Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6698 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עשיתי חיפוש בפורום, אבל לצערי לא מצאתי את כול התשובות לשאלות שלי

 

אני בן 20 (חייל) ואני מעוניין לקנות או מגאן(הקצרה) או פולו(הקצרה) שתיים ידני, התקציב שלי הוא 20 אלף פלוס מינוס

אני יותר אולך על המגאן, כי לפני זה הייתה לי קליאו 92 וממש אהבתי את הרכב עד שלא הורד מהכביש,

מחפש משהו אמין וחיסחוני, אבל לא מוכן לרדת משתי המכוניות האלו,

השאולת הן: על איזה שנתון אני ביכלל צריך לסתקל בתקציב שכזה?

עם מי מבין שתיים אני הצתערך לבקר יותר במוסך/תחנות דלק?

מהו קילומטרז' סביר לרכבים הללו?

והם כדי ביכלל לקנות רכב שכזה אצל סוכניות רכב? כי אמרו לי שהם נותנים אחריות לפכות לכמה חודשים?

הנסיעות הם בעיקר רק עירוניות וגם לא כול יום,

פעם באני יוצא יומייות ופעם אני רחוק מהבית כך שאני חוזר רק סופי שבוע...

 

ועם מישהו יכול לאמליץ לי על חברת ביטוח טובה וזולה לנהג חדש וצעיר?

 

תודה מראש טוני =)

תשמור על הש....רכב, והוא ישמור אלייך :roll:

פורסם

אני יכול להמליץ על השלמת 12 שנות לימוד (אלא אם יש פה מקרה של דיסלקציה חמורה, ואז קבל את התנצלותי).

 

 

בכל מקרה - המגאן תהייה יותר זולה לאחזקה.

שיהיה ברור שאתה לא קונה רכב חדש מהסוכנות ב20 אלף ש"ח, ובהתאם למה שהולך בימינו, אם תרצה שהוא יהיה במצב מכני מושלם רצוי לעשות יישור קו וברכבים כאלה זה לא נסגר בפחות מ5-6 אלף ש"ח. (אלא אם אתה חוסך פה וחוסך שם).

 

אם אתה מוכן לקחת את זה בחשבון, קח לך מגאן מסוכנות רכב, בסביבות 20 ומשהו אלף ש"ח - בתשלומים.

את הכסף הספייר שיש לך, תשקיע ביישור קו טוב - ותשלם לאט לאט לסוכנות. עד שתשתחרר יהיה לך כסף לסיים את התשלומים וליהנות מהאוטו.

 

כדאי לך לנסות גם סיטרואן קסארה, תוכל לעלות בשנתון גבוה למעלה. במגאן אתה יכול להוציא בכסף שלך שנת 96, בקסארה 99 או 2000.

 

בהצלחה.

פורסם

התנצלות מתקבלת... עם אתה מדבר בקשר לשגיעות כתיב אז זות דיסלקציה, עם בקשר לשאלות הטיפשות אז לא ישנתי מספיק,

וכדי לך לדעת שקצינים לא יכולים להיות קצינים בלי 12 לימוד ולפכות בגרות מלאה =) אני חושב שזה מספיק ברור שאני קצין,

אני יודע הצבא היום לא הגיוני בגרוש, אבל על זה תגיד להם ולא לי...

בקיצור לא ממש מעניין אותי הצבא, יום שישי לכול הרוחות,

 

אני חושב השאלה הייתה מספיק ברורה, והיה כתוב לא מעוניין ברכב אחר,

יש מישהו שיכול לעזור לי בנושא? ולא לחפש שגיעות כתיב!

תשמור על הש....רכב, והוא ישמור אלייך :roll:

פורסם

לפי טעמי קסארה הרבה יותר נוחה ממגאן, אבל ממליץ על 1.8, כי 1.6 בשנים האלה זה 88 כ"ס.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

במשפחה שלי מתוך 6 רכבים מבית רנו שתיים היו מגאן (1996 עם מנוע 1400 ו2003 אוטומט עם מנוע 1600).

עם פולו אני יכול רק להשוות מבחינת נוחות ומרחב פנים כי הפולו שלי היה עם מנוע דיזל מודל 2000.

מגאן הרבה יותר מרווחת ובעלת מושבים נוחים, אפילו מפנקים.

בפולו אחרי חדשיים הלכתי לקנות "דוקטור גב" - כל נסיעה מעל שעה הסתיימה בכאב גב.

היתרון של פולו - סחירות טובה, אבל במיקרה שלך זה הופך לחיסרון- יותר קשה למצוא רכב שהוא מציאה אמיתית.

מגאן עם מנוע 1400 יותר חיסכונית מאחותה עם 1600 סמ"ק וגם בתקציב שלך תוכל לחפש שנתון יותר מתקדם(1998בערך) אבל פחות נמרצת. את זה תרגיש בעיקר בעליות (לירושלים , למשל) .

