Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5080 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

הי,

 

תודה לשניכם, היום לא יצא לי להתעסק עם האוטו.

אני אעדכן אתכם לגבי התפתחויות.

 

ישי

פורסם

leon,

 

תוכל בבקשה לעלות גם את ההסברים של הסכמות?

זה מאוד יועיל לי אני מבין שהרכיב שתקול אצלי כרגע הוא מספר 6 (או שזה התרמוסטט?).

והוא מחובר לממסר שנמצא בקופסאת הפיוזים (הרכיב הרביעי מלמעלה במספר 26).

 

לפי התרשים גם נראה שמספר 18 הוא התרמוסטט, אבל זה לא מתאים לי כי ברכב הוא נראה הרבה יותר פשוט (מגיע לו חוט אחד בלבד, אבל יכול להיות שיש שני תרמוסטטים אחד מייצר מגע למאוורר ואחד שמודד חום).

 

אני אשמח להערות ותיקונים,

ישי

פורסם

ישי, אני שלחתי לך קובץ עם סכמות ל-email באיכות יותר טובה (הוא לא עולה כאן בגלל הגבלת גודל).

לצערי אין לי הסברים עבורם.

לפי דעתי רכיב 6 זה תרמוסטט,18 זה מנוע למגבים.

בהצלחה.

פורסם

אני אתחיל מלהודות לכל מי שעזר לי ובמיוחד ליאון, התרשימים שמשת עזרו לי מאוד, אם תוכל לשלוח לי עוד חומר שיש לך על הרכב אני אודה לך מאוד.

 

מסקנות זמניות.

א. בדקתי את הממסר והוא בסדר, כנראה התושבת שלו לא בסדר או שאולי פיוז נשרף.

ב. רכיב 6 הוא התרמוסטט שמגיע ללוח המכוונים ומראה את הטמפ' והוא מוציא אנלוג.

ג. רכיב 18 הוא התרמוסטט של המאוורר (לפי מה שהבנתי מדובר באותו מנגנון כמו זה של הקומקום החשמלי).

 

מצאתי את רכיב 18, ואני אעקוף אותו (הוא מייצר קצר בין 2 פלוסים כשהמים ברדיאטור מעל טמפ' מסוימת) ע"י קצר בין שני החוטים שנכנסים עליו ברגע שהגשם ייפסק.

 

שאלות:

1. מישהו יודע אם זה בעייתי להוציא את התרמוסטט? צריך לפני זה לרוקן את המים מהרדיאטור?

2. איפה קונים כנ"ל חדש?

 

תודות וערב גשום לכולם,

ישי

פורסם

שלום,

 

לפי מה שאני מבין מהשתלשלות התרד יש פה בעיה של הגדרות.

הרכיב שאתה קורא לו טרמוסטט של המאוורר נקרא בד"כ יוניט מאוורר.

הרכיב השני שאתה קורא לו טרמוסטט והוא לטענתך מחובר ללוח השעונים הוא לא טרמוסטט.

 

כשאמרו לך שאולי נתפס התרמוסטט התכוונו לרכיב שבנוי מקפיץ ולוחית מתכת באופן כזה שהוא מונע מהמים לזרום כשהמנוע קר וכאשר המנוע מתחמם הקפיץ מתארך ודוחף את הלוחית, כתוצאה מכך מתאפשרת זרימת מים.

 

כשרשמו לך שאולי הוא נתפס על מצב פתוח זה מכיוון שהמנוע הגיע לטמפ' גבוהה והקפיץ נפתח ולא נסגר בחזרה, כתוצאה מכך יש זרימה של מים גם כשהמנוע קר ולכן לוקח לו יותר זמן להתחמם (20 דק' עכשיו במקום 5 לפי מה שאני מבין מדבריך).

 

התרמוסטט הזה לא חשמלי ולא ניתן לעקוף אותו ע"י קצר של חוטים.

 

כשרשמו לך שאולי התרמוסטט נתקע במצב סגור (כנראה לא המצב במקרה שלך), הכוונה היתה שגם כאשר הרכב חם לא מתאפשרת זרימה של מים, כתוצאה מכך יוניט מאוורר לא מרגיש חום ולא מפעיל את המאוורר.

אם זה היה המצב, לרכב לא היה לוקח כ"כ הרבה זמן להתחמם, והמנוע היה רותח גם בנסיעה.

 

בני

פורסם

טוב,

 

עקפתי את רכיב 6 (לוחית המתכת שפועלת כמו בקומקום רק הפוך) ואני שומע ממסר מתחבר בקופסא שמחוברת לציור מים שמחובר לרדיאטור עצמו (אני משאר לעצמי שזה ה-UNIT).

המאוורר לא מתחיל לפעול, בתרשים החשמלי כתוב ש-6 מייצר קצר ישירות ל-5 (המאוורר), ולכן אני משאר לעצמי שבתוך הקופסא הנ"ל יש ממסר שגם שולט על זרימת המים וגם על המאוורר, אבל משום מה המאוורר לא מתחיל.

