Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7015 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום!

ברשותי סיאט איביזה 1600 ידנית (הזרקת דלק) שנת 96.

לאחרונה התקנתי פילטר אויר פתוח ללא מתאם, פשוט הכנסתי את הגומי של הצינור לפילטר והידקתי עם הצמיד ברזל שהיה.

האם זה אפשרי שבגלל שהפילטר לא מחובר עם מתאם הוא לא מנוצל כמו שצריך? זה עלול להזיק לפילטר ו\או למנוע?

והאם כדאי לי לחבר את הפילטר המקורי עד שאני יקנה מתאם לפילטר הפתוח?

 

אגב, אם כבר אני בנושא, יהיה נחמד אם מישהו (לא פוסל אף מישהי) ימליץ לי על דרך לנקות את הפילטר, הפתוח והרגיל (המקורי).

פורסם

תשע בלילה בצאת החג? מה ולאן בדיוק דחוף? אתה יורד עכשיו לאוטו עם פנס?

חכה בסבלנות ותקבל תשובות.

בלי שום קשר, קשה קצת לדמיין את מה שעשית שם, אם תוכל לצרף תמונה זה יהיה עדיף.

נסה לראות/לשמוע אם יש דליפת אויר מהחיבור שביצעת.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

חוץ מזה שפילטר פתוח שיושב סתם בתוך תא המנוע מוריד ביצועים באופן דרמטי ומעלה צריכת דלק, זאת עקב שאיפת אוויר חם מתא המנוע ולא אוויר טרי מקדמת הרכב, כמו שיש בפילטר המקורי.

 

ולעניין ההתאמה, אם לא עשית חיבור נכון כמו שצריך, הרכב גם ישאב טינופת ואתה תקצר את חיי המנוע באופן קיצוני, הלכלוך שיכנס, אם יכנס, יסתום מעברים, וחמור מכך, יביא לשריטות על הצילינדרים, על השסתומים, ומכאן הדרך לאוברול מהירה מאד.

 

אם כבר פילטר פתוח (ולא INBOX שהוא הכי מומלץ לדעתי) רק התקנה מקורית של יצרן איכותי, דוגמאת סידרת ה 57i של K&N

משהו כמו זה

 

 

ליאור

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

פורסם

ליאור מה יש לדעת להרכיב פילטר פתוח? הוא חיבר אותו לצינור גומי והידק עם הבנד...

 

אבל ליאור צודק בקטע שאם הפילטר ממוקם באיזור חם במנוע יש מצב שהוא יותר גורע ממוסיף, תנסה למקם אותו כמה שיותר בקידמת הרכב...

איביזה טורבו 20VT

190 סוסונים עושים את העבודה

פורסם
חוץ מזה שפילטר פתוח שיושב סתם בתוך תא המנוע מוריד ביצועים באופן דרמטי ומעלה צריכת דלק

 

ליאור

 

תוכל לפרט בבקשה?

ההגיון אומר שהאויר שיכנס יהיה חם - כלומר, פחות חמצן.

מכיוון שמערכת ההזרקה תדאג לתערובת מאוזנת היא תזריק בהתאמה גם פחות דלק.

 

ברמת העקרון זה יהיה כאילו לחיצת מצערת מלאה תהיה שווה ל 3/4 (סתם נתון באוויר)

ובשורה התחתונה יתקבל חסכון, לא?

"I teach the fools some basic rules"

פורסם
תוכל לפרט בבקשה?

ההגיון אומר שהאויר שיכנס יהיה חם - כלומר, פחות חמצן.

מכיוון שמערכת ההזרקה תדאג לתערובת מאוזנת היא תזריק בהתאמה גם פחות דלק.

 

ברמת העקרון זה יהיה כאילו לחיצת מצערת מלאה תהיה שווה ל 3/4 (סתם נתון באוויר)

ובשורה התחתונה יתקבל חסכון, לא?

 

לא,

 

המחשב מכוון להזריק כמות דלק לפי עומס (אחוז פתיחת מצערת)

 

לרכב הנתון ככל שידוע לי אין MASS AIRFLOW SENSOR

 

ולכן לא יכול לבצע תיקון כמות דלק.

