Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6974 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עתיד - שאלה לי אליך דרייברים לחוד נחשבים לקומפוננט?

יש לך מושג מה הכוונה בציר מקביל ( משותף זה לא המושג הנכון)?

 

אם תענה אל התשובות נכון אני יודה בטעות כרגע אני ב100% לא טועה.

רמקול 6X9 אינו רמקול קואקסאלים במיוחד לא עם הוא מרובה אלמנטים, אם אתה חושב שבגלל שיוצא איזה פלסטיק מאמצע הרמקול ועליו יושבים האלמנטים (הטוויטרים) וזה נקרא ציר מקביל אז יש לך עוד הרבה חומר ללמוד על אלמנטים.

דוגמא הכי טובה היא שהסט של BOSTON מסדרת הZ שכיום נחשבים לקומפוננט/קואקסיאלים? נכון מוזר? בטח לא הבנת אותי?!

בוסטון הגיעו למצב אשר הצליחו לשלב קומפוננט וגם יכולת קואקסאלית ברמקול אחד כלומר ההטוויטר יכול להיות מובנה עם המיד יחד אבל היכולות של רמקול קואקסאלי כזה או אחר זה אשפרות כיוון הטוויטר למיד כלומר בJL שלי אני יכול לשחק עם הטוויטר 180 מעלות של תזוזה (כלומר הגבה של 45 מעלות לעומת המיד) כאשר בבוסטון הם הגיעו למצב של 360 מעלות ( הגבה של 45 מעלות לעומת המיד מכל כיוון) ולכן גם הסט נחשב ליותר טוב.

ב6X9 האלמנטים שמרכיבים את הרמקול בנוים בצורה מסויימת ולא ניתן להזיזם או לשנות את כיוונם, לעומת זאת רמקול קואקסאלי מאשר שינוי זווית הטוויטר לעומת המיד בנוסף שהם מנגנים על ציר מקביל אחד.

 

ובקשר לשאלה ששאלתי אותך לגבי ציר מקביל רק לידע אותך זאת אומרת שכל הצלילים שיוצאים מרמקול קואקסאלי יוצאים מנקודה אחת ולא מפוזרים.

אז קבל בשבילך ובשביל כל אלו שחבו שמבינים ה זה רמקול קואקסאלי כתבה של אתר מחו"ל עם הסבר קצר ולעניין

http://www.caraudiohelp.com/newsletter/coaxials_versus_components.htm

פורסם

אתה מודע לכך שהאלמנטים בבוסטון שהבאת ניתנים לפירוק? בגלל זה הם נקראים קומפוננט.

 

הבאנו בתור דוגמא רמקולים 6 על 9 כדי לעשות את התפיסה בעניין קלה יותר בשביל הבחור , שיש טוויטר על הוופר.

 

"בוסטון הגיעו למצב.." למה מי הם בוסטון? מי ישמע הם המציאו את הגלגל.

 

אני רוצה קודם שאתה תענה על השאלות ששאלת , ונראה את התפיסה שלך בעניין.

 

שטויות? תוכיח

 

בינתיים אתה זה שמקשקש.

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם
עתיד - שאלה לי אליך דרייברים לחוד נחשבים לקומפוננט?

יש לך מושג מה הכוונה בציר מקביל ( משותף זה לא המושג הנכון)?

 

אם תענה אל התשובות נכון אני יודה בטעות כרגע אני ב100% לא טועה.

רמקול 6X9 אינו רמקול קואקסאלים במיוחד לא עם הוא מרובה אלמנטים, אם אתה חושב שבגלל שיוצא איזה פלסטיק מאמצע הרמקול ועליו יושבים האלמנטים (הטוויטרים) וזה נקרא ציר מקביל אז יש לך עוד הרבה חומר ללמוד על אלמנטים.

דוגמא הכי טובה היא שהסט של BOSTON מסדרת הZ שכיום נחשבים לקומפוננט/קואקסיאלים? נכון מוזר? בטח לא הבנת אותי?!

