Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6425 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אבא שלי הוציא רישיון בארץ ב1970.

ב1986 הוא חידש אותו ועזב את הארץ 1995.

 

מאז הוא לא היה הרבה בארץ ורק נהג עם רישיון בינלאומי כי הישראלי לא היה בתוקף.

 

שלשום שדדו אותו ולקחו לו את הרישיון בין השאר.

 

הוא מגיע ביום שבת הקרוב לארץ בלי רישיון, ל10 ימים.

 

כיום הוא לא נחשב תושב ישראל, רק אזרח ישראל, כי הוא גר בחו"ל כבר 13 שנה.

 

מישהו יודע מה הפרוצדורה של חידוש רישיון במקרים האלו? זה מסובך?

פורסם

אם הוא שהה בחו"ל תקופה של לפחות חצי שנה,הוא יוכל להמיר את רשיונו לישראלי ,באמצעות מבחן שליטה בלבד, וזאת תוך שנה מיום כניסתו לארץ.

הוא יצטרך את רשיונו הבינלאומי בשביל זה,אחרת יצטרך לעשות תיאוריה שיעורים וטסט.

שינסה לקבל שם רישיון מקומי חדש תוך כמה ימים אחרת לא יוכל לנהוג בארץ.

פורסם

הוא גר באנגולה ואין לו רישיון או אזרחות אנגולנית.

 

הרישיונות שהוא הוציא בחייו הם ישראלי וצ'יליאני.

 

היה לו כבר רישיון ישראלי אז הוא לא יכול ממש להמיר אותו.

 

השאלה היא האם אפשר לחדש רישיון ישראלי למרות שהבן אדם לא גר בארץ והרישיון שלי לא בתוקף כבר כמה שנים?

פורסם

ההגיון אומר שאם היה לו רישיון ישראלי ולאחר מכן יש ביכולתו להוכיח כי הוציא רישיון זר שלכאורה ממשיך את הרצף, יתכן ואין טעם למבחן שליטה.

מצד שני המחוקק ודאי לא חשב על כל פרט ספציפי, מה שעלול להכלילו בהגדרה של חייב מבחן שליטה. לא נראה לי שאיזה פקיד יגדיל ראש ויקח על עצמו אחריות לוותר על זה, אבל לך תדע - אולי בכל זאת חשבו על מקרה שכזה ועיגנו אותו, לכן התשובה הטובה ביותר נמצאת ברשות הרישוי.

מה שבטוח - ללא הצגת רישיון זר או בינלאומי, הוא לא יוכל לעשות שום דבר.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

×
×
  • תוכן חדש...