Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ג'... ג'פ... ג'פ"ס מפוספס


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8595 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אם אתה מפקפק, בקר בג'יפטריפ ותשאל את המומחים ...........

הרכב לא למכירה ואין מצב לקנות כזה, כי הצבא לא מוכר את הישנים לארץ.

גם את ההאמר לא ימכרו מהצבא אלא יחזירו ליצרן - שהוא גם כן - קרייזלר.

ובקשר לג'יפ

יוצר בהתחלה על ידי AMC וגם על ידי ויליס.

אח"כ קרייזלר קנתה את הנ"ל..........

יש עוד אתר על ג'יפים שנקרא ג'יפולוג

http://www.jeeptrip.com

http://www.jeepolog.com/

תהנה

 

וובכן, בטח "תשמח" לשמוע ששנינו טעינו ;-)

לפי מקורות שלי, אני נהגתי (וזה ודאי ב101%) בג'יפ M151-A2.

סרן אחורי חי, בניגוד לשאר הדגמים (הM151 והM151A1) להם היה swing axles - בדומה לחיפושית - שנחשב למסוכן שכן עידד היגוי יתר בצורה מוגזמת.

הM151A2 תוכנן, כמו קודמיו על ידי פורד ונקרא גם: MUTT, שזה Military Utility Tactical Truck.

הMUTT, או ג'פ"ס בעברית תוכנן בשנות ה50' ומשלוחים ראשונים שלו לצבא האמריקאי הגיעו בייצור פורד החל משנות ה60'.

שנות ייצור הגרסאות השונות:

M151: 1960-1964

M151A1: 1964-1970

M151A2: 1970-1983.

 

כל המידע באדיבות האתר הזה והוא לדעתי מהימן בתיאום עם בירורים במקורות אחרים שביצעתי.

הג'יפים שבתמונות זהים בצורה מדוייקת לאלו עליהם נהגתי, למעט מצבם המעולה של אלו המצולמים.

פורסם

וובכן, בטח "תשמח" לשמוע ששנינו טעינו

לפי מקורות שלי, אני נהגתי (וזה ודאי ב101%) בג'יפ M151-A2.

סרן אחורי חי, בניגוד לשאר הדגמים (הM151 והM151A1) להם היה swing axles - בדומה לחיפושית - שנחשב למסוכן שכן עידד היגוי יתר בצורה מוגזמת.

הM151A2 תוכנן, כמו קודמיו על ידי פורד ונקרא גם: MUTT, שזה Military Utility Tactical Truck.

הMUTT, או ג'פ"ס בעברית תוכנת בשנות ה50' ומשלוחים ראשונים שלו לצבא האמריקאי הגיעו בייצור פורד החל משנות ה60'.

שנות ייצור הגרסאות השונות:

M151: 1960-

M151A1: 1964-

M151A2: 1970-1983.

 

אני מופתע.

אני לא חושב שבצה"ל מחזיקים גפ"ס עם סרן חי.

הגפ"ס אכן נהנה ממתלה עצמאי לכל גלגל והנע ישיר כמו בהאמר.

אם יש לו סרן חי, איך יש לו מתלה עצמאי לכל גלגל?

מה שאני מכיר, ובצבא נהגתי בהרבה רכבים והסתובבתי בהרבה יחידות (גם מיוחדות) ולא

ראיתי חיה כזו.

 

אולי נסעת על משהו יפני שלל מהחיזבאללה?

 

אני אזמין כמה חברים מהפורום השני לחוות דעה.......

פורסם

תארגן לי אחד, אבל עם צמה ומחשב כי זה להשתלה :wink:

הלוואי והיה שאפשר לעשות MULTICAST ולהשתיל דיסקט חדש במוח של 99% מהישראלים.

פורסם

שלום לכם

אז רציתי לעדכן אותכם הגיפ הקטן הזה שכולם מדברים אליו

חלק מהגיפים האלה יוצרו בישראל בצ"ק פוסט בחיפה במפעל קרייזלר פרייזר מפעל בבעלות אמריקאית.

התווית שהודבקה לו"jeep" אני לא זוכר מתי בדיוק נסגר המפעל(אני יבדוק עם סבא שלי שהיה מנהל המפעל בזמנו) ומי שרוצה עוד דגמים שהמפעל יצר

גיפ cj5 זה האחרון שיוצר cj6 יוצר כבר בנצרת שהוא השריד האחרון מהמפעל.

 

המפעל נסגר בגלל שהאמריקיאים הביאו כסף לקניה של דברי צבא והמדינה העדיפה לקנות מהאמריקאים והמפעל נסגר.

 

הפסד למדינה , ואז קנו את הגיפים הקטנים מהאמריקנים.

 

עמית

נולדתי עם הגה!

×
×
  • תוכן חדש...