 

אין לי כרגע את הכלים המתאימים לפתוח את הקופסא הזאת, אז אני אראה מאיפה אני יכול להשיג אותם ולפי זה נראה מה הלאה.

 

הצעות, הערות ועיצות יתקבלו בברכה,

ישי

פורסם

משהו לא מסתדר לי. אתה מתאר משהו כמו ברז חשמלי, דבר שלדעתי לא קיים ברכב ואם כן בטח לא ברכבך. הדבר הטוב ביותר לעשות יהיה לצלם ולהעלות תמונות איכותיות של החלק המדובר ושל כל חלקי המערכת הרלוונטיים. המקרה מצריך בעל מקצוע כיוון שחסר לך הרבה ידע. עם זאת בגלל שאתה להוט לבצע בעצמך ונכון לבצע זאת עם שרטוטים ועזרה מקצועית אני איתך!

 

בנוסף תפנים טוב את מה שרושמים לך ולא רק את מה שתואם את מחשבותיך. קרא שוב והפנם את הודעה 38.

פורסם

הי,

 

הבנתי מה שכתוב ב-38, פשוט הלכתי לפי השרטוטים, תקרא את 39.

יצא לי גם לקרוא כמה וכמה כתבות ישנות לפי חיפוש של המילה מאוורר, והחכמתי.

הבעיה שלי כרגע היא שאין לי כלים ונתקעתי, בגלל זה אני אלך עם הידע שיש לי עד כה למוסך ביום ראשון בבוקר.

אני אבקש שם לבדוק עם מדובר בממסר, או בפיוז בתוך הקופסא שאני לא מצליח לפתוח.

אם זה יהיה המצב, אני אבדוק שהחלק שעקפתי היום עובד.

 

מקווה שבזה יסגר הסיפור הנוכחי, אני מתכוון עם הזמן לקנות כמה כלים שיוכלו לעזור לי וספר רכב.

אני מתכוון ללכת למוסך סקודה בת"א, אם מישהו מכיר ויש לו דיעה עליהם אני אשמח לשמוע.

חוץ-מזה אני אשמח אם תוכלו לעזור לי בנושא האחרון, איפה אני יכול למצוא כלים מתאימים וספר רכב?

איזה כלים אתם חושבים שאני צריך?

 

שבת שלום ותודה לכל מי שעזר ועוזר.

הפורום הזה הוא מקום מצוין.

ישי

פורסם

כלים לדעתי תקנה לפי צורך. יש בזה כמה יתרונות: אתה לא מבזבז הרבה כסף בבת אחת, אתה לא קונה כלים שאתה לא באמת צריך והכי חשוב- אתה יכול לקנות כלים מאיכות טובה מאד כי אתה קונה כלי אחר כלי.

 

לגבי ספר רכב לך על היינס או בנטלי. דבר עם מרק10, יכול להיות שהוא יוכל לסייע לך בכך.

לגבי מוסך לדעתי הכי טוב זה שתפנה למוסך רון, הוא מתעסק ב-VAG שדומים מאד לסקודת (במקרים רבים אותם מנועים).

פורסם

שלום לכולם.

 

אני סוגר היום את הנושא המדובר.

בסופו של דבר הלכתי למוסך, כי לא הצלחתי לפתוח את אחת הקופסאות בעצמי ופחדתי לגרום נזק.

לסיכומו של דבר, אכן היה מדובר בפיוז שנמצא בתוך הקופסא הנ"ל (היה צורך לשחרר מסנן מים ולדחוף אותו בעדינות הצידה), כל הסיפור עלה לי 30 ש"ח.

 

במוסך המורשה שהלכתי עליו סירבו משום מה לטפל ברכב בזמן שאני מסתכל, ונתנו לי שתי אופציות, להשאיר את הרכב או לא לטפל אצלהם.

אתם יכולים לנחש שממש לא הסכמתי לקבל את זה.

הלכתי למוסך אמנו-אור שקיבלתי עליו המלצות חמות, ואני אנצל את ההזדמנות לומר שההמלצות נכון לטיפול של היום היו נכונות.

הם היו מקצועיים, נחמדים, עשו את העבודה כשאני במקום ואפילו שמחו להסביר לי כל מיני דברים.

בקיצור גם לפעם הבאה, שאני אתקע במשהו שלא אוכל לפתור אני אלך אליהם, וכמובן שלטובה או לרעה אני אכתוב את זה בפורום לשימושם של משתמשים אחרים.

 

שבוע מצוין לכולם,

ישי

פורסם

אני חושב שבמידה והיית הולך אליהם בהתחלה,יתכן ולא היית צריך להחליף כלל מאוורר.

opel astra,כבר מרגישים יותר טוב


×
×
  • תוכן חדש...