Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה בנוגע לצבע של הרכב


שימו לב! השרשור הזה בן 5699 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אבל אין הרבה מה לעשות, את האמת הרכב חדש מידי כדי להתחיל חומרים, מה גם שבסוף תגיע למסקנה כמוני.

 

כל החומרים חרטא, אך ורק שטיפה רגועה עם שמפו לרכב וניגוב עם מיקרופייבר.

 

מוציא את הרכב פצצה כל פעם מחדש במינימום נזק

איש חכם אמר : "אני לא עשיר כדי לקנות משהו זול"...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

פוליש יצליח להסיר את הסימנים האלה.

 

במידה ואתה רוצה להשקיע ולקבל ברק מושלם - דיטיילינג.

עד כמה רחוק תלך עם זה ואם זה יהיה "פוליש ווקס" או טיפול מקיף יותר - תלוי בך.

 

יש המלצות על כמה בעלי מקצוע כאלה בפורום, בצע חיפוש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, עכשיו חזרתי אחרי ניסיון לקנות מאוטודיפו תכשירים רצויים ( מטלית מייקופובר ושמפו ) ללא הצלחה \:

 

האם מדובר בכזו מטלית מייקופייבר:

 

http://www.carplan.co.il/sg_product~TXC002~6~0.htm

 

?

משנה חברה כלשהי?

אני מאמין שכולן בסוף מיוצרות בסין.

 

ולצערי לא מצאתי איזה שמפו מיוחד \:

כן מצאתי עשרות מוצרים לפוליש ווקס - לא משהו שעניין אותי במיוחד, אבל לא שמפו לרכב ( גם לא היה שם אף אחד שעוזר, הזוי משהו ).

 

ועל הדרך בחניה הענקית שם, העפתי מבט למלא מכוניות - ובכולם ( אולי פרט ל 3 ) היה אותו סיפור.

רואים אותן שריטות בדיוק עם ההישתקפות של השמש על הרכב.

רכב שאני זוכר שלא ראיתי בו את זה - זה דייטסו סיריון, היה נקי לגמרי.

כל השאר היה אותו סיפור כמו אצלי, מאזדות, ניסאנים, יונדאים, פורדים, לא היה חסר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה מדבר רק על מה שרואים בתמונה זה אופייני מאד לרכב שעבר שטיפה במכונה וזה בולט בעיקר ברכב כהה. לא הייתי מתרגש יותר מידיי.

 

לכל החכמולוגים שכל הזמן זורקים "פוליש" "פוליש" בכל הזדמנות אני מציע שתעשו פוליש פעם אחת כדי שתבינו על מה אתם מדברים. פוליש מיועד לשריטות עמוקות מאד (גם פוליש עדין) והוא מוריד כמות אדירה של צבע. יש ניירות ליטוש יותר עדינים מפוליש גס. אז תפסיקו להמליץ על זה.

 

רוב הוואקסים מורידים צבע וזה בהחלט מספיק בשביל לטשטש שריטות עדינות ולהבריק. לרוב לאחר שמבצעים וואקס עם בד כותנה ארוג התוצאות דומות למה שרואים בתמונה. במקרה הנ"ל אפילו וואקס משחה הוא יותר מידיי.

 

למי שרוצה לשמור על צבע הרכב- מומלץ וואקס טפלון שלא מוריד צבע ויש כאלו. איך יודעים? על הסמרטוט שעובדים איתו לא אמור להיות כמעט בכלל צבע הרכב. אני מציע גם לך לעשות כן. בנוסף תתייעץ עם עוד מישהו שמבין קצת במכוניות ותראה מה הוא יגיד כי על התמונה קשה להסתמך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמות אדירה?

אתה מדבר על מיקרונים בודדים.

יש פולישים עדינים שתפקידם הוא לטפל בנזקים שכאלה.

 

אם תרצה להכנס יותר לעומק - הנזקים האלה נקראים Swirls.

איך אתה מתכנן לטפל בהם בלי פוליש? בכוח המחשבה?

 

ווקסים (בדר"כ הזולים שבהם) מכילים חומרים שמורידים שכבת צבע כזו או אחרת,

אך היא כל כך מינורית שזה לא ישפיע במקרה הזה.

 

ווקס שימושי כדי להגן על הצבע בפני נזקי הסביבה והאקלים,

אך מעבר לזה יש לך שלבים נוספים כדי להגיע לברק מושלם.

 

ומן הסתם שאם אותו בחור הסתכל בשמש ומה שראה הפריע לו בעיניים,

סימן שהוא מחפש שינוי ולא מעוניין לראות את הנזקים על הצבע.

 

כדי לקבל השתקפויות מושלמות מבצעים אפילו Wetsand במספר דרגות,

מה שנקרא בעברית "שלייף סבון" כדי לקבל תוצאות.

