Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לנהוג בלי מפתח !!! איך זה יכול להיות ???


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8344 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לפני חצי שעה חזרתי ממשחק LAN עם חבר שלי ..

פעם ראשונה שאני עולה על מכונית המרצידס שלהם .. ישנה מודל 83...

הוא אומר לי אתהלראות משהו מדהים במכונית הזו...

אני מגיב : למה לא ..

אז הוא מתניע את האוטו במפתח ומוציא אותו ...! אך האוטו עדיין דלוק ונע ...

נסענו איזה 6 ק"מ עד ביתי ואז הוא מחזיר אותו ואומר מה דעתך ...!

נדהמתי ... וזהו.......

 

כל ההקדמה הזו באה כדי שתבינו את שאלתי ..

 

איך זה יכול להיות ???

Every man has his own destiny: the only imperative is to follow it, to accept it, no matter where it leads him

 

Henry Miller

פורסם

אני לא ממש מבין בצד המכני אבל מנסיון אישי זה היה קורה לי דיי הרבה בסובארו dl 85

לפעמים המפתחותהיו "נופלים" מהסוויץ במהלך נסיעה וזה לא היה מפריע לאוטו

פורסם

גם אני נתקלתי בתופעה הזאת ב ג'ימי... (GMC) !

 

ואגב... זה היה במהירות 120 קמ"ש על איילון...

 

קצת הלחיץ בשניה הראשונה...

פורסם

אני בכלל לא קולט איך להוציא אותו בלי לסובב.. וחוץ מזה ב-205 במפתח יש חריץ כזה, שאני עוד לא הבנתי בדיוק מה התפקיד שלו, אבל המפתח נתפס דרכו... :roll:

Live fast, die young - leave a better looking corpse

פורסם

למפתח יש תפקיד מאד פשוט... הוא מחבר בין שני חוטי חשמל ויוצר

מעגל חשמלי...אחרי שאתה מסובב אותו,והוא עשה את התפקיד שלו,

הוא פשוט סתם יושב לך שם מיתחת להגה...

 

אם יש אפשרות להוציא את המפתחת בלי לנתק את החוטים,

סביר להניח שהאוטו יסע ללא מפתח... :shock:

 

 

יש מבין??? :?:

פורסם

מדובר, מן הסתם, בתקלה בסוויץ' סטרטר ברכב.

צריך לגשת למוסך או מנעולן רכבים שיתפתח את הצילינדר בסוויץ' ויתקן/יחליף אותו.

 

בשביל לא לגרום לעומסים מיותרים על המערכת ולשמור על תקינותה, תמיד כדאי להשאיר את צרור המפתחות של הרכב ק-ל (אצלי הוא כולל את המפתח הראשי של הרכב - שפותח את הדלתות וגם מתניע את הרכב, שלט לאזעקה ומפתח קטן של האזעקה. כל המפתחות האחרים של הבית ושאר זוטות נמצא בצרור אחר).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

משום מה זה גם קורה ב GMC סונומה של חבר שלי המפתח אפילו לא מחזיק שם אלא הוא נופל בבמפר הראשון מאוד מוזר....

למה? ככה!

פורסם

הבעיה היא בצילינדר כנראה הפינים שלו שבורים או משהו כזה תנסה להתניע עם מפתח דומה.

 

לאבא שלי היה פעם פיז'ו 504 שהיה אפשר להתניע אותה עם כל מפתח שנכנס לסוויץ'

 

אבא שלי היה מתניע אותו עם מפתח של פיאט אונו ועם המפתח של הכניסה לבניין...... זה היה מגניב....

 

נ.ב

יש לי רישיון קצת יותר משנה וחצי אני מדבר בלשון עבר כי האוטו הזה פורק מזמן!

פורסם

אצלו הוא נוסע בכל מהירות שהיא...

האוטו נדלק ממש טוב .. וזה קרה מלפני כמה שנים כך שלא נראה לי שיש בעיה מכנית בצילנדרים בסוויץ' סטרטר ברכב ... כי אחרת האוטו כבר היה עושה לו בעיות רציניות מזמן..

 

המפתח יוצא מבלי לסובב לאלה שכם תהו איך זה יכול להיות ... אני לא בדיוק מבין לכן אני שואל ~

Every man has his own destiny: the only imperative is to follow it, to accept it, no matter where it leads him

 

Henry Miller

פורסם
אצלו הוא נוסע בכל מהירות שהיא...