 

מכאן הדרך לתערובת עשירה קצר.

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

פורסם

קשה לי להאמין מכיוון שכך ביום קיץ לוהט התערובת הייתה עשירה ובים חורף מצמרר ענייה.

מה גם שהרבה מאד רכבים מגיעים עם צינור שמחבר בין המכסה של סעפת הפליטה לבית מסנן האויר

וכאשר הוא נקרע או מתבלה לרוב מוציאים אותו ולא מחליפים בחדש.

זה גורם להבדל טמפרטורות משמעותי שאם היה גורם לשינוי ביחס התערובת לא היו עושים אותו.

 

שוב, זה ההגיון והידע שלי

אשמח להחכים במידה ואתם יודעים יותר טוב.

"I teach the fools some basic rules"

פורסם

הוכח כבר ע"י כל יצרני הרכב, שטמפרטורת אוויר גבוהה בכניסה למנוע מורידה ביצועים !!!

 

ובגלל זה למשל, מנועי טורבו, שגודשים אוויר (שמתחמם עקב הדחיסה) מתקינים אינטרקולר לקירורו.

 

קח דוגמא ברכבי VAG, להם אינטרקולר קטן יחסית, כל מי שמשפר מעט את הגדישה (ועקב כך מעלה טמ"פ מ 30-40 מעלות בכניסה למנוע ל 70-80 מעלות) לא משפר נכון את הרכב, החלפת אינטרקולר הצד הקטן (SMIC) לאינטרקולר חזית בריא יותר (FMIC) עושה פלאות להספק, וכל מה שההחלפה עשתה היא להוריד טמ"פ כניסת אוויר למנוע מ 70 מעלות ל 30 מעלות.

 

בדיוק אותו דבר עם פילטר "פתוח" שזרוק סתם בתא המנוע ונושם אוויר של 70 מעלות, ההספק יורד !!!

 

אם עדיין לא הובנתי, קבל את זה כאקסיומה, מאות ואלפי מהנדסי רכב לא טועים !!!

 

my 2 cents

 

ליאור

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

פורסם

אממ...

אני יודע את זה וחשבתי שהבנת את הכוונה ב"לחיצה מלאה תהיה שווה ל3/4"

כנראה שהייתה בינינו אי הבנה.

בכל מקרה,

אני טוען שבמקרה הזה הירידה בביצועים הולכת במקביל לחיסכון בדלק

מכיוון שאויר חם יגרום לירידה בכמות התערובת שתיכנס בכל יניקה.

אז אלא אם המחשב לא מאזן את התערובת בעצמו (מה שיגרום לתערובת עשירה)

יניקת אויר חם תהיה מקבילה להתקנת בורג מתחת לדוושת הגז שיגביל את המהלך.

(כמו בקארטינג)

 

אנדרסטוד?

"I teach the fools some basic rules"

פורסם

הבנתי, אבל אתה עדיין טועה.

 

בוא נגיד שהמנוע, סתם להמחשה, 1600 סמ"ק רגיל, ששואף אוויר חם, כמו שאתה אומר 3/4 דוושה, וכעת מייצר 75 כ"ס במקום 100.

 

יופי, עכשיו להניע חלקי מנוע 1600 "עולה" הרבה יותר גרר, חיכוך, משקל חלקים נעים ולכן עולה יותר דלק, מאשר להניע מנוע 1200 סמ"ק (שמוציא 75 כ"ס)

 

ולכן אתה מבזבז דלק, והרבה !!!

 

עכשיו, בוא ותזכור שאתה לא ב 3/4 דוושה אלא בדוושה מלאה, כן תיקון A\F, לא תיקון A\F המערכת "שופכת" הרבה דלק לצילינדרים כדי להתקדם ולייצר הכי הרבה כח (דוושה מלאה)

 

אם לא הבנת, בוא ונסכים על השורה התחתונה ובזה נסיים את הנושא:

 

יניקת אוויר חם מורידה בביצועים וצורכת יותר דלק !!!

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

×
×
  • תוכן חדש...