 

זו דוגמא טובה:

DSC01333.jpg

(קרדיט לבעל הרכב שצילם את רכבו).

 

תראה לי רכב שווקס לבד יגיע לאותה תוצאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל , כמו שכבר נאמר זה נורמאלי לחלוטין .

מדובר בשריטות קלות במיוחד שנגרמו ועוד יגרמו לשכבת הלכה , זה לא פשוט להמנע מהשריטות האלה , שכן הן נגרמות מכל מגע כמעט עם צבע המכונית .

 

כדי להעלים את השריטות , יש צורך לבצע פוליש (ובמקרה הזה ווקס לא יעזור , למרות שניתן למצוא בו חומרים המתפקדים כחומרי השחיקה בפוליש) .

הפעולה שמבצע הפוליש היא הסרה של כמות קטנה משכבת הלכה , עד לעומק של השריטות הללו , כך שלאחר הפוליש מתקבלת שכבת לכה בעלת פני שטח חלקים לחלוטין .

עכשיו , מדוע לא מומלץ לעשות פוליש?

כאמור , פעולת הפוליש מסירה כמות מסוימת של לכה .

לא מדובר בכמות גדולה (במקרה שלך זה נראה ככמה מקרונים , שבמכוניות מודרניות הם סה"כ אחוזים ספורים משכבת הלכה) , וגם לאחר הפוליש תישאר מספיק לכה למכונית להמשך "חייה" , ואולי לעוד מספר פולישים (עדינים ולא אגרסיביים) בעתידה .

הבעיה היא , שמייד לאחר הפוליש , שוב יתחילו להצטבר להן אותן השריטות (הרי תשטוף את המכונית ולא משנה איך זה ישרוט , חס וחלילה אתה או אחרים עלולים להשען על המכונית , היא תבוא במגע עם לכלוך מהדרך וכדומה) .

אז מה , שוב תרוץ לעשות פוליש?

יש גבול לכמה פולישים ניתן לעשות , וגם במקרה שלך שהוא הקל ביותר מדובר בפעמים ספורות .

ביננו , תשאיר את המצב כמו שהוא .

אני מאחל לך שתקבל פיצוי מדלק מוטורוס , אבל אל תתן לא להם ולא לאף אחד אחר לעשות פוליש .

עוד שנה , אולי שנתיים שלוש , מתי כשכמות השריטות תהיה כבר מוגזמת - אז תעשה פוליש .

במקרה וכן החלטת לעשות פוליש , אז תשאיר את זה לבעלי מקצוע ואל תעשה פוליש ידני בעצמך .

כמו שאמרו , הפיתרון עכשיו הוא רק לשמור טוב יותר על הצבע ולנסות להפחית עד ככל הניתן את השריטות שיגרמו לו בהמשך .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי שוב.

דבר ראשון, תודה על התגובה אביב.

אני ממש לא התכוונתי לרוץ ולעשות פוליש וכל מה שמסביב, לא רוצה לפגוע יותר מדי ברכב, ולא מוכן להתחיל להתעסק בדברים שאני לא מבין מהם.

אז אני גם קיבלתי רושם גדול מאוד שהתופעה היא בגלל מכונת שטיפה - אבל השאלה הגדולה - האם גם מפעם אחת בודדת זה אמור לקרות?

הרבה הזהירו אותי לגבי המכונה שבטווח הארוך יהיו שריטות כאלו ואחרות, אבל מדוע אחרי שטיפה אחת זה ככה?

העם הג'ילדה שהשתמשו בה במכונה בדלק מוטורס כ"כ גרועה שהיא באמת יכולה לגרום לתוצאה כזו אכזרית?

ניראה יותר כאילו לא השתמשו בג'ילדה אלא יותר משהו כמו מטאטא, שבמקרה הזה כן נשמע הגיוני מאוד שדבר כזה עלול לגרום לשריטות קלות בצבע.

 

אני לא מחפש השתקפות מלאה, אני שאלתי לגבי המקרה הזה והאם הוא מיוחד.

הבנתי שלא ממש ( לצערי ) והוא שכיח מאוד ( שוב, לצערי ).

רק מה, שמאוד מבאס שזה קורה ברכב חדש למרות שלא הכנסתי אותו למכונת שטיפה, וגם אבא שלי לא מת על כאלו ( כשאמרתי לכם שהפאסאט נכנסה למכונה זה היה בגלל שהיינו לפני יציאה לאילת, והאוטו חיצונית היה טיפה מלוכלך אז הוא נכנס "על הדרך" בתחנה ).

 

עכשיו עוד שאלה, הבנתי שהרבה מהווקסים שראיתי באוטו דיפו כללו גם שמפו, האם ווקס + שמפו יכול לפגוע בצורה כלשהיא באוטו?

