Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איציק נ.

ניקוי מזרקים אחד ומוסר השכל גדול- ואיך תגרמו למנוע ברכבכם(ולכם)לחייך

שימו לב! השרשור הזה בן 5033 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

אזהרה: סיפור ארוך.

 

הסיפור שלנו מתחיל באיזור חודש מרץ, לפני בדיוק שלושה חודשים. לא תבינו אותו אם תקראו סתם חלקי פיסקאות - לכן כדאי לקרוא ה-כ-ל.

 

יום בהיר אחד החלטתי "ליישר קו" בנושא הזרקת הדלק ברכבי ולבצע ניקוי מזרקים "כמו שצריך".

לפי ניסיוני בעבר, גם הפעם חקרתי את הנושא בצורה מעמיקה באינטרנט וחיפשתי אתרים ודיעות של אנשים בכל הקשור לניקוי מזרקים בצורה עצמאית, אולטרא-סוניק וכל מה שבינהם.

לפי מיטב המסורתי האינטרנטית, מצאתי אין ספור תגובות ודיעות בכל מה שקשור לניקוי מזרקים, נחיצותו ודרכי העשיה והפעולה הכרוכות בניקוי שכזה.

 

במקום עבודתי יש מכונת אולטרא-סוניק לניקוי מזרקים (של ANSU), אך ללא החומר הייעודי שמוכר היצרן. בכל מקרה החלטתי להשתמש במכונה, אבל רק בחלק החשמלי שלה שאחראי על פתיחת וסגירת המזרקים לפי מהירות משתנה שקבועה במעגל אלקטרוני במכשיר עצמו.

בכל הנושאים בהם נברתי במעמקי האינטרנט, שקשורים בניקוי מזרקים, השתמשו בתרסיס פשוט לניקוי קרבורטורים - זול, אגרסיבי ולא מזיק לאינג'קטורים.

בכמעט כל הנושאים בהם נכתב ארוכות על ניקוי מזרקים - דובר על מזרקים רגילים. מה זה אומר ? זה אומר שלמזרק יש פתח כניסה מלמעלה ופתח יציאה מלמטה.

אצלי ברכב, כך ידעתי, לא מדובר במזרקים כאלה עם כי במזרקים מסוג אחר המקבלים את הזנת הדלק מהצד (!) ופולטים את הדלק מלמטה. בשפה המקצועית זה נראה SIDE FEED INJECTOR. לטענת רבים מדובר לרוב במזרקים המיועדים עבור מערכות הזרקת דלק בעלות ספיקה גבוה... אך למרות זאת, כיום, יש מזרקים "רגילים" שמעבירים כמויות גדולות יותר - כך שהכל עניין של גיל ותקופה בה נמכר הרכב והטכנולוגיה בה תוכננה מערכת ההזרקה.

לסוגי המזרקים לא אכנס מאחר וזה לא הכי רלוונטי שבעולם למטרת השירשור... בשביל הרקורד, מדובר במזרקים בספיקה של 270cc ליחידה.

 

הלאה;

שלב היישום היה יחסית לא שגרתי - ואני מדבר על הליך הניקוי עצמו.

האינג'קטורים הורדו מהרכב בצורה דיי קלה. כל אינג'קטור מקובע לחליל ע"י 2 ברגים וכל מה שצריך לעשות זה לפתוח את 2 הברגים, להסיר את הכיסוי ופשוט לחלוץ את האינג'קטור ממקומו. עד כאן הכל פשוט וברור.

ארבעת האינג'קטורים הובאו לאחר כבוד ושוכנו בתוך קופסה קטנה ונקיה מפלסטיק, שלתוכה יצקתי את הנוזל לניקוי מתוך תרסיס רגיל לניקוי קרבורטורים.

כל אינג'קטור חובר לכבל היוצא ממכונת האולטרא-סוניק וכשהכל היה מוכן, הופעלה המכונת מספר פעמים ע"מ לבצע "ניקוי יסודי" ושהחומר יחדור היטב וינקה הכל.

 

לאחר כמה שעות בהם שכנו האינג'קטורים בקופסתם, הוצאתי אותם החוצה, ייבשתי וניקיתי היטב (גם באמצעות לחץ אויר) ויצאתי להתקינם חזרה ברכב.

שלב ההתקנה דיי פשוט ודורש מריחת שכבה דקה של שמן על הגומיות ע"מ שהאינג'קטור יחליק בצורה קלה למקומו בחליל - וגם כמובן למנוע מצב של קריעת הגומיה כתוצאה מכך.

האינג'קטורים ישבו במקומם, הרכב הונע והכל בסדר - אך מאותו הרגע השתנה דבר אחד, דבר חשוב מאוד (ואני לא מדבר על ביצועים) והוא; משך זמן התנעת הרכב (זהו הזמן מהרגע שהסטרטר מסתובב ועד שהרכב מניע).

