Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6810 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

זה הטופיק השלישי שלי בעמוד, אבל כל טופיק זה נושא אחר אז אני מבקש שתבינו אותי.

 

יש לי מגבר אודיו פולס BA4400 (נקנה אתמול!)

התקנתי אותו אתמול, הכל עבד טוב ויפה עד היום.

מקודם נסעתי באוטו שמעתי מוזיקה על עוצמה יחסית גבוהה (לא המקסימום), למשך זמן של 15 דקות, ולא כל הזמן על העוצמה הכי גבוהה.

פתאום באמצע הדרך החלקים המוגברים (סאב ורמקולים) הפסיקו לעבוד.

עצרתי את האוטו, פתחתי תבגאז' ואני רואה שהמגבר נכבה (יש עליו מנורות כחולות בד"כ, וכשהסתכלתי הם היו כבויות).

המגבר גם לא עשה רעש של עובד.

הדבר היחידי שדלק אצלו זאת מנורה צהובה שכתוב עליה POWER.

כיביתי את האוטו והמערכת וחזרתי לאחר שעה, הפעלתי את המערכת והוא ישר נכנס למצב הזה.

 

ניתקתי את הכבל + מהמגבר, החזרתי לאחר 20 דקות, ניסיתי שוב, ועדיין, אותו דבר.

 

כשחזרתי הביתה ניסיתי עוד פעם, הפעלתי מחדש, והפעם לשנייה המגבר נדלק (האורות הכחולים נדלקו) ונכבה, לא הספקתי אפילו לשמוע צלילים. ושוב הנורה POWER נדלקה.

 

ניתקתי מהמגבר את כל החוטים והשארתי רק + - וREMOTE, הפעלתי את המערכת ועדיין אותה בעיה.

 

מה יכולה להיות הבעיה? יש לי כבל 8 גייג' שמגיע למגבר. הפיוז הראשי שמתחבר למצבר אם אני לא טועה הוא 40A (הסטנדרטי שמגיע בקיט התקנה למגבר עם כבל 8 גייג', יש מצב שאני טועה לגביו).

במגבר עצמו יש פיוז 80A.

 

יכול להיות שהפיוז הראשי נשרף? הפיוז במגבר? מגבר לא בסדר? או שזאת בעיה אחרת?

אם זה משנה, אז מה שמוגבר על ידי המגבר זה סאב לנזר 1600 בגישור (500 RMS), וזוג רמקולים קנווד 500W 7X10 90RMS.

פורסם

תתחיל מהחלפת הפיוז שנמצא ליד המצבר. גם אם לכאורה הוא נראה תקין לפעמים הוא לא.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

תבדוק את הפיוזים על המגבר עצמו.

לדעתי אימצת את המגבר יותר מידי והוא בדרך "החוצה", ככה זה במגברים האלה.

אם יש לך עדיין אחריות עליו אז אני מציע לך לבוא למוכר שלך ולנסות להחליף/לתקן.

פורסם

בגדול ממליץ לגשת למתקין באזורך, מניסיוני ייעוץ לתקלות ניתן ללא עלות

ואסביר למה אני חושב כך

על פניו נשמע שאתה לא מתקין מקצוען (גם אני לא :wink:) ותקלה כזו יכולה להיווצר מהמון אפשרויות

כמו שזה נשמע הבעיה היא לא בפיוזים כי לדבריך נורת הPOWER במגבר דולקת

להערכתי הבעיה יכולה בין היתר לנבוע מרמקול מקוצר ואו רמקול שנוגע בפח הרכב ואו מינוס לקוי במגבר ואו התקנה לקויה וכ"ו

אישית אני ממליץ לגשת למתקין אחראי ומהימן באזורך למען ביצוע הבדיקות הנ"ל כי חלק מהם דורש בדיקה ברב מודד ולשאר הבדיקות נדרש בעיקר ניסיון בבעיות שכאלה

שוב אחזור ואומר שלא נהוג לגבות תשלום עבור בדיקה כזו

נ.ב כמו כן יכול להיות שהמגבר (שהוא בסך הכל מגבר סיני פשוט ללא אבא ואמא) ניזוק בעקבות הקליפינג

במידה ותרצה עזרה במציאת מתקין אמין באזורך פנה אליי ואשמח לעזור

D.C

earthquake sound frik

 

פורסם

1. מאיפה אפשר לקנות את הפיוז הראשי הזה? כמה זה צריך לעלות? וכמה אמפר לקנות?

