Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6479 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מצטער אבל זה לא ממש נכון..

 

פוליאסטר לא מואץ ממש אין לו חיי מדף אין סופיים לרוב אחרי מס' חודשים-שנה הוא הופך להיות ג'לי ובמקרים קיצוניים הוא פשוט הופך למקשה אחת.

 

אל תגיד לא נכון אם אתה לא יודע. אמרתי קודם , כל עוד הוא מאוכסן בתצורה ראויה אין שום בעיה של חיי מדף לאורך שנים רבות מאוד מאוד.

פוליאסטר בניגוד לצבע או משהו אחר לא , התהליך הכימי שגורם להתקשות שלו מותנה ב 2 רכיבים או יותר שכאשר לא מעורבבים ביחד אין ריאקציה ואין התקשות. לכן אין שום התקשות לגלי או מקשה אחרת בחומר לא מואץ. פשוט לא יכול להיות מבחינה כימית.

אם יש לך פטנט אחר או זוית חדשה לחוקי הכימה אני אשמח לשמוע.

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ידידי היקר,

 

קודם כל אני מבקש שתחשוב לפני שאתה מגיב, כי אם לא הייתי יודע כנראה שלא הייתי מגיב.

אני לא כותב את זה כי קראתי את זה איפשהו.

יש לי נסיון עם החומרים הללו במשך שנים, ופיזית זה קרה לא מעט פעמים ולא רק לי אלא גם לרבים אחרים.

שיצא להם "קצת" לעבוד עם החומרים הללו.

 

גם אלגד שמשווקים מוצרים מורכבים עוד לפני שאתה ואני נולדנו - מציינים את זה.

 

אלא אם כן הם משקרים ומוסיפים מאיץ לפוליאסטר ועובדים על כולנו:roll: מה שלא נראה לי, עד אז עובדתית זה קורה.

אני לא למדתי כימיה ולכן אין לי מושג מדוע דבר כזה קורה, אני אומר שאולי נמתין לתגובתו של עופר דותן שבמקרה גם למד את הנושא.

under construction..

פורסם

חברים,

שימעו לבעל ניסיון שעובד בתחום.

אין הבדל בחיי המדף בין פוליאסטר מואץ ללא מואץ.

כל יצרן מצרף data sheet לחומר שבו מצוינים כל מיני נתונים כדוגמאת:

1. אורך חיים

2. המלצות לתהליך ההקשייה בהתבסס על מאיצים שונים ומיקס בינהם וכמובן ה-gel time כתוצאה מכל אחד מהשילובים.

3. הוראות בטיחות

4. הוראות אחסנה

כמובן שההמלצות לתהליך ההקשיה הם בגדר המלצות וממולץ לעשות לכל מנה ניסוי בשילוב המאיצים על מנת להגיע לזמן הייבוש האופטימלי.

פורסם

קודם כל yoavsiman תרגיע את הסגנון התוקפני שלך ואת העקיצות תשמור לעצמך. יש תרבות דיון פה בפורום וזה תקף לכולם.

 

לגבי העניין , אפשר לענות בשני מישורים.

במישור התיאורטי , מבחינת הכימיה , כל עוד הפוליאסטר מאופסן בואקום גמור ואין שום נגיעה של מקשה\מאיץ אזי אין תהליך כימי בהקשר של הריאקציה שמביאה להתקשות הפוליאסטר כיציקה.

במישור המעשי , הפוליאסטר הזול לא תמיד איכותי ונקי מכימיקלים אחרים שמתאדים , האריזות לא אטומות במאה אחוז ועם הזמן נוצרת התאדות של חלק מהנוזלים בתרכובת של הפולאיסטר ויכולה להיוצר התקשות לא בהיבט של ריאקציה ליציקה אלה פשוט החומר נהיה סמיך יתר על המידה וזה אכן יכול להופיע במקרים מסוימים.

 

וכמו כל דבר בחיים , קצת פרופורציות , אם קונים מרשתות נורמליות , בודקים תאריך , מאפסנים כמו שצריך אז הכל בסדר. אם לא עושים את הדברים הפשוטים האלו אז ברור שיש בלאי כזה או אחר.

Hybrid Audio Legatia L1PRO+L4 @ Genesis Dual Mono

Hybrid Audio Legatia L6 @ Genesis 4 Channel

AA Chaos 12 @ Sundown SAZ-1500D

Alpine 9533, H701, C701

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

לעופר ערב טוב.

בהיותי מדפדף באינטרנט בנושאי הפיברגלס, ובקארספורום בפרט, אני מבין שיש לך ידע רב בעבודה עם פיברגלאס.

אני אשמח לקבל את עזרתך, אני לקראת בניית דשדבורד מפיברגלס, וזאת הפעם הראשונה שלי עם עבודה בפיבר..