 

מהנקודה הזו דברים כבר לא נראו טוב - ולאחר שהסיבה לבעיה היתה אחת ויחידה *אך* התחלקה ל 2 אפשרויות, היה צריך רק לדעת איזו מהן נכונה. ומה האפשרויות אתם שואלים ? אפשרות ראשונה קשורה לגומיות - שייתכן ועקב הפירוק וההרכבה כבר אינן אוטמות כראוי ולכן ייתכן שדלק דולף מהאינג'קטור ומציף. אפשרות שניה נוגעת לאינג'קטור עצמו - שככל הנראה משהו השתבש בניקוי עצמו והאינג'קטור כבר לא נסגר כמו שצריך ולכן דולף ממנו דלק.

 

השלב הראשון היה לפרק את המזרקים וללכת על ניקוי "אמיתי", ניקוי באולטרא-סוניק. למען הדיוק, באינטרנט ניתן למצוא מגוון דיעות עצום בכל הקשור לניקוי שכזה - וחשוב להיות פתוחים לכל מה שאנשים אומרים, כי חלקם צודקים ובגדול !

הלאה, המזרקים פורקו, עברו ניקוי אלטרא-סוניק וניקוי בלחץ אויר --- והרכב עדיין "מניע קשה". סטרטר ארוך.

השלב הבא היה לנסות להזריק ישירות חומר ניקוי למערכת ההזרקה (במעגל סגור) ולקוות שהלחץ החד כיווני ביחד עם החומר ניקוי ישחררו את המזרקים. כמובן שזה לא עזור - והאוטו עדיין מניע קשה, סטרטר ארוך.

השלב השני היה לבדוק את מקור הדליפה לעומק. הגעתי לידידנו היקר מפז, שהוא גם גולש בפורום; דני זומרשטיין שמו, ובעזרת סקאנר ושעון לחץ דלק הגענו למסקנה שכבר אמרתי קודם לכן - דלק דולף מאיזור האינג'קטורים. אם זה מהם או מהגומיות שלהם - תדעו בהמשך.

 

סוף חודש מרץ, יום הבחירות (28 למרץ), אני מוצא זמן פנוי ומרים את החלילים. העסק נראה רטוב - אך לאחר ייבוש נראה כי הרטיבות מתחילה מסביב - מה שאומר שהגומיות לא בסדר.

הופך את המדינה, מתקשר ומגיע לכל חנות באיזור גוש דן עם דוגמא לגומיות שאני צריך - ואין לאף אחד.

האופציה הישראלית (במחסן המרכזי של סובארו): תקנה מזרק חדש, הוא בא עם גומיה. כל מזרק עולה כ 950~ שח (פלוס מע"מ כמובן !).

אני כבר מתחיל להתייאש ומחליט להעזר באחי (הביולוגי, דאאא) שבארה"ב - ולאחר אי אילו טירטורים הוא משיג לי 4 גומיות מקוריות של סובארו (לא לפני שהוא הלך ל"דילר" 3 פעמים והתקשר עוד 20 פעם - בין היתר בשביל לשאול אותי מה ה VIN של הרכב).

מתקדמים קלות; 30$ קונים לי סט של 4 גומיות O-RING למזרקים. לא יאומן שגומי מסריח במשקל אפסי לחלוטין עולה יותר מקונדום משובח. אבסורד - אבל ברור שעדיף "לזרוק" 30$ ולא מאות דולרים על אינג'קטורים חדשים, לא ?!

הגומיות מגיעות לאחר כבוד, מותקנות ברכב ו.......... אין התקדמות. עדיין מניע קשה.

 

כאן כבר המסקנה ברורה, המזרקים דולפים. עכשיו צריך לנסות להציל אותם או להחליף אותם.

השלב הראשוני: ניסיונות הצלה.

קשה לי לספור את כמות התרסיסים שקניתי במטרה לנסות להציל את האינג'קטורים הללו. להערכתי מדובר בכמות של כ 15-20 תרסיסים כאלה, בשקט...

כל הניסיונות להצלת האינג'קטורים עלו בתוהו, בין היתר גם "BACKFLUSH" (שטיפה בכיוון הנגדי) שהולידה תוצאות מעולות בכל מה שקשור לסחיבה וביצועים - אבל לא פתרה את הבעיה.

 

השלב השני כבר ידוע; החלפת המזרקים.

מפעיל את כל הקשרים שיש - אבל אין מזרקים כאלה בנמצא. באיזה חור נידח בחו"ל, דרך פורום אינטרנט בחו"ל, אני מוצא בחור שרוצה להיפטר מסט של 4 אינג'קטורים בדיוק כמו שלי במחיר מגוכח (יחסית) אך ההתעסקות עם PAYPAL, משלוחים וכל מה שכרוך בזה גורמת לי להישתהות עם העניין. חופר עוד קצת באינטרנט ומגלה שיש איזה דגם של ניסן SX240 (לא טורבו) שבה קיימים בדיוק אותם המזרקים - אך לא מצליח להשיג כאלה. ב EBAY גם אין.