 

 

2. ואיך בודקים את הפיוז על המגבר עצמו? יש פיוז אחד, ניסיתי להוציא אותו אך הוא לא יוצא ואני מפחד להשתמש ביותר מדי כוח שלא ישבר. יש איזה שיטה להוציא אותו? או פשוט להשתמש ביותר כוח?

 

3. ואמרת שלדעתך אימצתי יותר מדי. כדי לאמץ אותו פחות להבא, פשוט להנמיך את הגיינים של הסאב והרמקולים טיפה?

או שיש דרך אחרת לאמץ אותו פחות?

כי לפניכן היה לי את הפולס 1000, ולא היו איתו שום בעיות. הוא עבד בהגברות גיינים עד החצי.

היום הגברתי בערך עד ה-3/4, אז להוריד לחצי?

 

4. וקניתי אותו רק שלשום, אני ידרוש שיחליף לי לחדש, זה לא עסק מה שקורה כאן.

פורסם

טוב החלפתי את הפיוז שעל המגבר לפיוז ספייר שקיבלתי בקופסה, ועדיין אותה בעיה.

המוכר של המגבר אמר לי שהוא ישלח אליי מתקין, אם הוא יראה שההתקנה בסדר גמור הוא יחליף לי לחדש.

אם הוא יראה בעיה בהתקנה והוא יסדר לי אותה אז אני יצטרך לשלם למתקין.

אבל לפני שהוא בא,

 

יש מצב שזה הפיוז הראשי?

אם יש לי את החלקים הנ"ל, כבל מתח 8 גייג', איזה פיוז ראשי לקנות? (כמה אמפר?)

פורסם

כן, יש מצב שזה הפיוז הראשי.

D.C, גם אם נורת ה POWER דולקת זה לא אומר שהפיוז תקין. במקרה שלי הנורה דלקה, אך בבדיקה עם רב מודד הסתבר שהגיע למגבר מתח של 1 וולט במקום 12. ולמה? כי הפיוז שליד המצבר לא היה תקין.

 

תחליף אותו ותראה אם הבעייה מסתדרת.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
אתה בטוח שהסאב הוא 4 אום כל סליל?

 

+1

 

כי בשרשור הקודם שלך ראיתי שאתה לא היית כל כך סגור על החיבור של הסאב, כגון: כמה אום כל סליל, במקביל או בטור, מגבר לא יציב ב2 אום בגישור וכו'.

פורסם

כן זה מה שכתוב באתר של לנזר, שכל סליל הוא 4 אוהם, וכעת מחובר רק סליל אחד למגבר בגישור.

יכול להיות שזה קשור? את האמת לא נראה לי, כי ניתקתי מהמגבר את כל החיבורים( חוץ מ + - ורימוט) ועדיין הבעיה חזרה.

 

אז אני ינסה להחליף את הפיוז הראשי, אבל,

אם יש לי את החלקים המחוברים למגבר: זוג רמקולים קנווד 7X10 500W 90RMS, וסאב לנזר 1600W 500RMS, כבל מתח 8 גייג', איזה פיוז ראשי לקנות? (כמה אמפר?)

פורסם
כן זה מה שכתוב באתר של לנזר, שכל סליל הוא 4 אוהם, וכעת מחובר רק סליל אחד למגבר בגישור.

יכול להיות שזה קשור? את האמת לא נראה לי, כי ניתקתי מהמגבר את כל החיבורים( חוץ מ + - ורימוט) ועדיין הבעיה חזרה.

