Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נסיעת מבחן על הקרוז 1.8 - רשמים אישיים


DriveEasy
שימו לב! השרשור הזה בן 5460 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהבתי את הביקורת על רכב, היא לטעמי לא נופלת מרמה של מאגזיני רכב ישראליים.

אם היית מוסיף כמה תמונות, הייתי חושב שזאת ביקורת אוטנטית מאחד המגאזינים.

ביקורת שלך נותנת לקורא תחושה של מישהו שמשתתף במבחן יחד איתך.

 

כל הכבוד!

 

נ.ב. דבר היחיד שקילקל את התרשמות כללית שלי זה כל מיני תוספים עם FONT וכד' שבגללם קשה לקרוא.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תיקנתי את בעיית הפונטים, עכשיו זה יותר קריא.

 

תודה על ההודעה, נחמד לקרוא. שים לב שהיום כבר לא צריך להתייחס למנוע באמצעות הנפח שלו - יש היום מנועי 1.4 שהם חזקים משמעותית מה-1.8 של הקרוז. בנוגע לתיבה - זה בדיוק הפוך מבתיבות ה-4 הילוכים שאתה מכיר - כדי להאיץ התיבה דווקא לא צריכה להגיע לסל"ד גבוה כי ההילוכים קרובים ועוברים מהר יותר - ניתן לנצל את המנוע טוב יותר.

אני גם לא מבין איך ניתוק בקרת המשיכה עוזר לך "להרגיש טוב יותר את הכביש", וגם לא מכיר את הבעיה הנפוצה, לטעמך, במאזדה 3 בה יש אובדן של המרחב בכביש (מה זה אומר בכלל?)

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו בכמעט כל מכונית חדשה - לוחצים על כפתור ועל הצג מופיע כמה ק"מ יש לך עד התדלוק הבא, מה צריכת הדלק הממוצעת, מהירות הנסיעה הממוצעת וכיוצא בזה.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגידו, אתם רציניים? לא נופל מרמה של עיתון רכב מקצועי? עם כל הכבוד לפותח השרשור, זה ממש לא ברמה של כתבה בעיתון רכב (וכנראה גם לא אמור להיות).

emotion of motion

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ממש לא ברמה של כתבה בעיתון רכב

תלוי איזה עיתון. כי בהגה ואוטו אפשר בעיקר למצוא פירוט מילולי של אבזור וכמה משפטים בסגנון "הרכב מאיץ סביר", "יש תחושה שבלמים חזקים", "אחיזה טובה". בסופו של דבר זה התנקז בפירוט פרוספקט וכמה משפטי סביר לא סביר ותחושה.

זה לא שלא ניסיתי. קניתי מגאזינים האלה וראיתי שלא מעניין מה הם כותבים - את אותו דבר אני יכול בעצמי להרגיש בנסיעת מבחן ופירוט לקבל באתר יצרן. תמונות? יש באינטרנט! מבחני השוואות חלשים מאוד.

אני רגיל שבמגאזין רציני, כמו AUTOREVIEW למשל מודדים תאוצות (0 ל-100, 0 ל-150, ביניים כאשר רכב מלא וריק) עם ציוד משוכלל, מודדים מרחקי עצירה, בודקים אחיזה וכושר תמרון, מודדים טמפרטורות בסאלון כדי לבדוק טיב חימום באיזורים שונים, מודדים עוצמת רעש.

שם את הרוב מודדים ופה הכל מרגישים. לכן אין שום הבדל בין כתבה כזאת למה שיכול לכתוב אדם פרטי בעל כישרון חיבור טקסטים (מה שראינו כאן). זה כמובן אינפורמטיבי וטוב למי שמחפש לקנות רכב לסינון ראשוני מבלי לבצע עוד נסיעות מבחן, אבל זה לא רמה ראויה למגאזין רכב אמיתי. אולי ב-AUTOREVIEW פינקו אותי יותר מידי עם מבחני צמידים, שמנים, מכוניות וכד', אבל לרמה כזאת הורגלתי ואחרי זה מה שראיתי בארץ סיפורי ילדים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה גולש כבר לדיון אחר, אבל כמו שאמרתי פה פעם, אני אוהב את זה שב"אוטו" אני קורא על התחושות שהרכב מעורר אצל הכתב. נתונים יבשים לא מעניינים אותי בכלל, אפשר למצוא אותם בפרוספקטים ובאינטרנט.

חדשות מגיעות לרשת לפני שמגיעות לעיתון.