לא מפסיק לנדנד לבני ל. שהבטיח והפך עולמות בשביל למצוא לי רביעיה של מזרקים כאלו - ואין. גם דני זומרשטיין ניסה - ואין. פניה לרפי לין מולידה את התשובה שכבר נאמרה כמה פעמים בפורום; "אלי את אלי דושי" שנמצא ביפו ברחוב המנוע (זה הרחוב שמקביל לרחוב התחיה).

 

בנקודה הזו כבר אין מה להפסיד. לפני בערך חודש אני מרים טלפון ל"אלי את אלי דושי" ומדבר עם בחור בשם ג'קי, שמתעסק בכל מה שקשור לאינג'קטורים והזרקות. שואל אותו אם יש לו אינג'קטורים ללגאסי 2.0 - והוא מייד שואל "אדומים ?" - ואני משיב "כן !".

ג'קי אומר שכנראה יש לו כאלה - אבל עבדכם הנאמן לא ממהר לתלות תקוות, במיוחד בכל מה שקשור לישראלים שמבטיחים דברים בטלפון.

עובר חודש. אני מיואש ומהרהר לעצמי "מי ישמע, זה אוטו נדיר זה ?! כמה כבר קשה להשיג דברים מהסוג הזה ?!".

 

יום בהיר אחד, אחרי שסיימתי לעבוד (מוקדם), השתנו באופן ספונטני התוכניות והתפנו לי כמה שעות - אז אמרתי "נקפוץ לאלי את אלי דושי ונראה אם יש לו משהו...".

מגיע למקום ומופנה מייד לג'קי. מעיף מבט קל בפנים ורואה מכוניות משלל דגמים: אימפרזה (חדשה), פונטו, אאודי, סונומה...

ג'קי מתפנה אליי ושואל בקור רוח היכן הרכב ושאצה להרים מכסה מנוע - בשביל שיראה באיזה אינג'קטורים מדובר.

כמו כל בעל מקצוע, ג'קי לא אהב שבאתי אליו עם דיגאנוזה ושאני רק רוצה לקנות חלקים.ביני לבין ג'קי התפתח דו-שיח שהתחיל מהשאלה "איפה אתה עובד" בגלל התג התפור לחולצת העבודה שלי (הגעתי ישר מהעבודה לשם) עליה מופיע הלוגו של "פג'ו-סיטרואן". משם והלאה הקרח התחיל להישבר וג'קי סמך על הדיאגנוזה שהובאה בפניו, למרות שלא לקח עליה אחריות (ובצדק).

תוך דקות בודדות ג'קי יוצא עם החליל הראשון, "יש לי" הוא אומר, רק תגיד לי אם אתה רוצה כי כל מזרק זה סיפור של 300 שח + מעמ. אמרתי לו "חכה רגע" ויצאתי לבדוק את העניינים עם האנשים העוסקים במקצוע, שלטענתם מחיר של 300 שח למזרק זה לא יקר בכלל (ואם נשווה את זה למחירים של מזרק חדש בארץ, 950~ שח + מעמ, או מחיר מזרק חדש בחו"ל - סביבות 200$ ליחידה, באמת מדובר בסכום לא גבוה באופן היסטרי).

 

מכאן כבר לא היתה דרך חזרה - וכמו בכל דבר שאנחנו עושים בחיים, יש סיכונים. זו הפעם הראשונה מזה שנים רבות שבאמת נגרם לי נזק כתוצאה מטיפול עצמי - אבל זה הסיכון שלוקח על עצמו כל אחד שנוגע לבד ברכב שלו. במשך שנים אני מטפל ברכבי לבד חסכתי אלפי שקלים, אם לא הרבה יותר. בכל מה שנוגעים ברכב קיים סיכון - ועצם העובדה שאני מתגלח על הרכב שלי ולא של אחרים גורמת לי נחת - ולמרות שהפעם העסק עלה לא מעט כסף - אין ספק שהרבה ידע נרכש כתוצאה מהעניין הזה ולכן אני לוקח את זה דיי בקלות. הניסיון הזה עוד יעזור לי בתחום ולכן הגילוח הראשוני אומנם עלה לי בהרבה דם, יזע ודמעות - אבל זה היה שווה את זה.

 

הלאה; ג'קי מצא לי את ארבעת המזרקים, עשה עוד הנחה נוספת ובכך נפרדנו לשלום - אני עם 4 מזרקים לסובארו 2.0 ל' - והוא עם סביבות 1000~ שח יותר בעו"ש.

חוזר הביתה, נח. אוכל. שותה. פתאום אני רגוע בצורה היסטרית.

