערך על הג'פ"ס בכלליות, אבל איך זה לנהוג באחד?

וובכן, תשמחו לשמוע - בדיוק בשביל זה קיימת הפסקה הבאה. הנה היא מגיעה. עוד רגע, עוד רגע, ע--כשיו!

 

שעת לילה? ציפורים ישנות? ירח במשמרת? הג'פ"ס מונע ומוכן לצאת לדרך.

עם לא מעט קילומטרים על השעון, הג'פ"ס מתעורר לחיים בזריזות מפתיעה.

מנוע הבנזין הקומפקטי יחסית, מצוייד בקרבורטור והינו מיושן בצורה מזעזעת למדי.

רעש המנוע בכל סל"ד מעל ל-2000 סל"ד (הערכה, לג'פ"ס אין מד סל"ד) - דומיננטי מאוד

ולא במובן החיובי של המילה.

מילת המפתח של המנוע הזה היא מומנט, מומנט ושוב מומנט. את הג'פ"ס אפשר להזיז מהמקום

בכל אחד מארבעת ההילוכים הקידמיים ללא מאמץ מיוחד. זהו השג נאה לרכב ששוקל

ללא ציוד אלף ומאה קילוגרמים.

 

המנוע סגפני למדי, כיאה לייצור מתקופתו ולגילו והוא איננו שש אלי עלייה בסל"ד כלל ועיקר.

ההילוכים קצרים יחסית ומכפרים על תכונה זו שמצביעה על ייעודו של המנוע - לספק כוח זמין

בכל הילוך לטובת יכולת השטח. ומה עם יכולת השטח באמת?

 

טוב ששאלתם. הפרופורציות של הג'פ"ס בתוספת למומנט הבריא ולמרווח הגחון הנדיב -

כמעט שלושים סנטימטרים וכושר צליחה של חמישים ותשעה סנטימטרים ללא ערכת צליחה -

מאפשרים לו לבייש כלי שטח מודרניים בהרבה.

מישהו אמר "האמר"? בעוד שמשקלו של ההאמר ורוחבו יהיו בעוכריו בשטח חולי או בשבילים הרריים צפופים ומסולעים,

הרי שהג'פ"ס מסוגל לדלג על מכשולים בקלות ולצלוח דיונות בצורה מרשימה מאוד.

 

יש עוד פרטים לספר, כמו 4.25 (א-ר-ב-ע ו-ר-ב-ע!) סיבובים מנעילה לנעילה, תיבת הילוכים

ידנית בעלת ארבע מהירויות שגילה המופלג הביא אותה למצב שבו על מנת להעביר משני לשלישי,

יש לעבור קודם דרך הילוך רביעי...

אפשר לספר על קלאץ' גבוה או על כך שלג'פ"ס אין... גג ושכל נסיעה מעל לשישים קמ"ש מלווה

בסכנה ממשית לקפוא מקור או להתהפך מרוחות צד.

 

אבל אני אסכם את הסיפור שלי בהנעה של ההנאה. או ההנאה של ההנעה, ליתר דיוק.

רוב הזמן, יכולת השטח של הג'פ"ס מספיקה גם ללא שילוב מערכת ההנעה לכל ארבעת הגלגלים

ואפשר להסתפק בהחלט עם הנעה אחורית בלבד. הו כמה שאפשר להסתפק :D

עם מומנט בריא בסל"ד נמוך, שעשועי זנב בחול הם דבר קל ומשעשע להפליא.

לכל מי שבריא בנפשו אני ממליץ בחום לא לנסות כמוני לזרוק את הג'פ"ס לתוך פנייה בשטח חולי

ולהחליק לכל אורכה לרוחב... אני גם לא אמליץ על סיבוב 180 מעלות כמעט במקום ונסיעה

לכיוון ההפוך בשבריר שנייה - כל השעשועים הללו הם מתכון לא רק לעונשים (הרי בצבא עסקינן)

אלא בעיקר מתכון להתהפכות או להקאה. של הנוסע שלצידך.

 

אני נהנתי מלנהוג על הג'פ"ס. מה לגבי מדריך הנהיגה שהעביר לי את ההשתלמות עליו?

בכנות אינני יודע. אבל מה שבטוח הוא שהחל מהיום הוא יכול לספר לנכדים,

שיום אחד בבאליש, הוא זכה לנופף לשלום ליושבי נגמ"ש צה"לי - מהצד וב360 מעלות...