בוסטון הגיעו למצב אשר הצליחו לשלב קומפוננט וגם יכולת קואקסאלית ברמקול אחד כלומר ההטוויטר יכול להיות מובנה עם המיד יחד אבל היכולות של רמקול קואקסאלי כזה או אחר זה אשפרות כיוון הטוויטר למיד כלומר בJL שלי אני יכול לשחק עם הטוויטר 180 מעלות של תזוזה (כלומר הגבה של 45 מעלות לעומת המיד) כאשר בבוסטון הם הגיעו למצב של 360 מעלות ( הגבה של 45 מעלות לעומת המיד מכל כיוון) ולכן גם הסט נחשב ליותר טוב.

ב6X9 האלמנטים שמרכיבים את הרמקול בנוים בצורה מסויימת ולא ניתן להזיזם או לשנות את כיוונם, לעומת זאת רמקול קואקסאלי מאשר שינוי זווית הטוויטר לעומת המיד בנוסף שהם מנגנים על ציר מקביל אחד.

 

ובקשר לשאלה ששאלתי אותך לגבי ציר מקביל רק לידע אותך זאת אומרת שכל הצלילים שיוצאים מרמקול קואקסאלי יוצאים מנקודה אחת ולא מפוזרים.

אז קבל בשבילך ובשביל כל אלו שחבו שמבינים ה זה רמקול קואקסאלי כתבה של אתר מחו"ל עם הסבר קצר ולעניין

http://www.caraudiohelp.com/newsletter/coaxials_versus_components.htm

מצטער מאוד. בוסטון הגיעו ובוסטון עשו עם כל הכבוד לבוסטון הם עדיין לא אלה שיכתיבו מה הוא רמקול - קומפוננט זה מערכת(זה גם הפירוש באנגלית) דרייברים אשר מחלקים בינהם את הצלילים בהתאם לתדרים.....בתצורה הכי שכיחה שקיימת זה קומפוננט 2WAY - 3 חלקים, טוויטר וופר וקרוס,........רמקול קואקסיאלי הוא רמקול אשר בנוי ממספר רכיבים שמטרתם להפיק תדרים שונים אך בשונה מקומפוננט כולם מובנים על ציר משותף......זה שהם לא נמצאים במרכז בדיוק, או שהטוויטרים לא ניתנים לכיוון זה רק מעיד על הפונקציונאליות של אותו דרייבר....אבל זה לא מעיד כלום ממש כלום על מה הוא סוג הרמקול, כמו שאמרתי גם קומפוננט מעזה בשתי שקל....הוא קומפוננט,......אגב לבלאופונקט יש דגם כזה עם טוויטר שניתן להסרה\הרכבה במרכז הוופר כבר 7 מליון שנים....וזה נחשב קומפוננט לכל דבר !!....זה רק נותן לך אופציה רחבה יותר להתקנה

פורסם

אוקיי, מר' סקייליין, אז עכשיו אחרי ששלחת לנו את הקישור להסבר (המאוד מדוייק אני חייב לציין) - תעשה "מצא את ההבדלים" בין מה שאני רשמתי:

 

עוד פרט קטן:

קומפוננטים מגיעים בד"כ עם קרוס-אובר, שדואג לחלוקת תדרים בין הרכיבים של הרמקול (תדרים גבוהים לטוויטר, נמוכים לוופר).

 

קואקסלים לעומת זאת לא מגיעים עם קרוס כזה, ובמקרה הטוב, יש שם קבל קטן (אם אני לא טועה, זה נקרא קבל) שדואג לחיתוך מינימאלי של האלמנטים - אבל הוא פחות יעיל מקרוס מלא.

 

במילים אחרות - רמקול קואקסלי - בד"כ יהיה פחות איכותי מבחינת צליל, ביחס לקומפוננט באותה רמה.

 

 

 

לבין מה שכתוב באתר:

 

A coaxial speaker is a similar woofer with a tweeter either suspended on a bridge above the woofer or on a pole that extends through the middle of the woofer. The crossover is typically only a simple capacitor in-line with the tweeter though higher grade coaxials will have outboard crossovers.