מנוע 1600 מאוד מוצלח, אמין . בגלל זה מגאן ידנית עם מנוע כזה שמורה לא פשוט למצוא. בתקציב של 20K- רק שנת 1996 .

בפולו אהבתי את המזגן - אין כזה, לדעתי, בשום רכב אחר.

בעית חלונות חשמל שנופלים ישנה גם בפולו וגם במגאן - בפולו יותר.

אם משווים את הביצועים של פולו 1400 ומגאן 1400 -פולו עדיפה. מגאן 1600 עוד יותר טובה.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

אחלה תודה =)

אבל אני עדיין לא מביין דבר אחד, מה המשמעות של ישור קו? הכוונה תקלוט? מכנית? פח?

או שהכוונה לכול דבר שבור באוטו בכללי?

תשמור על הש....רכב, והוא ישמור אלייך :roll:

פורסם

הייתי במצב דומה מאד לשלך לפני כחצי שנה. לקראת הוצאת הרשיון, היה לי תקציב של 25K

והתלבטתי בין פולו למגאן. בסוף קניתי מגאן, לא בגלל שהיא טובה יותר, אלא בגלל שמצאתי אחת

שמורה ומטופלת. אם הייתי מוצא פולו במצב דומה, הייתי קונה אותה.

 

מה שרלוונטי במקרה שלך זה הדור הראשון של המגאן, מהשנים 96-99, או פולו מאותן שנים בערך.

להלן הנקודות החזקות והחלשות של שני הדגמים. נתחיל במגאן:

יתרונות:

 

1. מאד אמינה וחסכונית בדגם הידני. במקרה שלי (עם שימוש בשמנים ונוזלים איכותיים והקפדה

על טיפולים בזמן), צריכת הדלק עומדת על 1:12 בעיר ו-1:18 בכביש.

 

2. מאד זריזה ומאיצה בקלות, גם עם 5 אנשים בעליות של חיפה, כשמדי פעם מזדמן לי לבקר שם.

 

3. מאד וורסטילית. קיפול קל של המושבים מאפשר להגדיל את הבגאז' בתוך מספר שניות ולהוביל

בו דברים שלא כל מיניוואן מצליח להתמודד איתם (לא במובן של משקל, אלא של גודל ונפח הטענה).

 

4. בטיחות!!! הרכב הכי בטיחותי שניתן לקנות בתקציב הזה, חד משמעית. סטנדרטים שיצרנים אחרים

אימצו רק לאחר מספר שנים. לדגם RT יש שתי כריות אוויר, קדם מותחנים לחגורות הנהג והנוסע, חגורות

עם שלוש נקודות עיגון מאחורה ועוד כמה דברים בסגנון. בדגם +RT יש גם ABS, אבל הוא נדיר יחסית.

 

5. עלויות חלפים נמוכות, עקב העובדה שהחל מ-2006 הופרשו כמה אלפי מכוניות כאלה מהצבא. לכן יש

מלא חלקים זמינים בכל פירוקיה, והם תמיד זולים.

 

6. עלויות ביטוח נמוכות, בעקבות הסעיף הקודם. זה הרכב הכי לא גניב בארץ, משום שאף אחד לא צריך

אותו בשטחים לפירוק. כמו כן, יש במגאן מערכת נעילה מרכזית משולבת עם אימובילייזר, מה שגורם לרוב

חברות הביטוח לוותר על הדרישה לקודן חיצוני.

חסרונות:

 

1. קיימת תקלה אופיינית בתריס הסירקולציה הפנימית של המזגן. עקב שחיקה של גלגלי שיניים, אין

אפשרות להעביר את המזגן למצב אוורור פנימי, לכן הוא כל הזמן לוקח אוויר מבחוץ, מה שגורם למדחס

להתאמץ יותר ומגביר את צריכת הדלק. התקלה חוזרת על עצמה במגאנים רבים מהדור הזה, וקל לזהותה

ע"י לחיצה על הכפתור ליד המזגן עם החצים עליו. אם שומעים רעש של דפיקה כל כמה שניות, אז זה זה.

הפתרון קל וזול למדי וניתן לביצוע בכל מוסך מורשה בעלות של 200 ש"ח. מוציאים את יחידת המזגן, מקבעים

את התריס במצב סירקולציה פנימית, ומחזירים את היחידה. לא רבים טורחים לתקן את התקלה, משום שישנו

חשש לא מבוסס ותת תודעתי מהעלויות הגבוהות של תיקון כזה. שים לב.

 

2. תקלה אופיינית בגיר האוטומטי בשנים אלה, שבעקבותיה הגיר ננעל בהילוך שלישי, ע"מ להגן על מכלוליו.

אין לי הסבר לתקלה עצמה, כדאי להריץ חיפוש בנושא בפורום הטכני. למיטב ידיעתי, בד"כ במקרים אלה, יש

צורך בשיפוץ הגיר, שעלותו כמה אלפי שקלים.

