Jump to content
  • המועדפים עלינו

    • תקופה לא פשוטה זו. לאף אחד. למי יותר, למי פחות, מה שבטוח הוא שאף אחד לא הולך לעבור אותה כאילו כלום. בעיקר עסקים קטנים ועצמאים. 
      לכן החלטנו לפתוח עבורכם - בין אם אתם עצמאים שעובדים לבד ובין אם אתם בעלי עסק - שרשור פרסום ופרגון חינמי לחלוטין.
      השרשור ישאר בראש הפורום למהלך התקופה הקרובה ועד שכולנו נוכל לחזור לשגרה של כולנו.
       
      אז ספרו לנו על עצמכם:
      מי אתם
      מה שם העסק
      מה תחום העיסוק
      איפה אתם נותנים שירותים (או איפה ממוקם העסק)
      מה שעות הפעילות
      מה טווח המחירים
      איך אפשר ליצור איתכם קשר (טלפון, לינק לאתר או עמוד פייסבוק)
      האם אתם מעניקים הטבות כלשהן כדי למשוך עוד אנשים (ממש לא חובה, רק כדי שאנשים יידעו)
      כל דבר אחר שאתם חושבים שכדאי לנו לדעת.  
       
      • 7 תגובות
התחבר בכדי לעקוב  
bosss

מה ההבדל בין חיישן maf לחיישן mat ?

Recommended Posts

האם הכוונה לאותו חיישן שמודד את טמפרטורת האוויר בסעפת היניקה שממוקם בתוך הפילטר אוויר?

אשמח להסבר על תפקידם של שניי החיישנים ועד כמה הוא משפיע על תיפקוד המנוע כאשר החיישן תקול?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חיישן MAF הוא Mass Air Flow sensor, כלומר הוא מודד את כמות האויר שהמנוע יונק.

MAT הוא Manifold Air Temperature sensor הוא מודד את טפרטורת האויר שהמנוע יונק (למעשה טמפרטורת האויר בסעפת היניקה).

 

ישנם רכבים שבהם שני החיישנים משולבים ביחידה אחת (רוב הרכבים החדישים), וישנם רכבים שבהם החיישנים מופרדים.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המיקום של חיישן הmat נמצא בתוך בית הפילטר אוויר?

מה ההשלכות של חיישן mat תקול ועל תיפקוד המנוע?

כאשר יש לחיישן עצמו 2 צינורות וואקום שהאחד מתחבר לבית המצערת tbi והשני מתחבר על השנורקל של הבית פילטר אוויר זה אומר שגם חיישן הmat וגם חיישן הmaf הם למעשה משולבים כיחידה אחת נכון?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

maf - ר"ת אכן נכונים.

 

אני מכיר את החיישן שמודד את דחיסות האוויר באמצעות חוט להט.

 

החוט מחומם לטמפ' מסוימת והאוויר שחודר לצנרת היניקה מקרר אותו וכך המחשב לומד כמה אוויר נכנס.

 

היות והשיטה לא מדוייקת לחלוטין, המחשב מסתמך גם על חיישנם אחרים לצורך חישוב כמויות הדלק שהן פועל יוצא של כמות האוויר שהמנוע "מעכל" באותו שלב.

 

גישה שונה היא מעין דלת עם קיץ בלחץ מסויים שעל האוויר החודר לצנרת היניקה לפתוח תוך הפעלת לחץ.

 

מידת פתיחת הדלת תלמד את המחשב על כמות האוויר שהמנוע מעכל בשיטה מעט קדמונית.

 

סוג החיישן השני אינו מוכר לי - mat.

 

ניתן לבדקו ע"י אוממטר בטמפ' חדר ואז לחממו עם פן שיער ולראות מה הנתונים שינפק החיישן.

 

את הערכים הנכונים יש להשיג מהיצרן או ספר רכב.

 

כשתחליף את החיישן רצוי ל"אתחל" את מחשב הרכב לביטול מנורת התקלה והקוד שנרשם במחשב.

 

ההשלכות של חיישן תקול כזה אינן הרות גורל שכן המחשב מסתמך על "מפות" הקיימות בזיכרון שלו.

 

לאחר קריאת התגובה שלך בוס, אתה צודק - ככל שניתן לשפוט לפי דבריך.

 

 

 

ירון


החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

על איזה רכב מדובר בכלל?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

התחבר בכדי לעקוב  

×
×
  • Create New...