 

The bottom line is that you get what you pay for. You can't really compare a $60 coaxial speaker with a $200 component set. However you can compare a $250 coaxial with a $300 component set:

 

 

במילים אחרות, עם הכתבה הזו, אתה רק הוכחת את הטענות של חברי הפורום פה. אז אני לא מבין על מה הוויכוח?

שיש קומפוננט בצורת רמקול קואקסלי??

 

זה כמו שעל טענה ש"לרוב המכוניות יש 4 גלגלים" אתה תנסה להוכיח שזה לא נכון, כי יש X מכוניות עם 3 גלגלים, או 6 גלגלים. זה מובן מאליו שיש יוצאים מן הכלל, אבל מה שניסו להסביר לבחור פה, זה את המושג הכללי של רמקול קואקסאלי, ומה הכוונה שלו כשמדברים איתו על דבר כזה בחנויות. זה הכל. למה להתקטנן על שטויות?

 

הודעה זו לא באה לפגוע, אלא באה בנסיון לסיים את הוויכוח חסר הטעם הזה.

בברכה!

יונתן.

פורסם

אז כך לelik דבר ראשון ידוע לי שסדרת Z היא קומפוננט לכל דבר אבל ההבדל הם שהצליחו לשלב את היכולת של רמקול קואקסיאלי בלי פגיעה, עם תקרא קצת על הסט תבין את היכולות בוסטון לא המציאו את הגלגל אבל את הזלזול בחברה לא מתאים כל כך. דבר שני 6X9 לא נותן דוגמא נכונה בפעם האלף מכיוון שהאלמנטים לא מנגנים על ציר מקביל אלה השמיעה מהם היא רחבה ולא ממוקדת.

 

ל-עתיד אם קראת את הכתבה תבין שלא כל דרייברים לחוד נחשב לקומפוננוט מכיוון שרמקול ביתי שהוא מורכב מטוויטר לחוד ומיד ווופר לחוד לא נחשב בדיוק קומפוננט, ההבדל בין קומפוננט ואפילו רשום בכתבה שניתן לשחק במיקום האלמנטים לעומת הרמקול הקואקסאלים אבל תמיד צריך לשאוף שהאלמנטים יהיו קרובים למטרת מיקוד הסאונד כלומר שיבוא מנקודה אחת לא מפוזרת כי זה משפיע על איכות הסאונד לעומת זאת יכולתו של רמקול קואקסאלי להוציא תחום תדרים מסויים מנקודה אחת שרמקול 6X9 אינו יכול אלה מוציא את התדרים בקשת יותר רחבה.

 

ל JMG אם באמת הייתי קורא טוב כמו שאתה מנסה להוכיח את הטענה היית רואה את המילים הבאות:

The crossover is typically only a simple capacitor in-line with the tweeter though higher grade coaxials will have outboard crossovers.

 

איך הגעת שהם מגיעים ללא קרוס היה לך התנסות עם סוג רמקול כזה? כל רמקול קואקסאלי רגיל ופשוט יגיע עם קבל כדי שישמש מין קרוסאובר אבל ברמקולים ברמה הקרוס הוא חיצוני רוצה הוכחה אתה מוזמן להכנס לJL ולהסתכל על הסדרות שלהם ותראה את ההבדל בין סדרה לסדרה כאשר הVR באה עם קבל על הרמקול והXR והZR מגיעים עם קרוס חיצוני

 

כנראה שלא תשווה לי קומפוננט שעולה באמת סכום יפה לרמקול שעולה גרושים כי זה לא נותן לך כלום השווה צריכה להעשות בתחום המחירים הנכון כלומר סט קומפוננט ברמה במחיר סתם של 1200 שקל לעומת רמקול קואקסאלי ברמה גבוה גם שעולה 900 או 1000 שקל.

 

אני מציע שתקראו שוב את הכתבה אבל הפעם לאט כדי שלא תפספסו את השורות הבאות:

Coaxial designs have the advantage of the tweeter and the woofer being mounted very close together (coincident, hence the name coaxial (coincident axes)) which makes all of the sounds come from one point.