יורד למטה ומתחיל את פרוצדורת הפירוק וההרכבה. נתקל בכמה בעיות קלות (גומיה שנקרעה) אבל מעבר לזה, הכל עבר חלק. מניע את הרכב - עובד מצויין. עוקב באדיקות אחרי כל ההתנעות שלאחר מכן (במיוחד ב 48 השעות שלאחר מכן) - והכל פ-י-ק-ס. סוף סוף נחת.

 

המסקנות, "איפה טעינו", וכמה טיפים חשובים מאוד;

-----------------------------------------

 

אז איפה טעיתי ?

ראשית, טעיתי בכך המזרקים לא נוקו בצורה יסודית (חיצונית) טרם הניקוי. לא ידוע אם ליכלוך חיצוני שהתפרק במהלך הניקוי הוא זה שחדר פנימה לכל המזרקים ופשוט נדחק למקומות בהם נבצר מהאינג'קטור להיסגר עד הסוף - וכתוצאה מכך הדליפה החלה.

שנית, מדובר במזרק שלא ניתן להסיר ממנו את הרישתית שתפקידה לסנן את הדלק שנכנס לתוך מזרק. זה אומר שאם ניכנס פנימה ליכלוך - הדרך החוצה קשה מאוד.

במזרק רגיל אתה תמיד יכול להוציא את הרישתית ולדחוף לחץ חזק בכיוון ההפוך - וסביר להניח שתוכל להצילו.

הדבר האחרון; מדובר במזרק מסוג "DISC TYPE", ז"א שהסגירה שלו היא מעין עיגול שטוח ש"יושב" על 4 חרירים (דרכם יוצא הדלק) וסותם אותם. במצב כזה אם נכנס ליכלוך פנימה (לפינות של הדיסק) מה שיקרה הוא שהדיסק רק "ידפוק" את הליכלוך חזק ולא ניתן יהיה להסיר את זה כמעט בשום אופן. במזרקים ישנים מהדור הזה, רובם מסוג PINTEL, ז"א פין מתכתי שעולה ויורד ובכך פותח וסוגר מעבר - אם היה נכנס לשם ליכלוך, 90% שהיה אפשר להצילם.

 

המסקנות:

המסקנה הראשונה בסיפור כזה צריכה להעביר את המסר הראשוני לקוראים - והוא; אם נגעתם במשהו בעצמכם, קחו בחשבון שזה יכול להתפקשש ואז זה יעלה הרבה יותר. אם אתם מוכנים לזה - אחלה. אם לא - אל תיגעו.

דבר שני; הדיעות בנוגע לניקוי מזרקים חלוקות, יש כאלה שאומרים שצריך ויש כאלה שלא. ייתכן ומדובר בעניין של אמונה, איש איש בדכו יחיה.

 

טיפים חשובים:

ניקוי מזרקים באמצעות אולטרא-סוניק לא בריא לכל המזרקים - ואם נצא בהכללה גורפת אז דעו לכם שאם אתה רוצים לעשות ניקוי וללכת על בטוח, אל תעשו ניקוי באולטרא-סוניק. איך אמר לי ג'קי מ "אלי את אלי": "אם אתה רוצה יש לי פה שקית ענקית מפוצצת באיג'קטורים של שברולט קאווליר - כל המזרקים עברו ניקוי אלוטרא-סוניק והסליל שלהם פשוט התפורר למוות. הלקוחות יוצאים עם חשבון של 3K-4K בתמורה לאינג'קטורים חדשים + עבודה".

 

עקרונית, אם אין בעיות גימגום או משהו שמעיד על תקלה - לא לגעת במזרקים.

 

עוד נושא שהוא דיי חלוק בקרב חברי הפורום הוא התוסף BG-44K.

עד היום, כל בעלי המקצוע שנמצאים בתחום ההזרקות, מכונאות וחשמלאות - ממליצים על החומר הזה בצורה גורפת לחלוטין, בין אם זה דני זומרשטיין, בני ל. ג'קי מ"אלי את אלי דושי" וכו'.

ג'קי מ "אלי את אלי דושי" ממליץ לשים את התוסף הזה אפילו כל 5K ק"מ למיכל הדלק ולשכוח מכל מה שקשור לבעיות מזרקים או נסיעה בכלל. ג'קי מבטיח, מניסיון עצום בתחום, "0 תקלות" !.

 

וואו, יצא ארוך.... מקווה שנהנתם מהקריאה וגם החכמתם :)

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איך תגרמו למנוע ברכבם (וגם לכם) לחייך ?

 

אז ראשית כל, מי שרצה לעשות ניקוי מזרקים באולטרא-סוניק וחושש מההשלכות - שיילך ויעשה ניקוי "על הרכב" באמצעות מיכשור מיוחד. אופציה אחרת היא לקחת משאבת דלק נוספת, להתחבר לחליל של המזרקים ופשוט להזריק ישירות לאינג'קטורים פחית 44K ביחס של 1:1 עם דלק. פחית אחת מכילה 325 מ"ל כך שאם תכפילו ב 2 יש לכם 650 מ"ל של תערובת לשרוף בסלד סרק.