למיטב הבנתי מידע של אנשים שביצעו עבודות בפיבר, לאחר שבניתי את המודל של הדש', עלי למתוח עליו בד, ולהדקו בסיכות, וכמובן שיהיה ממש מתוח.

שאלותי אלייך הם:

א. האם עלי להספיג את הבד המתוח בפוליאסר+מקשה, לחכות שהתייבש, ואז למרוח שוב ולהחל את השכבה הראשונה? או שאין צורך להספיג את הבד בשכבת ייבוש ראשונית אלה ישר למרוח שכבה ראשונה ואז את סיבי הזכוכית.:?:

ב. מהו זמן הייבוש הנדרש בין שכבה לשכבה, והאם מומלץ לייסם מ'ס שכבות בבת אחת.:?:

ג.מהו מ'ס השכבות של סיבי זכוכית המומלץ בכדי להגיע לחוזק מירבי.:?:

ד.האם משנה באיזה סוג של בד משתמשים בכדי לצפות את המודל, לפני החלת השכבות של הפיבר, והכוונה-האם יש סוגי בדים שהפוליאסטר יכול לזלוג דרכם.:?:

בתודה מראש צביקה.(משתמש חדש בפורום)

פורסם
אל תגיד לא נכון אם אתה לא יודע. אמרתי קודם , כל עוד הוא מאוכסן בתצורה ראויה אין שום בעיה של חיי מדף לאורך שנים רבות מאוד מאוד..

 

זה מזה לא נכון, 1+ לניר .

ניר צודק מאוד ואתה טועה. פוליאסטר ששוכב על מדף מוצל המון זמן (זה כמה שנים) הוא נהיה ג'לי תוך 10-8 דקות לכל היותר, זה קרה לי פעמיים והייתי צריך לעבוד בזריזות על מנת לא לאבד את החומר.

 

כימיה לא כימיה, זה לא יעזור לך להיות בעל תואר שלישי במקצוע אתה צריך לעסוק עם זה על מנת להבין. 8) ולהאמין לאנשים.

פורסם
לעופר ערב טוב.

בהיותי מדפדף באינטרנט בנושאי הפיברגלס, ובקארספורום בפרט, אני מבין שיש לך ידע רב בעבודה עם פיברגלאס.

אני אשמח לקבל את עזרתך, אני לקראת בניית דשדבורד מפיברגלס, וזאת הפעם הראשונה שלי עם עבודה בפיבר..

למיטב הבנתי מידע של אנשים שביצעו עבודות בפיבר, לאחר שבניתי את המודל של הדש', עלי למתוח עליו בד, ולהדקו בסיכות, וכמובן שיהיה ממש מתוח.

שאלותי אלייך הם:

א. האם עלי להספיג את הבד המתוח בפוליאסר+מקשה, לחכות שהתייבש, ואז למרוח שוב ולהחל את השכבה הראשונה? או שאין צורך להספיג את הבד בשכבת ייבוש ראשונית אלה ישר למרוח שכבה ראשונה ואז את סיבי הזכוכית.:?:

כן. אתה צריך לחכות שהשכבה תתייבש . כל המטרה של השלב הזה היא ליצור בסיס קשה יותר שעליו מניחים את הפיבר. אם לא תחכה שזה יתקשה אין משמעות לשלב הזה.

ב. מהו זמן הייבוש הנדרש בין שכבה לשכבה, והאם מומלץ לייסם מ'ס שכבות בבת אחת.:?:

זמן הייבוש נע בין כמה דקות לכמה שעות , זה כמובן תלוי בכמויות המאיץ מקשה ומזג האוויר. מומלץ לעשות כמה שיותר שכבות בפעם אחת , אבל זה כמובן תלוי במיומנות שלךם ובזמן הייבוש.

ג.מהו מ'ס השכבות של סיבי זכוכית המומלץ בכדי להגיע לחוזק מירבי.:?:

חוזק מירבי זה לא משהו מוגדר . השאלה היא מה החוזק הדרוש וזה תלוי באיזה חלק אתה בונה ומה מטרתו.

ד.האם משנה באיזה סוג של בד משתמשים בכדי לצפות את המודל, לפני החלת השכבות של הפיבר, והכוונה-האם יש סוגי בדים שהפוליאסטר יכול לזלוג דרכם.:?:

מורחים שכבה דקה ועדינה כך שזה לא אמור לזלוג פנימה. בחירת הבד לא כל כך משנה , נהוג לקחת בד דק וגמיש שיתן נוחות גודלה ותר בעבודה , גרביון במקרים מסוימים היא בחירה טובה אבל גם בדים אחרים טובים.

בתודה מראש צביקה.(משתמש חדש בפורום)

 

תשובות בכחול.

Hybrid Audio Legatia L1PRO+L4 @ Genesis Dual Mono

Hybrid Audio Legatia L6 @ Genesis 4 Channel

AA Chaos 12 @ Sundown SAZ-1500D

Alpine 9533, H701, C701


×
×
  • תוכן חדש...