Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5079 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

אני נתקל בימים אילו בשתי בעיות שיכול להיות ולשתיהן אותו המקור.

קצת רקע כללי: מדובר בסקודה פליסיה שנת 96 עם עבר של 350,000 ק"מ בערך.

 

הבעיה הראשונה היא שהמאוורר שלי לא מתחיל לעבור אחרי שהמנוע עולה מעל 70 מעלות.

הבעיה השניה היא שבזמן חניה עם מנוע רץ לאחר נסיעה, המנוע מטפס מ-70 מעלות ל-110 בזמן של דקות ספורות.

 

לגבי הראשונה, הייתי רוצה הכוונות למה אני צריך לעשות כדי למקד את הבעיה (אולי מדובר בבעיה שאני יכול לפתור...), ובנוסף אני אשמח לשמוע במקרה ומדובר בבעיה הדורשת מוסך לאיזה נזק כלכלי אני צריך לצפות.

 

אני משאר שייתכן מאוד שהבעיה השניה היא תופעת לוואי של הבעיה הראשונה, אבל נראה לי עדיין לא נורמלי במיוחד.

גם כאן, אם מדובר לדעתכם בבעיה הדורשת טיפול (ניקוי של הרדיאטור או משהו בסגנון), אני אשמח לשמוע על התהליך שאני צריך לבצע.

 

תודה מראש.

שתהיה שבת שלום לכולנו,

ישי

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

שלום ישי,

 

בסבירות גבוהה-ודאית מדובר באותה בעיה.

כשהרכב עומד אין זרימת אוויר שתקרר את המים ולכן דרושה עזרת המאוורר.

 

במידה והמאוורר לא פועל יש לבדוק את הסיבה. מגוון האפשרויות הן:

  • פיוז שרוף.
  • יוניט חום מאוורר.
  • מנוע מאוורר.
  • ממסר מאווררים שנדמה לי קיים ברכבך (או הפיוזים שנמצאים עליו).
  • חיבורי חשמל+חוטים.

לאחר מציאת התקלה ותיקונה הבעיה תיפתר. עלות משוערת (לדעתי) 100-700 שקלים, בהתאם לגורם כולל עבודה.

פורסם

לדעתי (ומנסיון רק מכיוון ההפוך - קירור יתר) זה בעיה של טרמוסטט או של יוניט

 

בכל מקרה גש למוסך שיבדק כי זה יכול לגרום נזק למנוע

Renault Megane 1997 1.6L RT Manual

אלופים במוסכים

פורסם

תודה רבה על התשובה הזריזה.

 

בכללית, בזמן נסיעה אני לא נתקל בבעיה, כי המנוע מתקרר באופן טבעי, אבל אני אקח לצומת ליבי את ההערות של שניכם, ואעבור על המגעים והפיוזים לראות אם אני מזהה את הבעיה ואם לא אצליח לפתור אותה אני אגש למוסך.

פורסם
תודה רבה על התשובה הזריזה.

 

אבל אני אקח לצומת ליבי את ההערות של שניכם,.

 

אצלי בלב יש חדרים אצלך יש צמתים ?! :-)

 

לא סביר בעיה בתרמוסטט אחרת הרכב היה מתחמם גם בנסיעה.

פורסם

אגב, המאוורר שלך לא אמור לפעול מעל 70 מעלות, אלא רק בסביבות ה90-100. כך שאין ממש בעיה.

 

מה טמפ' העבודה הרגילה בנסיעה?

משכנתא זה קל

פורסם

הי,

 

הוא לא מתחיל לעבוד גם ב-110, כך שבטוח יש בעיה.

אני לא ממש יודע את התשובה לשאלה שלך.

מתנצל.

פורסם

תיתן [+] קבוע למאורר תבדוק שהוא תקין,במידה וכן תעבור על החיווט ותבדוק שהפיוז תקין,כי לפי דעתי הבעייה הינה בפיוז או מימסר תקול.

opel astra,כבר מרגישים יותר טוב

פורסם
תיתן [+] קבוע למאורר תבדוק שהוא תקין,במידה וכן תעבור על החיווט ותבדוק שהפיוז תקין,כי לפי דעתי הבעייה הינה בפיוז או מימסר תקול.

לילה טוב,

 

אני חדש מאוד בכל העניין.

איך אני עושה את זה בדיוק?

 

תודה מראש,

ישי

פורסם

הי,

 

כמה תיקונים והבהרות:

1. כתבתי 70 התכוונתי 90.

2. 90 היא טמפ' העבודה של האוטו שלי.

3. נוספה תופעה חדשה ומוזרה, הטמפ' המוצגת בטרמוסטט שבלוח המכוונים עולה ל-90 מעלות רק אחרי נסיעה של 20 דקות.

בגלל שבעבר היה לוקח לרכב 5 דקות להגיע לטמפ' כזאת, ובגלל שלא עשיתי מקצה שיפורים במנוע, אני מאמין שיש בעיה קלה עם הטרמוסטט שלי.

 

מה אתם אומרים?

ישי.

פורסם

תתחיל בהחלפת טרמוסטט,יתכן שהוא המקור לכל הבעיות,לאחר ההחלפה במידה והבעייה תמשיך חלילה ,תרשום זאת בתרד' ובטוח שיעזרו לך.

בהצלחה,רן.

opel astra,כבר מרגישים יותר טוב

פורסם

האפשרות הסבירה ביותר היא שהמאוורר הפסיק לעבוד מאחת הסיבות שציינתי. טמפ' המנוע עלתה בעמידה מעבר למותר (אוליי אפילו מבלי ששמת לב) וכתוצאה מכך התרמוסטט/הבית שלו/המכסה שלו התעוותו, פעולתו נפגעה ולכן הוא לא סוגר את המעבר לגמרי או שנשאר פתוח קבוע. בכל מקרה דיי לעסוק בספקולציות. תיגש לבדוק מדוע המאוורר לא עובד ולאחר שתתקן את זה תשקול להחליף תרמוסטט. הזנחת העניין עלולה לעלות לך בנזק כבד למנוע.

 

בהצלחה ומחכים לעדכון.

פורסם

שלום לכולם,

 

תודה על התגובות.

אתמול עברתי תדריך קצר לגבי המערכת החשמלית המדוברת.

והיום אני מתכוון לבצע את הבדיקה החשמלית של הרדיאטור.

אני רק מקווה שהרדיאטור יעבוד...

מישהו יודע כמה עולה רדיאטור חדש ובנוסף מישהו יכול להפנות אותי למוסכניק טוב/זול באיזור המרכז?

 

תודה וערב טוב,

ישי

פורסם

שלום שוב,

 

תוצאת הבדיקה היא שהמאורר תקול.

שאלות:

1. כמה עולה מאורר בלבד?

2. לי זה נראה ממש פשוט להחליף אותו לבד, מישהו יכול לתת לי טיפים של עשה ואל תעשה?

3. ליתר בטחון, מישהו מכיר מוסכניק זול ואמין באיזור המרכז?

 

תודה מראש,

ישי

פורסם

אני מקווה שהבדיקה שביצעת נכונה.

 

1. סביבות 350-650 ש"ח, תלוי בטיבו (הערכה גסה).

2. דיי פשוט. רק תיזהר לא להכניס אצבעות כשהוא עובד כי זה לא נעים כשעפה אצבע.

3. תהיה יותר ספציפי.


×
×
  • תוכן חדש...