Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6300 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מעדכן כי הבעייה לא נפתרה ומעבדת LENOVO כאן בברלין לא יודעת מה הבעייה.

אז מה היה עד כה: התקלה חזרה על עצמה לאחר שנה ו-3 חודשים.

הזמנתי לוח אם חדש זהה מ-EBAY. הלוח הוחלף ע"י מעבדת LENOVO רשמית.

כרגע מה שקורה הוא: בעת הפעלת מחשב, הוא מבצע 4 מחזורים של 4 BEEPS וזהו. אין תצוגה של כלום וככל הנראה המסך בכלל לא מקבל הוראה להידלק.

אין שום תגובה או יכולת להגיע לביוס. המאוור עובד.

הבדיקה נעשית ללא הסוללה.

מעבדת LENOVO לא יודעת מה הבעייה.

מבקש עזרה בפיתרון הבעייה.:-(

Veni Vidi Vici

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

התקלה נובעת ממודול טיימר שלא מתפקד כראוי על הלוח אם:

סיבות ודרכים לפתרון ישירות מאינטל:

You are getting 4 beeps indicating a timer not operational:

  • Check for foreign objects such as screws that may ground the desktop board and make sure that screws that hold the motherboard are not too tight.
  • Try a different desktop board
  • במילים אחרות תבדוק אם הלוח הותקן כראוי ע"י המעבדה, כל עוד אתה בטוח שהלוח היה תקין מכל תחילה.
  • אבחן חיבורים ובידוד מחשמל סטטי בין הלוח לחלקי הפלסטיק.:-)

http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/sb/cs-010249.htm

http://www.computer-firstaid-services.com/bios.html#AMI

תתייחס לביוס מסוג AMI.בהצלחה.

דוד.:-)

Night Driver כתב:

באגירה הוא מומחה החייזרים פה. תעלי תמונה של יצור עם יותר מ 4 רגליים והוא מיד יספר לך מי הוא, איפה הוא גר ומה ההורים שלו עושים.
פורסם

הלוח אמור להיות תקין וחדש. הבחור מ-EBAY שקניתי ממנו פירסם גם בפורום ניידים של IBM את הלוחות הללו.

בתכל'ס אין לי מושג אם הוא אכן חדש למרות שנראה דיי חדש.

 

איך לבדוק הארקה תקינה ? אין לי בעייה לפרק את כל המחשב לגורמים על מנת לבדוק.

השאלה היא מה אני צריך לחפש ?

Veni Vidi Vici

פורסם

דוד, אם אפשר לשאול, על סמך מה היעוץ שנתת?

 

למיטב ידיעתי, ואני עוסק בתחום קרוב, ה- BIOS במחשבי Thinkpad הוא של IBM עצמם,לא של AMI.

 

הציטוט שנתת מתייחס ללוחות אם של אינטל, למחשבי Desktop, להם ארכיטקטורה שונה לחלוטין. וכן, אינטל משתמשים ב BIOS של AMI.

 

ול wiking, צר לי שאני לא יכול לעזור הרבה. החלפת לוח אם (כולל מעבד?) משמע החלפת כמעט את כל מה שלוגית יכול להיות קשור לבעייה. הרכיבים שלא החלפת הם זכרון, כרטיס מסך נפרד (אם יש כזה, נדמה לי שלא) ושאר פריפרלים כמו מקלדת, לוח מגע /עכבר, סוללה וכו' שאינם קשורים.

 

ה - BIOS מבוצע בהתחלה ישירות מרכיב ה- FLASH עליו הוא צרוב, ואז הוא מועתק לזכרון המחשב ו"נפרש" מהדחיסה שלו, ואז מורץ מהזכרון. לאחר הפעלת התצוגה, מופיע הלוגו ומסך ה- BIOS. כשלון בשלב מוקדם לא מאפשר דיווח דרך המסך, ולכן הדרך היחידה היא דרך קוד "ביפים".

 

הייתי מתחיל בלנסות להחליף זכרון. מצד שני, זה משהו מאוד בסיסי שמעבדת לנובו היתה אמורה לעשות.

:turn-l:
פורסם

מסתבר שמעבדת לנובו כאן בברלין (כמו כל דבר שקשור בשירות בברלין) לא יודעת דברים שגיליתי תוך שעה באינטרנט.