--- היתרונות: מנקה ביעילות את המזרקים, תאי השריפה ושסתומי היניקה. אין התעסקות עם גומיות ואטמים, אינו מזיק כלל למערכת, זול, קל לביצוע ולא מזיק לאינג'קטורים.

 

ניקוי בית המצערת וסעפת היניקה. קיים תרסיס מיוחד (של חב' GUNK שנקרא "AIR INTAKE CLEANER") שאותו ניתן ליישם ב-2 דרכים; על מנוע פועל ועל מנוע כבוי.

התרסיס מנקה ומסיר ביעילות משקעי שמן מפרפר המצערת, בית המצערת וכל סעפת היניקה.

דרך היישום במנוע פועל היא לדעתי העדיפה מאחר והחומר מגיע לג'יפה שמצטברת מסביב לדפנות סעפת היניקה ומסירה אותה - וזה לא פחות חשוב מהבית מצערת עצמו.

חשוב לשים לב שהחומר עלול להזיק לחלקי פלסטיק מסויימים - לכן חשוב לבדוק לפני שמיישמים על סעפות מפלסטיק וכד'.

הדגש, חוץ מניקוי הבית מצערת עצמו, נעוץ בכך שצריך לנקות גם את הסעפת יניקה עצמה. השיפור בנסיעה הוא עצום, במיוחד בסלד נמוך (תוספת מורגשת של גמישות וכח).

 

ניקוי חיישן זרימת אויר (ברכבים בהם קיים) - מתבצע באמצעות תרסיס לניקוי מגעים (יבש) ואפשר גם עם תרסיס לניקוי קרבורטורים וכד'. כדאי כל כמה עשרות אלפי קילומטרים (או אם הרכב ממש מוזנח אז לעיתים קרובות יותר).

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

וואוו! אתה ודניאל מתחרים ביניכם על "סיפור השנה של קארספורום".

מעניין מאוד. בדיוק היום שאלתי את בני ל. האם כדאי לעשות אינפוזיה או ניקוי מזרקים והוא ענה לי בשלילה גמורה. עכשיו אני מבין למה :wink: .

 

אין דבר יותר טוב מללמוד מנסיון של אחרים. אני בטוח שלהרבה אנשים הג'וק הזה עכשיו יצא מראש.

טוב גם לשמוע דעה מקצועית על ה K44.

 

כל הכבוד! :mm_yeah:

 

איתמר.


"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איציק אין מילים!

קראתי כל מילה, וכרגיל נהניתי מאד, למדתי והפנמתי!

תודה מראש על העדכון, יש לציין שהתיעצת איתי בזמנו, בקשר לטיפול האישי שעשית למזרקים, והבטחת לעדכן בעל פה או בכתב, ואכן עדכנת ביסודיות, כמו שרק אתה יכול!

כל הכבוד

ממליץ להפוך זאת לדביק

בברכת חג שבועות שמח

צביקה


צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
יום בהיר אחד החלטתי "ליישר קו" בנושא הזרקת הדלק ברכבי ולבצע ניקוי מזרקים "כמו שצריך".
איציק,

לא הבנתי מה הייתה הסיבה לבצע ניקוי מזרקים.

הייתה איזה שהיא תקלה, סימפטום או בשביל "הספורט" ?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
הגעתי לידידנו היקר מפז, שהוא גם גולש בפורום; דני זומרשטיין שמו, ובעזרת סקאנר ושעון לחץ דלק הגענו למסקנה שכבר אמרתי קודם לכן - דלק דולף מאיזור האינג'קטורים.

מגיע לדני מילה טובה, אין ספק בכך.

 

ד"א - מבחינה כספית יצאת בזול (אני לא מחשיב את הטירטורים והריצות).


ZZR

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סחתיין. כולם מפשלים פה ושם ואין מה לעשות. טוב שמצאת משומשים במחיר סביר.


גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
וואוו! אתה ודניאל מתחרים ביניכם על "סיפור השנה של קארספורום".

מעניין מאוד. בדיוק היום שאלתי את בני ל. האם כדאי לעשות אינפוזיה או ניקוי מזרקים והוא ענה לי בשלילה גמורה. עכשיו אני מבין למה :wink: .

 

אין דבר יותר טוב מללמוד מנסיון של אחרים. אני בטוח שלהרבה אנשים הג'וק הזה עכשיו יצא מראש.

טוב גם לשמוע דעה מקצועית על ה K44.

 

כל הכבוד! :mm_yeah:

 

איתמר.

אולי מדובר בצרוף מקרים, אבל שבוע לאחר הוספת K44 למיכל הדלק בפעם הראשונה, נאלצתי להחליף מזרק בגולף, שהחל לגמגם כמו ילד מפגר. אולי צרוף מקרים, אבל שמעתי גם מאחרים על התכנות התופעה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
איציק,

לא הבנתי מה הייתה הסיבה לבצע ניקוי מזרקים.