 

3. קלאץ' מאד קשה, שצריך לבעוט בו ולא להכניס אותו ברכות. עניין של טעם, אבל בשבילי זה קצת מוגזם,

במיוחד בפקקים. אין דרך להימנע מזה, ככה תיכננו אותו, וככה הוא ישאר גם אם תחליף אותו לחדש.

 

4. הגה בעל קוטר גדול למכונית כזאת, לא ממש ברור לי למה. יש אנשים שזה מפריע להם.

 

5. נטיה לחלודה בדלת האחורית, בחלק התחתון, איפה שהמתכת פוגשת את השמשה. נובע מתכנון לקוי של

הדלת, בצורת "סף" אווירודינמי, שגורם להצטברות מי גשמים בתחתית הדלת. עוד משהו לשים לב אליו.

 

6. אקוסטיקה. אם בכוונתך להתקין מערכת שמע איכותית בעוצמה גבוהה, עדיף ללכת על משהו גרמני.

הפח הצרפתי ידוע בנטייתו "לנגן" יחד עם הרמקולים.

 

ונעבור לפולו. כאן אין לי נסיון, והמידע נובע רק מהפורום ומאנשים שהיה להם פולו והתייעצתי איתם בנושא.

היתרונות:

 

1. קוטן וזריזות של סופרמיני, על כל המשתמע מכך - חניה, צריכת דלק וכיו"ב.

2. 75 כ"ס במנוע 1600 נשמע די חלש, אבל מושג בסל"ד נמוך, מה שתורם לזריזות בנסיעה עירונית.

3. אבזור בטיחותי מקיף, כולל ABS ברוב הדגמים.

החסרונות:

 

1. תקלת חשמל אופיינית לכל דגמי פולקסוואגן מאותן שנים - תופעת "החלונות הנופלים", אובדן שליטה על

חלונות החשמל שמתבטא בנפילת החלון יום אחד בהיר, ומצריך תיקון פשוט למדי. כדאי להריץ חיפוש בפורום

הטכני, היו דיונים רבים על הנושא.

 

2. אמינות מערכת ה-ABS. לעיתים קרובות יש תקלה בחיישנים של המערכת הנמצאים בגלגלים. התיקון הוא

ניקוי/החלפת חיישן, או תיקון/החלפת מחשב ABS, שעלותו כמה אלפי שקלים. שוב, כדאי להריץ חיפוש בפורום

הטכני על המונח "ABS פולו".

 

3. עלויות ביטוח גבוהות יחסית, בהשוואה למגאן. כנ"ל לגבי זמינות ועלות החלפים.

 

 

לסיכום:

 

הפולו הוא רכב קטן וזריז, אך יש לבדוק בשבע עיניים את תקינות מערכת החשמל וה-ABS שלו.

המגאן היא רכב משפחתי בגודל מלא, עם אופציות הטענה מגוונות, בטיחות פסיבית מובילה בקטגוריה וחלפים

זולים וזמינים, שמשפיעים על עלויות הביטוח. יש לשים לב במיוחד לפעולת המזגן ולמצב הדלת האחורית, וכדאי

מאד להימנע מהגיר האוטומטי בשנים אלה.

 

בהצלחה בקניה! 8)

פורסם
אחלה תודה =)

אבל אני עדיין לא מביין דבר אחד, מה המשמעות של ישור קו? הכוונה תקלוט? מכנית? פח?

או שהכוונה לכול דבר שבור באוטו בכללי?

 

יישור קו הכוונה להוצאות שיהיו לך מיד אחרי הקניה כדי להביא את הרכב למצב שתוכל להשתמש בו בצורה בטוחה ולא מזיקה לרכב.

זה יכול להיות תיקון תקלות שיתגלו בבדיקה, החלפת צמיגים, ברקסים. במידה ואין תיעוד של הטיפולים מומלץ מאוד לעשות טיפול לרכב מיד לאחר הקניה (אפילו כולל רצועת טיימינג אם לא ידוע מתי הוחלפה).

את התיקונים של הפח או פלסטיקים -לשיקולך, אפשר לוותר או לדחותם.

 

בקשר לביטוח - כתבת שאתה קצין .

תבדוק את האפשרות לבטח בחברת ביטוח שזכתה במכרז של משרד הביטחון.(רק לא שרביט!)

ידוע לי שלעובדי מדינה, למשל, יש אפשרות לבטח בהראל בתנאיים מיוחדים -אין או כמעט אין תוספת לנהג חדש\ צעיר.

אני לא בטוח ב 100% שאתה יכול כי לפי הגיל אתה בטח עוד בשרות חובה אבל שווה לבדוק - יכול לכסוך כמה אלפי שקלים.

בהצלחה!

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

×
×
  • תוכן חדש...