Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8373 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן,

 

אני מעוניין לקבל פרטים בקשר לממיר קטליטי. איפה הוא נמצא, איך אני בודק אם הוא סתום, איך אני מוריד אותו והאם כל הפעולות הללו מסובכות. הרכב המדובר הוא אלפא 156 שנת 99, אני הבנתי שהוא נסתם כעבור כמה שנים אז נראה לי שהגיע הזמן להעיף אותו.

 

נדלקה לאבא שלי נורית אזהרה כללית (סימן קריאה עם עיגול צהוב מסביבו) לפני כמה ימים, היא הייתה דלוקה במשך כמה נסיעות ושלשום שמתי לב שהיא כבר לא דולקת. :shock: ?

 

תודה,

 

דני 8)

פורסם
אני מעוניין לקבל פרטים בקשר לממיר קטליטי. איפה הוא נמצא, איך אני בודק אם הוא סתום, איך אני מוריד אותו והאם כל הפעולות הללו מסובכות. הרכב המדובר הוא אלפא 156 שנת 99, אני הבנתי שהוא נסתם כעבור כמה שנים אז נראה לי שהגיע הזמן להעיף אותו.

נדלקה לאבא שלי נורית אזהרה כללית (סימן קריאה עם עיגול צהוב מסביבו) לפני כמה ימים, היא הייתה דלוקה במשך כמה נסיעות ושלשום שמתי לב שהיא כבר לא דולקת. :shock: ?

תודה,

דני 8)

לשאלתך:

מתחת לאוטו נמצאת צנרת האגזוז שמתחילה במנוע ומסתיימת בדוד האחורי. הממיר הקטליטי הוא בדרך כלל דוד נוסף הנמצא באמצע הצנרת בערך.

אתה לא יכול לבדוק לבד אם הוא סתום, לדעתי ברכב שנת 99 הוא עדיין מתפקד, תלוי כמה הרכב נסע.

להוריד אותו לבד אתה גם לא יכול. למעשה אתה לא יכול לעשות איתו לבד כלום. הוא מלא בחומר מסרטן ולא כדאי להתעסק עם זה.

קח בחשבון גם שבלי ממיר הרכב לא יעבור טסט. תיכף יקפצו פה כל מיני ברי מזל ויגידו שהם עברו טסט בלי בעיות בלי ממיר כי לא שמו לב אצלם. אבל בעקרון זה לא עובר טסט.

 

אז מה אתה כן יכול לעשות? אם אתה חושש שהממיר סתום, אתה יכול להחליף לחדש מהחברה. זה מה שאתה אמור לעשות בת'כלס. אבל זה לא זול, כמה אלפי שקלים. או שאתה יכול ללכת למישהו מקצועי שירוקן לך את הממיר ויתקין בתוכו צינור מעבר ישר. ככה מבחוץ בטסט זה ייראה כמו ממיר רגיל אבל בפנים זה יהיה מעבר ישיר לדוד האחורי.

 

לגבי נורת האזהרה שדלקה ברכב - באמת שאי אפשר להבין מה הבעיה מתוך הנתונים שנתת. נורה כללית דלקה ואז כבתה. לדעתי מדובר בבעיה כללית שהייתה ואז נעלמה. :wink:

זה יכול להיות מליון דברים, אבל אם הנורה כבתה אחרי שמילאתם דלק - אז אני יכול לנחש שהדלק שהיה קודם במיכל היה מתחנה מעפנה, והמחשב היה צריך להתעסק ביחסי דלק אויר ואיחורי הצתה למיניהם כדי להסתדר איתו.

 

בכל מקרה - אם הנורה לא חוזרת לדלוק, אז כנראה שאין יותר בעיה. אם היא חוזרת ונדלקת מדי פעם כדאי ללכת לבדוק במוסך עם מחשב שיודע לקרוא קודי תקלות.

 

אחלה אוטו יש לך! שמור עליו!

פורסם
הוא בטח ניזכר להוריד תאנברקס :lol:

 

נורית בלמים (בלם יד והתראת בלמים) תמיד באדום.

אני יודע,בגלל זה החיוך במקום.

פורסם

קנית מהטרייד-אין, לא ? יש אחריות למס' חודשים (שלושה ?) . כנס למוסך ברמת החייל ובצע בדיקה דיאגנוסטית. מנסיון שלי ב145 הנורה היתה נדלקת לה לעתים (רחוקות, ללא שום חוקיות הגיונית, אלפא או לא אלפא :wink:...) , וכשהכנסתי את הרכב לבדיקה דיאגנוסטית - ממצאים אין ...

מבירורים שערכתי בפורומים טכניים בחו"ל גיליתי שזו תופעה שכיחה (ומעצבנת משהו, גם את האלפיסטים האירופאים :D ) ברכב שלי (בוקסר 1.7) וגם ב145 תילתן (מנוע 2 ליטר כמו אצלך).

 

בקיצור - תכניס ת'אוטו ותבדוק, כל עוד יש אחריות :!:

פורסם

אישפוז תודה על כל הפירוטים !! 8) ואכן אני אשמור עליו!

האם בטסט תמיד מסתכלים מתחת לאוטו? לקחתי את ההונדה שלי לפני כמה חודשים לטסט ולא זכור לי שהסתכלו זה היה בעיקר תאותת לפה לשם תן ברקס תן גז :shock: והאוטו כבר נסע מעל 100K.

 

טל :shock: שכחתי מהאחריות שקיבלנו, OMG!

חח, סרט!!

 

אין כמוך!!

