Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקרית כביש: אני, בימר ודריפט


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6538 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רוצה לספר לכם סיפור שהיה לי.

 

באיזה תנאים זה קרה: רמזור, שני נתיבים לפנייה שמאלה - אני בשמאלי. כביש כמובן היה ייבש לחלוטין.

הרמזור התחלף לירוק והתחלנו לנסוע, רכב שהיה לפני זינק קדימה (אלפא 75 עם גיר אחורי והנעה אחורית), אני כרגיל בעדינות לוחץ על הגז ובימר שלי מאיץ. אלפא נכנסה לפנייה כאילו כלום לא היה, מהר וללא הסחפות.

הילוך כרגיל הוחלף לשני ב-2200סל"ד ואני מתקרב לפנייה של 90 מעלות, תוך כדי כך שרכב לפני צבר פער:

זה לא מלחיץ אותי - אני לא ממהר.

נכנס לפנייה במהירות כמו שאר מכוניות, 40-50 בערך, הילוך עדיין שני ומשהו בסביבות 2500סל"ד על שעון "טורים".

הרגל של רכב עם הנעה קדמית גרם לי קצת להוסיף גז בפנייה כדי להכנס חלק.

בימר בדיחות כאלה לא מבין, החלק האחורי שלו נסחף ונכנס קלות לנתיב ימני (תוך כדי חריקת צמיגים אחוריים - יש לציין הם במצב מצויין). המזל שנהג מאותו נתיב היה מיומן והיה מפרץ של תחנת אוטובוס אליו הוא "ברח" (תודה לנהג במיצובישי לנסר חדשה שחורה). תקנתי עם ההגה וסובבתי אותו לכיוון ההסחפות, הרכב התייצב תוך קישקוש זנב על הילוך שני וכ-2500 סל"ק (מערכת למניעת החלקת גלגלים אצלי בד"כ מכובית).

 

אם כביש היה רטוב או נהג של מיצובישי לא היה יודע מה לעשות, כניראה והייתה תאונה. :?

 

במילים אחרות, הרבה מומנט, הנעה אחורית וחוסר מיומנות זה שילוב רע.

כל האירוע הזה שנמשך אולי 2-3 שניות, קרו בו הרבה דברים.

למדתי והפנמתי, עד כמה חשוב בהקפדה יתרה להתקונן לפנייה עם רכב הנעה אחורית. אלפא 164 אם הייתה מחליקה, אז היא הייתה נכנסת להחלקה לאט ותוך כדי אפשרות לחזות את זה בקלות. בימר, זרק "תחת" בפתומיות מבלי להראות סימנים מקדימים כלשהם. אולי אשמה חלקית יש גם לצמיגים סיניים שאני יחליף אותם בהקדם למשהו נורמלי (במידה שלי, צמיג נורמלי עולה כ-1K ש"ח ליחידה :shock:).

 

אחרי זה בנסיעה היה עוד אירוע ליד מגדל העמק. נסעתי אחרי מכונית כלשהי, שמרתי מרחק שבו הייתה נכנסת עוד מכונית ואולי קצת יותר. אחרי לא היו מכוניות. לכל כיוון היה נתיב אחד, מדובר על ירידה עם סיבוב ויש בצד ימין פנייה לאן שהוא שמשם יכולות לצאת מכוניות גם לנתיב שלנו (תוך חציית נתיב של תנועה נגדית).

אז אני נוסע אחרי אותה מכונית וקולט בצד ימין מתכוננת לצאת הונדה סיויק כסופה. בינתיים ניראה הכל בסדר (הרי אחרי אין מכוניות ובנתיב נגדי לא ניראות מכוניות), עד שאני רואה איך בחור צעיר הזה נותן גז, חוצה כבר חצי כביש והחליט להכנס בינינו, כמובן ראיתי שאין לו שום כוונה לבלום וכד', הוא הרי חושב שהוא לפחות שומאכר ומיד לחצתי על הבלמים בחוזקה, ABS נכנס לפעולה, זה נתן לבחור זמן להכנס לנתיב שלי לפני.

אם לא הייתי מתחיל לבלום, כאשר הבחור התחיל לנסוע הייתי נכנס לו בדלתות.

אני מניח, שבחור הזה צריך להודות לי, לפחות כמו שאני מודה לנהג ממיצובישי שחורה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

ובנוסף לזה - אני חושב שהגיע הזמן להחליף צמיגים, כשהABS נכנס כלכך בקלות והתחת נזרק בפנייה צפופה ברמזור - צריך לחפש את האשמים, וזאת לא ההנדסה הגרמנית אלא החרטא הסיני שמחובר אליה.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

הכי חשוב שלא קרה כלום.

 

לדעתי אתה צריך להחליף צמיגים למשהו נורמלי (גם אם זה יקר מאוד) כי בטיחות לא נמדדת בכסף.