 

_____________________________________________________

 

military_Jp23t.jpg

היי הג'יפ, כל הכבוד לצה"ל. ג'פ"ס, כמו בתמונה ולא בדיוק, אבל בערך

 

 

 

 

_____________________________________________________

**כל הנכתב הוא בגדר התרשמות אישית, לא מקצועית והוא בדיוני לחלוטין**

_____________________________________________________

כל מי שיודע פרטים לגבי הג'פ"ס - נפח מנוע, תצורה, שנת הצגה, נתוני מנוע וביצועים -

מוזמן לרשום אותם כאן - שם הדגם, למיטב ידיעתי: Jeep M151A2.

פורסם

קראתי איפשהו שהצבא הולך עכשיו להחליף את כל הג'פ"סים וה-נ.נ.ים ב"האמר" החל מ- 2003. מה שנראה לי מוזר, ההאמר הכי קטן גדול כמו 2 ג'יפים.

 

אולי במילואים הבאים תוכל לעשות מבחן להאמר!

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

פורסם
קראתי איפשהו שהצבא הולך עכשיו להחליף את כל הג'פ"סים וה-נ.נ.ים ב"האמר" החל מ- 2003. מה שנראה לי מוזר, ההאמר הכי קטן גדול כמו 2 ג'יפים.

 

אולי במילואים הבאים תוכל לעשות מבחן להאמר!

 

הנ.נ והאביר מוחלפים על ידי פורד F350 - טנדר דבל-קבינה מגודל (ומגושם, לטעמי) במסורת הטנדרים האמריקאים. רבים כאלו מסתובבים באזור באליש.

 

ההאמר מחליף את הג'פ"ס כבר עכשיו, ביחד עם האביר ולמעשה הג'פ"ס משמש בעיקר את יחידות המילואים.

 

לגבי מבחן להאמר, אחרי כשנתיים של נהיגה מאומצת בהאמרים למיניהם במגוון סוגי השטח שישראל מציעה (בוץ ברמת הגולן, שלג בחרמון, חולות הנגב והשטח הקשה מכולם - כבישי מע"צ) - פירסמתי בעבר נסיעת מבחן להאמר ראה בהודעה הזאת

פורסם
מבט קצר בראי הרטוב ...

אבל מה שבטוח הוא שהחל מהיום הוא יכול לספר לנכדים,

שיום אחד בבאליש, הוא זכה לנופף לשלום ליושבי נגמ"ש צה"לי - מהצד וב360 מעלות...

 

 

 

למעט הערה! על הבטיחות, אוסיף שייחוד בשיטת ההנעה היא לא על ידי צלב/ ציריה אלא על ידי הנע ישיר, ממש כמו באחיו הצעיר והענק ההאמר...

 

ואגב, הרכב הגיע לכאן עם הרכבת האווירית של מלחמת יומהכיפורים.......אלו כלים שברובם לחמו במלחמת קוריאה - שקדמה למלחמת ויאטנם.

 

הרכב הזה אינו בטיחותי בצורה קיצונית, ולכן גם לא מוכרים אותו בתום השרות אלא מעלימים/ גורטים/ מחזירים ליצרן או השד יודע מה.

 

יש שניים שנמכרו לאזרחים, לא יודע איך???? :?:

 

תחפש על שיטת הנעה זו כאן:

http://www.howstuffworks.com/

 

אצלי במילואים היה טנדר מזדה בי 2500 - דווקא היה חימום....:-)

 

אני שמח שאני לא היחידי שנהנה ממילואים.....

פורסם

העליונות של האוטו הזה היא מערכת המתלים העצמאיים

הייתרון שלו הוא זרועות מאוד מאוד ארוכות כמעט ברוחב של האוטו מה שמאפשרות מהלך מתלה מדהים לאוטו כ"כ קטן ולכאורה נמוך, מהלך מתלה הזה מאפשר עבירות מדהימה.

לא פעם מצאתי את עצמי באמצע שמירה זוחל מתחת לג'פס ומסתכל על מערכת המתלים (לא שמעתם את זה ממני)

לדעתי שום רכב לא יכול להחליף את השימושיות של הג'פס, ההאמר גדול מדי ויכול להתקע במעברים קטנים ונחלים מה שהג'פס יעשה בלי שום בעיה.