זיכרון כבר בדקתי, החלפתי וניסיתי הכל. זה לא עובד.

הלוח שקניתי כנראה דפוק כי הוא מצפצף על תקלה של צ'פ אבטחה שלא קיים בדגם לוח הזה (פתחתי אתמול הכל על מנת לבדוק ולא נמצא הצ'פ. את הלוח אני אשלח בחזרה למוכר.

הלוח הישן אצלי... מה ניתן לעשות ? קראתי שניתן לצרוב מחדש EEPROM ע"י כלים ספציפיים וכרגע זה הכיוון.

מעבר לכך אין פיתרון כי גם אין לוחות כאלו אצל IBM בגרמניה (כך נאמר לי במעבדת לנובו).

אשמח לכל עצה ועזרה בתחום.

ליאור

Veni Vidi Vici

פורסם

כבר די הרבה שנים שה- BIOS שמור על flash ולא על eeprom. בד"כ אפשר לשלוף את ה- FLASH ולצרוב אותו מחדש (בד"כ מעתיקים image ממחשב אחר) בצורב flash.

 

רכיב האבטחה הוא כנראה 1.1 TPM של חברת אטמל, והוא היה אופציונלי. העדרו לא צריך למנוע BOOT (גם כשהוא היה קיים, הוא לא הופעל, בגלל חוסר תמיכה בו במערכת ההפעלה).

:turn-l:
פורסם

השרשור נפתח לפני שנה וחצי.

לא כדאי לחסוך הרבה כאב ראש (וכנראה שגם כסף) ולהשתדרג למחשב חדש?

יש היום אחלה מבצעים בשוק האלקטרוניקה (במיוחד אם אתה כבר באירופה)...

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם
השרשור נפתח לפני שנה וחצי.

לא כדאי לחסוך הרבה כאב ראש (וכנראה שגם כסף) ולהשתדרג למחשב חדש?

יש היום אחלה מבצעים בשוק האלקטרוניקה (במיוחד אם אתה כבר באירופה)...

התחדשתי במחשב חדש יום לפני שהישן שווק חיים(T60) אבל המחשב הישן תקין מבחינת מסך ושירת אותי נאמנה ככה שחבל לזרוק.

Veni Vidi Vici

פורסם

צודק ,הביוס של PHOENIX כמו שאמרנו והקוד לא תקף למה שכתבתי.

בנוגע לתמונות, לא ניתן לזהות שבב ביוס עם סוקט ,כנראה שמולחם ללוח אם.

אני אנסה למצוא מידע ברשת אודות השבב:-).

Night Driver כתב:

באגירה הוא מומחה החייזרים פה. תעלי תמונה של יצור עם יותר מ 4 רגליים והוא מיד יספר לך מי הוא, איפה הוא גר ומה ההורים שלו עושים.
פורסם

מעדכן היות והבעייה נפתרה.

היה צורך בצריבת ביוס מחדש והלוח הישן חזר לתפקד כמו גדול. נעשה לבסוף דרך פורום IBM גרמני בעלות של 20 יורו.

הלוח שנקנה תקין והדבר היחיד שהיה צריך לעשות זה להוריד את הצ'פ אבטחה שלא הצלחתי לזהותו לפני כן.

בנתיים הלוח החדש נשאר כספייר כי עלות משלוח חזרה לא משתלמת.

Veni Vidi Vici

פורסם

להוריד צ'יפ אבטחה - אתה מתכוון ל- disable ולא לפירוקו מהלוח, נכון?

הרכיב של אטמל אכן גרוע, ושימוש לא היה לו.

 

איך בוצע עדכון הביוס?

:turn-l:
פורסם

יש שם צ'פ שניתן להוריד אותו כמו רכיב (ניתוק מהקונקטור).

אינני יודע במדויק איך היות ולא הייתי נוכח אך ממה שהוסבר וקיים גם ברשת, בעזרת מכשיר שמתחבר לצ'פ ביוס ע"י הלחמה קטנה

בכל מקרה, מה שהכי אירוני הוא שאחרי שהוצאתי מעל 150 יורו על ניסיון לתקן ולא הצלחתי, המחשב תוקן בעלות של 20 יורו ושעת עבודה בסה"כ. מה שגם הרבה יותר זול מהפעם ראשונה שבה שילמתי 950 ש"ח.

Veni Vidi Vici


×
×
  • תוכן חדש...