הייתה איזה שהיא תקלה, סימפטום או בשביל "הספורט" ?

דניאל,

עוד לא הספקת ללמוד את איציק?!

לא היתה כל תקלה, גמגום, שיעול אפילו כחכוח קל לא היה.

איציק החליט, מאחר והרכב גמע נסועה נכבדת, לבצע ניקוי בשביל ה"שקט הנפשי".


קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
דניאל,

עוד לא הספקת ללמוד את איציק?!

לא היתה כל תקלה, גמגום, שיעול אפילו כחכוח קל לא היה.

איציק החליט, מאחר והרכב גמע נסועה נכבדת, לבצע ניקוי בשביל ה"שקט הנפשי".

בדיוק :)

 

בדיעבד לא הייתי צריך לפרק אותן ולהעביר אותם ניקוי שכזה, היה מספיק להזריק חומר ניקוי לחלילים של המזרקים דרך משאבת דלק חיצונית ופחית 44K ביחס של 1:1 עם דלק - ובזה זה היה צריך להיגמר. להערכתי עצם העובדה שהם לא נוקו חיצונית החמיר את המצב והביא אותי למקרה הזה. ייתכן ואם הכל היה נקי לחלוטין לא היה נגרם נזק - אבל לך תדע...

 

 

מגיע לדני מילה טובה, אין ספק בכך.

 

ד"א - מבחינה כספית יצאת בזול (אני לא מחשיב את הטירטורים והריצות).

אין ספק. דני הוא קודם כל בחור 10 - ומעבר לזה אני התרשמתי ממנו כבעל מקצוע מצויין והגון, לדעתי אפילו יותר מידי הגון. דני, במכולת לא מקבלים רק הגינות כתשלום, צריך גם שטרות :)

בנוגע ל"יצאת בזול" - אין ספק שמזרק משומש ב 250~ שח זה מחיר טוב, הייתי עלול לצאת בהרבה יותר אם לא הייתי מוצא משומשים.

 

כמו כן מגיע גם לג'קי מ"אלי את אלי דושי" מילה טובה. מדובר בבחור מקצועי שלפחות במקרה שלי עמד במילה שלו בכבוד - והמחיר מצויין לכל הדעות.

רצוי להוסיף שאם כבר מדברים על ג'קי אז במהלך השיחה שהיתה לנו דיברנו, כבעלי מקצוע בתחום, גם על נושאים אחרים - ולידיעת הכלל ובעלי פג'ו 205 עם "ראש הזרקה" (TBI), ב "אלי את אלי דושי" משפצים מהיסוד את היחידות הללו ובמחירים טובים (החלק עולה 1000 שח + עבודה, וזה עבור שיפוץ מלא שכולל גם מנוע צעדים חדש וחיישן מצב מצערת).

 

אולי מדובר בצרוף מקרים, אבל שבוע לאחר הוספת K44 למיכל הדלק בפעם הראשונה, נאלצתי להחליף מזרק בגולף, שהחל לגמגם כמו ילד מפגר. אולי צרוף מקרים, אבל שמעתי גם מאחרים על התכנות התופעה.

אין ספק שיש בעיה כוללנית בהמלצה על טיפול ב 44K דרך מיכל הדלק.

אם הרכב חדש לגמרי ותשים לו פחית כל 5K או 10K ק"מ - אני מאמין שאין מצב שתיתקל בבעיות. אבל רכב שעבר נסועה בחיים שלו ואינו חדש לגמרי - בהחלט חשוף לבעיות כאלה ואחרות, לכן צריך לדעת לסייג היטב את השימוש בו בהתאם להיסטוריה של הרכב וסוג הרכב. אני מניח שלכל רכב יש את הרגישויות שלו בעניין הזה - ומאחר ואיננו בעלי מקצוע שתפקידם לשים 44K למכוניות ולצפות את ההשלכות של החומר על הרכב, כל שנותר הוא ללמוד רק מניסיון. ייתכן ובגולף זה גורם לכל הליכלוך שמבערכת להגיע למזרקים ולהישאר שם. יכול להיות שהיה זה סתם צירוף מקרים, אבל זה המצב. אצלי ברכב לא היו תופעות לוואי ל 44K דרך מיכל הדלק - וגם לא דרך הזרקה ישירה לחליל המזרקים.

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיוני, ניקוי מזרקים אולטרא-סוני מצליח ברוב המקרים, ואם הוא לא מצליח, הוא לא אמור לגרום נזק נוסף.

 

אבל בתנאי שמקפדים על כמה הוראות חשובות, והם:

שימוש אך ורק בחומרים ייעודיים הממולצים ע"י יצרן מכשיר הניקוי!