האם זה מצריך שיטת ניקוי מיוחדת?

לייבוש אני מתכוון להשתמש בג'ילדה צהובה רגילה ( בקופסא הצהובה ), האם אפשר להיות בראש שקט שזה לא יעשה שריטות?

מה לגבי ניקוי של הג'נטים, אני מאמין שעדיף להשתמש במטלית נפרדת, האם יש משהו מומלץ?

ראיתי גם שבשטיפה השתמשו בספריי כלשהו - מה הוא עושה?

גלש טיפה יותר לשאלות כלליות בנוגע לשטיפת הרכב, מאמין שאין בעיה (בכל זאת, נושא שלי :p ).

 

עריכה:

moonlight, תודה גם לך על התגובה.

אכן, אני אישית לא חושב ממש להיכנס למצב של לעשות פוליש ולהוריד מהצבע - בכל זאת הרכב בן פחות מחודש, לדעתי זה מיותר.

זה לא שהמצב בלתי נסבל, כי כמו שאמרתי את השריטות רואים בעיקר בהשתקפות עם השמש, בלי השמש תצתרך להתמקד מאוד חזק בשביל לראות אותן ( וגם זה רק מקרוב ).

מה שכן, אני חושב שאני אשטוף את הרכב, וכן אנסה להוציא מדלק מוטורוס פיצוי כלשהו.

 

עוד משהו

volvo 240, לגבי התגובה שלך, אצלי יש השתקפות יפה מאוד, המקרה שהראת הוא קיצוני מאוד ( הייתי מהמר על רכב זקן מאוד, ניחוש פרוע של 13 שנים לפחות ).

אין ספק שהתוצאה הסופית נהדרת, אבל זה ניראה כמו איזו צביעה מחודשת ( איכותית ).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת נראה שהנושא הולך להפוך לאיך לשטוף את המכונית .

לכל אחד יש את הטכניקות שלו (אצל חלקנו תהליך השטיפה כולל שלבים רבים שהם אפילו לא שטיפה ישירה , לדוגמא הקצפה) , אבל על כולן להתבסס על אותם העקרונות - ניקוי מקסימאלי , תוך כדי גרימה של מינימום שריטות ללכה ופגיעה מינימאלית בשכבות הווקס (או הפולימרים למיניהם) .

 

שמפו - אכן עדיף להשתמש בשמפו מתוסף בווקס , לא רק כי הווקס עלול להוסיף לברק לאחר השטיפה , אלא בעיקר כי תוספת הווקס מפחיתה את החיכוך (מוסיפה סיכוך) וזה יעזור בלהפחית את השריטות שנגרמות בעת השטיפה .

לחברים שלא רוצים להתפרע בהשקעה אני ממליץ להשתמש ב-Zip Wax של Turtle , מדובר בשמפו מרוכז בתוספת ווקס .

מטלית או ספוג לצבע - עדיף לעשות שימוש בכפפה מצמר מלא , ורק אם אין ברירה ולא מוצאים כזו באיכות גבוהה , אז בספוג .

המטלית סופחת לכלוך לחלקה הפנימי וכך הוא אינו שורט את הצבע בעת השטיפה , זאת בניגוד לספוג .

ניקוי ג'אנטים - את הג'אנטים אתה שוטף ראשונים , ואלא אם המצב חמור באמת עדיף להמנע מתכשירים המיועדים לניקוי ג'אנטים ובמקום זאת להשתמש בשמפו המשמש לשטיפת הצבע .

את המגע עם הג'אנטים אתה עושה בעדינות ואין צורך באגרסיביות , אין חשיבות לאם תשתמש במברשת או ספוג או סתם סמרטוט רגיל (אלא אם מדובר בג'אנטים מצופי כרום , אז עדיף מברשת או כפפת צמר) , ייבוש באמצעות סמרטוט רגיל (שוב , אלא אם כרום ואז מיקרופיבר) .

זהר לא להשאיר חומרים על הברקסים (צלחות , רפידות , קאליפרים וצינורות) , וכשתסיים לייבש את המכונית צא לסיבוב לייבוש מכלולי הבלימה ומכלולים נוספים .

ג'ילדה - עם הזמן אתה תגבש לעצמך דעה ראשונית , מגבות כותנה \ סינטטיות או ג'ילדה סינטטית \ עור צבי , תתחיל בג'ילדה סינטטית .

 

את השטיפה תתחיל בהתזת מים לא בלחץ גבוה מחלקה העליון של המכונית לחלקה התחתון , זרם המים צריך להיות בזוית קלה כלפי המשטח הנשטף .

את הכפפה או הספוג אתה מעביר על המשטחים מלמעלה למטה (למשל תתחיל בגג , תעבור לקורות , למכסים המנוע והמטען , דלתות וכנפיים , טמבונים ורק לבסוף מדרכות צד) , ובתנועות ישרות בלבד .