 

אם ככה אז זה לא הסאב. תנסה להחיף פיוז זה גם דומה שאלי החשמל או מינוס אם פלוס לא מחוזקים טוב. או אולי כבל שלך לא ממש 8 G

 

אז אני ינסה להחליף את הפיוז הראשי, אבל,

אם יש לי את החלקים המחוברים למגבר: זוג רמקולים קנווד 7X10 500W 90RMS, וסאב לנזר 1600W 500RMS, כבל מתח 8 גייג', איזה פיוז ראשי לקנות? (כמה אמפר?)

 

לא משנה מה הרכיבים שלך. 8G כבל? שם 40 אמפר לא יותר, הפויז הראשי מגן רק על כבל, לא על רכיבים שלך.

פורסם

להחליף פיוז אני ינסה מחר, אני יסע לאוטו דיפו ויקנה פיוז 40A. אמרו לי שמוכרים שם 4 ב50 שקל.

יש לזה דגם מסויים? או פשוט להגיד פיוז לכבל + למגבר 40 A?

 

 

תראו, כשהרכיבו לי את המגבר, היה קטע שהכבל פלוס ומינוס נגעו אחד בשני. יצא גיץ מהכבלים.

 

אבל אז בדקו את הפיוז הראשי והוא היה נראה בסדר. חיברו לי את המגבר ושמעו.

ורק אחרי יום זה קרה.

יכול להיות שהפיוז נפגע אבל לאט לאט לאחר הגיץ שיצא?

ובכל מקרה כשזה יעבוד אני יוריד טיפה את הגיינים.

פורסם

תראו, כשהרכיבו לי את המגבר, היה קטע שהכבל פלוס ומינוס נגעו אחד בשני. יצא גיץ מהכבלים.

אבל אז בדקו את הפיוז הראשי והוא היה נראה בסדר. חיברו לי את המגבר ושמעו.

 

רק בגלל זה הייתי מחליף פיוז

פורסם

ב"אוטו דיפו" הם לא יודעים את הדגמים. אם תגיד להם, הם יהיו בהלם ויגידו "מה זה?"

תגיד פיוז זכוכית, לכבל מתח במערכת סטריאו. 40 אמפר. הם יחשבו שאתה מתקין על.

 

יש מצב שהפיוז ניגע מהקצר הקצר הזה ויתחלש. נסה להחליף ונירא מה קורה. אם זה לא ישנה את המצב אז סביר להניח שבעיה או בהתקנה של הכבלי מתח או במגבר עצמו אולי ספק כוח או משהו כזה.

פורסם

חחחח אז אם זה ככה אני ילך על הגרסה שלך.

 

אם זה לא ישנה את המצב, לדעתי אין סיכוי שזה קשור לבעיה בהתקנה של כבלי המתח, הכל עבד 8 חודשים בלי שום בעיה עם מגבר הפולס 1000.

 

אם זה המגבר עצמו, אני יוכל לדעת רק אחרי התקנת הפיוז החדש.

 

ספק כוח הכוונה למצבר? יכול להיות שהוא פתאום נדפק? (אם הכוונה היא למצבר).

 

בכל אופן, מחר מגיע אליי מתקין עם מגבר חדש (מטעם מי שמכר לי את המגבר). הוא יבדוק את הבעיה. אם הוא יראה שאין בעיה בהתקנה, הוא יחליף לי את המגבר לחדש.

אם לא, והוא יתקן את הבעיה, אני ישלם לו איזה 100 שקל, אבל עדיין לפחות הוא סידר לי את הבעיה.

 

בכל אופן, אני יסע בבוקר לקנות את הפיוז ואני ינסה להחליף אותם לפני שהמתקין יגיע, אולי זה יפתור את הבעיה וכך אני יחסוך את הבדיקה של המתקין בכלל, ואת התשלום הנוסף.

אם לא, אני יתן לו לבדוק.

בכל אופן אני מקווה שכן.

 

יש סיכוי שהמגבר ניזוק מכל הסיפור הזה שעכשיו הוא כל הזמן נכנס לפרוטקשן? או מהגיץ שיצא בחיבור הפלוס והמינוס?

×
×
  • תוכן חדש...