לדעתי אליך לקחת קורס נהיגה מתקדמת. זה טוב לכל אחד ובייחוד למישהו שיש ברשותו רכב בעל הנעה אחורית.

פורסם

אני מכיר בימרים בהכירות אישית ארוכת שנים. יצא לי לנהוג בהם לא מעט זמן, לא רק בארץ, התנסיתי במצבים.

 

אני יכול לומר לך, שבכביש יבש, עם צמיגים טובים, אין הפתעות. ההפתעות הן כאשר יש בעיה, ו/או לא מתחברים למהירות האמיתית, ו/או לתנאי הכביש, ו/או חוסר מיומנות של נהיגה ברכבים האלה.

 

המצב שונה בכביש רטוב, שם כדאי מאוד מאוד להזהר, שכן דרושה מיומנות רבה, והבנה לאיזה מצבים לא להכנס.

 

בכביש רטוב, יפנית ממוצעת תוכל לבצע פניות טוב ומהר יותר, אלא אם מדובר במסלול מקצועי והחלקות מקצועיות.

 

הזהר, ושים לב למה שהיה חסר עת ההחלקה שלך.

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם

מערכת בקרת החלקה חונקת מנוע כאשר גלגלים אחוריים מחליקים. זה לא בדיוק מערכת בקרת יציבות. זה דבר טוב לחורף כדי לא להחפר בשלג למשל.

אני לא רואה יתרונות של מערכת הזאת בקיץ.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

אתה יוצא מכל רמזור בהחלקת גלגלים?

היא נועדה בדיוק כדי שדבר כמו שקרה לך לא יקרה, אם היא הייתה דלוקה התחת לא היה יוצא לך.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

להחליף צמיגים ויפה שעה אחת קודם.

היה לי מקרה שנגמר קצת יותר גרוע עם הקומפקט שלי

נתלתי שחצי חרטום מעל תעלה כשהמשולש שלי החליט להתמקם על אבן שפה

לא נעים....

פורסם

למדת עוד משהו חשוב על הרכב ,טוב שזה נגמר כמו שנגמר

ולא קרה בחורף !

What's the first rule when into a man's car ?

RESPECT a man's car the man RESPECT you !

פורסם

באמת למה לנסוע עם DSC כבוי?

הייתה לי סדרה אחת במשך שנה ולא כיביתי אפילו פעם אחת.

אפשר להנות מהנסיעה גם עם המערכת דלוקה ולא להגיע למצבים כאלה.

אני חייב לציין שמהצורה שכתבת את זה נראה כאילו כל זה קרה ממש בקלות. אני לא שמתי לב לזה בנסיעות שלי...

פורסם
הרגל של רכב עם הנעה קדמית גרם לי קצת להוסיף גז בפנייה כדי להכנס חלק.

בימר בדיחות כאלה לא מבין, החלק האחורי שלו נסחף ונכנס קלות לנתיב ימני (תוך כדי חריקת צמיגים אחוריים - יש לציין הם במצב מצויין). המזל שנהג מאותו נתיב היה מיומן והיה מפרץ של תחנת אוטובוס אליו הוא "ברח" (תודה לנהג במיצובישי לנסר חדשה שחורה). תקנתי עם ההגה וסובבתי אותו לכיוון ההסחפות, הרכב התייצב תוך קישקוש זנב על הילוך שני וכ-2500 סל"ק (מערכת למניעת החלקת גלגלים אצלי בד"כ מכובית).

 

רגע - למה בדיוק רכב הנעה קדמית נכנס חלק יותר לפניה כשמוסיפים קצת גז? ומה זה בכלל חלק?

קצת גז ב-2500 סל"ד לא אמור להכניס את הרכב הגדול והכבד שלך להיגוי יתר. יכול להיות שבזמן שנתת גז גם הכנסת את ההגה פנימה יותר לתוך הפנייה? קשה לי להבין איך נתת קצת גז אבל הרכב נשאר ב-2500 סל"ד בשני.

אם הצמיגים במצב מצוין זה אפילו יותר מוזר - גם אם הם סיניים (ובלי קשר - זה פשע לשים צמיגים כאלו על הרכב שלך).

 

 

באמת למה לנסוע עם DSC כבוי?

הייתה לי סדרה אחת במשך שנה ולא כיביתי אפילו פעם אחת.

אפשר להנות מהנסיעה גם עם המערכת דלוקה ולא להגיע למצבים כאלה.

אני חייב לציין שמהצורה שכתבת את זה נראה כאילו כל זה קרה ממש בקלות. אני לא שמתי לב לזה בנסיעות שלי...

 

אני לא חושב שברכב שלו (תחילת שנות ה-90?) יש בכלל DSC אלא רק בקרת משיכה, אם בכלל.

