Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תרשים פיזור, על מכוניות.... (צריך עזרה)


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6701 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

אני תלמיד במגמת תעשייה וניהול ואני עושה כרגע פרוייקט על חברת פורשה, כל זמן מסויים המורה שלי נותנת לי מטלה לעשות, אז עכשיו אני צריך את עזרתכם במשהו שאני יודע שתוכלו להבין,

אני צריך שתתנו לי רעיונות למדדים אפשריים במכוניות, מה שלא יהיה,

הנה לכם דוגמא למדד (אני צריך לציין שהמדד הבא הוא תרשים לא אמיתי ואין להתבסס על הכתוב בו) המדד מייצג את המשקל + שריפת קלוריות, ככל שתשרוף יותר קלוריות כך תרדו במשקל (+אני צריך גם שאחד המומחים פה ייעזור לי למצוא מידע בנוגע, במיוחד אם הוא מבין במכוניות פורשה, הפרוייקט שלי נעשה בסוכנות פורשה בציר ז'בוטינסקי בפ"ת):

%D7%9E%D7%93%D7%93%20%D7%A4%D7%99%D7%96%D7%95%D7%A8.JPG

"אמור לי מי הם חבריך ואומר לך באיזה מכונית אתה נוהג." -הנרי פורד.

"הרי את מגודשת לי במפתח זה כדת פורשה וישראל".

פורסם

נפח מנוע לכ"ס?

פליטת גזי CO2 ביחס לנפח מנוע?

צבע המכונית ביחס למחיר שלה ?

לדוגמא, כמה מכוניות מתחת למליון ש"ח נקנו בצבע בהיר לעומת צבע כהה, וכמה מכוניות מעל מליון ש"ח נקנו בצבע כהה לעומת בהיר.

 

מה גם, שלמיטב ידיעתי, לא ככה נראה גרף פיזור, אבל שיהיה :roll:

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם
נפח מנוע לכ"ס?

פליטת גזי CO2 ביחס לנפח מנוע?

צבע המכונית ביחס למחיר שלה ?

לדוגמא, כמה מכוניות מתחת למליון ש"ח נקנו בצבע בהיר לעומת צבע כהה, וכמה מכוניות מעל מליון ש"ח נקנו בצבע כהה לעומת בהיר.

 

מה גם, שלמיטב ידיעתי, לא ככה נראה גרף פיזור, אבל שיהיה :roll:

 

תוכל לתת לי תרשים לדוגמא?

מה שגם אני צריך מידע על 4 המכוניות הבסיסיות של פורשה.... בכל מיני תדירויות... חשבתי גם על כ"ס - צריכת דלק.

"אמור לי מי הם חבריך ואומר לך באיזה מכונית אתה נוהג." -הנרי פורד.

"הרי את מגודשת לי במפתח זה כדת פורשה וישראל".

פורסם

אתה יכול לפנות לפורשה בבקשה לקבל את חלוקת הצבעים של המכוניות שהם מסרו ב2-3 האחרונות.

גרף פיזור, למיטב ידיעתי, הוא בצורת כוונת/פלוס (+). משמע יש לו ציר Y חיובי ושלילי וציר X חיובי ושלילי.

נקודת ה0,0 לצורך העניין יכולה להיות צבע צהוב בעלות של מליון ש"ח - צבע לבן יורד לX שלילי, צבע שחור עולה לX חיובי.

רכב במחיר של מעל מליון ש"ח (קאיין טורבו, 911S+) - בצידו החיובי של ציר הY, ורכב מתחת למליון ש"ח (בוקסטר, קיימן, קאיין V6, קאיין S ו911 "פשוטה") בצידו השלילי של ציר הY.

 

כל עוד פורשה יסכימו לחלוק איתך את המידע - זה לא אמור להיות מסובך מידי.

 

בהצלחה!

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם
אתה יכול לפנות לפורשה בבקשה לקבל את חלוקת הצבעים של המכוניות שהם מסרו ב2-3 האחרונות.

גרף פיזור, למיטב ידיעתי, הוא בצורת כוונת/פלוס (+). משמע יש לו ציר Y חיובי ושלילי וציר X חיובי ושלילי.