בגדול מה שאני מנסה להגיד פה, זה שהצד הבידורי מעניין אותי יותר במגאזין מאשר עובדות יבשות.

emotion of motion

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי איזה עיתון. כי בהגה ואוטו אפשר בעיקר למצוא פירוט מילולי של אבזור וכמה משפטים בסגנון "הרכב מאיץ סביר", "יש תחושה שבלמים חזקים", "אחיזה טובה". בסופו של דבר זה התנקז בפירוט פרוספקט וכמה משפטי סביר לא סביר ותחושה.

זה לא שלא ניסיתי. קניתי מגאזינים האלה וראיתי שלא מעניין מה הם כותבים - את אותו דבר אני יכול בעצמי להרגיש בנסיעת מבחן ופירוט לקבל באתר יצרן. תמונות? יש באינטרנט! מבחני השוואות חלשים מאוד.

אני רגיל שבמגאזין רציני, כמו AUTOREVIEW למשל מודדים תאוצות (0 ל-100, 0 ל-150, ביניים כאשר רכב מלא וריק) עם ציוד משוכלל, מודדים מרחקי עצירה, בודקים אחיזה וכושר תמרון, מודדים טמפרטורות בסאלון כדי לבדוק טיב חימום באיזורים שונים, מודדים עוצמת רעש.

שם את הרוב מודדים ופה הכל מרגישים. לכן אין שום הבדל בין כתבה כזאת למה שיכול לכתוב אדם פרטי בעל כישרון חיבור טקסטים (מה שראינו כאן). זה כמובן אינפורמטיבי וטוב למי שמחפש לקנות רכב לסינון ראשוני מבלי לבצע עוד נסיעות מבחן, אבל זה לא רמה ראויה למגאזין רכב אמיתי. אולי ב-AUTOREVIEW פינקו אותי יותר מידי עם מבחני צמידים, שמנים, מכוניות וכד', אבל לרמה כזאת הורגלתי ואחרי זה מה שראיתי בארץ סיפורי ילדים.

 

 

אני מצטער, אבל זה כבר ממש מעליב. ניסיתי לרמוז בעדינות על לא מעט דברים תמוהים שנכתבו, אבל מכיוון שהוא בעצמו לא התיימר לספק חוו"ד מקצועית אין לי בעיה גם להגיד זאת באופן ישיר - אני ממש, ממש מקווה שאף מגזין לא מוציא כתבה ברמה כזאת (ושוב - הטקסט נחמד ומעניין, אבל הוא לא מתיימר להיות משהו שהוא לא). כתב מקצועי משקיע פי כמה בטקסטים שלו, בונה את הכתבה באופן ספציפי ולא זורק אסופת התרשמויות, מתייחס לכל הנקודות החשובות... בטקסט הזה יש חוסרים רבים, בסופו של דבר.

 

חוצמזה, כנראה שלא קראת "אוטו" מזמן - בכל מבחן השוואתי יש מדידת תאוצות ובלימות. חלק מהמדידות דורשות ציוד מאוד יקר שאין למגזינים בארץ, והם גם לא יקנו כי מידת הרלוונטיות שלו נמוכה.

כתבי רכב גם נוהגים על מאות ואלפי מכוניות - יש להם רפרנס הרבה יותר רחב משל אדם פרטי בעל כשרון כתיבה. לכן בפירוש יש הבדל משמעותי בין כתבה במגזין לבין טקסט כזה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם,

 

ראשית התנצלות קטנה, אינני שייך לקהילת מכורי ההגה ומכאן הדיווח הבא לא יכלול מושגים כגון יכולת משיכה,

ושאר מושגים עתירי טכניות. בנוסף לכך אינני עובד של או מקושר לאנשי ולכן לא אוכל לפרט "כמקורב לנושא".

 

לאחרונה אני מסיים את הליסינג של רכבי - רנו מגאן 2006 (קבוצה 2).

לאחר מספר שנים, אני יותר מיכול להגיד כי הרנו הינו רכב מדהים מבחינת נוחות, בטיחות וכו'.

אני גם יכול להרגיע מספר אנשים, לא סבלתי מדי מבעיות (למרות היות הרכב מטופל בליסינג).

 

מאידך, חיפשתי רכב משפחתי קבוצה 3 היודע לתת מרחב ומצד שני מעניק קצת יותר "פינוקים" ממאפרה וחלון חשמלי קידמי. לאחר הרבה לבטים החלטתי לבחון את הקרוז החדשה, בגרסתה המשודרגת לקבוצה 3 (מנוע 1800 ושאר פינוקים).