את הייבוש עדיף לעשות באמצעות הנחה של הג'ילדה או המגבת עד שהיא תספח את כל הנוזלים מהאזור , ולא בניגוב , אם אין ברירה אז גם השניגוב יהיה בתנועות ישרות בלבד (אותו הכיוון שבו שטפת עם הספוג או הכפפה) .

 

קיימים הרבה מדריכי שטיפה , הנה אחד לשטיפה נכונה בליל הסתבך יותר מידי :

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=4637

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמפו - אכן עדיף להשתמש בשמפו מתוסף בווקס , לא רק כי הווקס עלול להוסיף לברק לאחר השטיפה , אלא בעיקר כי תוספת הווקס מפחיתה את החיכוך (מוסיפה סיכוך) וזה יעזור בלהפחית את השריטות שנגרמות בעת השטיפה .

 

אז אתה אומר שאין בעיה לשטוף עם שמפו מעורב בווקס?

 

מטלית או ספוג לצבע - עדיף לעשות שימוש בכפפה מצמר מלא , ורק אם אין ברירה ולא מוצאים כזו באיכות גבוהה , אז בספוג .

 

ראיתי הרבה המלצות על מייקרופבייר, מה אתה אומר?

אני חושב שעדיף שלא להשתמש בספוג, ואני לא מתכוון להשתמש בספוג לרכב ( אולי רק לג'נטים ).

 

 

המדריך שהבאת קצת סוטר את מה שאתה אומר, כי מראים שם בבירור מה הנזקים מספוג ( בדיוק כמו שלי, רק שאצלי זה ברמה הרבה יותר נמוכה ).

ניראה כאילו כפפת צמר איכותית באמת תהיה יעילה, אני אנסה למצוא אחת כזו ( מחר... ).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון , אין שום בעיה להשתמש בשמפו מתוסף בווקס ואפילו עדיף .

לא , מייקרופיבר משמש להסרה ידנית של חומרים (פוליש , אוטמי צבע כגון ווקס וכדומה) , להסרת אבק בין תהליכי דיטיילינג שונים (למשל בין השטיפה לפוליש , בין הפוליש לווקס וכו') ולגימור סופי - כל עוד אתה לא צריך את אלה , אל תשתמש בו .

אין כל סתירה , כאמור עדיף לעשות שימוש בכפפת צמר איכותית .

עם זאת , לצערינו הרב לא תמיד ניתן למצוא כפפות צמר איכותיות על המדפים בישראל , ואז או שנאלצים להזמין מחו"ל או שנאלצים להסתפק בספוג ולהיות עדינים ככל הניתן (בעצם , לא משנה עם מה ומתי ,גם ככה צריכים להיות עדינים ככל הניתן) .

 

לגבי הספריי , ככל הנראה ראית ספריי סקאיי .

מדובר בחומר המשמש להברקת חלקי פלסטיק וגומי , כגון הדשבורד ושאר החלקים בפנים המכונית .

במקום הסקאיי , אני ממליץ על חומרי הברקה אחרים כמו Original Protectant של Armor All , ה-Protectant של The Tratment , התכשיר המבוסס טפלון של Dupont וכדומה (אלה השלושה הכי נפוצים שהיה לי ניסיון טוב איתם) .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד משהו

volvo 240, לגבי התגובה שלך, אצלי יש השתקפות יפה מאוד, המקרה שהראת הוא קיצוני מאוד ( הייתי מהמר על רכב זקן מאוד, ניחוש פרוע של 13 שנים לפחות ).

אין ספק שהתוצאה הסופית נהדרת, אבל זה ניראה כמו איזו צביעה מחודשת ( איכותית ).

לא מדובר בצביעה אלא בדיטיילינג,

שכלל Wetsand, ובעצם התוצאה משמאל היא אחרי.

 

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=88035

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

volvo 240,

 

ניכר מההדעות שלך שאתה מגיב הרבה בענייני צבע, פולישים וכו'. אני לא אשאל אותך אם השתמשת פעם בפולישים או משחות ליטוש.

 

אתה יודע מה עובי שכבת הצבע ברכב חדש פחות או יותר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו? אין גלגל הצלה? :)

 

ומה זה משנה? טיפול כזה עושים פעם ב... ולא כל יום.

 

וגם את זה לא הצעתי לו לעשות לבד אלא במקום מסודר,

שבו בוודאי יקחו קריאות צבע ממודד צבע לפני הכל לראות אם אפשר לעשות את הטיפול.

 

ברוב המקרים לא תהיה סיבה לא לעשות טיפול כזה, במיוחד ברכב חדש.

 

בכל מקרה - בעל הרכב כבר אמר שהוא לא מעוניין בטיפול כזה אז זה לא משנה בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5699 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...