 

Imagine that you're listening to a drum solo. Because the woofer and tweeter are mounted on the same axis, the drum set will sound correct (at least location wise). Now imagine a component set where the installer mounted the woofer in the door and the tweeter in the A-pillar (the piece between the windshield and the front door). Now it's more likely that the snare drum will appear much lower in the vehicle than the cymbal. This can be overcome by mounting the woofer and the tweeter much closer together. The higher quality coaxial speakers are actually component sets where the tweeter has been suspended over the woofer such as in many MB Quart, Boston Acoustics and other top speaker brands

 

בעצם זה הכי חשוב בכתבה אז אין צורך לקרוא אותה שוב כדי שלא תתאמצו ולא תבינו כלום

פורסם

אתה מודע לכך שלמורל יש רמקול קואקסיאלי מקביל להייבריד [האינטגרה] כבר קרוב לחמש מאות שנים?

 

והוא עדיין יותר טוב מרוב הקומפוננטים שיוצאים לשוק.

 

דיברנו על שטויות, בבקשה.

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם

אני מודע לזה שלמורל יש גם רמקול קואקסאלי מקביל וברמה בכלל לא נחותה אבל אתה באמת רוצה להתחיל להשוות בין חברות כי לא יגמר בחיים כי כל אחת עם סוג המוסיקה שהיא מייעדת לעצמה. אם להזכירך בשני ההודעות בתרד לא רשמת את מה שאתה אומר עכשיו :

 

אתה מודע לכך שלמורל יש רמקול קואקסיאלי מקביל להייבריד [האינטגרה] כבר קרוב לחמש מאות שנים?

 

והוא עדיין יותר טוב מרוב הקומפוננטים שיוצאים לשוק.

והמשפט המסומן הוא הוכחה לJMG שהחליט בעצמו שרמקול קואקסאלי הוא נחות ואינו יכול להשתוות לקומפוננט

פורסם

אולי איכות הצליל ON AXIS יכולה להיות טובה יותר של הקואקסיאלי

אבל מבחינת גמישות התקנה , יצירת במה ומיקום אלמנטים , הרמקול קואקסיאלי תמיד יהיה נחות יותר מהקומפוננט ברכב.

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם

טוב, אני מבין שאתה נחוש בדעתך להוכיח שכולם מפגרים ורק אתה צודק.

סבבה, אין לי בעיה עם זה.

 

אבל לעוות דברים של אחרים כדי להוכיח את טענותיך, זה כבר לא ממש מקובל עלי.

הטענה שלי - כמו של אלי, זה שרמקולים קואקסליים פחות גמישים מבחינת התקנה באוטו, ולכן גם נחותים יחסית.

אני לא משווה רמקול כמו הייבריד אינטגרה מול פיוניר ב150 שקל. אלא רמקול כמו ההייבריד אינטגרה מול ההיבריד קומפוננט. אם תשאל אותי - אני הייתי בוחר בקומפוננט. פשוט לאור הנוחות והגמישות של ההתקנה - שלא לדבר על זה שאם תשאיר את הטוויטרים על הריצפה, אתה לא תשמע חצי מהצליל שלהם.

אם תצליח ,לעומת זאת, להציב את הרמקול 6" עם הטוויטר עליו - על הדש בורד - זה כבר סיפור אחר לגמרי, ואז באמת יכול להיות שהקואקסלי היה יוצא יותר טוב. אבל לך תשים 6" על דש בורד!

 

ומכיוון שאנחנו לא מדברים על סאונד ביתי - אז לא רלוונטי לדבר על סאונד ביתי בתור השוואה.

 

נ.ב. אני סיימתי את טענותיי, לא רוצה להיגרר לוויכוחים חסרי משמעות. כל הצדדים אומרים בערך את אוו הדבר עם מילים שונות.

בברכה!

יונתן.

פורסם

אווו סוף סוף זה מה שרציתי ממך שתרשום במילים מדוייקות ולא תזרוק הערות לא נכונות. כמו שelik תיקן את עצמו ואמר נכון בON AXIS הקואקסאלים עדיפים אבל בגלל נוחות התקנה ואפשרות פיזור והרחבת הבמה עדיפות היא לקומפוננטים.