 

לפני מספר ימים יצא לי לנהוג עליה במשך כ - 40 דקות לבדי כחלק מנסיעת מבחן לקראת החלטה סופית, להלן הרשמים:

 

נוחות ומרחב:

גם בהשוואה למגאן הרכב נוח מאוד, המושבים נוחים והמרחב מקדימה ומאחורה יותר מאשר מספק, מאידך אין לכיסאות שליטה על אחיזת הגב, אלא רק כיוון לצירים העיקריים : למעלה, קדימה אחורה, זווית הכיסא ומשחק עם המשענת.

במושב האחורי המרווח טוב וחלוקת המושב נוחה, יתרון נוסף הינו כי המושב האחורי שטוח לחלוטין, מה שמאפשר למשפחה למקם שלוש כיסאות ילדים (כמובן ישנם עיגוני איזופיקס לכולם).

תא המטען נראה רחב עם כי קטן בהשוואה למגאן. משענת היד ניתנת לכיוון (מחליקה קדימה ואחורה) ומספקת תמיכה טובה ליד.

 

איבזור:

חישני אורות, חישני גשם, חישני לחות (מפשיר אדים), חישני חניה (צפצוף פנימי המשתנה בהתאם למרחק הרכב מהמכשול האחורי), למרות שדווח לא ניתן לבחון בפועל אך יש גם חישני בקרת איכות אוויר במזגן.

המזגן הינו דיגיטאלי וכלל בקרת אקלים (יש פתחי איוורור מאחורה אך זה איננו מזגן מפוצל).

מראות הצד הינן חשמליות ומיקום הכפתורים נוח ומזיר עיצובים מוכרים מהפוקוס. המראות כוללות מפשיר אדים.

המראה האחורית כוללת מנגון אוטומטי נגד סינוור. בקרת השיוט נוחה ונשלטת מגלגל ההגה כולל הפעלה, ניתוק וחידוש (באותה מהירות). קיים גם מנגנון המונע הפעלה לא מכוונת של בקרת השיוט.

הרכב מציוד במחליף דיסקים מובנה ושישה רמקולים ואיכות הסאונד נשמעת סבירה בהחלט (לא בדקתי את עוצמת הבאסים).

ברכב יש התראה על חגורות לנוסע הקידמי ולנהג (כולל מנורה) וכמובן אפשרות לנתק את כרית האוויר לנוסע (באמצעות המפתח).

ההגה מתכוונן לגובה ולעומק. בדגם שבחנתי היה גם חימום למושבים הקידמיים אבל לא מצעתי איזכור לזה במפרט.

 

מאכזב היה לשמוע שבניגוד לדגם שבחנתי בגרסה שתגיע לארץ המסך לא יהיה צבעוני אלא כחול וקטן מהמוצג.

גרסת הבסיס תכלול מסך קטן אף יותר.

 

חווית הנהיגה:

ובכן כפי שהנחתי "מטוס" היא לא, בחנתי אותה בנסיעה בכביש עירוני ובנסיעה בכביש 6.

תיבת ההילוכים הינה אוטומטית (6 הילוכים ואופציית טיפטרוניק). יכול להיות שאני לא רגלי להילוכים קצרים אך עושה רושם שהיא די מתאמצת בעת "זינוקים" ורק לאחר שעוברים את מחסום ה – 90 קמ"ש הרכב מתרווח ומתנהג כמו מנוע 1800 אמיתי. ולמרות כל זאת לא נשארתי ברמזור מאחור אלא התברגתי במקום טוב באמצע +.

ההגה מעט מנותק אך התחושה טובה גם בפניות ואפשר לנתק את בקרת המשיכה ואז מרגישים יותר טוב "את הכביש".

מרחב הראיה הינו טוב, אין תחושה שאתה יושב מעל כמו ב-B4 אך אין את הבעיה שנפוצה במאזדה 3 בקשר לאובדן המרחב בכביש.

הבלמים מעט רכים, אך מגיבים בצורה טובה (אני לא בדקתי בלימת חירום את זה אני משאיר למומחים).

רעש המנוע גבוה מדי פעם באופן תמוה , שומעים את הטורים בהילוכים הקצרים אבל מבט על מד הטורים לא מלמד כי המנוע במצוקה.

באופן כללי למעט בתאוצה חזקה, הרעש העיקרי הינו בתא הינו שקט.

מיקום האורות לא נוח, היות ויש חיישן תאורה זה פחות רלבנטי לי, אבל מומלץ לשים לב לבעלי רמות הגימור הנמוכות יותר.