נקודת ה0,0 לצורך העניין יכולה להיות צבע צהוב בעלות של מליון ש"ח - צבע לבן יורד לX שלילי, צבע שחור עולה לX חיובי.

רכב במחיר של מעל מליון ש"ח (קאיין טורבו, 911S+) - בצידו החיובי של ציר הY, ורכב מתחת למליון ש"ח (בוקסטר, קיימן, קאיין V6, קאיין S ו911 "פשוטה") בצידו השלילי של ציר הY.

 

כל עוד פורשה יסכימו לחלוק איתך את המידע - זה לא אמור להיות מסובך מידי.

 

בהצלחה!

 

אז זהו, שנתתי דוגמא לדבר הזה ולמנהלים של פורשה אין זמן והסוכן המכירות בכלל לא יודע לבנות את הגרף, אז נותר לי לעשות לבדי, בגלל זה גם פניתי לפורום הזה כי ידעתי שיש פה מומחים שבטח מכירים אתרים שיכולים לספק לי מידע רב בעניין.

 

אבל אתה חושב באמת שהם ייתנו לי את עלויות הצבעים, כי תכלס אני על זה יכול לדבר רק עם סוכן המכירות.

סה"כ תרשים נחמד אני מקווה שהמורה שלי תאשר את זה וגם שייתנו לי את חלוקת הצבעים.

 

אולי אתה מכיר אתר ישראלי שיש לו את המחירון של פורשה בכל הדגמים?

"אמור לי מי הם חבריך ואומר לך באיזה מכונית אתה נוהג." -הנרי פורד.

"הרי את מגודשת לי במפתח זה כדת פורשה וישראל".

פורסם

הנה דוגמא שלי:

גרף של שוק המוצר (פורשה) שבו יש עקומת ביקוש והיצע. כאשר ביקוש מייצג את הכמות המבוקשת של רכב מתוצרת פורשה כפונקציה של מחיר ע"י הצרכנים, וההיצע מייצג את הכמות המוצעת כפונקציה של מחיר ע"י היצרן. בחיתוך של העקומות מקבלים: כמות מוצעת של רכבים שווה לכמות מבוקשת של רכבים במחיר שיווי המשקל, וזו נקודת שיווי המשקל בשוק הרכב.

 

מקווה שזה יעזור לך וזה פחות או יותר מה שחשבת עליו. תוכל באותו פורמט של גרף לשנות קריטריונים לפי בחירתך.

1.JPG

פורסם
אז זהו, שנתתי דוגמא לדבר הזה ולמנהלים של פורשה אין זמן והסוכן המכירות בכלל לא יודע לבנות את הגרף, אז נותר לי לעשות לבדי, בגלל זה גם פניתי לפורום הזה כי ידעתי שיש פה מומחים שבטח מכירים אתרים שיכולים לספק לי מידע רב בעניין.

 

שניה.. אני רוצה להבין..

אתה ציפית שהמנהל של פורשה/סוכן מכירות יבנו בשבילך את הגרף?

הם אמרו שאין להם זמן לזה - אז אתה מבקש עכשיו מאיתנו להכין בשבילך את הגרף?

 

זו לא אמורה להיות עבודה שלך?

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם

גולף- מה שנתת זה גרף ביקוש היצע (ליניארי (?) ) הילד רצה פיזור.

הכי טוב שתכין גרף על מכירת רכבי פורש בכל שנה . ( שנה **19 נמכרו ** רכבים , וכך הלאה . את הנתונים אני די בטוח שיש ולא תהיה בעיה לקבל מהסוכנות.)

צונזר.... :?

פורסם

גולף ודיסקובר טעיתם, זה איננו גרף פיזור, המורה שלי אמרה שצריך שיהיה 2 משתנים שאחד יהיה תלוי בשני.

אז קודם כל תנו לי רעיונות ל-2 משתנים שהאחד תלוי השני בלתי תלוי (כמו שריפת קלוריות ומשקל, ככל שתשרוף קלוריות כך תרד במשקל, צריך שלשני המשתנים יהיה קשר אם הבנתם...).

"אמור לי מי הם חבריך ואומר לך באיזה מכונית אתה נוהג." -הנרי פורד.

"הרי את מגודשת לי במפתח זה כדת פורשה וישראל".