 

אני לא בא לריב איתך ולא עם אף אחד ואני הכי לא נעול על דעתי אבל לרשום משהו מוטעה ולא במילים הנכונות זה מרגיז, הרבה חבר'ה פורום פה צריכים להתחיל לרשום בדיוק מה הם מתכוונים ולא לנסות לקצר או להתגמש במשפט כי מכל ההודעות שרשמת בתרד עד ההודעה האחרונה היה רק משפט אחד שהרגיז רמקול קואקסאלי נחות מקומפוננט מי אמר? איך הגעת למסקנה? וזה אתה צריך לרשום בהודעות כאשר אתה מכוון או ממליץ למישהו. עכשיו נתת תשובה לבחור שפתח את התרד שיבין מה ההבדל ברמקול קואקסאלי, בנוסף הדבר השני שהרגיז שכתבת משהו שלא בדיוק נכון בקשר לקרוסים אתה לא בדקת את כל הרמקולים אז איך הגעת למסקנה שאין קרוס חיצוני? זה גם דבר שמטעה.

 

כל המנהלים פה דואגים שירשמו נכון בלי שגיאות עם סימני פיסוק, לא יצחקו על אנשים ולא להעליב. אבל הדבר הכי חשוב ברמת פורום הם עדיין לא מתייחסים וזה התשובות שחברי פורום נותנים פה ופשוט מטעים אנשים על שמאל וימין.

פורסם

נהיית מורה אני רואה

יפה יפה

 

לפחות אתה למדת כמה דברים מאז שנכנסת לפורום

חבל לי לשרשר הודעות ישנות שלך כאן

 

אם קשה להתעסק עם רמקול קואקסיאלי ברכב , אז כן , זה עושה אותו נחות מסט קומפוננט.

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם

אני מודה שבהתחלה הייתי נעול ולא מבין אבל לאט לאט התחלתי ללמוד ונמאס לי לראות אנשים מטעים אנשים אחרים, אנשים באים ללמוד פה מותר לתת חוות דעת או תשובה אבל שתיהיה נכונה ומדוייקת ולא שגויה.

פורסם

שמע, באופן כללי, אני מסכים איתך, ואכן יש להקפיד לא להטעות.

אבל יש מידע שבן אדם ששואל "האם יש רמקול קואקסלי" - פשוט לא באמת מעניין אותו בשלב מוקדם זה.

 

זה כמו שאני אתחיל להסביר לך מה ההבדלים בין חיבור PPTP לחיבור L2TP בחיבור באינטרנט לכבלים. כשכל מה שאתה רוצה לעשות זה לגלוש לYNET. תסכים איתי שזה לרוב יהיה מיותר.

יש המון מידע על כמעט כל דבר בעולם - אבל יש מידע רלוונטי ויש מידע מיותר/ פחות רלוונטי, ובשביל כל שלב התקדמות המידע הרלוונטי משתנה.

 

קיצר - כשבא בן אדם ושואל מה זה רמקול קואקסלי, כי הוא בטח שמע על זה מאיזה מתקין/ZAP - אז מסבירים שלרוב הקואקסלי יהיה פחות טוב/נחות (לאו דווקא פחות איכותי) מהקומפוננט, כי כמה כבר רמקולים קואקסליים בארץ יש שישתוו לקומפוננטים שיש בארץ. (עזוב אותך רגע מהמגוון שיש בחו"ל, ועזוב אותך מההייבריד אינטגרה ועוד איזה 2-3 דגמים).

 

וכמו שכבר ציינתי - המאמר שהבאת מתאר בצורה המדוייקת ביותר (יותר משלי של אלי, עתיד ושלך ביחד) מה ההבדל בין שני הסוגים של הרמקולים.

 

נ.ב. אין צורך להתעצבן, סה"כ כל אחד פה ממליץ מנסיון אישי זה או אחר, וזה לא שאתה תעשה איזה תאונה עם האוטו אם מישהו ייעץ לך לא נכון (כמו בפורום טכני ואחזקה - ששם אגב כן יש פיקוח על דיוק האינפורמציה) על איזה רמקולים לבחור.

בברכה!

יונתן.

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6974 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...