נתקלתי במקרים שכאשר החומר נגמר, והחומר מאוד יקר, המוסך בחר להוסיף חומר תחליפי או סתם איזה חומר כגון נוזל בלמים או כל מיני נוזלים אחרים שהם לא יעילים ואפילו מזיקים (הדוגמא של הקוואליר).

 

ביצוע הניקוי לפי הנחיות יצרן המכשיר ניקוי.

אחד הדברים המאוד חשובים במכשיר הזה הוא פעולת ה Back flushing החומר חייב! להתחיל לזרום כלפי מעלה בזמן הפעולה האולטראסונית, משתמשים בטפטפת כדי למלוא את המזרק בחלקו העליון עד שרואים שמתחיל להשפך לאיטו החומר מחלקו העליון של המזרק. אם לא רואים Back flushing הניקוי לא מתבצע בצורה יעילה. ביחוד במזרקים מסוג דיסקת Director שנמצאים ברכבים בעלי 4 שסתומים לצילינדר.

 

באופן כללי מזרקים הם רכיב מאוד אמין והם מחזיקים זמן רב ללא צורך בניקוי או החלפה.

רוב התקלות של זיופים, חוסר סחיבה, עבודת מנוע לא עגולה בסרק, תצרוכת דלק גבוהה וחוסר סחיבה, נובעות לאו דווקא מהמזרקים אלה מהצתברות פיח וטינופת על מעברי היניקה ובתא השריפה.

פעולת ניקוי המזרקים שמבצעים על הרכב, מנקה גם את מעברי היניקה ותא השריפה. לכן שיפור בעבודת המנוע מיוחס לרוב,ובטעות, לניקוי מזרקים.

 

ישנם סוגים מסויימים של מזרקים שאינם ניתנים לתחזוקה וניקוי עקב הבנה המיוחד שלהם, ואז הדרך היחידה לפתור תקלה במזרקים אלו היא להחליפם. לצעיר איני יודע אם בסובארו לאגסי מדובר במזרקים הנ"ל.

 

להלן הסיבות האפשריות לסתימת המזרקים:

1. דלק באיכות ירודה מאוד, גורם להצברות מואצת של שכבהת לככה שמצפה ונדבקת לדפנות המזרק לתושבת ולמחט. ניקוי של שכבת הלכה אפשרית לרוב רק אם ניקוי אלטרא-סוני.

2. דלק ישן ברכב שעמד הרבה זמן. ראה סעיף 1.

3. מסנן דלק באיכות ירודה או מסנן ישן מאוד, חלקי הנייר סינון מתפוררים והם מגיעים לאחר כבוד להתפס על רשת הסינון של המזרק. ללא פתיחת המזרקים והחלפת הרשת לא ניתן לנקות סוג ליכלוך זה.

4. מזרקים שחשופים לאויר אטמוספרי לזמן ממושך מתמלאים אבק ושאר חלקיקי לכלוך שקיימים באויר הפתוח, במיוחד עם עמדו במוסך, שרמת הזיהום באויר גבוהה ביותר (אבק בלמים, חול, מנועי דיזל וכו').

5. בלאי טבעי, למרות הקפדה על תדלוק דלק אכותי, והחלפת מסנן דלק, הזמן עושה את שלו, והמבנה הכימי של הדלק ורמת האיכות שלו, שלעולם היא לא מושלמת, גורמת עם השנים והזמן להצתברות הליכלוך, ציפוי הלכה ושחיקה טבעית של המחט והתושבת. במקרים אלו, ניקוי אולטרא-סוני יכול להאריך את חיי המזרק.

 

אגב, מכשירי הניקוי האולטרא-סוני מצעים אופצייה לבדיקת המרססים לפני ואחרי, כולל בדיקת אטימות (הבעייה של איציק), ספיקה ותבנית ריסוס. וכך נמנעת התקנת מזרק לא נקי דיו או פגום חזרה לרכב.

אבל כמובן, שגם בזה מחפפים, ורוב בעלי המכשיר ניקוי, מבצעים ישר את הניקוי ומשם ישר לרכב ללא הבדיקות החשובות של תיפקוד המזרקים.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
קיים תרסיס מיוחד (של חב' GUNK שנקרא "AIR INTAKE CLEANER")

היכן ניתן לקנות באזור המרכז?


טויוטה קורולה 95 גיר ידני 0-100, 10.55 שניות. מקום 1 בקטגוריית ג'ימקאנה ג'וניורס(עד גיל 21), מהאירוע לקידום הספורט המוטורי 4 בלטרון

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איציק ישר כוח.על זה אומרים מכל מלמדי השכלתי.

 

שבת שלום יצחק .


:evil:סייג לחוכמה שתיקה :brickwall:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל, תודה על האינפורמציה (שאת רובה כבר שאבתי מהאינטרנט ומניסיון טרם הניקוי מזרקים) ומצויין שסיכמת את כל החומר והעלת אותו לשירשור. אגב, כשעשיתי את הניקוי-האולטרא-סוני כן יצא מפתח היניקה של המזרקים חומר, כך ש "על הנייר" הם נתנו רושם של תקינים לגמרי - אבל דולפים בפועל.