ולאף אחד מהטנדרים המודרניים אין עבירות כמו שלו.

לכן אין מחליף אחד לג'פס יש תפיסה אחרת של רכבים בצבא.

I don't drive fast, I fly low

פורסם

היינו יכולים להמשיל את הגפ"ס לישראל של עד 67 וההאמר לישראל המלאה.

 

מעניין איך המטאפורה תתנהג עם השנים שיבואו...... :evil:

פורסם

קודם כל לדעתי הגפ"ס הוא אחד הג'יפים היפים ביותר אי פעם.

ספרטני וחמוד.

ולדעתי הוא במקור מיוצר ע"י פורד.אם אני לא טועה.

:puzzled:
פורסם

אני ינסה לנדב קצת יותר מידע על הג'יפ החמוד הזה !

 

שאלתי פעם מכונאי של ג'יפים בצבא על סוג המנוע של הג'פס נאמר לי שזה מנוע בנזין ,

 

1100סמ"ק :!::!:

 

היה לי קצת קשה להאמין גם בגלל שהוא נוסע ומרגיש הרבה יותר חזק וגם בגלל שזה מכונאי רכב צבאי... :roll:

 

בכל מקרה הלכתי ושאלתי עוד מכונאי והוא אמר לי שהוא לא בטוח במאה אחוז אבל זה יכול להיות 2 אופציות .

1. 1100סמ"ק :!::!:

2. 1500סמ"ק (כמו בנ"נ)

 

 

 

חוץ מזה אני חושב שזה רכב מדהים !

פשוט ריק ומגניב לאללה !!!

 

 

דוד

HU - RFX 9210

AMP - SONY XM-222

SPL 500W MONOBLOCK

REAR - KENWOOD KFC M6930

COMPONENT - MOREL DOTECH 6 MK2

SUB - BAZOOKA 10 " ELW1014

 

הותקן בsound FX .

פורסם

עד כמה שאני יודע זה מנוע 3.1 ובערך 120 סוסים (כשהוא היה חדש)

 

עוד פיסת מידע לא שימושית :

לנגמ"ש יש מנוע 6 ליטר (אם אני לא טועה) ו-200 סוסים, בערך רבע מזה גם מומנט.

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

פורסם

לג'פס יש מנוע 2.5 ליטר אמריקאי 4 צילינדרים יחסית חלש אבל עם הרבה מומנט

בטוח לא 120 סוסים אלה בערך חצי.

I don't drive fast, I fly low

פורסם

אני חולה על הרכבים הישנים האלה (יש לי גם סטייה חמורה לווספה עם סירה-אבל לא אמרתי

לכם, אז לא לגלות).

יש אפשרות לרכוש אחד מהצבא?

פורסם
הגפ"ס הוא בן למשפחת קריזלר.

 

הוא בן דוד רחוק של JEEP. :shock:

 

אתה בטוח?

 

על הג'פ"ס מצויין מפורשות כי יוצר על ידי Jeep...

 

כמו כן, ג'יפ לא הייתה בבעלות קרייזלר באותה התקופה, ההשתלטות של האחרונה חלה רק ב1987.

 

ולמי ששאל על ייצור ג'יפ על ידי פורד - זה היה בין השנין 1941 ל1945 בעקבות דרישה של צבא ארה"ב ליצרן שני שיבנה ג'יפים צבאיים.

היצרן השני שבנה את הג'יפ היה וויליס.

 

דוגמא לGPW תוצרת פורד

 

דוגמא לMB Jeep תוצרת וויליס

פורסם

אם אתה מפקפק, בקר בג'יפטריפ ותשאל את המומחים ...........

 

הרכב לא למכירה ואין מצב לקנות כזה, כי הצבא לא מוכר את הישנים לארץ.

גם את ההאמר לא ימכרו מהצבא אלא יחזירו ליצרן - שהוא גם כן - קרייזלר.

 

ובקשר לג'יפ

יוצר בהתחלה על ידי AMC וגם על ידי ויליס.

אח"כ קרייזלר קנתה את הנ"ל..........

 

יש עוד אתר על ג'יפים שנקרא ג'יפולוג

 

 

http://www.jeeptrip.com

 

http://www.jeepolog.com/

 

תהנה

×
×
  • תוכן חדש...