 

נשיקות לכולם!! :wink:

פורסם

קודם כל תסתכל מתחת לאוטו.

 

לדעתי מתחת לאוטו מתראה שלושה או ארבעה דוודים. הראשון שביניהם - זה שהכי קרוב למנוע - זה הממיר הקטליטי.

 

עכשיו תבדוק - לצנרת הפליטה מחוברים חיישנים. אם יש חיישן אחד לפני הממיר - אתה יכול להוריד אותו.

אם יש שני חיישנים - אחד לפני הממיר ואחד אחריו - אתה לא יכול להוריד אותו, כי אז תתקבל קריאה שגויה, תידלק נורת תקלה, ותרשם תקלה במחשב.

 

עד כאן החלק הטכני. הבסיסי. עכשיו לחלק החוקי.

 

אסור להוריד ממיר, ובודקים את זה - ויזואלית בלבד - בטסט.

מסקנה - אם יש לך דוד עמם קרוב לממיר, אתה יכול להוריד את הממיר, והדוד ההוא "יחשב" כממיר בעיני הטסטר... ואז זה עובר טסט.

אופציה אחרת - פשוט לרוקן את הממיר (אל תעשה את זה בעצמך - חומרים רדיואקטיביים, מסרטנים וכו'), ואז הדוד של הממיר יושב שם ועובר טסט.

 

הבעיה - משנה הבאה, או קצת אחרי זה, יש סיכוי שיתחילו לבדוק בטסט 4 גזים (למכוניות משנת 96 ומעלה). מה שאומר שבלי ממיר אתה תיפול על ה-NOXים, ואז בכל מקרה תצטרך ממיר.

 

חוץ מזה - הורדת הממיר תוריד את ה-BACK PRESSURE למנוע, ואז זה עלול לפגוע במומנט בסל"ד נמוך. אבל כאן אני כבר נכנס לתחום שאני לא מבין בו, אז ששאר חברי הפורום הנכבדים יפתחו את הנושא.

היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / בדלתא לבנה.

פורסם

יש לי טסט באוגוסט אז אני אוריד אחורי זה :)

 

בקשר לפגיעה במומנט בסל"ד נמוך, זה דווקא לא נשמע לי טוב :? אם מישהו באמת יכול להסביר יורת בקשר לזה אשמח :!:

פורסם
אישפוז תודה על כל הפירוטים !! 8) ואכן אני אשמור עליו!

האם בטסט תמיד מסתכלים מתחת לאוטו? לקחתי את ההונדה שלי לפני כמה חודשים לטסט ולא זכור לי שהסתכלו זה היה בעיקר תאותת לפה לשם תן ברקס תן גז :shock: והאוטו כבר נסע מעל 100K.

 

טל :shock: שכחתי מהאחריות שקיבלנו, OMG!

חח, סרט!!

 

אין כמוך!!

 

נשיקות לכולם!! :wink:

 

לא שמת לב שאתה עומד ומתחתיך יש ...בור ענקי ?!!?

פורסם

עכשיו שאני חושב על זה, אז כן.

הייתי יותר עסוק בלהישאר מחויך אחרי שהטסטר אמר לי "תתקדמי בבקשה".

 

היה לי שיער ממש ארוך למדי פעם :roll:

פורסם
בקשר לפגיעה במומנט בסל"ד נמוך, זה דווקא לא נשמע לי טוב :? אם מישהו באמת יכול להסביר יותר בקשר לזה אשמח :!:

 

קודם כל זה באמת לא טוב, לפחות למי שבאסכולה שלי (= מומנט בסל"ד נמוך עדיף על הספק בסל"ד גבוה).

ההסבר מאוד פשוט - בדרך לשיא ההספק של המנוע שלך שנמצא איפשהו מעל ל-3000 סל"ד בדרך כלל, אתה חייב לבקר קודם בתחום הנמוך של מד הטורים. מעבר לזה, אם אין לך תיבת הילוכים ממש טובה, ואם אתה לא רוצה לעבוד ממש קשה עם הסטיק כדי לשמור את האוטו כל הזמן מעל סל"ד מסויים, אז זה בלתי נמנע שחלק ניכר מזמנך אתה תעביר בתחום 'הנמוך'. אם שם אין לך כח - אכלת אותה.

 

מעבר לחוסר החוקיות שבהורדת /ריקון ממיר, בעיני זה גם לא שווה את העבודה והכאב ראש בשביל העוד חצי סוס שזה יוסיף לך. כמובן שיש לא מעט אנשים שלא מסכימים איתי בזה.

My responses are limited. You must ask the right questions

פורסם
יש לי טסט באוגוסט אז אני אוריד אחורי זה :)

 

בקשר לפגיעה במומנט בסל"ד נמוך, זה דווקא לא נשמע לי טוב :? אם מישהו באמת יכול להסביר יורת בקשר לזה אשמח :!:

אני רוקנתי את הממיר לפני חודש , לא הרגשתי ירידה במומנט בסל"ד נמוך .

 

דווקא המומנט עלה עכשיו משמעותית בסל:ד גבוה.

פורסם
מעבר לחוסר החוקיות שבהורדת /ריקון ממיר, בעיני זה גם לא שווה את העבודה והכאב ראש בשביל העוד חצי סוס שזה יוסיף לך. כמובן שיש לא מעט אנשים שלא מסכימים איתי בזה.

 

בנאדם, אני לא עושה את זה בשביל העוד סוס, אלא בשביל להחזיר לי את המעט סוסים שאובדים לי כי הוא סתום (כך הבנתי).

×
×
  • תוכן חדש...