פורסם

5 האגורות שלי - אם נלך לפי כללי הפעולה של סטטיסטיקה תיאורית (שבעזרתה למעשה אתה בונה את דיאגרמת הפיזור ומנתח אותה), הדבר הראשון שאתה צריך זה השערת בסיס, בעלת שני משתנים שבה אחד יכול להיות תלוי בשני. אני אתן דוגמה לא קשורה לנושא קודם כדי שתבין במה העניין: "H0 (הנחה בסיסית בסטטיסטיקה): ממוצע ציוני התואר הראשון תלוי בציוני הבגרות".

משם אתה לוקח את המשתנה הלא תלוי, במקרה שלנו ציוני הבגרות, ושם אותם בציר ה-X. את המשתנה התלוי, אתה מכניס לציר Y ומתחיל לפזר את התצפיות שלך.

 

בסופו של דבר דיאגרמת הפיזור עוזרת לך או לקבל את ההשערה ברמת מובהקות שקבעת, או לדחות אותה.

 

דוגמה שלי: אנשים הקונים את הדגמים היקרים יותר של פורשה מעדיפים אותן בצבעים כהים.

 

למשל כאן המשתנה התלוי הוא הצבע,(על פי מדד כהות מסוים) והלא תלוי הוא המחיר.

יש אנשים שמוציאים ממך את המיטב, אנשים נפלאים ונדירים. אני קוראת לו אהובי - אסף.

פורסם

אני צריך משהו שיש לו יותר קשר חזק ולא כזה, קשר יותר ישיר אם אתה מבין את כוונתי, אם בכל זאת זה בעייתי אני אבחר כלי אחר...

"אמור לי מי הם חבריך ואומר לך באיזה מכונית אתה נוהג." -הנרי פורד.

"הרי את מגודשת לי במפתח זה כדת פורשה וישראל".

פורסם

אני לא מבין את הכוונה שלך.. הקשר החזק יהיה בהתאם לנתונים של שתי האוכ' שתבחר (כמו שהסבירו למעלה)

צונזר.... :?

פורסם
אני לא מבין את הכוונה שלך.. הקשר החזק יהיה בהתאם לנתונים של שתי האוכ' שתבחר (כמו שהסבירו למעלה)

 

קיצר אני רואה שהעסק הזה קצת מסובך, אז אני אעבור למשהו יותר קל, שאני בטוח שאתם יודעים איך זה הולך.

אני צריך תרשים זרימה פונקציונלי כמו בתמונה רק שהוא הולך מההזמנה של הרכב של מכונית פורשה ועד לקבלת המפתחות.

אם מישהו מכם ייעזור לי אני אשמח מאוד, או לפחות ייפנה אותי לאתר שאפשר למצוא את התהליך של זה.

 

(עיגול = פעולה)

(מלבן/ריבוע = ביקורת)

(חץ = העברה/שינוע)

(מעויין = צומת החלטה)

(חצי עיגול = השהייה)

(משולש = איכסון)

scan0012.jpg

"אמור לי מי הם חבריך ואומר לך באיזה מכונית אתה נוהג." -הנרי פורד.

"הרי את מגודשת לי במפתח זה כדת פורשה וישראל".

פורסם

חברלך, סיימתי עם המטלה הזאתי, תודה לעוזרים, חזרתי לא מזמן מסוכנות פורשה שם הסוכן מכירות עזר לי, אחרי שסיימנו את העבודה התחלנו לדבר על מכוניות פורשה וכו'.... הוא הראה לי את הקיימן S מודל 2007 (בהייתה במבחן אצל מגזין אוטו לפני כמה חודשים), הוא הדליק את המנוע ונתן לי לשבת, קצת הסביר לי עלייה העלתי את הספויילר/הורדתי אותו, ממש נחמד, מערכת סאונד גם נחמדה ווהרגשה היא בכלל! מרגיש כמו מלך עם מכונית מירוץ!:beerchug:

 

האנשים שם נחמדים, אם מישהו מעוניין לצלם את המכוניות זה אפשרי ויותר מכל זה מומלץ!

"אמור לי מי הם חבריך ואומר לך באיזה מכונית אתה נוהג." -הנרי פורד.

"הרי את מגודשת לי במפתח זה כדת פורשה וישראל".

×
×
  • תוכן חדש...