האוטו נדלק ממש טוב .. וזה קרה מלפני כמה שנים כך שלא נראה לי שיש בעיה מכנית בצילנדרים בסוויץ' סטרטר ברכב ... כי אחרת האוטו כבר היה עושה לו בעיות רציניות מזמן..

 

המפתח יוצא מבלי לסובב לאלה שכם תהו איך זה יכול להיות ... אני לא בדיוק מבין לכן אני שואל ~

 

 

האוטו לאו דוקא היה עושה בעיות רציניות, כל מערכת החשמל שם איננה קשורה כל כך למנוע עצמו.

אני למשל פעם ביקשתי מהחשמלאי שלי לעשות לי כפתור (כמו אצל המורים לנהיגה) - והיתי מדליק את האוטו עם כפתור 8) בסוף זה הפריע לי אז הורדתי את זה.

 

בכל אופן מה שאני אומר זה שבסך הכל מדובר בכמה מערכות חשמל בסיסיות וזה לא איזה תופעת טבע לא מובנת.

 

השאלה שלי היא איך הוא מכבה את המנוע אם כך ?? :lol:

פורסם
לא נראה לי שיש בעיה מכנית בצילנדרים בסוויץ' סטרטר ברכב ... כי אחרת האוטו כבר היה עושה לו בעיות רציניות מזמן..

 

אם אתה לא יודע ולא מבין, כדאי שתשתוק.

 

הסוויץ' סטרטר ברכב מורכב מ-2 חלקים:

1. צילינדר (מפתח)

2. חלק חשמלי.

 

אם הצילינדר דפוק (אבל מסתובב כראוי) אין שום סיבה שהחלק החשמלי לא יעשה את עבודתו נאמנה.

 

להבא, הודעות בסגנון זה ימחקו בשלמותן, כולל החלקים הרלוונטיים.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

הסיבה הכי הגיונית והכי שכיחה במקרים כאלה...

כניראה שיש קצר שמקשר מהפלוס של המצבר לסטרטר שזה אומר שמרגע ההתנעה אפשר להוציא את המפתח אפשר לעשות מה שרוצים כדי לכבות את האוטו צריך פשוט לזרוק קלאצ' בהילוך

כי הקצר הזה בעצם מגשר על ההשפעת המפתח לאחר ההתנעה.

 

אתם שואלים מאיפה אני יודע?!?!

אז קודם כל אני לא מדבר באוויר ואני לא מכונאי מוסמך אבל שנתקעתי פעם אחת ולא היה לי סוויץ' הזמנתי גרר הוא גישר בין הפלוס של המצבר לחוט מסויים בסטרטר והאוטו התניע פצצה הקטע שאי אפשר היה לכבות עם המפתח... :D:D:D

פורסם

טוב....אני "נאלץ" לכתוב כי אני רואה שאנשים כאן מגיבים והם ..נקרא לזה...לא בדיוק בטוחים או צודקים במה שהם כותבים (בלי להעליב אף אחד :) )...

 

בהרבה מכוניות אמריקאיות ישנות ובטנדרים וואנים חדשים יחסית, הסוויץ' אכן משמש להכנסת המפתח, סגירת מעגל ברכבים מסויימים והתאמה בסיסית של המפתח לצילינדר באחרים ועם הסיבוב "פוקד" הסוויץ' על העברת מתח לסטרטר ולמפלג תוך כדי סגירת המעגל. באותם רכבים, כאמור, מסחריים בחלקם, ניתן להוציא את המפתח פשוט בכדי שלא יהיה צורך לכבות את הרכב תוך כדי העבודה עם הרכב.... תחשבו על וואן חלוקה שצריך כל פעם לכבות את הרכב, ללכת לחלקו האחורי (בהנחה והוא נועל אותו כל פעם..כמובן...) לפרוק ולחזור ורכב ולהניע שוב...בלאי מואץ ובלה בלה אחרי בעקבות פעולה זו...

 

ולכן.....ניתן להוציא את המפתח תוך כדי כך שהמנוע דולק.

 

סוויץ' כזה מקובל גם בג'יפים וברכבי יוקרה (בעיקר מתוצרת גרמניה) בשנות השבעים ותחילת השמונים.

 

אבל....אם יש לכם סיטרואן, פג'ו או אפילו סוברו שהמפתח יוצא תוך כדי שהרכב דלוק, זאת כבר תקלה.... :lol:

 

ליאור.

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

×
×
  • תוכן חדש...