Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6568 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום חברי הפורום

 

עשיתי חיפוש בנושא בפורום, ולאחר קריאת הרבה תגובות יצאתי די מבולבל.

עד לפני שנתיים הייתה לי מאזדה 3 מהחברה שטופלה במוסך המרכזי ברעננה ותמיד הייתי מרוצה.

לפני שבועיים רכשתי פורד פוקוס 5 דלתות שנת 2002. הוצאתי את ההיסטוריה של הטיפולים מהמוסך המרכזי ברעננה (אותו מוסך מהעבר) ואכן כל הטיפולים היו בזמן ובמוסכים מרכזיים, פרט לרצועת טיימינג שהיה צריך להחליף לפני שנה וזה לא בוצע.

 

כרגע אני צריך לעשות לו טיפול 105K ק"מ והחלפת טיימינג ואני מתלבט בין המשך טיפול במוסך המרכזי, או אצל מוסך פרטי עם היסטוריה של שנים ארוכות של הכרות וטיפולים ברכב של ההורים והמון המלצות.

 

מאחר ולהבנתי הרכבים היום הם לא רק מכניקה ויש גם חלקים ממוחשבים, נראה לי הגיוני שמוסך מרכזי עדיף.

 

אבא שלי ממליץ כמובן על המוסכניק שלו (שבעבר ניהל מוסך מרכזי), ואם לא לטפל אצלו אז לטפל במוסך המרכזי רק במה שנאמת צריך לטפל שם, ואת השאר במוסך הפרטי, וזה לא רק בגלל כסף אלא גם בגלל שהטיפול יהה יותר אישי ומסור.

 

בקיצור יש לי כמה אופציות:

1. כל הטיפולים במוסך מרכזי

2. טיפולים שוטפים במוסך מרכזי, והשאר כו טיימינג, ברקסים ודברים כאלה במוסך הרגיל.

 

בבקשה תתיחסו גם לשאלה אם טיפול ברצועת טיימינג לא עדיף בכל מקרה במוסך מרכזי.

והאם החיסכון בין מרכזי לרגיל שווה את הפיצול ?

 

 

תודה

פורסם

אני הייתי במצב זהה לשלך.

הגעתי למוסך מורשה במטרה לעשות טיפול פשוט לרכב, כשקיבלתי את הצעת המחיר הייתי בשוק, כ-1000 שקלים עבור טיפול פשוט שעלות החלקים שלו בחנות חלפים סמוכה הסתכמה ב-150 ש"ח.

מאותו רגע החלטתי שאני לא מוכן לשלם למוסך מורשה עבור הפקידות, ההסכמים המטופשים שהיבואנים מאלצים לעמוד בהם וכיו"ב ומצאתי לי מוסך בית, כזה שמתייחס אליי באופן אישי ולא מדבר איתי דרך פקידות או צעירים בני 18.

בסופו של דבר רכבים זה לא מדע טילים וגם למוסכים שאינם מורשים יש מכשור דיאגנוסטיקה שיכול לספק את מירב הפתרונות.

לטעמי, במידה ואתה מכיר מוסכניק טוב אמין ומתקדם, רכב שאיננו נמצא במסגרת האחריות אין טעם לטפל במוסך מורשה.

פורסם

אבל הטיפול במוסך מרכזי לא יהיה תמיד טוב יותר בגלל שיש להם את הידע והציוד הנכון?

ומה לגבי זה שהבנתי שהכל ברכב קשור למחשב ברכב ומוסך ביתי לא יודע לפענח אותו ולטפל בו ?

פורסם

בעבר החזקתי בפורד פוקוס 2004 ,במוסך עד-רעננה עשיתי טיפול תקופתי + רצועת טיימינג + צינור נשם סה"כ 3000 ש"ח.

הייתי בשוק ששמעתי שזה המחיר,שילמתי ואחרי כמה חודשים מכרתי את הרכב.

 

סה"כ מדובר במוסך טוב ומקצועי אבל המחירים לא זולים בכלל.

 

לגבי טיפול במורשה או לא?

יתרונות:

1.קל יותר למכור רכב שעבר טיפולים במוסך מורשה היבואן.

2.יש ראש שקט שהרכב מטופל "לפי הספר" בחלקים מקוריים.

3.יודעים איך לגשת לרכב ויודעים לפתור בעיות מיוחדות לדגם.

4.יש ציוד וכלים להתחבר למחשב הרכב.

5.יש אחריות ושקט נפשי. (במוסך הספציפי הזה הוא הוגן ומקצועי)

 

חסרונות:

1.מחיר,מחיר,מחיר.

2.בגלל שיש חדרי המתנה מפוארים ושמירה על סדר ונקיון קפדניים המחיר עולה משמעותית.

 

אז לדעתי טיפול כמו טיימינג כדאי לעשות במורשה,כי מכירים את הדגם והסיכוי לעשות טעות נמוך יותר.

טיפולים פשוטים כמו החלפת שמן ומסננים אפשר לעשות במוסך רגיל רק לקנות חלקים מקוריים

בחנות חלקי חילוף ולהשתמש בנוזלים ושמנים איכותיים.