 

דבר קטן באותו העניין; הניקוי האולטרא-סוני לדעת לא-מעט-אנשים גורם להתפוררות הסליל (להיפרדות החלק הפלסטי העליון מהמתכתי התחתון - ואף לנזק פנימי לסליל) ללא תלות בחומרי הניקוי. שוב, זו דעתך אנשים בעלי ניסיון בתחום וגם כאלה שהעלו את רשמיהם על גבי האינטרנט.

 

פעולת ניקוי המזרקים שמבצעים על הרכב, מנקה גם את מעברי היניקה ותא השריפה. לכן שיפור בעבודת המנוע מיוחס לרוב,ובטעות, לניקוי מזרקים
אכן, זה בדיוק מה שרשמתי תחת הסעיף "יתרונות" בניקוי מזרקים "על הרכב".

 

שכחתי להוסיף עוד משהו קטן;

במסגרת ניסיונות ההצלה של המזרקים יצרתי קשר עם "לדיקו", יבואני "בוש" בישראל - ושאלתי את השאלות הרלוונטיות לגבי המקרה שלי. התשובות היו חד משמעיות:

1. אין אחריות על מזרקים שעוברים את הניקוי. נשרף המזרק ? התקלקל ? דולף ? בעיה שלכם.

2. אין בדיקת דליפות. ז"א שאם הייתי לוקח את המזרקים שלי, הם היו מנקים אותם ומחזירים לי - מבלי האפשרות לבדוק אם הם עדיין דולפים או לא.

3. לא מבצעים BACK-FLUSH אחרי הניקוי האלטרא-סוני.

 

בכל מיני אתרי אינטרנט בהם נתקלתי בניקוי אולטרא-סוני מקצועי, עושים בדיקת דליפות, ספיקה ורסס לפני ואחרי הניקוי. אחרי הניקוי האולטרא-סוני הם גם עושים שטיפה בלחץ לשני הכיוונים (בכיוון הזרימה הרגיל וגם BACK-FLUSH) וחוזרים על בדיקה הרסס (PATTERN), דליפות וספיקה.

בארץ, כך מסתבר, לא עושים כמעט כלום פרט לניקוי הזה.

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

במוסך שעבדתי בו פעם היה מכשיר ASNU שאף אחד לא השתמש בו, הוא רק עמד בפינה והעלה אבק.

 

יום אחד מצאתי זמן פנוי והחלטתי לעשות מעשה, פרקתי את כל המכשיר לכל חלקיו והתחלתי לנקות צינור צינור, מיכלים , מבחנות ושאר חלקים עלומי שם.

שתדעו לכם, שלנקות את שאריות חומר הניקוי, שעם הזמן התייבש והסריח בצורה בלתי רגילה, הייתה עבודת פרך.

 

יצרתי קשר, באישור בעל המוסך כמובן, עם ספק המכשיר והזמתי את כל החומרים הדרושים, נוזל לביצוע שטיפה ראשונית ובדיקה, ונוזל לניקוי אולטא-סוני.

 

מאז, עבר המכשיר עשרות ניקויי מזרקים, כאשר לכולם הייתי מבצע בדיקה לפני ואחרי, הבדיקה לוקחת מספר דקות ולא מאריכה את זמן הטיפול בהרבה.

 

ורואים תוצאות, לעיתים רק אחרי ניקוי שני או שלישי מצליחים להביא מזרק סורר לכשרות, ולעיתים לא ואז פשוט מחליפים.

כאשר הייתי מחליף מזרק זו הייתה הזדמנות אמיתית לראות השוואה בין המזרק החדש לאלה שנוקו, ההבדלים, להפתעתי, היו קטנים וניכרו רק בתוצאות הספיקה.

 

עם הזמן צברתי ניסיון בנושא, והאמת, היו הרבה פעמים שהמכשיר לא הראה שיש בעייה עם המזרקים שהורדו מרכב, ואחרי פעולת הניקוי שבוצע למרות זאת, לא היה שיפור משמעותי, גם ברכב לא תמיד הורגש שיפור, רק לאחר ניקוי בית מצערת וניקוי מעברי אויר.

 

היה מקרה של רכב שהכניסו לו בזדון סוכר למיכל הדלק, וזו הפעם הראשונה שהבדיקות לפני והאחרי היו כל כך קיצוניות ומשמעותיות. הניקוי האולטרא-סוני פרק את שאריות הסוכר ביעילות מדהימה והציל את בעל הרכב מהוצאה כספית ניכרת.

 

אבל לעולם לא ניתקלתי במצב בו סליל של מזרק ניפגע. "תמיד יש פעם ראשונה" תגידו, אבל (עדיין) לא אצלי...

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 5033 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.
Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • Create New...