לסיכום:

אני התרשמתי לטובה, אולי בגלל שלא ציפיתי לקבל מטוס או רכב מירוץ אלא רכב משפחתי טוב. ברור לי שמומחי הרכב פה יקטרגו על עוצמת המנוע, מצד שני אין לי ממש תיבה של שישה הילוכים אוטומטית להשוות אליה.

אני כבר החלטתי והגלגלים שלי צפויים לנחות בארץ בסוף החודש (אי"ה). אני מקווה שעזרתי לחלקכם.

 

תודה!

נהניתי והחכמתי

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

sronis, לא הייתה לי שום כוונה להעליב אף אחד ובעיקרון חלקית אני מסכים איתך. ברור שכתבי רכב הרבה יותר מיקצועיים ובעלי ניסיון רב, הם משקעים המון זמן בטקסט וחוות דעת שלהם אפשר להחשיב כמיקצועית. באמת לא קראתי מגזין אוטו כמה שנים טובות ואם מאז שאני קראתי כתבות השתפרו, אני יכול רק להגיד כל הכבוד (גם כתבות ב-AUTOREVIEW בתחילת הדרך היו בערך ברמה הזאת, אבל ב-10~15 שנה אחרונות הם מאוד השתפרו ומשתפרים מידי יום).

אבל אין מה לעשות, איכות עבודה תלוייה גם בכלים שאיתם עובדים. בלי כלים האלה, אי אפשר לדבר הרבה מעבר לתחושות סובייקטיביות. כל מגזין מופנה לקהל יעד שלו. אם קהל יעד מרוצה - זה העיקר. לי אישית היה קצת קשה לקרוא את הכתבות, אני מחפש יותר מידע אובייקטיבי בטקסט, לכן מגזינים האלו לא כבשו את תשומת ליבי, אולי בגלל ש"קילקל" אותי AUTOREVIEW.

למשל שם הם עושים למכוניות מבחנים ארוכי טווח, שכוללים תנאים מגוונים ונותנים דו"ח של אחזקה, תקלות וכד', עלות חלפים - זה משהו שאפשר לעשות גם בלי כלים מאוד יקרים ויכול לעניין הרבה מאוד אנשים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צבי, לא חסרים מגזינים בחו"ל שפועלים לפי השיטה שאתה מעדיף, רבים מהם גדולים ומ-א-ד מכובדים. אבל כדאי שתדע שבמקביל אליהם יש אסכולה שלמה של מגזינים, גדולים ומכובדים לא פחות, שדוגלים בצד החוויתי וכמעט לא טורחים לבצע מדידות נתונים (למעט פה-ושם מדידת זמנים במסלול), ואפילו הטבלאות הטכניות שהם מביאים מצומצמות מאד לעתים קרובות ולפעמים לא קיימות כלל. דוגמה קלסית הם המגזינים הבריטיים המוערכים טופ גיר (שהוא הנמכר ביותר בבריטניה אם אני לא טועה), CAR ו-EVO.

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הזמן חייבים להכניס את מאגזין אוטו לכל נושא?.

לגבי הקרוז אחלה של סקירה אני מחר מתכוון לנסוע עליה ולראות איך היא .

לפותח השרשור אתה ציינתה שאתה אמור לקבל אותה בסוף החודש? כי איתי דיברו בכיוון של יולי לגבי ה-1.6 ברמת הגימור LS+.

" מי שמאמין לא מפחד..... :mm_cool:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

WALLA פרסמו סקירה עם תמונות.

אני חייב להודות שמבחינתי היא פשוט מכוערת מבפנים. אני ממש שונא את הצבעים, ואת פתחי האוורור א-לה יונדאי המוארכים האלה. יש לה גם יותר מידי כפתורים (א-לה פוקוס דור קודם). מאחר שהנהג את רוב הזמן מבלה בפנים, לא הייתי רוכש כזה רכב. אבל, שיהיה בהצלחה ובהנאה לכל מי שירכוש.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ללא ספק על פי הסקירה של וואלה, זה הרכב בשבילי - נינוח, שקט, בטיחותי מאוד !

2000 סל"ד ב100 קמ'ש שזה נהדר (במאזדה 3 הנוכחית שלי זה 3000 סל"ד)

גדולה מאוד ומרווחת, הם ציינו לטובה גם כן את המושבים.

ישנו רק חסרון אחד, המנוע - אפשר להגיד שהרכב יזוז בערך כמו פורד פוקוס, קצת יותר טוב אפילו. - למרות שבשבילי הוא לא חסרון כי אני בן אדם של שקט, ונסיעה נינוחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5460 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...