 

טיפול כמו טיימינג לעשות במורשה.

בעיות מיזוג אוויר - ללכת למוסך שמתמחה במיזוג אוויר.

בעיות אגזוז/ממיר קטליטי -ללכת לאגזוזן.

בעיות חשמל ומנוע - ללכת למורשה היבואן.

טיפולים פשוטים - במוסך רגיל ואמין.

פחחות וצבע - ללכת לפחח חיצוני.

פורסם

טוב.. החלטתי :)

 

את הטיימינג והטיפול הקרוב אני עושה במוסך עד המרכזי ברעננה.

 

לגבי טיפולי ההמשך.... יש לי 15K ק"מ לחשוב :-)

פורסם

הקומבינציה שלי - כל מה שהוא מעבר לפילטרים, שמנים, ברקסים, גרמושקות וכו' - אני עושה במורשה.

ולהפתעתי, בכל פעם מחדש - גם המחיר לא מרקיע שחקים. (אני בכל פעם מבקש הנחה ומקבל).

עיקר העלות במורשה מתחלקת לשלוש:

א. עלות החלקים המקוריים - תישאר אותו דבר בכל מוסך.

ב. עלות שעתון העבודה - מנסיוני ההבדל לא משמעותי (לאחר הנחה)

ג. "הגדלת ראש" של המוסך, וכאן טמון ההבדל המשמעותי. מוסך מורשה בודק וחופר הרבה יותר מרגיל, וממליץ על החלפת חלקים שרק החלו את הבלאי שלהם. לדוג' משאבת מים עם נזילה מיקרוסקופית , ללא ירידת מפלס או התחממות - הומלץ להחליפה מיידית. כמובן שזה כולל גם טיימינג, רצועות וכו' - מה שהקפיץ את הצעת המחיר ב2K.

בחרתי להשאיר את המצב על כנו, וכבר 30K ויותר משנה אין שינוי במצב. עוד 30K הטיימינג - מעריך שתסחוב.

כמובן ששיטה זו מתאימה רק למי שמוכן לקחת סיכון, וגם יודע לשים לב לרכב - מפלס, התחממות, בדיקת שמנים וכו'.

צביקי

פורסם

אני חושב שהיתה לי תשובה אחרת במקרה של רכב "חדש",

אבל את הרכבים שלי, את הרכב של אחותי וגם את הרכב הבא שלי, למעט אם זה יהיה חדש באחריות - אני מעדיף לשים בידיהם של בעלי מקצוע שאני סומך עליהם, ולא איכפת לי מה רשום להם על החולצה.

 

זה שמישהו עובד במוסך מורשה, לטעמי, לא הופך אותו למקצוען.

 

היתרונות היחידים שאני רואה במוסך מורשה זה שמירת טיפולים ותיעוד במחשב החברה, מה שגם עשוי לעזור במעקב אחרי תקלות וגם בעת מכירת הרכב.

כמו זה, התחושה שזה מקום עם "אבא ואמא" ושאתה בטוח שהוא כאן מחר, ואם לא הוא, אז מוסך מורשה אחר, ששייך לאותה "רשת". (בסופו של דבר, זה מה שזה..)

 

שוב, אם היה לי רכב חדש, ייתכן שהייתי לקח למורשה.

ברגע שהיסטורית הטיפולים הופכת ללא מעניינת, או שהמכירה לא מעניינת, ובעיקר - כשאני סומך על המוסך שאני מטפל בו, מצדי שיהיה כתוב ג'יבריל ובניו על האש, סוכנות משנה שקשוקה.

----------------------

Peugeot 308
SW
1.2
T

:lol::twisted::lol:
!Family man

פורסם

1.קל יותר למכור רכב שעבר טיפולים במוסך מורשה היבואן.

2.יש ראש שקט שהרכב מטופל "לפי הספר" בחלקים מקוריים. - לפי הספר רק אם מסתכלים בשבע עיניים והם כן משתמשים בחלקים חליפיים

3.יודעים איך לגשת לרכב ויודעים לפתור בעיות מיוחדות לדגם.

4.יש ציוד וכלים להתחבר למחשב הרכב. - יש גם במוסכים רבים אחרים שלא מורשים

5.יש אחריות ושקט נפשי. (במוסך הספציפי הזה הוא הוגן ומקצועי)

 

אבל הטיפול במוסך מרכזי לא יהיה תמיד טוב יותר בגלל שיש להם את הידע והציוד הנכון?

למה במוסך מרכזי המוסכניקים עשויים מחומר שונה? יש מוסכים הוגנים רבים, רק צריך למצוא אחד טוב ולדעת איפה מה אפשר לעשות. ככה תקבל את אותה איכות ואיפילו יותר תוך כדי חיסכון של אלפי שקלים.

 

אני מעדיף לשים בידיהם של בעלי מקצוע שאני סומך עליהם, ולא איכפת לי מה רשום להם על החולצה.

X10 אני מסכים ל-100%, זה לפי דעתי הפרינציפ הנכון.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

×
×
  • תוכן חדש...