בנוסף, לא שמת לב לזה ב-120 שהייתה לך פשוט כי קרוב לוודאי שהיו מורכבים עליה צמיגים עדיפים משמעותית, וגם כי היא פשוט חלשה יותר.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

הכי חשוב זה שלא נגרם נזק. כנראה שאתה צריך צמיגים טובים, כמו שאמרו ובמצבים כאלה את צריך להפנות את ההגה בהתאם ולא ליצור פרובוקציה לזריקת זנב.

bmw e34 520I, ידנית (למכירה:http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=212210)

פורסם

שאלה לי אלייך, למה אתה אומר "בימר שלי" , או "בימר לא מבין בדיחות שכאלה". מסקרן אותי לדעת.

אגב, אתה יכול להוסיף "ה" מתי שמתאים.

 

לדוגמא:

מערכת בקרת החלקה חונקת את המנוע כאשר הגלגלים אחוריים מחליקים. זה לא בדיוק מערכת בקרת יציבות. זה דבר טוב לחורף כדי לא להחפר בשלג למשל.

אני לא רואה יתרונות של המערכת הזאת בקיץ.

 

אני לא בא להתנשאות, או ללמד אותך עברית.

סתם קרץ לי לעין והציק לי. לילה טוב!

פורסם
רגע - למה בדיוק רכב הנעה קדמית נכנס חלק יותר לפניה כשמוסיפים קצת גז? ומה זה בכלל חלק?

קצת גז ב-2500 סל"ד לא אמור להכניס את הרכב הגדול והכבד שלך להיגוי יתר. יכול להיות שבזמן שנתת גז גם הכנסת את ההגה פנימה יותר לתוך הפנייה?

אם הצמיגים במצב מצוין זה אפילו יותר מוזר - גם אם הם סיניים (ובלי קשר - זה פשע לשים צמיגים כאלו על הרכב שלך).

כמה שאני מבין, ברכב עם הנעה קדמית, כאשר מוסיפים גז בפנייה מתקבל היגוי יתר. אני צודק? הכוונה שלי, שיש הרגשה שפחות מופעל על הרכב כוח צנטריפוגלי.

כניראה שאתה צודק, הכנסתי הגה יותר מידי לתוך הפנייה.

מבחינת צמיגים, הם במצב טוב, אבל סיניים. מכאן מסכנה על בעל קודם.

קשה לי להבין איך נתת קצת גז אבל הרכב נשאר ב-2500 סל"ד בשני.

אצלי גיר אוטומטי, אני נוסע במצב E (חסכוני). במצב הזה גיר לא ממהר להוריד הילוכים, אבל מעלה רק כאשר מנוע הגיע לסל"ד המבוקש.

 

 

אני לא חושב שברכב שלו (תחילת שנות ה-90?) יש בכלל DSC אלא רק בקרת משיכה, אם בכלל.

יש ברכב שלי ASR, היה אפשר להזמין גם DSC (או משהו דומה לזה). אפשר למצוא E32 שאין להם אף אחת ממערכות האלו ויש כאלה שיש להם אחת מהן או שניהן.

 

בקרוב אני יתיעץ אתכם לגבי צמיגים.:-)

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
כמה שאני מבין, ברכב עם הנעה קדמית, כאשר מוסיפים גז בפנייה מתקבל היגוי יתר. אני צודק? הכוונה שלי, שיש הרגשה שפחות מופעל על הרכב כוח צנטריפוגלי.

כניראה שאתה צודק, הכנסתי הגה יותר מידי לתוך הפנייה.

מבחינת צמיגים, הם במצב טוב, אבל סיניים. מכאן מסכנה על בעל קודם.

 

 

אתה מבלבל דברים כאן. ברכב עם הנעה קדמית עוד גז בתוך הפנייה יתן רק תת-היגוי ובוודאי לא "יכניס את הרכב טוב יותר לתוך הפנייה". ברכב עם הנעה אחורית כשנותנים המון גז תוך כדי העברת משקל בתוך הפנייה יש מצב להיגוי יתר כמו שקרה לך (ואני כותב יש מצב כי זה תלוי בהרבה דברים). תחושה שלי שמה שקרה אצלך זה או שהגז שנתת גרם להורדת הילוך ואז הסל"ד עלה בבת אחת, הרבה כוח נכנס לגלגלים האחוריים והם איבדו אחיזה, או שלא נתת הרבה גז אבל כן הפנית בחוזקה יחסית את ההגה לתוך הפנייה וזה גרם ליותר עומס על הגלגלים הקדמיים ופחות לחץ על האחוריים - מה ש(אולי בעזרת אספלט חלק יחסית)גרם לאיבוד האחיזה.

 

הצמיגים הסיניים שלך בוודאי השפיעו אבל מניסיון שלי יש מקומות בהם האספלט חלק בצורה קיצונית וגם עם צמיגים איכותיים מתקבל איבוד אחיזה עם רק פרובוקציה קטנטנה (למשל פנייה שמאלה מהבריגדה היהודית בהרצליה לרחוב ירושלים ברעננה).

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

×
×
  • תוכן חדש...